• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ketamine I.M.: Eindelijk, een k-hole !

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Na dat ik de eerste keer ketamine I.M. gedaan had, vroeg men mij al of ik er een tripreport over wou schrijven. Maar aangezien er niet veel spectaculairs gebeurt was, vond ik het niet de moeite om er een tripreport over te schrijven. De eerste keer, drie keer gespoten, maar te weinig effect. Dit kwam doordat we gewoon te voorzichtig waren, het was immers de eerste keer dat we dit deden. De tweede keer had ik expres een week geen ketamine gebruikt en een vrij hoge dosis uitgezocht voor te spuiten. Veel te veel achteraf gezien, ik weet niet echt veel meer van die trip, ik zat dicht tegen anasthetics aan. Nu de derde keer, was het raak.

Ondanks het feit dat ik al zeer veel met ketamine heb geëxperimenteerd, was ik tot afgelopen woensdag nog nooit in een k-hole terecht gekomen. Ik had vanalles geprobeerd. Van serieuze hoeveelheden snuiven, tot het spuiten I.M. van hoge dosissen ketamine.

Eindelijk, na al die keren proberen, ben ik afgelopen woensdag in een k-hole geraakt.

De avond begon met een zegel LSD, getest op 50-70 mics. De effecten daarvan waren zeer aangenaam. Geen visuals, maar wel een bepaalde flauwigheid die bezit van ons nam. We konden echt met alles lachen. Ik was eigenlijk zeer tevreden over de effecten van een zegel.

We besloten om ketamine erbij te spuiten. Ik was wel eens benieuwd of ik op deze manier in k-hole ging belanden.

Mijn spuit bevatte 130 mg ketamine. Een dosis die met veel zorg was berekent. Ik had al een week of twee geen ketamine meer gebruikt, dus mijn tolerantie was veel lager dan normaal. Door met al die factoren rekening te houden, zijn we op die dosis uitgekomen.

Toen ik op Scopolamine zijn bed zat, klaar om de spuit te ontvangen in mijn arm, had ik veel meer schrik dan normaal. Waarschijnlijk kwam dat doordat ik aan het trippen was. Het was echt moeilijk om mijn hoofd erbij te houden en me over mijn angst voor de naald heen te zetten. Op dat moment wist ik ook dat het dit keer ging lukken, dat deed me wel even twijfelen. Ik was moe van een lange dag school en vroeg me af of het niet te zwaar ging zijn als ik daadwerkelijk doorbrak.

Toen met een klein prikje, ging de naald het spierweefsel van mijn arm binnen. Ik voelde hoe langzaam de vloeistof naar binnen werd gespoten. Ik was enorm nerveus, ik kreeg van mijn lichaam gespannen te houden kramp rond mijn hart, het leek voor een moment alsof de ketamine daar rechtstreeks binnenkwam, dan schrik je wel even. Gelukkig duurde dat gevoel maar een paar seconde. Ik had echt moeite met mijn lichaam en voornamelijk mijn arm te ontspannen. Als ik mijn arm te gespannen zou houden, ging het veel meer pijn doen.
Toen de spuit gezet was voelde ik hoe de vloeistof zich verspreiden over mijn arm, ontzettend gek, nog nooit had ik zo goed gevoeld wat er gebeurde. Ik was zo gevoelig door het trippen dat ik echt voelde hoe de vloeistof zich verspreidde doorheen mijn linkerarm. Ik kreeg er zelfs lichtjes tintelingen in mijn vingers van. De vingers van mijn linkerhand dan.

Een raar gevoel was dat.

Toen begon het. Ik voelde hoe de warmtevlagen over mij heen kwamen, ze overspoelde mij letterlijk. Niet lang daarna begon alles heel snel te gaan, ik zakte compleet weg en begon aan mijn reis. Ik werd afgeschoten naar het binnenste van mijn hoofd.

