Klein vraagje over pillen.

Hallo beste mede forumers,

Ik loop al n tijdje met een dringende vraag.
Ik heb namelijk een gluten allergie en ben benieuwd of er gluten in xtc pillen zit.

Alvast bedankt!!

-Zieligfiguur

Amateurtje

Wijs gebruiker
Ge kunt pas zeker zijn as ge u bolle laat teste, dan wete teminste wa er in uwe bol steekt. In bolle zit vanalle brol..of gluten daarvan deeluitmake weet ik na oek ni. Zoals ik al zei zou ik ze -me zo'n allergie- laten testen. Kristalle kan gin kwaad.

MeejheM

Badass junkie
volgens mij zitten er geen gluten tussen de meestgebruikte bindmiddelen. van de andere kant denk ik wel dat gluten een uitstekend hulpmiddel kan zijn bij het stampen van tabletten.

dus een "ja of nee" antwoord kan ik je niet geven.

Narayani

Bewuste gebruiker
Als je allergie zo erg is dat je van het kleinste beetje gluten al ziek wordt kun je beter voor MDMA gaan dan pilvorm. Just in case.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Narayani zei:
Als je allergie zo erg is dat je van het kleinste beetje gluten al ziek wordt kun je beter voor MDMA gaan dan pilvorm. Just in case.

MDMA wordt toch ook versneden? heeft evenveel kans om gluten te bevatten.

Narayani

Bewuste gebruiker
kokosmakroon900 zei:
Narayani zei:

MDMA wordt toch ook versneden? heeft evenveel kans om gluten te bevatten.

Versneden, maar aangezien voor pillen als 'lijm' soms stoffen worden gebruikt waar lactose en maiszetmeel in kunnen zitten leek mij de kans groter op (sporen van) gluten in pilvorm.

Fool

Badass junkie
Ik zou zelf ervoor kiezen om hier gewoon op te testen met een gluten EZ-kit, bijvoorbeeld van deze aanbieder: https://glutentox.com. Nu verscheept deze aanbieder niet zelf naar Nederland, maar heeft wel deze tekst op hun website onder het kopje FAQ staan. :)

I own a business outside of the US. Do you ship to___?
Emport, LLC primarily ships to addresses within the United States of America, and our sales agents in Canada can be reached at glutentox.net. However, feel free to contact us with your requestl GlutenTox is distributed around the world and if we are unable to ship to your location we will happily connect you with the appropriate resource.

Bovenaan