Kijk uit voor San Pedro cactus zonder mescaline

Faytje

Newbie
Hallo allemaal!

Er bestaan helaas ook San Pedro (trichocereus pachanoi) cactussen die niet actief zijn.
Je kunt er hier meer over lezen: http://troutsnotes.com/pachanoi-pachanot/
Keeper Trout (van bovenstaande site) denkt zelfs dat inmiddels 90% van de trichocereus cactussen in Amerika in de handel de soort zonder mescaline is!

Ik heb helaas zelf in Nederland een ervaring met deze niet actieve cactus :(

Ik mag niet zeggen waar ze vandaan komen. Maar deze cactus kweker had totaal geen begrip voor mijn klacht. Ik had 20 stekken :openmouth: :( gekocht voor een speciale gelegenheid met meerdere mensen. Wie ervaring met cactussen heeft snapt hoe erg is het als je na alle voorbereiding en misselijkheid (die je dan ook andere mensen aandoet) moet concluderen dat het allemaal voor niets is geweest. De stekken die ik nog over had mocht ik niet ruilen en zelfs niet inruilen voor een kleine korting op een nieuwe aankoop. De verkoper was eerst heel aardig maar nu ineens zeer onaangenaam. Hij luisterde totaal niet en antwoordde onder andere 'Ik ben geen heroïne dealer" :confused: huh?
En bleef beweren dat hij nooit gezegd heeft dat ze mescaline bevatten.

Ik ben mondeling overgehaald tot de verkoop met de belofte dat de stekken mescaline bevatten. Misschien een tip voor anderen om dit zwart-op-wit te krijgen zodat je tenminste nog iets hebt om je klacht met bewijs te onderbouwen...?

En de cactussen die ik heb gekocht lijken inderdaad op de cactussen op de site die ik hierboven al noemde: http://troutsnotes.com/pachanoi-pachanot/. Extra grote rondjes met haartjes bij de areolen (plek waar de stekels uit komen). En de areolen staan een beetje naar boven gericht, niet helemaal recht in lijn met de zijkant van de cactus.. hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel. Dus let ook goed op het uiterlijk van de cactussen die je koopt!

Succes! Ik wens niemand deze onaangename ervaring toe.
Mocht je vragen hebben mag je me best een berichtje sturen.

Groetjes,
Fay

MeejheM

Badass junkie
Een beetje een laat bericht, maar beter dan geen reactie lijkt mij.

Ik snap je post, en de waarschuwing. ik heb vroeger zelf ooit cactii gekweekt voor consumptie, en daar is veel tijd en geduld voor nodig. Als je er dan achter komt dat ze geen mescaline bevatten zal vies tegenvallen.

Zelf gebruik ik ook liever synthetische mescaline, maar dat is al meer dan 3 jaar geleden volgens mij.

Om zwart op wit te vragen om bewijs dat je drugs koopt zal denk ik bij weinig handelaren goed vallen. Zoiets zet je niet op papier.

MrCactus

Experimenterende gebruiker
San Pedro is een Volksnaam
San Pedro Cactus is een volksnaam waarmee geestverruimende zuil-Cactussen uit Zuid-America worden bedoeld.
De inheemse bevolking in diverse landen bedoelt er verschillende Trichocereus-soorten mee.
bijv. Trichocereus pachanoi, Tr. peruvianus, Tr. bridgesii.

Misleiding
De naam San Pedro Cactus gebruiken voor Cactussen die niet geestverruimend zijn is misleiding.
En is wettelijk strafbaar ....

Importeur
De misleidende verkoper op Marktplaats importeerde deze stekken eerst vanuit Peru.
En inmiddels vanuit Mallorca.

Mescaline smaakt bitter
Mescaline is een alkaloïde dat bitter smaakt.
Een Mescaline Cactus heeft dus een bittere smaak.
Zonder bittere smaak zit er dus GEEN Mescaline in een Cactus !

Uitgebreide beschrijving
Zie:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... 30&lang=NL

Dromertje

Newbie
Bedankt voor deze informatie. Ik wou bij een smartwebshop cactussen kopen. Zijn die wel betrouwbaar/ ga je daar wel van trippen?

MrCactus

Meerdere Smartshops verkopen inmiddels ook deze Valse San Pedro Cactus!

Die Valse San Pedro is te herkennen aan:
-- het grote aantal zeer korte doorns (tot enkele mm lang).
-- de bredere onderkant van de doorns , die veel dikker is dan het stekelige uiteinde.
-- het grote aantal ribben (7 - 11 ribben).
-- de dikke stam (7 cm of dikker).

Inmiddels staan er enkele foto's van de Valse San Pedro Cactus op deze uitgebreidere pagina:

MrCactus

Dromertje zei:
Bedankt voor deze informatie. Ik wou bij een smartwebshop cactussen kopen. Zijn die wel betrouwbaar/ ga je daar wel van trippen?
Vraag om garantie dat de San Pedro's geestverrumend zijn!
Kijk of de aangeboden San Pedro Cactussen op de foto's op de website lijken op de Valse San Pedro's.
Vraag of de aangeboden San Pedro Cactussen lijken op de Valse San Pedro Cactussen.

MrCactus

Het is zeer de vraag of "Tr. pachanot" dezelfde Cactus is als de in Nederland aangeboden "Valse San Pedro Cactus".

Kenmerken verschillen
De Valse San Pedro Cactus heeft veel kortere doorns dan de pachanot.
De doorns van de Valse SP zijn aan de basis dikker (breder).
De bloem van de Valse SP heeft zwarte haren, die van de pachanot heeft witte haren.
Het aantal ribben van de "Valse San Pedro Cactus" is minstens 7 a 8, tot 11 of meer.
Het aantal ribben van de "pachanot" is zo'n 5 a 6 en meer.

Ook bevat de "pachanot" heel weinig Mescaline.
De "Valse SP" bevat geheel GEEN Mescaline.

Valse San Pedro Cactus is een kruising ?
Waarschijnlijk is de Valse San Pedro Cactus een kruising.
Deze Valse SP is nooit in de natuur gevonden.

de Valse SP zou een kruising kunnen zijn van Tr. pachanoi en Echinopis eyriesii.
Het geslacht Trichocereus wordt tegenwoordig ingedeeld bij het geslacht Echinopsis.
Onderlinge kruisingen zouden waarschijnlijk mogelijk kunnen zijn.

Echinopis eyriesii
Echinopis eyriesii is een Cactus met:
-- korte doorns die aan de basis dikker zijn dan aan de top (net als de Valse SP).
-- veel ribben, minstens zo'n 10 ribben (net als veel Valse SP's).
-- geen Mescaline (net als de Valse SP).
-- een bolle vorm in het begin, maar zuilvormig later.

Foto van Echinopis eyriesii:
https://en.wikipedia.org/wiki/Echinopsi ... n0806b.JPG

Foto's van de Valse San Pedro Cactus:

Bovenaan