keuze van truffels

DDeeJay

Belezen gebruiker
heey,

ik binekort dus voor de eerste keer truffels gebruiken met een paar vrienden
(allemaal eerste keer)
we gaan naar de smartshop en ik denk dat ze hier maar 4 soorten hebben

-space shuttles
-dolphins delight
-golden teacher
-cosmic connectors

ik neem afentoe wel is een lijntje en een pilletje maar heb nog nooit een trip middel gedaan
dus ik ben vrij onzeker van de keuze die ik moet maken ik heb geen super tolerantie maar ik kan wel wat hebben in verband met andere middelen

het effect dat ik wil bekomen is toch echt wel visueel
enige aanraders?

EDIT: tips voor een vlotte veilige verloop zijn ook altijd welkom

lolnoob

Bewuste gebruiker
Over de verschillen kan ik je niet veel vertellen maar over een vlot verloop wel.

-Zorg ervoor dat je het plant, dus over een week gaan we het om dat tijdstip doen. Dit zorgt ervoor dat je je mentaal al een beetje kunt voorbereiden.
-Doe het alleen met mensen die je vertrouwt.
-Zorg voor een chille omgeving waar je niet gestoord kan worden.
-Zet je telefoons uit
-Verberg de klokken/horloges (is niet nodig maar ik vind het zelf fijner als ik niet weet hoe laat het is)
-Ga nadat je de truffels hebt genomen niet wachten op het effect. Ga even een spelletje spelen en het komt vanzelf
-Niets eten 6 uur van tevoren (erg belangrijk)
-Omdat het je eerste keer is is het misshien handig om een ervaren gebruiker erbij te hebben, of anders een tripsitter die zelf snapt wat er aan de hand is en niet vervelend gaat doen.

E

Ezkaton

Gast
Qua soort zou ik kiezen voor de Space Shuttles of de Dolphin's Delight. Deze zijn naar mijn ervaring aanzienlijk minder sterk dan de Golden Teacher's en de Cosmic Connectors.
Tevens is het misschien verstandig om ervoor te kiezen om maar een halve portie (bijvoorbeeld 7 gram) te nemen om te kijken hoe het effect op je heeft. De hallucinerende stoffen in de truffels hebben op iedereen een andere uitwerking, de een heeft aan een halve portie genoeg om een mooie trip te beleven terwijl de ander er een hele portie voor nodig heeft. Als je merkt dat je bijvoorbeeld na 2 uur nog niks merkt kun je ervoor kiezen nog meer te nemen.
Betreffende de verschillen tussen de truffels onderling, daar zou ik niet veel aandacht aan besteden. De verschillen die bij deze soorten worden aangegeven qua visuals, body high etc. zijn naar mijn mening meer een vorm van marketing dan een daadwerkelijke indicatie van hoe je trip zal verlopen. Elke trip is anders en zorgen voor een goede voorbereiding en set & setting zijn in mijn ogen veel belangrijker dan de soort truffel die je kiest.
Ik hoop dat dit je enigszins op weg helpt en dat je een fijne trip hebt! =)

DDeeJay

Belezen gebruiker
nog een vraagje weet iemand mischien nog een leuke plek om dit te doen ?
hier hadden we nog niet over nagedacht en we kunnen nergesn binnen gaan zitten
omdat we in een stad zitten hebben we ook geen bossen en alleen MINI (100m op 100m) parkjes
:(

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik zou het de eerste keer toch echt aanraden om in een vertrouwde omgeving te doen waar je niet gestoord kan worden, zoals bij iemand thuis.

Als je het in de natuur gaat doen doe het dan alleen als het mooi weer is en op een erg rustige plek, maar dan nog lijkt me het meer risico dan als je thuis zit. Doe het in ieder geval niet 's nachts in een donker bos.

Ik zou zeggen, wacht totdat je eigen ouders of de ouders van één van je vrienden weg is en doe het dan (moet je wel zeker weten dat ze niet onverwachts vroeg terugkomen :P). Of wacht tot je op kamers zit :)

Mrrow14

Belezen gebruiker
Hier is nog een linkje :)
http://www.stoelendans-deventer.nl/?cat ... d&page=449

Ik zelf vind buiten het leukst.Als die parkjes redelijk dicht bijelkaar in de buurt zijn.
Dan zouden wij gewoon van park tot park gaan :grin:
Maarja wij beginnen zelf altijd bij iemand thuis en zodra het een beetje begint te werken naar buiten.Meestal zijn we dan ook wel met een paar man.
We hebben ook vaak gehad dat we naar buiten gingen, weer terug naar binnen en weer naar buiten :P
Nadat ik eenmal buiten had getript,heb ik tijdens andere trips nooit meer volledig binnen getript.
Park/bos altijd een vet sprookje :hearteyes:

DDeeJay

Belezen gebruiker
ben nog steeds aan het twijfelen...

10 gr CC of 10gr GT

zouw het wel zonde vinden om niet hard genoeg te gaan op de eerste keer
want dit heb ik namelijk meegemaakt met XTC

DDeeJay

Belezen gebruiker
haha zalig

we hadden het er net over om deze mishien gewoon in nederland te doen omdat we bij ons geen groot park hebben :grin:

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Als je slim bent doe je het de eerste keer lekker thuis. Of in ieder geval ergens waar je je veilig en op je gemak voelt.
Ik vond het buiten namelijk geen pretje, veels te veel bewegende dingen om je heen :P

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Dan zou ik voor een plek kiezen zonder bijvoorbeeld grote heuvels, want dat vond ik erg vervelend tijdens mijn trip. Ging zo hard op en neer dat ik er misselijk van werd :P
En laat het gewoon over je heenkomen, niet gaan denken dit of dat gaat mis. Het komt goed :sunglasses:

LSDelicious

Experimenterende gebruiker
Ik zou zoals luchtigtoetje zegt atlantis nemen, als je vooral voor het visuele wilt gaan zoals je vernoemde. je kan zelf nog bekijken in de smartshop welke je neemt want meestal staat er wel aangeduid met sterretjes ofzo hoeveel de visuele sterkte van de truffels zijn, hoe happy je ervan wordt , hoeveel energie je ervan krijgt ...
bij mijn eerste keer truffels had ik ook atlantis en 15 gr van op (had toen nog geen ervaring met gelijk welk tripmiddel) en dit is ongeloofelijk goed meegevallen, als je gezond in het hoofdje bent komt dit zeker en vast goed. :wink:

Mrrow14

Belezen gebruiker
Jaja dit weekend truffels met een van me vrienden :grin:
Mountainbike route te voet met onze trip survival pakketjes :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Waarschijnlijk de Atlantis ,sinds ze daar aleen Atlantis en Space Shuttles verkopen.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Als je het toch in de smartshop gaat kopen, vraag het dan even aan de clerks daar. Zeg erbij dat het je eerste keer is en dat je moeilijk een keuze kunt maken. Ze kunnen je dan heel goed informeren.

**NYX**

Newbie
Ik ben erg benieuwd hoe je trip is verlopen....
wat wij nog wel eens deden vroeger als we nergens binnen konden zitten was met wat goede vrienden wat geld bij elkaar leggen en dan een hotelkamer huren voor een nachtje, het liefst in een groot hotel waar je niet zo opvalt.
Zorg dan wel dat je daar voorbereid heen gaat door cdspeler en eigen muziek, drinken en eten enz mee te nemen dan hoef je eigenlijk je kamer niet meer uit.
Alhoewel het bij ons altijd uitdraaiden op de meest geniale struintochten door zo'n hotel haha waren mooie tijden

Bovenaan