Ketamine IV: Poeder oplossen in water?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

heyol

Bewuste gebruiker
Als je Ketamine IV wilt innemen. Moet je dan echt vloeibare ketamine bestellen, of is het voldoende snuifketamine in water op te lossen. En in tegenstelling tot bv. morfine moet Ketamine toch gespoten worden in de spieren en niet in de aders, correct?

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Ketamine IV kan maar is niet aan te bevelen. Het risico bestaat dat je je bewustzijn verliest terwijl je de naald nog in je arm hebt. IM (intramusculair, injectie in een spier) is een betere optie. Zelf loste ik de ketamine op in contactlenzen vloeistof. Dit is fysiologische zoutoplossing met een conserveermiddel. Ik ging er vanuit dat dit steriel was en heb gelukkig nooit een infectie gehad. Ik injecteerde in de bilspier. Als je aan ampullen “human grade” vloeibare ketamine kunt komen heeft dit uiteraard de voorkeur.

heyol

Bewuste gebruiker
Ketamine IV kan maar is niet aan te bevelen. Het risico bestaat dat je je bewustzijn verliest terwijl je de naald nog in je arm hebt. IM (intramusculair, injectie in een spier) is een betere optie. Zelf loste ik de ketamine op in contactlenzen vloeistof. Dit is fysiologische zoutoplossing met een conserveermiddel. Ik ging er vanuit dat dit steriel was en heb gelukkig nooit een infectie gehad. Ik injecteerde in de bilspier. Als je aan ampullen “human grade” vloeibare ketamine kunt komen heeft dit uiteraard de voorkeur.

Oh, dus IV is in de aders en IM in de spier?

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Voor intramusculair gebruik ik altijd deze. Ook intraveneus mee gedaan maar daar zijn ze een beetje te lomp voor.
4BCB8508-5B6A-448B-9472-6A127F7A4114.jpeg5B55D632-0D62-4091-9A70-91B7A774EEA4.jpeg

De Zandman

Badass junkie
Wel in de gaten houden dat je in een ziekenhuis, als je dit IV krijgt, met infuus, er continue hartbewaking verplicht is.
Niet voor niets, lijkt me zo.

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Wel in de gaten houden dat je in een ziekenhuis, als je dit IV krijgt, met infuus, er continue hartbewaking verplicht is.
Niet voor niets, lijkt me zo.
Dat is idd standard procedure in het ziekenhuis. Ketamine onderdrukt het centraal zenuwstelsel (ademhaling en hartslag) niet. Het is wat dat betreft een redelijk veilige drug. Intraveneus raad ik sowieso af, lijkt me niet recreatief. Je gaat out met de naald nog in je arm.
Ergens heb ik een keer gelezen dat intramusculair DE manier van toedienen is en ik kan dat onderstrepen. Veel beter en nauwkeuriger te doseren, geen gore drap waar je wellicht van moet kotsen terwijl je aan t k-holen bent. En een cleane trip. Heb op die manier de mooiste dingen gezien en theorieën ontdekt (panpsychisme, cosmopsychisme, orchestrated objective reduction en nog wat consciousness gerelateerd).
Voor velen is “spuiten” het laatste stadium dat je een echte junk bent. Ik zie dat niet zo. Telkens wat bij moeten snuiven om te stapelen totdat je je gewenste dosis hebt bereikt en daarna telkens snotteren vind ik veel meer junky achtig dan een prikje in je bil.

De Zandman

Badass junkie
Dat is juist.
Maar dan moet je, als je IV wilt, wel de zuivere vorm nemen, als je daar al aan kunt komen.
Alles, wat je spuit, moet zuiver zijn.
En....geen rc zijn.

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Dat is juist.
Maar dan moet je, als je IV wilt, wel de zuivere vorm nemen, als je daar al aan kunt komen.
Alles, wat je spuit, moet zuiver zijn.
En....geen rc zijn.
Ik spoot >20 gram straat ketamine in m’n billen. Gelukkig niets aan overgehouden. En weleens straat amfetamine IV. Er zijn er die injecteren die smerige heroïne troebele moddersap in hun aderen…. Blijkbaar kan ons lichaam aardig wat aan.

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Tssja soms moet je een beetje geluk hebben, nietwaar.
Ja. In een eerdere reactie schreef ik ook dat als je aan “human grade” ketamine ampullen kunt komen, dan heeft dat uiteraard de voorkeur. Ik heb die echter alleen een keer op darkweb gezien en waren veel duurder dan cristallen straat ketamine.

