1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kleuters hebben kennis over alcohol en de normen rond alcoholgebruik

Discussie in 'Alcohol' gestart door MacLeod, 21 okt 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Bron: https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/bericht/?bericht=2553

Kleuters kunnen alcoholhoudende drankjes onderscheiden van niet alcoholhoudende drankjes. Ook weten zij dat mannen vaker drinken dan vrouwen of kinderen. Bovendien weten zij dat volwassenen vaker drinken op een feestje dan in de auto. Dit blijkt uit een onderzoek van het Trimbos-instituut en de Radboud Universiteit waarover eerder in het NTvG werd gepubliceerd.

Lees verder...

Hier vind je de abstract van het artikel met dit onderzoek. Wat vind jij dat dit onderzoek zegt?

2. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Betekend natuurlijk nog niet dat ze weten wat alcohol is en of het drankje alcohol bevat.

Veelzeggend onderzoek in ieder geval. :P
    Wel jammer dat ze niet even suggestie doen voor vervolgonderzoek, haha.

3. JustSomeGuy.

JustSomeGuy. Experimenterende gebruiker

Mijn ouders drinken allebei niet maar ik denk dat ik ook al vrij jong alcohol kon onderscheiden van normale drankjes. Wat me wel handig lijkt, want durfde als kind echt geen alcohol te drinken. Dat ik vroeger een en ander over alcohol wist heeft weinig invloed op me gehad. Ik wist ook al veel vroeger dan anderen een stuk meer over drugs, en was er denk ook veel nieuwschieriger naar dan mijn gemiddelde medemens. Ondanks dat ben ik zelf pas op mijn 20e (dit jaar) begonnen met drugs en alcohol en ben erachter gekomen dat alcohol niks aan is (en duur vergeleken met drugs).

4. UnFyKilianZ

UnFyKilianZ Experimenterende gebruiker

Vindt ik ook, Alcohol vindt ik echt slecht en ook niet zo interresant als drugs natuurlijk moet je wel kunnen omgaan met beide dingen.

Laden...