1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ketamine en amfetaminetolerantie.

Discussie in 'Ketamine' gestart door Beanhead, 13 jun 2010.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Beanhead

Beanhead Badass junkie

Ik weet hier in feite niet zo veel van...

Maar is het mogelijk dat het gebruik van ketamine tolerantie tegengaat of vermindert? Theoretisch gezien is het mogelijk aangezien ket een volledige NMDA antagonist is;

Of komt er dan meer bij kijken?

Na gebruik van een kleine dosis ketamine heb ik gemerkt dat ik de dag erna een sterker effect ervaar van amfetamine

Alvast bedankt.

2. Sublimo

Sublimo Badass junkie Tripreporter

Dat is een interessante vraag :)

Dus jij denkt dat als je op dag 1 ketamine gebruikt je op dag 2 de amfetamine harder gaat voelen ?

3. Beanhead

Beanhead Badass junkie

Jazeker.

Heb er hier ook een studie over maar ik hoop dat zij er meer over weten... En aangezien ik één avond snuif en daarna een klein lijntje ketamine snoof. Mijn bed in kroop en de volgende dag in de avond weer een lijntje nam en het effect sterker aanvoelde dan de eerste keer dan liet me dat toch even nadenken...

"Blockade of 'reverse tolerance' to cocaine and amphetamine by MK-801

Karler, R., Calder, L.D., Chaudhry, I.A., Turkanis, S.A. 1989 Life Sciences 45 (7), pp. 599-606 244

'Reverse tolerance' was produced in rats and mice by repated exposure to either cocaine or amphetamine. The locomotor-stimulant effect was studied in mice; stereotypy and convulsions in rats. MK-801, the NMDA antagonist, blocked the development of 'reverse tolerance' to all three effects. In contrast, haloperidol selectively blocked 'reverse tolerance' to cocaine-induced sterotypy but not to convulsions. The data suggest that the glutamate system participates in the mechanism of 'reverse tolerance' to the dopaminergic effects of cocaine and amphetamine, as well as to the convulsant effect of cocaine."

4. Drugs Infolijn

Drugs Infolijn Gevalideerde professional Professional

Het antwoord van het Trimbos-instituut op deze vraag vind je hier.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...