kleur kristalle ???

Fishhead07

Wijs gebruiker
Hier even een vraagje over kristalle. Ik weet dat uiterlijk meestal niets zegt over de kwaliteit ofzo maar toch. Ik had eerst bruine kristalle als je die fijn maakt ligt bruinachtig poeder. En heb nu witte kristalle zien er hetzelfde uit als echt steenkristalle :P en als je dat fijn maakt lijkt precies op sos :P

Nou was mijn vraag of jullie weten welke beter is of dat het gewoon zelfde kwaliteit is ?? Maakt de kleur uit ?

Alvast bedankt :wink:

sjaartrol

Bewuste gebruiker
de bruine kleur wijst erop dat je mdma minder zuiver is...

hoe minder bruin, hoe beter je md dus

Fishhead07

Wijs gebruiker
sjaartrol zei:

OKe dus ik heb nu echte witte kristalle. En het peoder is echt puur wit sos poeder :P Dus zijn heel puur dan ? :grin:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Vaag he je verstand zegt dat het andersom zou moeten zijn.

Die bruine is nog goedkoper ook.

:wave:

Solidius

Badass junkie
sjaartrol zei:

Rofl, nou nee. Waar haal je die 'wijsheid' vandaan?
Heb je ooit brokken van pure MDMA gezien?!

De jongen

Bewuste gebruiker
@Lysergine: Leuk dat je met empirische gegevens afkomt, want er word hier ook heel wat gezeverd. En ben ik ook eve blij dak de bruine heb :hearteyes:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
@ De jongen,

De tests zeggen natuurlijk niets over andere witte over licht / donker bruine cristallen.

IN DIT GEVAL WAS DIT DE UITSLAG ....

:hearteyes:

Stonie

De jongen

Bewuste gebruiker
Ik heb pas gelezen op een of ander forum denk ik, dat MDMA in het midden van een grote kristal donker-bruin is en dat ie daar ook het sterkst is.
Dan zou die lichter worden naar buiten toe, waarna een rozige laag volgt, die dan weer wat minder sterk is, de meest heldere kristal zit dan aan de buitenkant en die zou dus eigenlijk het minst sterk zijn.

Dus hoe bruiner je MD , hoe beter werd op dat forum gesteld. (Engelstalig forum.Kunnen fabeltjes zijn natuurlijk)

Everio

Bewuste gebruiker
De jongen zei:
Ik heb pas gelezen op een of ander forum denk ik, dat MDMA in het midden van een grote kristal donker-bruin is en dat ie daar ook het sterkst is.
Dan zou die lichter worden naar buiten toe, waarna een rozige laag volgt, die dan weer wat minder sterk is, de meest heldere kristal zit dan aan de buitenkant en die zou dus eigenlijk het minst sterk zijn.

Dus hoe bruiner je MD , hoe beter werd op dat forum gesteld. (Engelstalig forum.Kunnen fabeltjes zijn natuurlijk)

naja mijn mdma is getest op 84% puurheid en die was beige achtig, dus niet spierwit maar zeker niet bruin....

trek hier je conclusies uit (samen met de testresultaten van lysergine)

De jongen

Bewuste gebruiker
tja ja:d

Vind ook geen goede afbeeldinge op het net enzo,...is wel jammer.

maar goed :) Ja mijn is ook zo beige, echt bruin is het nie.

zaagmans

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
sjaartrol zei:

Waar haal jij je wijsheid vandaan? De zuiverste MDMA is wit. Bruin wijst inderdaad op onzuiverheden. Wil niet zeggen dat het slecht is. Ik heb zelf ook altijd bruine. Je zou ze nog kunnen zuiveren met wat aceton, maar ik zou dat niet doen.

Solidius

Badass junkie
zaagmans zei:
Solidius zei:
sjaartrol zei:

Waar haal jij je wijsheid vandaan? De zuiverste MDMA is wit. Bruin wijst inderdaad op onzuiverheden. Wil niet zeggen dat het slecht is. Ik heb zelf ook altijd bruine. Je zou ze nog kunnen zuiveren met wat aceton, maar ik zou dat niet doen.

Leuke propaganda, maar waar blijkt dat uit?
Als je het zogenaamd 'zuivert' met aceton verkleurt het alleen maar.

zaagmans

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
zaagmans zei:
Solidius zei:
sjaartrol zei:

Leuke propaganda, maar waar blijkt dat uit?
Als je het zogenaamd 'zuivert' met aceton verkleurt het alleen maar.

De bruin kleur wijst op de aanwezigheid van 3,4 methyleendioxy-fenyl-2propanon ook wel bekend als MDP2P wat een voorsynthesis is van MDMA of MDA.

De reden dat MDP2P aanwezig is is omdat het kookpunt van beide stoffen dicht bij elkaar ligt (mdp2p ligt iets hoger). Als de de tempratuur tijdens het destileren stijgt vormt zich mdp2p met de MDMA

MDMA is een bijna witte olie, MDP2P is goudkleurig (bruin). MDMA is een amine en wordt een zout als het reageert met een zuur. MDP2P is een ketoon, die normaal niet kristalliseert, maarrrrr.... wanneer beide gemixed worden kristalliseert het wel en daarom worden kristallen bruin.

Nu komt het: de bruine kleur wordt dus wel verwijderd als je het met aceton wast, want aceton is ook een ketoon, maar zal de mdma kristallen niet oplossen.

Makes sense he!

Solidius

Badass junkie
zaagmans zei:
Nu komt het: de bruine kleur wordt dus wel verwijderd als je het met aceton wast, want aceton is ook een ketoon, maar zal de mdma kristallen niet oplossen.

Makes sense he!

Sure does. Maar waar het om ging is dat aceton alleen de bruine kleur verwijderd, en verder nauwelijks iets aan de MDMA kristallen zelf veranderd. Persoonlijk heb ik liever het eindproduct (bruine kristallen) dat niet gemodificeerd is met aceton, dat laatste is in regel vrij overbodig en kan men ook zelf doen mocht daar behoefte aan zijn.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Everio zei:
naja mijn mdma is getest op 84% puurheid en die was beige achtig, dus niet spierwit maar zeker niet bruin....

trek hier je conclusies uit (samen met de testresultaten van lysergine)

Ja de Beige is goed!!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

zaagmans

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
zaagmans zei:

Makes sense he!

Sure does. Maar waar het om ging is dat aceton alleen de bruine kleur verwijderd, en verder nauwelijks iets aan de MDMA kristallen zelf veranderd. Persoonlijk heb ik liever het eindproduct (bruine kristallen) dat niet gemodificeerd is met aceton, dat laatste is in regel vrij overbodig en kan men ook zelf doen mocht daar behoefte aan zijn.

Nee hoor, jij zegt letterlijk "Leuke propaganda, maar waar blijkt dat uit?
Als je het zogenaamd 'zuivert' met aceton verkleurt het alleen maar."

De aceton haalt de MDP2P er uit. Beter opletten op school

Bovenaan