Ik voelde hoe ineens mijn hartslag synchroon liep met de beat van de muziek. Ze waren met elkaar verbonden, ik wist op dat moment bijna zeker dat als de muziek zou stoppen, mijn hartslag ook zou stoppen. Het was onmogelijk om onderscheidt te maken tussen mijn hartslag en de redelijk, rustige beat. Ze waren een geworden. Best wel een eng moment, ik zei tegen mezelf: Gewoon blijven doorgaan, hopen dat de muziek niet stopt. Niet lang daarna verdween dat gevoel weer. Er stond alleen maar minimal muziek op. Die muziek begeleidde me wel goed in mijn trip. Behalve een liedje, dat een prachtig opbouwend stuk heeft, maar ook een donker stuk aan het einde. De gedachte aan de opbouw in het liedje hielp me om mijn eigen k-hole op te bouwen, maar uiteindelijk duurde me dat te lang en wist ik dat het negatieve deel ook nog moest komen, dat maakte mijn trip best lastig.

Nu stond ik in verbinding met de muziek die de computer afspeelde. Ik lag naar het plafond te kijken op bed en zag lijnen die mij rechtstreeks met de muziek van de computer verbonden. Ik heb met mijn handen in de lucht op de maat meebewogen. Het was magisch, net alsof ik een deel van de muziek was.

Telkens in mijn k-hole kwamen dingen uit mijn recente dagelijkse leven voor. Fragmenten van de school waar ik studeer en de mensen van mijn klas, mensen van DF die ik persoonlijk ken, allemaal kwamen ze langs. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat ik de bedrading van de computer was, ik was een kabel die langs de muur liep. Ontzettend leip.

Scopolamine heeft nog een tijdje gespeeld met een houten buis met van die korrels in, dat maakt zo een apart geluid. Ook heeft hij even staan verven. Die geluiden brachten mij in de war, het klonk net alsof hij nog een spuit aan het maken was. Dat zorgde even voor een mindfuck en wat chaos in mijn hoofd. Maar dat kreeg ik redelijk snel recht gezet, gewoon gevraagd wat hij aan het doen was.

De dissociatie die ik merkte leek heel sterk op de dissociatie die ik ervaar als ik lachgas of chloroform gebruik. Daar zal ik eerdaags nog een apart tripreport over schrijven waarin ik uitvoerig de dissociatie zal uitleggen. :wink:

Scopolamine heeft een deel van mijn k-hole gefilmd, niet alles omdat ik halverwege zei dat hij moest stoppen met filmen. Het was even wat veel waarschijnlijk. Achteraf had hij gewoon mogen doorfilmen, vindt het jammer dat ik niet mijn hele k-hole op beeld heb.
Het is grappig om jezelf terug te zien. Ik heb gedraaid, van lings naar rechts, van op mijn rug te liggen tot op mijn buik met mijn handen voor mijn gezicht, ik heb zelfs een aantal keer aan Scopolamine gevraagd waar ik was. Als je de film bekijkt lijkt het net alsof ik het echt moeilijk heb, alsof ik slecht ga. Maar dat was totaal niet zo, ik had een geweldige trip ! Het was wel zwaar, daardoor maakte ik waarschijnlijk soms ook van die rare bewegingen.

Mijn trip heeft ruim een uur geduurt. De k-hole een minuut of 30 denk ik, maar ik heb in totaal 1u nodig gehad om weer terug te landen. Ik was echt blij, verbaasd en voldaan toen ik besefte dat ik weer geland was. Ik had eindelijk een k-hole ervaren. :grin: En daarbij had ik alle confrontaties met mijn dagelijkse leven doorstaan, ik had mijn verstand nog en alles begon langzaam op zijn plaats te vallen. Ik ben echt voor een goed half uur in mijn eigen wereld geweest, zonder het besef te hebben dat ik in Scopolamine zijn bed lag. Het laatste half uur van de trip begon ik langzaam te beseffen dat ik weer terug aan het komen was, maar ik kon absoluut niet recht gaan zitten. Ik lag heerlijk te genieten van de meest zieke CEV's. Gangen met bochten waar zich de meest gekke taferelen afspeelde. Ook heb ik nog lang een "normaal" ketamine gevoel gehad. Dat gevoel heeft nog lang geduurt, ergens nadat ik Scopolamine zijn spuit had gezet was ik weer bijna helemaal terug bij positieve.

Ook ben ik een minuut of 15 misselijk geweest nadat ik geland was uit mijn k-hole. Gelukkig viel het mee en moest ik niet overgeven.

Even ter informatie: Ik heb niks gemerkt van die ene zegel LSD in mijn k-hole. Dat kan zijn omdat het mijn eerste echte k-hole was, maar dat betwijfel ik. De ketamine is zo sterk en overheersend dat het meteen de overhand neemt. In die dosis I.M. gespoten toch. Je merkt dus compleet niks meer van de LSD. Misschien in een hogere dosis LSD wel, maar zelfs dat betwijfel ik ten zeerste.

