Ketamine na xtc?

achteruitkoprol123

Experimenterende gebruiker
Hi, ik vind de comedown van xtc echt zwaar kut. Ik zie dingen anders en iets anders doen dan in bed liggen is teveel spierpijn. En ik las ergens op dit forum dat ketamine na xtc echt een goede combo is alleen kon ik er buiten 1 bericht weinig over vinden, ook ga ik 2f-ketamine gebruiken als t echt helpt.

dus: zouden mensen ervaringen hiervan willen delen en willen uitleggen hoe en wat (met doseringen en tijden)

ljuv

DF-koningin
Helpt? Waarbij zou het helpen?

Het is niet dat je comedown alleen “verdwijnt”. Je voegt een heel nieuwe substantie toe. Ik vind het een van de lekkerste combinaties, maar het kan heel psychedelisch worden. Dus ik weet niet wat je bedoelt met “ik zie dingen anders” maar dat is precies wat de keta gaat doen haha. Tis nie of je er ineens super ontspannen van ligt te snurken.

Wat wel vaak aangeraden wordt bij die spierspanning - mits je je mdma verstandig gebruikt - is vooraf extra magnesium slikken. Zelf kan ik áltijd slapen na mdma, dus ben ook wel benieuwd hoe je gebruik is: hoeveel mg en hoevaak snoep je bij?

OtherShore

Badass junkie
Ik weet niet of ketamine kan helpen bij de comedown van xtc. Het is een fijne combo als je beiden voorzichtig doseert (en tegelijkertijd gebruikt). Maar even los van je vraag: ik zou 2-fdck niet zomaar gelijk stellen aan ketamine. Zoals een ander lid laatst zei
Ketamine is sterker, euforischer, psychedelischer
dan 2-fdck.

achteruitkoprol123

Helpt? Waarbij zou het helpen?

Het is niet dat je comedown alleen “verdwijnt”. Je voegt een heel nieuwe substantie toe. Ik vind het een van de lekkerste combinaties, maar het kan heel psychedelisch worden. Dus ik weet niet wat je bedoelt met “ik zie dingen anders” maar dat is precies wat de keta gaat doen haha. Tis nie of je er ineens super ontspannen van ligt te snurken.

Wat wel vaak aangeraden wordt bij die spierspanning - mits je je mdma verstandig gebruikt - is vooraf extra magnesium slikken. Zelf kan ik áltijd slapen na mdma, dus ben ook wel benieuwd hoe je gebruik is: hoeveel mg en hoevaak snoep je bij?
Met zie dingen anders bedoel ik dat ik schaduwen anders zie, ja t klinkt vaag. En ik neem vaak 1 pill van 150 en neem soms bij met een halfje maar das niet vaak (ik ben 178 en 90 kg

achteruitkoprol123

Ik weet niet of ketamine kan helpen bij de comedown van xtc. Het is een fijne combo als je beiden voorzichtig doseert (en tegelijkertijd gebruikt). Maar even los van je vraag: ik zou 2-fdck niet zomaar gelijk stellen aan ketamine. Zoals een ander lid laatst zei
Ja met helpen bedoelde ik niet perse dat de comedown weggaat want die hoort er gewoon bij, maar dat het beetje in elkaar verloopt. Maar voel je de comedown wel minder als je 2-fdck neemt? En wanneer zou je het dan ong moeten nemen? En op t laatste wat je zei, ik lees van verschillende mensen op dit forum dat het eigenlijk best wel op elkaar lijkt, hoe verschilt t dan?

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Met zie dingen anders bedoel ik dat ik schaduwen anders zie, ja t klinkt vaag.
Ja, maar die schaduwen enzo, dat kun je dus absoluut uitvergroot verwachten als je ook nog keta of 2f gebruikt. Ik denk dat “vaag” sowieso de beste omschrijving van ket is: alles wordt vaag😂
Heb je een van de twee al eens los gebruikt? Zo niet dan zou ik sowieso eerst dat doen, kijken of het wat is. En dan dus met de heul grote disclaimer dat het nog veul anders en intenser is tijdens/ na mdma…

Ik zou het echt meer benaderen als een toevoeging, een andere/nieuwe drugservaring, dan een manier om de comedown te onderdrukken. Dan ga je echt van een heel koude kermis thuiskomen en kun je beter ene jointje roken voor je gaat slapen (wat sommige mensen na mdma óók als heel heftig en psychedelisch kunnen ervaren trouwens… maar wel aanzienlijk minder vgm).

En ik neem vaak 1 pill van 150 en neem soms bij met een halfje maar das niet vaak (ik ben 178 en 90 kg
Ah, dat is opzich niet al te gek inderdaad. De vuistregel is: in TOTAAL 1,5 x je lichaamsgewicht in mg, dus voor jou zou dat 135mg zijn. En vaak wordt aangeraden max. een keer bij te pakken, dan kun je eerst 2/3e en dan 1/3e van die 135 (of ietsje meer) pakken.
Maar het kan ook goed zijn dat je er gewoon bovengemiddeld gevoelig voor bent. Heb je al een geëxperimenteerd met een lagere dosering en hoe dat voor je is? En ook niet onbelangrijk: hoe lang zit er tussen je gebruik?

Maar voel je de comedown wel minder als je 2-fdck neemt?
Tuurlijk, want je voelt (ook) de 2fdck ipv (alleen) de naeffecten van mdma.

En wanneer zou je het dan ong moeten nemen? En op t laatste wat je zei, ik lees van verschillende mensen op dit forum dat het eigenlijk best wel op elkaar lijkt, hoe verschilt t dan?
Ik ervaar ook geen ongelofelijk verschil, maar heel veel anderen wel. Daarom ook: probeer het eerst eens zonder mdma om te kijken welk effect het voor jouw heeft en bouw de dosis op zodat je weet wat voor jou goed is. Ik vind de dosissen, zowel de sweetspot als “de max” ook heel verschillend bij veel mensen namelijk… Bovendien is keta een echte stapeldrug, wat het nog meer tricky maakt. Dat laatste beetje erbij kan ineens echt VEUL te veel zijn.

Laatst bewerkt:

achteruitkoprol123

Ja, maar die schaduwen enzo, dat kun je dus absoluut uitvergroot verwachten als je ook nog keta of 2f gebruikt. Ik denk dat “vaag” sowieso de beste omschrijving van ket is: alles wordt vaag😂
Heb je een van de twee al eens los gebruikt? Zo niet dan zou ik sowieso eerst dat doen, kijken of het wat is. En dan dus met de heul grote disclaimer dat het nog veul anders en intenser is tijdens/ na mdma…

Ik zou het echt meer benaderen als een toevoeging, een andere/nieuwe drugservaring, dan een manier om de comedown te onderdrukken. Dan ga je echt van een heel koude kermis thuiskomen en kun je beter ene jointje roken voor je gaat slapen (wat sommige mensen na mdma óók als heel heftig en psychedelisch kunnen ervaren trouwens… maar wel aanzienlijk minder vgm).

Ah, dat is opzich niet al te gek inderdaad. De vuistregel is: in TOTAAL 1,5 x je lichaamsgewicht in mg, dus voor jou zou dat 135mg zijn. En vaak wordt aangeraden max. een keer bij te pakken, dan kun je eerst 2/3e en dan 1/3e van die 135 (of ietsje meer) pakken.
Maar het kan ook goed zijn dat je er gewoon bovengemiddeld gevoelig voor bent. Heb je al een geëxperimenteerd met een lagere dosering en hoe dat voor je is? En ook niet onbelangrijk: hoe lang zit er tussen je gebruik?

Tuurlijk, want je voelt (ook) de 2fdck ipv (alleen) de naeffecten van mdma.

Ik ervaar ook geen ongelofelijk verschil, maar heel veel anderen wel. Daarom ook: probeer het eerst eens zonder mdma om te kijken welk effect het voor jouw heeft en bouw de dosis op zodat je weet wat voor jou goed is. Ik vind de dosissen, zowel de sweetspot als “de max” ook heel verschillend bij veel mensen namelijk… Bovendien is keta een echte stapeldrug, wat het nog meer tricky maakt. Dat laatste beetje erbij kan ineens echt VEUL te veel zijn.
Xtc heb ik al redelijk vaak los gebruikt maar (2f) ketamine nog niet.. ja ik ga helaas niet zo goed op tabak en dat heb je opzich wel nodig voor een joint

ik heb een keer een halfje geprobeerd alleen ik voelde de effecten echt minimaal dus das beetje kut
en er zitten meestal 2 maanden tussen!

dankjewel voor t advies!

