Kinderen nemen en drugs

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

PatW

Newbie
Hoe staan jullie tegenover deze kwestie?

Mijn vriend en ik zijn van plan om binnen 6 tot 8 jaar aan kinderen te beginnen. Het is niet dat drugs het eerste is wat er in me opkomt want heb altijd prima controle weten te houden. Maar nu ik er meer over na denk komt het wel in mijn gedachten terecht: zal het nodig zijn om alle drugs volledig links te laten liggen? Ook al is de controle er?

Ik ben zelf van mening dat alle gebruik, dus recreatief, functioneel en alles wat er tussen zit gestopt moet zijn voor ik bewust aan kinderen begin. Let op het woordje 'ik' want ik spreek hier natuurlijk voor mezelf.
Wanneer ze zelfstandiger worden en uit huis gaan wil ik wel weer overwegen om het incidenteel recreatief te houden.

Benieuwd naar wat anderen ervan vinden of ervaringen willen delen. Bedankt :blushing:

Laatst bewerkt:

benzzzy

Badass junkie
Zolang jij je voornamelijk je hard drugs gebruik buiten het bereik van het kind doet en dit geen negatieve gevolgen heeft op hem.
Dan zou dit opzich best moeten kunnen.

Als vrouw zijnde zal je zwz moeten stoppen zodra je zwanger probeert te worden en zolang je borst voeding geeft.

Als jij je gebruik gewoon goed onder controle hebt en dit zodanig kan plannen dat jouw kind hier niet onder lijd dan maakt toch niet veel uit?

Harmless

Experimenterende gebruiker
Ik heb 2 kinderen en doe toch eens in de zoveel maanden een avondje dope met vrienden. Heeft totaal geen invloed op elkaar. Sommigen zuipen zich ieder weekend klem, ik doe eens in zoveel tijd een gezellig avondje.. 🥳

• Like
Waarderingen: PatW

Rivalrie

Bewuste gebruiker
Als je kinderen wilt krijgen is het beter om een aantal maanden voor je begint met proberen, om beiden volledig te stoppen. Voor de vrouw geldt natuurlijk dat zolang je zwanger bent of borstvoeding geeft dat je niets kan gebruiken. Wanneer je geen borstvoeding meer heeft vind ik het niet raar dat je soms drugs gebruikt buiten huis, zolang je maar oppas hebt voor de kids :).

Ik heb zelf 2 kids en gebruik soms

Natozlato

Bewuste gebruiker
Ik heb 1 kind en ben niet meer samen met de vader. Ik ben begonnen met experimenteren toen ze een paar jaar was, op momenten dat ze bij haar vader was.

Het kan nog wel, mits verantwoord. Zorg dat je genoeg tijd hebt om bij te komen erna. Berg alle spullen op in een kluisje en zet die ergens hoog op een kast waar je kind niet bij kan.
Als je bevallen bent, heeft je lichaam echt de tijd nodig om te herstellen. Ik zou zeggen een half jaar. Belast je lichaam nog niet te snel met drugs. Sowieso is borstvoeding het beste voor het kind. Dus mijn advies is om het allemaal even links te laten liggen en jezelf de tijd te geven om te wennen aan je nieuwe leven want een kleintje kost echt een hoop energie!

Maar het leven is echt niet voorbij als je eenmaal kinderen hebt! Genieten kan, met mate!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik ben vader van twee opgroeiende kinderen. Ik ben het eens met alle adviezen hier. Geen drugs tijdens de zwangerschap of borstvoeding, geen serieus drugsgebruik waar je kinderen bij zijn of last van kunnen hebben etc. Gewoon gezond verstand gebruiken dus. Zelf ben ik een redelijk beperkte drugsgebruiker. Toen de kinderen nog heel klein waren heb ik een paar jaar amper iets gebruikt. Daar had ik simpelweg de energie niet voor. Nu ze iets groter zijn heb ik weer wat meer tijd en energie om wat te experimenteren.

Ik denk dat verantwoord drugsgebruik prima te verantwoorden is met het ouderschap. Twee a drie glazen wijn of een microdosering LSD doe ik met een gerust hart in het bijzijn van de kinderen. Een jointje roken doe ik soms als ze op bed liggen. Zwaardere zaken zoals echt trippen of MDMA doe ik alleen als de kinderen niet in de buurt zijn en ik ook niet verantwoordelijk voor ze ben.

Zoals bij alles in het leven gaat het er om hoe je er mee om gaat....

Natozlato

Bewuste gebruiker
Het leven is natuurlijk ook niet voorbij als je geen drugs meer gebruikt. :wink:
Haha, klopt ook hoor. Alleen merk ik wel dat jongeren er vaak zo tegenaan kijken, terwijl het niet zo zwartwit is. Toen ik vroeger alleen jointjes rookte, dacht ik echt wel dat dat afgelopen zou zijn als ik 'volwassen' zou zijn en het echte, serieuze leven zou beginnen.

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Los van voor/tijdens/rond de zwangerschap en de borstvoeding lijkt me dat het niet per se een probleem hoeft te vormen, als je gewoon logisch nadenkt over wat je waar en wanneer doet (en waar je kinderen dan zijn en wie er voor ze zorgt etc). Bovendien zegt de Volkskrant ook dat het kan :wink: :

De vingers van Rogier glijden over het scherm van zijn telefoon. ‘Hi, goedenavond’, appt hij, ‘kunnen wij vanavond afspreken?’ Ontspannen zakt hij achterover in zijn stoel aan de eettafel. Zijn vriendin Rosa ruimt de restanten van het avondeten op. Door de babyfoon klinkt het gekraai van hun 2-jarige dochter die net op bed ligt. Binnen een minuut licht de telefoon van Rogier weer op. ‘Zeker, wat wil je hebben?’

Natozlato

Bewuste gebruiker
Interessant artikel! Tnx voor het delen. Ik beschouw mezelf ook als gelegenheidshedonist :nevergonnagiveyouup:

In het artikel staat dat een stel 's avonds thuis snuift en meent dat dat kan omdat de kinderen toch doorslapen. Dat vind ik dan weer te ver gaan hoor!

Bovenaan