Ik hoop dat ik mijn ervaring een beetje duidelijk heb beschreven, mocht je nog vragen heb, stel ze gerust. :wink: Als mij nog meer details van mijn k-hole in zouden vallen, plaats ik ze alsnog erbij.

Tenslotte als afsluiter, een stukje tekst dat ik zelf heb verzonnen na mijn k-hole. Ik had het eigenlijk als onderschrift hier op DF willen gebruiken, maar zelfs een verkorte versie ervan was nog te lang. Dus leek het me leuk om het als afsluiter bij mijn tripreport te schrijven.
Het is dus een beschrijving van mijn eerste k-hole.

"You get more nervous when the needle gets closer and closer to your arm, you feel a little sting in your arm, you feel the substance flowing into your muscle, you feel the heat, your sight fades and your hearthbeat becomes one with the music, your in a k-hole. There no way back, just go forward."

- Sublimo -

spacelord

Wijs gebruiker
Mooi beschreven, goed reportje :rock:

Een keyhole spreekt me om de een of andere reden niet echt aan, denk omdat ik me niet kan voorstellen dat je er echt hard van gaat trippen ('wat natuurlijk wel zo is, ik kan me er gewoon niets bij voorstellen).

Btw de vader van een muzikant op pukkelpop is gestorven omdat zijn hart begon te kloppen op de toon van de basgitaar. Toen deze stopte met spelen overleed hij aan een hartstilstand..

lolnoob

Bewuste gebruiker
spacelord zei:
Btw de vader van een muzikant op pukkelpop is gestorven omdat zijn hart begon te kloppen op de toon van de basgitaar. Toen deze stopte met spelen overleed hij aan een hartstilstand..

Bron?

Verder mooi report, maar ik weet niet genoeg over een k-hole om te snappen wat het precies is. En iets in je arm prikken terwijl je tript lijkt me idd heel erg vaag en eng :P

Intoxication

Bewuste gebruiker
mooi report ... dat angst-gevoel van die beat en hartslag kan ik mij wel iets bij voorstellen hoedit is, zou het ook niet willen meemaken iig

spacelord

Wijs gebruiker
lolnoob zei:
spacelord zei:

Bron?

Verder mooi report, maar ik weet niet genoeg over een k-hole om te snappen wat het precies is. En iets in je arm prikken terwijl je tript lijkt me idd heel erg vaag en eng :P

Google is je vriend :wink:

Einstein

Badass junkie
Fantastisch report :grin: Dat met die muziek lijkt me echt heel bizar. Dit is waarom ik ook nog eens een k-hole wil doen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Einstein

Badass junkie
Onder andere die muziek :wink: Ik weet dat er andere stofjes zijn waarmee je net zo, of nog verder, van de kaart kunt zijn, maar ketamine lijkt mij toch wel één van de interessantere chemicaliën :rock:

spacelord

Wijs gebruiker
Einstein zei:
Onder andere die muziek :wink: Ik weet dat er andere stofjes zijn waarmee je net zo, of nog verder, van de kaart kunt zijn, maar ketamine lijkt mij toch wel één van de interessantere chemicaliën :rock:

Ik vind LSD, DMT, Psilocybine, Mescaline, Salvia, Ketamine etc allemaal even interessant hoor :grin:

Einstein

Badass junkie
DMT, psilocybine, LSD en (een fatsoenlijke dosis) salvinorine A staan ook zeker op mijn verlanglijstje :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
(Mescaline ken ik niet zo goed, maar lijkt me ook leuk :rock: )

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
spacelord zei:
Einstein zei:
Fantastisch report :grin: Dat met die muziek lijkt me echt heel bizar. Dit is waarom ik ook nog eens een k-hole wil doen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Dat met die muziek kan je ook wel krijgen met andere stuff hoor :wink:

Het gaat toch een dissociatieve stof moeten zijn. :)

@ Einstein: Mescaline lijkt een beetje op LSD. Ik heb al een milde mescaline trip meegemaakt, de natuur zag er net zo uit als bij een LSD-trip.
En ketamine is inderdaad een zeer interessante stof, zeker als je van dissociatie houdt. :wink:

@ Intoxication: Ik begrijp je angst, het is inderdaad beter als je het niet doet dan. Maar ik zal je eerlijk zeggen, ik had een vrij goed idee van wat ik kon verwachten, heb veel ervaring met ketamine, en toch had ik vlak voor het spuiten en toen het gebeurde angst. :)
Gelukkig ben ik zelfs in die toestand nog bekwaam om men verstand te gebruiken, zelfs al snap ik er dan soms niks meer van. De angst ging dan ook snel over in vertrouwen. :)

En in het algemeen, wow. :openmouth:

Eerst geen enkele reactie en nu 10 op een dag. :sunglasses:

Bedankt allemaal ! Ik vond het leuk om een tripreport te schrijven over iets waar niet veel van geschreven staat hier. En ik heb geprobeerd om er ook nog een aangenaam verhaal van te maken. Altijd leuk als er dan reacties op komen. :)

Flameon

Badass junkie
Wow heel mooie ervaring meegemaakt sublimo. Leuk om te horen dat het je eindelijk gelukt is en dat je er zo'n goed gevoel aan hebt overgehouden. Mooi verwoord ook

UeWEclipse

Experimenterende gebruiker
Erg mooi reportje Sublimo :grin:, wil zelf ook een keer ketamine proberen, echter hou ik het wel bij snuiven :P ben nogal vies van naalden hehe

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heerlijk reportje leest lekker weg en je ging goed diep in de hole zo te lezen!!
Fijn dat het allemaal goed was, en je er een goede ervaring aan over hebt gehouden :wink:
Respect!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
spacelord zei:
25tolife zei:

Respect voor jou man, met je 3 drips rectaal :openmouth: :rock:

Haha nee het laatste waar ik het voor deed was respect maar evengoed waardeer ik het echt! dank je spacelord uit de diepte van me hart, maar wil graag me grenzen verleggen maar kan niet meer verder nu volgens mij naar nieuwe levels of hoe je het wil noemen bewustzijnsniveaus etc. Ik ga nu direct naar *thuis* neem dat maar op in alle de manieren die je kan :P Griezelig als je er lang over nadenkt? No worries is what I feel..

Heb nog veel op de pc staan maar noem dat maar een puzzel van vroeger die ik in me hoofd al bewandeld heb, maar niet op papier logischer kan verwoorden ik het niet en dan is nog steeds raar om te lezen dus niet veel reports van mij denk ik even. Maar wie weet kan ik het binnenkort logisch in volgorde 1 van de reports posten..

Maar respect voor Sublimo! dat hij het k-hole ontdekt heeft nu! En dat tijdens een misschien wat lichtte maar goed lsd trip het heeft te weten bereiken! :smoke:
Moet bekennen dat ik ook zeer veel keta heb genomen vroeger maar nooit in de hole gezeten :flushed:

spacelord

Wijs gebruiker
3 mg lijkt me ook waanzinnig om een keer te doen, maar ik zou echt helemaal in de knoop zitten erna en er denk ik nooit meer 'normaal' uitkomen.

Het is niet voor iedereen weggelegd helaas..

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
spacelord zei:
3 mg lijkt me ook waanzinnig om een keer te doen, maar ik zou echt helemaal in de knoop zitten erna en er denk ik nooit meer 'normaal' uitkomen.

Het is niet voor iedereen weggelegd helaas..

Sorry sublimo beetje ot is dit
Ik zou ook zelf ook nooit iemand zo'n dosis aanraden ofzo. Daarom zeg ik altijd :
Hou je aan je eigen veilige dosis! En let op je geest.. moet er misschien ook maar bij :P

Wil niet aan mijn geweten hebben dat het niet goed gaat en een hel is/word voor die persoon. Hoeft niet altijd slecht te gaan met zo'n dosis maar als het gebeurd gebeurd het ook hard en (soms)"goed"in een rare manier :confused:

Piece!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Flameon zei:
Wow heel mooie ervaring meegemaakt sublimo. Leuk om te horen dat het je eindelijk gelukt is en dat je er zo'n goed gevoel aan hebt overgehouden. Mooi verwoord ook

Dankjewel. :) En ik ben blij dat de verwoording mooi geworden is, daar ben ik meestal wel een tijdje mee bezig. Zinnen een aantal keer aanpassen is heel normaal voor mij. :grin:

UeWEclipse zei:
Erg mooi reportje Sublimo :grin:, wil zelf ook een keer ketamine proberen, echter hou ik het wel bij snuiven :P ben nogal vies van naalden hehe

Dankjewel. :) Zelf ben ik eigenlijk ook geen fan van naalden hoor. Maar het is I.M., net alsof je een griepspuit krijgt. Valt dan weer reuze mee vind ik. :grin:

I.V. spuiten zou ik nooit doen. Tenzij een instantie een testpersoon zou zoeken voor LSD I.V. om bijvoorbeeld te meten wat er zich afspeelt in de hersenen tijdens een trip, dan weet ik dat ze op me letten en alles veilig gebeurt. :grin:

25tolife zei:
Heerlijk reportje leest lekker weg en je ging goed diep in de hole zo te lezen!!
Fijn dat het allemaal goed was, en je er een goede ervaring aan over hebt gehouden :wink:
Respect!
25tolife zei:
Maar respect voor Sublimo! dat hij het k-hole ontdekt heeft nu! En dat tijdens een misschien wat lichtte maar goed lsd trip het heeft te weten bereiken! :smoke:
Moet bekennen dat ik ook zeer veel keta heb genomen vroeger maar nooit in de hole gezeten :flushed:

Dankjewel, dat is een geweldig compliment, zeker omdat het van jou komt. :)

25tolife zei:
Sorry sublimo beetje ot is dit

Ik heb daar niet zo veel problemen mee, ik doe dat stiekem ook wel eens. :P

spacelord zei:
25tolife zei:

Respect voor jou man, met je 3 drips rectaal :openmouth: :rock:

Beetje mijn pas verkregen compliment omzeep helpen ? Jij durft ! :openmouth:

luchtigtoetje

Badass junkie
Ik was vergeten hierop te reageren :openmouth:

Echt een briljant verhaal. Dit spreekt me echt enorm aan. Ook de beschrijving van alles en je hartslag op de muziek.. poe, klinkt fantastisch!!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
luchtigtoetje zei:
Ik was vergeten hierop te reageren :openmouth:

En ik vergeten te antwoorden. :flushed:

Echt een briljant verhaal. Dit spreekt me echt enorm aan. Ook de beschrijving van alles en je hartslag op de muziek.. poe, klinkt fantastisch!!

Dankjewel ! :grin:

Je zegt het spreekt me aan, heb je al ervaring met ketamine ?

Bewild

Bewuste gebruiker
IK heb zelf ook al redelijk wat ervaring met ket en ik denk zelfs ook ooit 1 keer een k-hole (maar ik herinner er mij niets meer van, het was ook wat veel door elkaar) maar man, dit klinkt zoo zalig :openmouth: :hearteyes:!!
Je hebt het trouwens ook mooi beschreven :)!
Als ik dit zo lees ga ik toch echt is een keertje een spuit en een naald moeten zien te regelen :P!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Bewild zei:
IK heb zelf ook al redelijk wat ervaring met ket en ik denk zelfs ook ooit 1 keer een k-hole (maar ik herinner er mij niets meer van, het was ook wat veel door elkaar) maar man, dit klinkt zoo zalig :openmouth: :hearteyes:!!

Herkenbaar ! :grin:

Je hebt het trouwens ook mooi beschreven :)!

Dankjewel ! :flushed:

Als ik dit zo lees ga ik toch echt is een keertje een spuit en een naald moeten zien te regelen :P!

Wees voorzichtig !
Zorg dat je echt weet waar je mee bezig bent, geen prutswerk, er is geen ruimte voor fouten.

Bewild

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
Wees voorzichtig !
Zorg dat je echt weet waar je mee bezig bent, geen prutswerk, er is geen ruimte voor fouten.

Bedankt voor de waarschuwing, maar ik zou het waarschijnlijk samen met een maat doen die zelf wat ervaring heeft met ket i.m. :)!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Bewild zei:
Sublimo zei:
Wees voorzichtig !

Bedankt voor de waarschuwing, maar ik zou het waarschijnlijk samen met een maat doen die zelf wat ervaring heeft met ket i.m. :)!

Oke, prima. :)

Mocht je vragen hebben over I.M., aarzel dan niet om ze aan me te stellen. :wink:

Bovenaan