Kliniek Zuid Afrika

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Beste vrienden.

Ik heb helaas weer met een flinke terugval te maken, zeer ernstig.

Even wat achtergrond informatie. Ik ben na het experimenteren van zo’n beetje alle soorten drugs blijven hangen bij 3mmc. Dit is 2 jaar geleden ongeveer begonnen en heb deze stof vrijwel dagelijks voor 2 jaar misbruikt. Ongelofelijk onverstandig en debiel natuurlijk van mij.

ik ben nu op het punt beland dat het definitief moet stoppen mijn drugsgebruik. Ik heb hiervoor al meerdere malen in een kliniek gezeten. (Vossenloo VNN) helaas mocht dat niet baten

nu is mijn vraag eigenlijk “wie heeft er ervaring met kliniek(en) in zuid Afrika ? Ik kan diverse klinieken vinden, maar niet echt ervaringsverhalen. Ik zou graag naar zo’n kliniek in zuid Afrika gaan omdat dat mij motiveert om in zo’n lekker warm land af te kicken.

nogmaals mijn vraag, wie heeft er ervaring met kliniek in zuid Afrika ?

alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Jari

• Like
Waarderingen: ljuv

MaddMonkey

Wijs gebruiker
Mocht je nog zoek zijn naar de info;

De buitenlandse klinieken (Portugal, Schotland en Zuid Afrika) staan allemaal vrij goed aangeschreven. Let wel dat de opname vaak wel (deels of geheel) vergoed kan worden door de zorgverzekeraar, maar je wel zelf voor de reis zal moeten betalen.

LucidLucy

Belezen gebruiker
Ik ben net zelf 2 weken terug. Best tricky om dit forum te bezoeken eigenlijk. Ik zal later denk ik nog wat van me af schrijven over mijn ervaringen. Maar in het kort.... Ik heb er enorm veel geleerd. Veel tijd om van de warmte te genieten krijg je niet. Om het even welke kliniek je kiest, het is keihard werken. Je bent vrijwel altijd met de groep samen zodat je weinig kans krijgt in je eigen hoofd te zitten.

De begeleiding is top! Waarschijnlijk de besten onder de psychologen in de verslavingszorg. En hele goede herstel assistenten. De meesten zijn ervaringsdeskundigen met clean tijden van 10+ jaar (zowel de assistenten als psychologen).

Je behandeling wordt vergoed. Maar je zal vaak je reis zelf moeten betalen. Al kan je dat bij sommige verzekeringen nog vergoeden of misschien aftrekken van de belasting. En anders. Die paar euro's zijn je leven wel waard.

Bij twijfel zou ik het vooral doen!

En waarom zo ver weg van huis? Je hoofd is dan volledig daar. Bezig met je herstel. Dichterbij zal er soms misschien in je opkomen dat je naar huis kan, op een of andere manier drugs binnen kan smokkelen etc. Etc. Ookal doe je die dingen niet, je gedachten gaan er sowieso naar toe. En dat denkvermogen had je ook in je herstel kunnen steken 🤷

Ik weet dat er bij de buitenlandse klinieken wel verschil zit in de lengte van opname. Zuid Afrika is van 6 tot 9 weken. Portugal tot 3 maanden. Hoe dan ook, ze zijn volgens mij allemaal goed. Ik ken er veel die naar allerlei verschillenden zijn geweest en hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen.

Als je wilt gaan, wel snel zijn. Nu is het lente en zie je de walvissen misschien nog 😜 (no joke, heb het allemaal mogen meemaken, walvissen, dolfijnen, pinguïns, bavianen, en dergelijke)

Stuur gerust een pb als je meer wilt weten.

De Zandman

Badass junkie
Of je in een vreemd land zit, of niet, ik zou voor het verre vreemde land gaan.
Geen thuistoestanden die je afleiden van het werk, de grote klus, waar je mee bezig bent. Nl het stoppen met gebruiken.
In Nederland waar ik ben afgekickt van koning alcohol, daar was de eerste week het niet toegestaan om contact met thuis te hebben.
Voor beide partijen erg goed, want ook de
mensen thuis hebben die eerste dagen echt rust nodig...na die zgn. eerste 7 dagenregeling mocht dat in beperkte mate weer wél.
Je mocht dan met minimaal 1 medeclient naar de binnen en buitenhuis toe.
Het terrein mocht je onder geen beding verlaten! Of er moest iemand van de staf bij zijn...
En om 06.30 uur je nest uit en aan het werk, groepswijze.. alles samen doen. En ja, we hebben er ook weleens hard gelachen..maar ooo, de confrontatie met jezelf. Dat was hard af en toe!
Maar ik kwam ervan af, dank zij die kliniek die nu niet meer bestaat. Ik zal die detox dan ook nooit vergeten!

MaddMonkey

Wijs gebruiker
Geen thuistoestanden die je afleiden van het werk, de grote klus, waar je mee bezig bent. Nl het stoppen met gebruiken.
In Nederland waar ik ben afgekickt van koning alcohol, daar was de eerste week het niet toegestaan om contact met thuis te hebben.
mensen thuis hebben die eerste dagen echt rust nodig...na die zgn. eerste 7 dagenregeling mocht dat in beperkte mate weer wél.
Het terrein mocht je onder geen beding verlaten! Of er moest iemand van de staf bij zijn...
En om 06.30 uur je nest uit en aan het werk, groepswijze.. alles samen doen. En ja, we hebben er ook weleens hard gelachen..maar ooo, de confrontatie met jezelf. Dat was hard af en toe!
Maar ik kwam ervan af, dank zij die kliniek die nu niet meer bestaat. Ik zal die detox dan ook nooit vergeten!
Zeker. De omgeving is vaak een trigger. Vooral belangrijk naar eigen gevoel te luisteren wat passend is, maar die regel in klinieken heeft een andere reden ten grondslag.

Verslaafden zijn namelijk op het begin vaak het meest bezig met manieren vinden aan hun stuff te komen. Dat gaat wat lastiger met radiostilte.

• Like
Waarderingen: ljuv

Dopemonster

Badass junkie
De kliniek waar ik zat werkte ze in stappen, persoongebonden waren de regels voor iedereen een beetje anders maar in het algemeen na 1 week kwam je in een stap 5 fase waarbij je met mede patiënten die in stap 6 zaten het terrein elke dag af om naar de supermarkt te gaan als je je sleutel inleverde en blaasde bij terugkomst, en je mog vanaf je 2e week 1 nacht per weekend naar huis dus je had behoorlijk wat vrijheid
Der zat er eentje die ging elke dag bier halen bij de supermarkt en ze ontdekte pas na 4-5 weken dat ie iedere dag lekker zat te zuipen op ze kamer na het avondeten😂🤣😂 Asbakken lagen buiten vol joints, sommige afdelingen liepen ze helemaal doorgesnoven🤣 nog nooit zo'n grote speeltuin meegemaakt wat een circus was dat zeg🤣 Vind het knap dat ik tijdens en na me opname grotendeels 2 weken lang nuchter ben gebleven😂😂😂

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Beste vrienden.

Ik heb helaas weer met een flinke terugval te maken, zeer ernstig.

Even wat achtergrond informatie. Ik ben na het experimenteren van zo’n beetje alle soorten drugs blijven hangen bij 3mmc. Dit is 2 jaar geleden ongeveer begonnen en heb deze stof vrijwel dagelijks voor 2 jaar misbruikt. Ongelofelijk onverstandig en debiel natuurlijk van mij.

ik ben nu op het punt beland dat het definitief moet stoppen mijn drugsgebruik. Ik heb hiervoor al meerdere malen in een kliniek gezeten. (Vossenloo VNN) helaas mocht dat niet baten

nu is mijn vraag eigenlijk “wie heeft er ervaring met kliniek(en) in zuid Afrika ? Ik kan diverse klinieken vinden, maar niet echt ervaringsverhalen. Ik zou graag naar zo’n kliniek in zuid Afrika gaan omdat dat mij motiveert om in zo’n lekker warm land af te kicken.

nogmaals mijn vraag, wie heeft er ervaring met kliniek in zuid Afrika ?

alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Jari
De yes we can clinic? Is een hele documentaire reeks over geweest. Erg goed gefilmd alhoewel ik die methode niet snel zal kiezen.
De documentaire heette : als niets meer werkt de jeugdkliniek. Was door rtl opgenomen waar al die mensen van :Verslaafd! Werden heen gestuurd. Heb het van videoland opgenomen. Goede documentaire geeft wat insight info over die werkwijze
Zijn 6 afleveringen van circa 40 minuten. Je ziet ook een deel wat ze eigenlijk niet willen laten zien (dat ze bijvoorbeeld alles opschrijven, en ook je medicatie willen afbouwen etc)

Ik wens je veel succes toe in ieder geval!

Laatst bewerkt:

ricorieks

Bewuste gebruiker
Me maat is net terug uit z Africa
Had hem laatst geappt, Ben zelf ook ver weg 😊
Alles was in groeps verband
Eten was smakeloos
15 min max pd je telefoon gebruiken
Hij vergeleek het een beetje met een gevangenis..
Zaten wel wat nederlanders maar ook z africanen
AL met al was Hij tog tevreden na zijn 6 weken..
Heb zelf geen ervaring met gesloten klinieken

Mvg ricorieks

De Zandman

Badass junkie
Reken er maar op dat het geen vakantie is met gratis uitdelen van vuurwerk na Kerstmis...en ook doe mooie blauwe zwembaden met fotomodellen eromheen zijn er niet....

LucidLucy

Belezen gebruiker
Me maat is net terug uit z Africa
Had hem laatst geappt, Ben zelf ook ver weg 😊
Alles was in groeps verband
Eten was smakeloos
15 min max pd je telefoon gebruiken
Hij vergeleek het een beetje met een gevangenis..
Zaten wel wat nederlanders maar ook z africanen
AL met al was Hij tog tevreden na zijn 6 weken..
Heb zelf geen ervaring met gesloten klinieken

Mvg ricorieks
Hahaha ik herken dit verhaal een beetje. Heb een vermoeden wie die maat van je is lol.

Reken er maar op dat het geen vakantie is met gratis uitdelen van vuurwerk na Kerstmis...en ook doe mooie blauwe zwembaden met fotomodellen eromheen zijn er niet....

Nee het vuurwerk en de fotomodellen kan je vergeten. De mooie blauwe zwembaden en omgeving zijn er wel! + Elke week barbeque :tongueout:

Maar ja, uiteindelijk kom je er voor jezelf. Niet voor een vakantie, zwembaden, fotomodellen, sterrenchef-eten, of whatsoever.
De begeleiding en psychologen zijn hoe dan ook top!

Iedereen bedankt voor de steun en de berichten! Ik heb al lange tijd niet op het forum gekeken en de eerste tijd kreeg ik geen berichten op dit topic dus, maar nu zie ik gelukkig dat er een hele hoop fijne berichten zijn gestuurd.
Waar ik nou ook tegen aan loop in Nederland zijn de lange wachttijden. De websites van klinieken in zuid Afrika zeggen vele kortere wachttijden te hanteren, is dit daadwerkelijk zo?
Tevens zie ik door de bomen het bos niet meer, omdat er zoveel klinieken zijn. En welke is nou de beste? Ik denk dat ik morgen maar eens even een belronde ga doen om een hoop informatie te verzamelen.
Iedereen hartelijk dank voor de berichten

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan