1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Ketamine informatie

Discussie in 'Ketamine' gestart door Tijdloos, 11 mrt 2011.

1. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Wat is Ketamine?

Ketamine is eigenlijk een narcosemiddel. In de diergeneeskunde wordt het nog toegepast. Ketamine wordt gebruikt door psychonauten en door jongeren in de tekno-dancescene. Ketamine is er in poedervorm en als vloeistof. Het schijnt er ook in pilvorm te zijn maar deze komen wij nooit tegen. Ketaminepoeder ziet er uit als snuifcoke en heeft ook een bittere smaak. Het verdooft ook op de tong.

Effect en wijze van toediening

Ketamine wordt gesnoven, gerookt of gespoten. Pillen en vloeibare ketamine zijn in Nederland zeer zelden aangetroffen. Ketamine heeft allerlei tegengestelde effecten. Bij lage doseringen is het opwekkend. Het lijkt dan wel wat op het effect van cocaïne, al is het wat droomachtiger. Als je het in hogere doseringen snuift of spuit, krijg je dromen die men als zeer psychedelisch ervaart. Men heeft dan ook "bijna - dood ervaringen". Men heeft in deze toestand het gevoel het lichaam te verlaten. Het is in deze ketamine roes erg moeilijk om je te bewegen. Men noemt dat wel in het "k-hole" zitten. Mensen zitten of liggen en reageren niet meer op anderen. Bij spuiten heeft ketamine een veel sterker effect dan bij snuiven. Meestal valt men dan ook in slaap. Bij het snuiven van lagere doseringen is het trippy, wat vage effect er wel, maar veel minder dan bij spuiten of hoge doseringen het geval is. Ketamine wordt tijdens het dansen meestal gecombineerd met XTC of een pepper als amfetamine. Bij ketamine zie je dat consumenten het fantastisch of waardeloos vindt. Je houdt van het effect of niet. Overigens geldt bij ketamine net als bij veel andere drugs dat het effect bepaald wordt door de dosis, het individu dat het neemt en de omgeving.

Let op!

* Ketamine heeft forse risico's: je kunt je tijdens het dansen verwonden omdat je (bijna) geen pijn voelt.
    * Lichte doseringen hebben een opwekkend effect. Bij hoge doseringen kun je echter in een levensbedreigend coma raken. Het verschil tussen een lage, gemiddelde en een hoge dosis is niet zo groot. Hierdoor ontstaan zelfs bij ervaren ketaminegebruikers soms ongelukken. Ketamine moet je niet combineren met andere verdovende drugs zoals alcohol, GHB, valium etc.
    * Er zijn geen aanwijzingen dat bij voorzichtig doseren pure ketamine giftig voor de hersenen is. Er zijn wel sterke verdenkingen tegen sommige toevoegingen aan ketamine. Deze toegevoegde stoffen hebben tot doel om ketamine te kunnen bewaren. Deze stoffen zouden neurotoxisch (=giftig voor de hersenen) kunnen zijn.
    * Er wordt onderzoek naar de effecten en risico's van ketamine verricht. Veel is nog onbekend.

Ketamine poederVerslaving

Je loopt bij frequent gebruik een groot risico om hevig geestelijk verslaafd raken. De verleiding om weer ketamine te nemen, is zo groot omdat men vooral de droomachtige roes als erg spannend beleeft. Je raakt lichamelijk niet aan ketamine verslaafd. Na stoppen zijn er geen onthoudingsverschijnselen.

2. sylvia-s70

sylvia-s70 Newbie

bijna dood ervaring[/quote]ik heb een ongeluk gehad en heb daarbij mijn hele rug gebroken en alle ribben. :worried: dit was werkelijk een hel. :cry: uiteindelijk hebben ze me omdat ze me niet genoeg konden verdoven met morfine voor de pijn, ketamine gegeven via een infuus. Dit was helemaal hel!!! Ik dacht dat ik al in het hiernamaals was en dat ik dood was. Ik had allemaal slijmerige vieze mannen om me heen die aan me vast bleven plakken en was heeeel erg bang! en als ik probeerde te zeggen dat het niet goed ging en dat ik nog steeds dezelfde pijn had maar nu ook met meer enge dingen erbij die ik de artsen dus niet duidelijk kon maken en ik alleen maar kon murmelen en niet bewegen dus zij het niet begrepen omdat elke keer als ik een shot kreeg via dat infuus ik daarna met een grote smile iets probeerde duidelijk te maken wat uiteraard niet lukt als je met een grote lach ligt. Dus de artsen dachten dat ze het goede middel hadden gevonden voor de pijn. uiteindelijk bleek ik steeds te stoppen met ademen en dat was mijn redding omdat ik naar een andere afdeling werd gebracht en zijn gestopt met die ketamine. na een nacht begon ik mezelf weer een beetje normaal te voelen en heb ik kunnen vertellen wat er met me was gebeurd. Gelukkig werd hier met veel verontschuldigingen op gereageerd en hebben ze uiteindelijk toch met morfine de ergste pijn kunnen onderdrukken, en ik wil dit spul nooit meer hebben!!! terwijl ik toch een regelmatige gebruiker ben maar hier ben ik echt van geschrokken en ik doordat ik een plaat en pennen in mijn rug heb voor altijd ik ook verantwoordelijker met drugs omga. Want de reden dat ik mijn rug brak was omdat ik al nachten wakker van de speed en ik in een raamkozijn in a.dam zat en uit het raam ben gedonderd van 3 hoog dus dat is niet niks. groetjes Syl

3. IkkeIkkeIkke

IkkeIkkeIkke Newbie

Ik heb een vraag over ketamine en ik weet niet echt waar ik die vraag kan stellen ;
    Als ik voor de eerste maal ketamina ga in nemen (snuivend) is het dan beter een persoon bij mij te hebben die het niet doet ? Zodat ik dan toch beter op mijn gemak kan zijn omwille van de consequenties ?
    En ook na hoeveel MG keta kan het tot dodelijk beschauwd worden?

Grtz Ikke.

4. Karel_Noten

Karel_Noten Experimenterende gebruiker

Ik denk dat je vooral zelf op je gemak moet zijn. Toen ik het voor het eerst deed was ik samen met een vriend die het ook voor het eerst deed. We zijn klein begonnen, helemaal nuchter, om het een beetje te verkennen. Eigenlijk vonden we zelf al dat we wel heel voorzichtig waren, maar meer nemen kon altijd nog. We vinden het beide fijn om de controle kwijt te zijn. Al snel merkte we dat we klaar waren voor grotere lijntjes, maar eigenlijk werd het niet super. Wel een vage roes, maar tegelijk ook energieloos. We zijn daarna wat gaan eten en uiteindelijk naar een techno feest gegaan waar we xtc namen. Toen ik thuiskwam zaten we nog wat na te spacen met een muziekje op de achtergrond en toen besloot ik het nog eens even goed te doen. Wat ik eerder die dag ervaarde kon gewoon niet de werkelijke keta experience zijn. Toen heb ik wel grote hoeveelheden gedaan (250mg in eens, ongeveer).

En toen ging er een wereld voor mij open. Ik heb het daarna helaas nog maar 1 keer weten te evenaren (en geloof me ik heb hard gewerkt om dat voor elkaar te krijgen, maar lukt niet meer). Maar het waren qua drugsgebruik mijn mooiste ervaringen.

Wat hiermee wil aangeven is dat je je er zelf goed bij moet voelen. Ik vond het niet nodig om iemand erbij te hebben die mij in de gaten hield. Teveel nemen als in dat het dodelijk wordt lijkt me onmogelijk, daar hoef je niet bang voor te zijn. Voorzichtig beginnen om het gevoel te verkennen is altijd het verstandigst. Maar een lage dosis ketamine vind ik persoonlijk niet veel aan, dan doe ik het liever niet. Naar mijn mening beleef je het pas bij een hoge dosis, zodat je alle controle kwijt bent en nieteens weet dat je aan het trippen bent. Maar daar moet je wel van houden. Overigens vind ik het wel aan te raden om het samen met een goede vriend te doen, omdat dat gewoon erg leuk is als je het beide tegelijk meemaakt. Helemaal de verwarring als je weer een beetje bijkomt, dat is gewoon gaaf om te delen met iemand.

5. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

6. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Hallo Mikoz,

Ik heb alleen het eerste filmpje gekeken (ik kan slecht tegen Amerikaanse accenten :P) anyway. Ja het is wel deels herkenbaar. Zelf vind ik Keta helemaal geen goed middel om op uit te gaan. Behalve in combi met 2CB ofzo.

Voor je eerste ervaring adviseer ik sowieso om het thuis te doen. Het is fijn in een vertrouwde omgeving. Dit vooral omdat je gedachte gang en je observatie op de wereld heel anders word. Als je het dus thuis doet is dit leuk en prettig om aan te wennen en heb je er heel veel plezier in. Doe je dit buiten of op een vreemde plek met vreemde mensen dan kan het wel is vervelend worden.

Qua effecten heeft keta meerdere niveau's

Niveau 1 is vooral heel relaxt en ontspannend que effect. Je voelt dat je een stof in je lijf hebt maar je waarneming en zintuigen veranderen niet veel. Je gedachtes worden wat trager. Het gevoel kan je bekruipen dat je aan helemaal niks denkt dit kan erg lekker zijn.

Niveau 2 heeft voor mij een hele lichamelijke uitwerking. Ik voel me een soort robot en een beetje houterig in mijn beweging. Als ik mijn armen omhoog steek blijven die hangen zonder enige moeite, sterker nog je vergeet gewoon stomweg dat je ze omhoog hebt gestoken en ze blijven gewoon hangen. Ook beginnen mijn gedachten wat rare sprongetjes te maken. Je neemt je wereld ook anders waar. Je diepte gevoel klopt niet helemaal je zit een beetje in een droomwereld en voor mij worden ruimtes altijd ineens een stuk groter. (dus heb je een kleine kamer en heb je er genoeg van neem een lijn keta :P) Als ik in deze staat met iemand bel dan ben ik voor mijn gevoel bij diegene of diegene is bij mij. De tijd lijkt stil te staan. Als je steeds maar een heel klein beetje bijneemt niet genoeg om je naar het volgende niveau te tillen maar wat je op Niveau 2 houd kan het lijken alsof je hier al dagen mee bezig bent. Je bent behoorlijk vergeetachtig maar kan ook nog prima een gesprek voeren. De gesprekken worden vaak wel een beetje raar. Mensen kunnen uit het niks totaal ongerelateerde dingen roepen. Erg hilarisch.

Niveau 3 Nu begint het een beetje weird te worden. Ik denk aan de ene kant aan helemaal niks aan de andere kant aan heel veel, als ik mijn ogen dicht heb hallucineer ik in vooral geometrische patronen, deze patronen kan ik ook sturen. Ik heb ook erg weinig grip op mijn lijf liggen is het fijnst. Muziek luisteren is chill maar ik vind drukke muziek super kut op dit moment.

Niveau 4 is de K-Hole, dit betekend niet zoals veel mensen denken out gaan van een hoge hoeveelheid Keta en je als je bij komt niks meer herinneren, dit is namelijk gewoon een narcose/overdosis. De K-Hole is een stadium vlak voor die totale narcose je krijgt een out of body experience je kan je lijf niet meer bewegen en schiet voor je gevoel de kosmos in. Mijn gedachten werden exponentieel groter en mijn brein leek oneindig. Dit heb ik 1 keer meegemaakt en was voor mij een hele belangrijke ervaring in mijn leven en vooral een hele positieve.

7. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Bedankt voor je goede uitleg Bobsacamano. Ik heb er al wel vaker dingen over gelezen en over gehoord. Het is niet dat ik het nu wil gaan uitproberen, misschien iets voor later als het ooit op mijn pad komt. Wel interessant om ervaringen te horen van anderen. :smile:

Wat zijn de dosissen voor niveau 1, 2, 3 en 4? Of is dit heel erg persoonsafhankelijk, dacht het niet toch??

8. Bobsacamano

Deze niveaus heb ik er zelf een beetje aangehangen. Ik merk gewoon een duidelijk verschil bij deze drug met het effect bij andere dosissen. Heel eerlijk ik heb geen idee bij welke dosis ik wat krijg. De enige keer dat ik keta afwoog was de eerste keer en toen begon ik met 30mg en toen nog een keer 30mg dat bracht me langzaam naar niveau 2 maar wel heel licht. Daarna ben ik gewoon lijntjes gaan snuiven. Het nadeel van keta is dat je vaak niet meer weet hoeveel lijntjes je hebt gedaan en hoe lang het geleden is dat je je laatste lijntje hebt gelegd.

Ik weet zeker dat ik wel is na 15 min alweer een lijn heb genomen terwijl ik dacht dat het alweer vet lang geleden was.

Ik vind het een hele interessante drug.

9. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Goed beschreven Bob! Kan me wel vinden in wat je opschrijft. Die niveau's of levels kom ik vaker op internet tegen, volgens mij is dat een redelijk geaccepteerd begrip onder keta gebruikers.

Persoonlijk vind ik niveau 1 best leuk met uitgaan, meer moet het echter niet worden want dan wil je al snel voor apen gapen liggen eigenlijk. Die chick van BNN zit al op niveau 2 en ja dan is uitgaan gewoon niet chill meer. Slechte voorlichting vind ik het BNN, maar dat is niks nieuws helaas. Jammer, maar ze hebben eigenlijk geen idee waar ze het over hebben.

Ik kan voor mijzelf wel ongeveer een schatting geven qua doseringen per niveau. Maar kan me voorstellen dat het wel redelijk persoonlijk is, met name wanneer je in de K-Hole terecht komt. Dit zijn dan wel doseringen die je in één keer in neemt, want als je gaat bijdoseren wordt het allemaal heel anders. Keta heeft nogal de neiging om te gaan stapelen met bijnemen, kleine bijdoseringen kunnen dan in enen onverwachts hard binnen komen. Als je met bijdoseren het effect niet wilt vergroten moet je al snel 1,5 uur wachten, alleen zoals Bob al aangaf is dat meestal erg lastig in te schatten. Opzich is dit allemaal niet zo erg, tenzij je het met uitgaan gaat gebruiken. Dan zul je snel te hard gaan voor de locatie waar je bent.

De doseringen zijn voor pure keta trouwens:
    Niveau 1 - 30 tot 40 a 50 mg
    Niveau 2 - 50 tot 100 mg
    Niveau 3 - 100 tot 150 a 180 mg
    Niveau 4 - 180+ mg

In principe heb je dan dus ook nog niveau 5, waarbij je gewoon out gaat en je daarna niks meer kunt herinneren. Ik heb dat 1 keer gehad en dat wil je niet, want wat heb je aan een ervaring waarvan je je niks meer kunt herinneren. Het enige wat ik me daar nog van herinner is dat ik met extreme snelheid uit mijn lichaam werd gezogen en direct het universum in geschoten werd, vervolgens werd ik 45 minuten later wakker op de bank echt zo waus als een konijn. Daarna heb ik nog helemaal verstijfd en super waus 3 uur op de bank gelegen starend naar de klok, ik wilde naar bed maar kon me niet bewegen. Hele nare ervaring was dat, zeker ook gezien de duur ervan. Normaal is keta na 1,5 uur wel uitgewerkt, maar daar kwam echt geen einde aan.

10. Timmie94

Timmie94 Bewuste gebruiker

Goeie informatie Bob en dit komt inderdaad wel goed overeen met mijn Keta ervaringen.
    Persoonlijk vind ik het ook wel grappig om op een feestje op niveau 2 te zitten maar het feit dat lopen dan zo lastig gaat is aan de ene kant grappig aan de andere ook wel kut. De combo mdma+Keta bezorgt je wel echt een enorme waardering voor de lichtshow op feestjes. Beide intensifiëren ze kleuren wel en dan samen is 1+1=3. Je moet dan wel echt op niveau 1 of net 2 zitten om te kunnen blijven dansen nog haha

Als ik Keta gebruik is dat sowieso eigenlijk bijna altijd om naar niveau 3 of liever 4 te komen.
    De dosissen die Bee neerzet komen ook wel goed overeen met mijn ervaringen.

Wat Bee zei over het stapeleffect moet je wel goed in acht nemen ja. Gisteren had ik eerst twee sleutelpuntjes op. 20/30 minuten later 160mg gedaan. Toen zat ik echt wel goed op niveau 3 tegen 4 aan. Vervolgens nog 1 klein puntje gepakt (gok 20/30mg) en die klapte me echt helemaal weg. :grin:

11. Bobsacamano

Fijn dat het gewaardeerd word. Bedankt voor jullie aanvulling ook. Dat stapelen is wel belangrijk dat was ik even vergeten. Ik heb eergister keta gedaan en toen brak ik maar niet door. Ik heb uiteindelijk maar opgegeven. Ik kwam net op 2 ik snoof me een ongeluk heel raar. Heb het ook al anderhalve maand niet meer gebruikt.

12. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator

Binnenkort heb ik ook de beschikking over ketamine. :smile: Dat zal dus mijn eerste ervaring met deze drug zijn. Ik ben enorm benieuwd naar het effect, aangezien drugs met ego-oplossende kwaliteiten helemaal mijn ding zijn.

Wel ben ik een beetje huiverig voor de inname. Ik heb nog nooit iets gesnoven en ik heb nogal gevoelige slijmvliezen (ik heb ook hooikoorts). Als ik alleen al denk aan iets te moeten snuiven, begint mijn neus al te kriebelen en mijn ogen te tranen... Het liefst zou ik nooit iets willen snuiven en dat was ook geen probleem omdat ik toch geen interesse heb in de reguliere drugs die je moet snuiven (cocaïne, speed), maar ketamine is dus wel iets dat ik graag wil ervaren dus ik ga het toch proberen. Wat voor dosis zouden jullie iemand als mij aanraden voor een eerste keer? Die 30 tot 50 mg die hierboven staat of minder? En het is toch ook zo dat ketamine een van de makkelijkere 'snuif-bare' drugs is?

13. ooscaar

ooscaar Wijs gebruiker

Ik heb nu zelf ook sinds kort beschikking over ketamine, maar snuif ook liever niet. Ik heb al een keer 30 mg (nasaal) geprobeerd om kennismaking met de stof te maken, en het beviel me wel, ook al is het effect wel heel licht bij deze dosis en zeker niet psychedelisch. Binnenkort de stof dus ook eens wat beter verkennen!

In ieder geval is keta vrij goed te doen voor je neus. Ik ken je situatie niet precies, maar als het geld je niet veel boeit (keta is best aan de prijs) kun je ook orale dosering overwegen. Hiermee heb je wel wat meer nodig, waardoor het dus best een dure trip wordt. Richtlijnen voor de dosering vind je hier en op websites als erowid.

Als je gaat snuiven lijkt me het prima om lijnen van 50 mg te leggen en te gaan opbouwen als je daaraan behoefte hebt. Het duurt wel 5 tot 15 minuten voordat een lijntje ketamine volledig effect geeft, dus houd hier rekening mee. :smile:

14. Mindless

Nou ja, het geld is geen probleem. Maar op 't moment kan ik maar aan een bescheiden hoeveelheid komen, dus ik wil er wel zuinig op zijn. Ik probeer het eerst ook wel met 30 mg dan, of misschien minder als ik schrik van hoeveel dat is. :wink:

Maar zou je zelf dan ook zeggen dat je een gevoelige neus hebt? Of hou je niet van snuiven om andere redenen? Ik ben ook bang dat ik het meteen weer allemaal ga uit niezen, aangezien ik al heel gauw moet niezen als er iets in mijn neus komt...

Bedankt voor de info. :smile:

15. ooscaar

ooscaar Wijs gebruiker

Ik heb een gevoelige neus ja, en om die reden houd ik bijvoorbeeld speed ook van mijn neus vandaan. 30 mg was wel echt weinig hoor, maar toen ik het net had gekocht had ik niet echt tijd voor een trip maar ik was toch wel erg benieuwd, vandaar de lage dosering. Ik voelde me hierbij vooral verdoofd, vond het allemaal wel grappig en mijn evenwicht was wat beïnvloed. Ook kon ik meer opgaan in de muziek van Radiohead. Het dissociatieve was licht te merken.

Maar voor de eerste keer lijkt me het prima om 50 mg te doen en later 50 mg bij te doseren, zodra je daar behoefte aan hebt. Met een gevoelige neus is het wellicht beter om in elk neusgat dan een minilijntje van 25 mg te doen.

16. Mindless

Ik moet het toch maar gewoon proberen. Ik wil er wel iets van merken, dus die 50 plus later nog eens 50 lijkt me een strak plan. :smile:

17. ooscaar

ooscaar Wijs gebruiker

Veel plezier! Ben benieuwd naar je ervaring en wat je ervan vindt! :smile:

18. Mindless

:grin: Ik ga er vast wel een report over schrijven.

19. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

50mg is een prima dosis voor een eerste keer. Als je dan wat meer effect wilt raad ik je aan om na 10 tot 15 minuten nog eens 25mg bij te nemen, aangezien het effect gaat stapelen. Je kunt dan in principe dit blijven doen tot je op een gewenste niveau zit. Maar de eerste keer zou ik lekker rustig beginnen, misschien niet de meest bijzondere ervaring voor psychonautische doeleinden maar zo leer je keta wel goed kennen. De hogere niveau's kun je beter later een keer opzoeken aangezien die nogal raar en overweldigend aan kunnen voelen, zeker bij een eerste keer. Dissociatieven geven echt een totaal ander effect dan psychedelica, persoonlijk vind ik keta psychedelisch noemen ook erg misleidend.

Wat betreft het snuiven, het kan best wel redelijk branden. Dat is vooral omdat het kleine kristallen zijn wat een stuk pijnlijker is dan poeder. Maar in lage doseringen is het snuiven erg goed te doen vind ik persoonlijk. Ik heb zelf ook een gevoelige neus (heb hooikoorts, ben allergisch voor stof, katten, honden, etc), maar vind snuiven vaak wel prima te doen. Het is een sensatie waar je even aan zult moeten wennen. Maar het zou zonde van je keta zijn om het oraal te gebruiken, dan heb je echt belachelijk veel nodig. Andere opties zijn natuurlijk pluggen of spuiten, maar dat is denk ik een nog grotere stap voor je dan snuiven.

20. JackHerrer

JackHerrer Bewuste gebruiker

Gister voor het eerst ketamine genomen. Ik ben begonnen met zo'n 60 mg. Na een half uur nog is 30 mg bijgepakt. Heerlijk op bed gelegen en sphlonge is opgezocht op youtube. Ik kwam in een heerlijke dromerige roes. Echt trippen was het niet maar de schaduwen in mijn kamer danste min of meer mee op de muziek.
    Voor mij was het een goede kennismaking. Over een aantal weken ga ik een hogere dosis nemen.

Deel Deze Pagina