TheRealJJ79

Belezen gebruiker
Hi, ik vind de comedown van xtc echt zwaar kut. Ik zie dingen anders en iets anders doen dan in bed liggen is teveel spierpijn. En ik las ergens op dit forum dat ketamine na xtc echt een goede combo is alleen kon ik er buiten 1 bericht weinig over vinden, ook ga ik 2f-ketamine gebruiken als t echt helpt.

dus: zouden mensen ervaringen hiervan willen delen en willen uitleggen hoe en wat (met doseringen en tijden)
ik zou gewoon een klein beetje GHB nemen en dan lekker gaan pitten of een benzo

OtherShore

Badass junkie
Xtc heb ik al redelijk vaak los gebruikt maar (2f) ketamine nog niet..
Ketamine is niet zomaar een drug waar je lekker rustig en opgewekt van wordt. Het is echt een middel dat behoorlijk wat met je gaat doen in de zin van dissociatie en trippen. Ketamine gebruiken alleen om de comedown wat de verzachten lijkt me daarom niet zo’n goed idee. Hetzelfde geldt eigenlijk voor 2c-b. Als je het toch gaat proberen zou ik het bij een lage dosis houden (check hier).

ik zou gewoon een klein beetje GHB nemen en dan lekker gaan pitten of een benzo
Dit is volgens mij meer waar je naar op zoek bent @achteruitkoprol123 Geen rare fratsen, gewoon lekker chil worden en de comedown een beetje verdoven. Niet dat dit slim of gezond is, verre van, maar zo kun je de klap van de comedown wel goed opvangen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ljuv

Neo-Shulginist

Badass junkie

Xtc heb ik al redelijk vaak los gebruikt maar (2f) ketamine nog niet.. ja ik ga helaas niet zo goed op tabak en dat heb je opzich wel nodig voor een joint

ik heb een keer een halfje geprobeerd alleen ik voelde de effecten echt minimaal dus das beetje kut
en er zitten meestal 2 maanden tussen!

dankjewel voor t advies!
Let op dat stimulerende middelen zoals MDMA, speed, cocaïne en 3-MMC de effecten van ketamine enorm versterken. Persoonlijk heb ik ook wel een paar keer de fout gemaakt met denken dat een stimulerend middel wel zo'n beetje was uitgewerkt. Nam ik een klein beetje ket erbij, en POEF, weg naar een andere dimensie. Terwijl ik normaal gesproken helemaal niet zo onder invloed zou zijn geweest van zo'n beetje ket. Zulke onverwacht sterke effecten is iets wat best wel onprettig kan worden.

Sowieso denk ik dat je moet oppassen met een tweede middel nemen om de bijwerkingen van het vorige middel te verzachten. Want je krijgt er altijd extra bijwerkingen en risico's bij. In het geval van ketamine is het vooral misselijkheid, veranderde waarneming, of bewustzijnsverlies. Iemand anders suggereert GHB, maar juist dat middel is natuurlijk erg risicovol met betrekking tot bewustzijnsverlies (en nee, dat is niet 'gewoon' een GHB-slaapje maar een comateuze toestand).

Ik zou daarom liever aanraden om voor je MDMA-sessie wat magnesium te slikken. En tegen het einde van de MDMA-space kun je ook best een paracetamolletje nemen. Dat werkt ook tegen de spierspanning. Dat je nergens puf voor hebt is logisch; want dat is de dip die op de piek volgt. Het kan daarnaast helpen om nog wat minder MDMA te nemen. Hallucinaties en veranderde visuele waarneming komen voor bij MDMA, maar wel vooral in de wat hogere doseringen en vooral als die hogere doseringen gaan uitwerken (of bij herhaaldelijk bijpakken).

Neo-Shulginist

Badass junkie
ja ik ga helaas niet zo goed op tabak en dat heb je opzich wel nodig voor een joint
Je kunt heel makkelijk een stukje hasj verdampen door het op een metalen paperclip te prikken, even in de brand te steken, uitblazen, en dan de kringeltjes rook die er vanaf komen opvangen met een glas wat je ondersteboven over de paperclip met hasj zet.

Daarnaast bestaat er ook zo iets als puurpijpjes en vaporizers.

Damius

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of ketamine kan helpen bij de comedown van xtc.
De paar keer dat ik dit heb geprobeerd werkte dat wel zo voor mij. Enerzijds nam de ‘vaagheid’ de overhand. Raakte meer verdoofd en was daardoor minder bezig met de comedown. Ook word je er moe van en viel ik op termijn ook beter in slaap. Volgens mij heeft ketamine daarnaast een anti depressieve werking. Ik spreek hier wel echt over LAGE dosissen ketamine.

Hoe dan ook: drugs nemen om negatieve effecten van andere drugs te onderdrukken is natuurlijk niet de way to go. Had ook het idee dat m’n katers erger waren na combo gebruik (logisch ook). Ik voelde mij neurologisch wat meer “gefrituurd” de dagen erop.

wolftrance

Interessant onderwerp, dit is wat mijn vriendin en ik volgende week willen proberen: eerst lekker de liefdesbubbel in op xtc, daarna in de come-down keta erbij en samen trippen (of verder seksen misschien?). De pil die we nemen is getest en bevat 130mg mdma. We zijn allebei even lang (170cm) en wegen ongeveer hetzelfde (75kg). Ik ben van plan een hele pil te nemen, zij neemt drie kwart. Als ik dan dit antwoord lees van @Neo-Shulginist ...
Let op dat stimulerende middelen zoals MDMA, speed, cocaïne en 3-MMC de effecten van ketamine enorm versterken. Persoonlijk heb ik ook wel een paar keer de fout gemaakt met denken dat een stimulerend middel wel zo'n beetje was uitgewerkt. Nam ik een klein beetje ket erbij, en POEF, weg naar een andere dimensie. Terwijl ik normaal gesproken helemaal niet zo onder invloed zou zijn geweest van zo'n beetje ket. Zulke onverwacht sterke effecten is iets wat best wel onprettig kan worden.
... wat zou dan een verstandige startdosis keta zijn? (n.b. we gaan waarschijnlijk pluggen)

We hebben ervaring met zowel mdma als keta, en kennen het effect van stapelen bij die laatste. We zijn alleen volledig onbekend met de combi van deze twee middelen (maar er wel enorm benieuwd naar).

wolftrance

Mijn vriendin kan niet snuiven door een overgevoelig neusslijmvlies. Een eerdere poging werd een beetje een pijnlijk drama voor haar.. We gaan starten met de helft van onze gebruikelijke dosis die we pluggen (dat is 100mg dus we starten met 50) en kijken dan wat er gebeurt! En inderdaad dat zal minder seksen en meer trippen worden, dat weten we en willen we graag weer eens ervaren.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Mijn vriendin kan niet snuiven door een overgevoelig neusslijmvlies. Een eerdere poging werd een beetje een pijnlijk drama voor haar.. We gaan starten met de helft van onze gebruikelijke dosis die we pluggen (dat is 100mg dus we starten met 50) en kijken dan wat er gebeurt! En inderdaad dat zal minder seksen en meer trippen worden, dat weten we en willen we graag weer eens ervaren.

Als je elkaar plugged heb je in ieder geval een beetje van je eerste insteek. :thinking:

wolftrance

We hebben het gedaan vorige week. En het was super! Eerst een xtc pil van 130mg mdma allebei, toen de rush een beetje uit begon te werken gingen we keta pluggen. Eerste rondje 90mg, tweede 110. En wat was het super! Visuals als ik mijn ogen sloot, maar ook qua seks bleven we lekker gaan. Al was het wel ‘vreemd’: wat voelde ik nu eigenlijk? Wie? Maar we werden beide zo vrij, en al hebben we al een vrij seksuele relatie waarin we allebei ons vrij voelen, ging dat nu nog een standje verder of zo. Waarin we ook gewoon seksuele fantasieën lekker konden uitleven die avond/nacht. Geen remmingen. Ook niet vanwege ‘gene’: ik besteed nu wel heel veel aandacht aan haar voetjes/whatever: Heerlijk was het! Voor ons is seks en keta weliswaar een vreemde, een aparte combinatie, maar zeker geen onmogelijke.

ILoveRCs

Bewuste gebruiker
keta en mdma/5-mapb/4-fma (denk eigenlijk alle met entactogenen) is super vet. dan komt de ket ongeveer 3x zo hard binnen. laatst 50-60mg hoge kwaliteit naaldjes ket gedaan na 4-fma. kon bijna niet meer lopen, lang geleden dat ik mezelf moest balanceren om naar de bank te lopen. 100mg en dan is het kruipen, blij dat ik die lijn niet had genomen maar slechts de helft. erg van genoten. voelde alsof ik 15 jaar terug in de tijd ging.

Bovenaan