De Zandman

Badass junkie
Dat is logisch, die zuivere vormen, medisch in gebruik, daar kom je echt niet zomaar aan.
Straat keta? Ehhh.
Niet IV bij mij...

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Dat is logisch, die zuivere vormen, medisch in gebruik, daar kom je echt niet zomaar aan.
Straat keta? Ehhh.
Niet IV bij mij...
Zou keta sowieso niet IV doen. Heeft geen meerwaarde. IM vind ik prima, zo doen verslaafde artsen het ook. (Ketamine, dreams and realities. Dr. Karl Jansen.)

De Zandman

Badass junkie
Ik heb qua IM totaal geen ervaring.
Wil ik ook niet.
Ik kreeg dit preparaat ooit een keer in het ziekenhuis. IV.
Dat was waanzinnig!

LucidLucy

Experimenterende gebruiker
Ik heb het een paar keer gedaan en elke keer heb ik er zo'n spijt van. Ik heb de dosis altijd aan de lage kant gehouden, want inderdaad je wilt niet wegvallen met de naald nog in je arm.
En het voelt voor mij heel anders dan ketamine rectaal of nasaal. Het voelt killer, weinig psychedelisch en vaak intens verwarrend.

Dit was wel altijd gewone straat keta. Wel van goede kwaliteit en meestal een psychedelische variant. Wat het precies is kan ik niet zeggen, want ik ben op een gegeven moment gestopt met mijn spullen te laten testen. Maar waarschijnlijk een racemisch mengsel r/s. Ik zie zowel staafjes als suiker, al heb ik me laten vertellen dat dit enkel te maken heeft met het kristallisatie proces.
In elk geval van exact dezelfde batch hele fijne ervaringen gehad nasaal of rectaal. Maar IV kan ik je afraden. Sowieso heb ik spijt ooit die grens over te zijn gegaan.

IM heb ik nog nooit geprobeerd. Welke spier zou dan de sigaar zijn? Nu ben ik stiekem wel benieuwd

LucidLucy

Sorry ik ben niet meer zo bij op df wat dat betreft. Heb wel jarenlang als stilzwijgende toeschouwer veel aan jullie info gehad. Maar scroll nu iets te snel door alles heen. Wel bedankt voor de mooie visuele ondersteuning.

*kijkt peinzend richting een zakje keta. hmmm projectje.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

We zijn hier op DF een unieke groep mensen.
Wij helpen elkaar als we dit kunnen onder andere.
We schrijven reports over onze ervaringen mbt drugs
En ook op andere gebieden zijn we één grote familie!
Waar vind je dit nog, in onze maatschappij?
Nergens volgens mij!
Eerlijk is eerlijk, de zelfhulpgroepen NA/CA/AA/AGOG/ALANON. Reports over gebruik kom je er niet zoveel tegen. Wel over herstel en deze mensen hangen ook samen als familie. Of je nou moeite hebt met verhuizen of even diep in de put zit. Ze staan allemaal voor je klaar! Zonder hen had ik hier misschien niet meer gezeten.

Maar drugsforum is een bijzondere plek. Nog in dubio of ik hier nog lang ga rondhangen. Ik ben op het punt dat ik niet met, maar ook niet zonder drugs kan functioneren. het kan triggers geven, maar ook steun bieden. Misschien wel mooi om mijn route richting herstel op te schrijven.

OT
Bij i.v (ader) insulinenaald.
I.m (spier) een gewone injectienaald zoals je gewoon bent bij de dokter , en subcutaan (onderhuids.) Insulinenaald.
Bekijk bijlage 24630
Wat een dikke dingen. zit ik hier met mijn 27G naalden. Even zoeken, heb nog 24G. Misschien ergens nog 22G maar weet niet of die nog steriel zijn. Tijd voor een experimentje?

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Altijd schone steriele naalden uit de verpakking als het kan. Anders idd met alcohol desinfecteren. En liefst niet hergebruiken, ga je ook voelen als je dat te vaak doet. Kosten geen drol bij apotheek of via internet.

Deze gebruikte ik zowel voor i.m. als i.v.

Bijlagen

• C0C496C5-3BA1-4F4D-A8E2-1A7E819BEA22.jpeg
    C0C496C5-3BA1-4F4D-A8E2-1A7E819BEA22.jpeg
    156,9 KB · Weergaven: 2
  • 465ED60D-7A45-46A9-83B6-F47D07BB8596.jpeg
    465ED60D-7A45-46A9-83B6-F47D07BB8596.jpeg
    191,7 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:

Pjotr777

Bewuste gebruiker
A propos veiligheid en wellicht overbodig: eigenlijk zou iedereen die met zijn bewustzijn wil experimenteren dmv chemicaliën een reagens test kit en fentanyl strips in huis moeten hebben. Dat laatste heb ik niet maar testen doe ik m’n spul altijd.

Die mecke uitslag klopt niet, dat spul was zelf bruin geworden. Sommigen zijn niet zo lang houdbaar.

Bijlagen

• 1EA6810F-E65F-4900-A6A8-04666AAD7336.jpeg
    1EA6810F-E65F-4900-A6A8-04666AAD7336.jpeg
    180,5 KB · Weergaven: 2
  • EE236848-33AC-47BF-963B-2E433DCA17D3.jpeg
    EE236848-33AC-47BF-963B-2E433DCA17D3.jpeg
    133,3 KB · Weergaven: 2
  • AE582A7C-AE63-45EF-97DF-9FEBA4BA8C56.jpeg
    AE582A7C-AE63-45EF-97DF-9FEBA4BA8C56.jpeg
    181,7 KB · Weergaven: 2

Pjotr777

Bewuste gebruiker
IM heb ik nog nooit geprobeerd. Welke spier zou dan de sigaar zijn? Nu ben ik stiekem wel benieuwd

Heb ergens gelezen dat ketamine intramusculair de meest cleane ROA is en dat was ook mijn ervaring. Verder heb je geen gore drip of rotzooi in je neus en doseren is nauwkeuriger omdat 93% wordt opgenomen, tegen <50% nasaal en 17% oraal.

LucidLucy

Geen zorgen hoor. Ik koop ze wel per 100 online. Als je geld hebt voor drugs, dan kan je dat ook wel betalen. Die grote 'niet steriele' waar ik op doelde zit waarschijnlijk in een EHBO doos om blaren door te prikken. Zou eigenlijk ook steriel moeten zijn, daar niet van.
Zelfde geld voor de spuitjes trouwens. Al ben ik er schuldig aan om die nog weleens te hergebruiken, maar spoel ze dan wel even om met 70% alcohol. En daarna worden ze gedegradeerd tot rectale spuitjes. Wel zorgen dat je die niet door elkaar gaat halen...

Het is inderdaad een behoorlijk goede ROA. Volgende keer iets hoger doseren wel. Ook een stuk makkelijker dat je niet naar een ader hoeft te zoeken. Als ik iets beu ben, is dat het wel. Maar het gaat een beetje dwangmatig af en toe. (geld overigens niet voor ketamine, maar pyro's)

Pjotr777

Bewuste gebruiker

LucidLucy

Wat was jouw iv dosis?

Ik vond im heel mooi. Heel smooth ook. Veel van geleerd denk ik.
Ik doelde op IM ROA. Vanochtend uitgeprobeerd. Verder ben ik niet impulsief ofzo.... (normaal valt dat best mee, maar nu het eind van mijn gebruik in zicht is krijg ik van die 'eindsprint' trekjes. En daar moet ik eigenlijk wat mee gaan doen.)

IM vanochtend was 80mg. Ik heb sinds kort mijn weegschaal teruggekregen om overdosissen te voorkomen. De IV dosissen keta heb ik dus op het oog gedaan. Ik heb het een keer of drie gedaan, maar wist direct na inname direct weer waarom ik dat niet moest doen. Het voelt niet fijn. Het lijkt niet eens een keta gevoel. Als ik een dosis moet schatten zal het tegen de 100/120mg aan gezeten hebben IV. Ik schrok weer even toen ik mijn dosis vanochtend afwoog en werd eraan herinnerd dat 80mg maar een klein hoopje is. De IV dosissen waren meer dan dat, sowieso.

IM was heel fijn inderdaad. Enigzins vergelijkbaar met rectaal, maar potenter. Visueler/psychedelischer dan nasaal. Come-up is gek genoeg langer dan rectaal.

LucidLucy

Gisterenavond nog een poging gedaan met 130mg IM. Deze keer in de schouder gezet. Was weer een interessante ervaring, maar weer anders en iets minder prettig als de 80mg. Het verschil in effect vond ik ook tegenallen t.o.v. de dosisverhoging. Ook was het wat minder visueel, vooral meer vaag. Waar dat dan aan lag? Kan vanalles zijn geweest; vermoeidheid, set/setting, andere spier gepakt, etc.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan