Klopt dit ?

Addick

Bewuste gebruiker
Hoi,

Stel je kristallen zijn 84 procent zuiver (maximale dus met mdma).
Dat zou dus betekeken dat je hele gram,840mg MDMA bevat.

Hoe zit dat dan met pillen?
Stel er zit in een pil 100 mg mdma in je pil,is de zuiverheid dan ook variërend van de mdma die er in zit ?

Dus de ene pil van 100 mg ga je harder op dan de andere van 100 omdat de zuiverheid varieert ?

Vaak zeggen mensen 1 gram kristal staat tot 10 redelijk pillen.Maar dan zouden het pillen van 84mg mdma zijn.Maar wel zuivere mdma.

Snap je het nog ? :hearteyes:

tomz0r

Badass junkie
Bij pillen meten ze echt alleen het mdma-gehalte. Bindmiddel vermelden ze apart. Dus pillen van 100 mg bevatten ook daadwerkelijk 100 mg mdma zonder andere stoffen.

In MDMA kristal zit ook bindmiddel, vandaar die maximale 84 procent. Mdma is van zichzelf vloeibaar.

Daar zat ik vandaag eigenlijk ook al over na te denken toevallig :P

space scientist

Wijs gebruiker
tomz0r zei:
Bij pillen meten ze echt alleen het mdma-gehalte. Bindmiddel vermelden ze apart. Dus pillen van 100 mg bevatten ook daadwerkelijk 100 mg mdma zonder andere stoffen.

In MDMA kristal zit ook bindmiddel, vandaar die maximale 84 procent. Mdma is van zichzelf vloeibaar.

fout, ze meten idd de hoeveelheid mdma in een pil, maar volgens mij niet de zuiverheid van de mdma. Of ik heb het fout, ik zal als ik tijd heb er eens dieper in graven

Lektroluv

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
takedown84 zei:
Fezz zei:
84mg is wel redelijk aan de lage kant imo :)

dacht dat 80 fzo in een gemiddelde pil zat :xtc:

Neuh, heb er ook wel van 160mg gehad. Normaal is 100mg ongeveer...

http://www.drugs-test.nl/default18469.html

Ik quote:"Een pil bevat gemiddeld 70 tot 80 mg MDMA."

Ook wel een interessante grafiek (die al vaak op df heeft gestaan).

Robdebob

Bewuste gebruiker
2 dingen:
1. Bij een testlab testen ze waarschijnlijk het werkelijke MDMA-gehalte, dus de hoeveelheid MDMA-moleculen per gram van de pil of poeder reageert met de reagentia. Je kan namelijk pillen laten testen, maar ook MDMA-poeder dat vrijwel nooit 100% puur zal zijn. Dus als een pil getest wordt op 100 mg zullen er 100 mg MDMA-moleculen in zitten, terwijl er misschien 120 mg MDMA-poeder in is gedaan.

Veel mensen weten niet dat er heel veel factoren zijn die invloed hebben op 'hoe hard je gaat'. Bijvoorbeeld maaginhoud (erg belangrijk! dit wordt altijd heel erg onderschat, zorg voor een compleet lege maag om pillen objectief te beoordelen), tolerantie, samenstellng vd pil (hardheid, aanwezigheid andere stoffen, etc.). Om pillen goed te kunnen beoordelen zouden al deze factoren constant moeten blijven, wat vaak niet het geval is.

2. De gemiddeldes van de drugs-test-uitslagen zijn niet representatief voor de werkelijke populatie xtc-pillen omdat niet iedereen zijn pillen laat testen. Het kan zijn dat vooral mensen met sterke pillen hun shit laten testen en dan is het gemiddelde te hoog. Andersom kan ook.

tomz0r

Badass junkie
space scientist zei:
tomz0r zei:

fout, ze meten idd de hoeveelheid mdma in een pil, maar volgens mij niet de zuiverheid van de mdma. Of ik heb het fout, ik zal als ik tijd heb er eens dieper in graven

Mdma in een pil meten ze niet als dat poeder, ze gebruiken een indicator, en lossen het eerst volgens mij ook op.
Ze gaan heus niet dat poeder wegen met al die bindmiddelen van het kristal er nog bij.

J0rrit

Badass junkie
Ik heb mij dit ook afgevraagd en zelfs aan de testservice gevraagd, maar die snapten het niet. Maar het is geloof ik zo dat als ze een pil testen, en die pil bevat 200 mg 50 % zuivere mdma, dan geven ze als uitslag 100 mg mdma.

citrobacter

Experimenterende gebruiker
space scientist zei:
tomz0r zei:

fout heb je het: meten ze de hoeveelheid mdma, dan is dit enkel en alleen maar mdma wat ze meten. de zuiverheid is in principe de hoeveelheid. Stel je laat een gram pure mdma meten op zuiverheid en ze zeggen: voor 90 % zuiver dan zit er 900 mg mdma in je gram poeder. Derest is dan wat anders.
Dit is verschillend van een identificatie test waar enkel word gekeken wat er in een pil zit, niet hoeveel...

zaagmans

Bewuste gebruiker
citrobacter zei:
space scientist zei:
tomz0r zei:

fout heb je het: meten ze de hoeveelheid mdma, dan is dit enkel en alleen maar mdma wat ze meten. de zuiverheid is in principe de hoeveelheid. Stel je laat een gram pure mdma meten op zuiverheid en ze zeggen: voor 90 % zuiver dan zit er 900 mg mdma in je gram poeder. Derest is dan wat anders.
Dit is verschillend van een identificatie test waar enkel word gekeken wat er in een pil zit, niet hoeveel...

Wat je zegt klopt ja. MDMA is MDMA en zuiverheid is ook het verkeerde woord. Het is de verhouding zout/mdma (waarbij het zout ervoor zorgt dat de MDMA vast is en niet vloeibaar). Verder is het troep wat er over blijft (die bruine kleur is MDP2P) en dat is bijna niet te voorkomen als je geen apparatuur hebt om de MDMA goed te synthetiseren.

200466

Er wordt in de testlabs uitsluitend gemeten op MDXX, Dus niet uitsluitend op MDMA want er kan MDA, MDMA enz.. inzitten..

space scientist

Wijs gebruiker
200466 zei:
Er wordt in de testlabs uitsluitend gemeten op MDXX, Dus niet uitsluitend op MDMA want er kan MDA, MDMA enz.. inzitten..

onzin, je krijgt als resultaat terug wat er precies in zit

ze testen wat er in een pil zit, en hoeveel dan

kunlan

Belezen gebruiker
Dit is toch niet zo moeilijk?

Pers je 100mg "zuivere" (84%) MDMA op een pil krijg je als uitslag 84mg MDMA, omdat de rest enkel een bindstof is.

En als ze nou minder zuivere MDMA zouden gebruiken wordt dat gewoon bij de reststoffen/bindmiddelen gerekend ze herkennen heus wel het verschil.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
als je een davitamon inleverd en zegt het is mda dan gaan ze het standaard testen.

Ontleden, verdampen en dan slaat die gasmetrochraaf ofzo uit op allerlei stoffen.
Behalve MDXX stoffen want die zitten niet in een davitamon.

LOL ....

Ze zoeken nooit naar een stof, het apperaat laat een aantal stoffen zien meer niet.

:hearteyes:

Spor

Wijs gebruiker
Ik wou zeggen, dat is in de jaren ECHT opgeblazen, verwende pubers hebben mij wel eens gerobeerd wijs te maken dat er in hun blauwe mitsubishier 220 zat ! Ik heb ze natuurlijk gebitch-slapped en naar mn eigen dealer te gaan.

"De" blauwe misubishies zijn als ik me niet vergis 81mg en die worden toch ook altijd echt wel als heel goed ervaren. Mss 81mg, hele goeie mdma :)

En zoals je in de grafiek kan zien, valt dat alsnog stukje boven het gemiddelde. Dus ja tegenover 80% ofzo (schatting, zie die grafiek nu niet) van de pillen in de omloop is, is 81 opeens veel...

Ik vind het eigenlijk net zoiets als versnijden
alleen hierbij hoef je alleen te praten
niemand die het (zelf) na kan gaan
en we weten allemaal 90% van de nl drugsgebruikers koopt hun spul om savonds / op kote termijn op te maken. De meeste gebruikers hebben niet 3 weken de tijd om hun shit te testen. En van de gebruikers om mij heen, zijn er enkele die in hoeveelheid en verschillende drugs (bijna) even veel als mij gebruiken, maar veeeel onvertantwoordelijker bezig zijn. Ondanks dat ze minder gebruiken en minder door elkaar. Ik lees me gewoon goed in over zoveel mogelijk acpecten; ik bestudeer verschillende tripreport, probeer zo goed als mogelijk uit te zoeken hoe de werking in lichaam / hersenen is. Hier eb ik mezelf ook echt al vaak mee gered. Ofja gered, het heeft er aan bijgedragen dat ik nu niet dood ben denk ik, want denk zelfs dat als bepaalde comi's die ik heb gehad voor sommige wel dodelijk zouden zijn, maar door te weten wanner je wat en hoeveel pakt, kun je het prima doseren lijkt me. Ik gebruik 6 jaar intensief drugs, en ben nog NOOIT slecht gegaan van een drugs. Wel zonder drugs ironisch genoeg. En dat was echt baaaaaad gaan
nu, 3 jaar later loop ik nog steeds met scars van wat toen is gebeurd
grote lelijke scars die nooit meer weg gaan.

Haha ik dwaal af. Vind gewoon dat mensen die niet zelf getest hebben, tenzei het echt een hele goeide bron is, het zelf moeten testen, en anders bek houden. Vettige drugsverpesters dat het zijn; versnijders sowiso. Maar denk je eens in hoe gevaarlijk dat kan zijn, iemand begint me xtc, weet uberhaupt niet wat veel en weinig is en krijg een blauwe mitsu in zn had geduwd... Jaja is goeie is 220 ! Nou, jullie raden het al die gast heeft de avond van zijn leven op de 81mg die er daadwerkelijk in zit. Hij heeft nog geen ervaring vond het geweldig, maar maar iedereen weet dat pure stof altijd beter is als een pil. Vervolgens tikt ie ergens een grammetje MDMA op de kop, zeg dat het goeie 80-85% is. Hij blij, gaat naar zn vrienden die zich zitten te verheugen na zijn megaverhalen zeg dat er 3 vrienden zijn + hij dus zijn, we weeeeeeeten ook allemaal dat ondanks dat iedereen weet dat het slecht is we liever iets te veel als te weinig pakkendusja, zit je daar met zijn 4e, 1000mg mdma -4×220 =120 nou blijft er 120 over en ja wat moet je daar dan nog mee (uitgaand van de hoeveelheden die hun denken dat goed is) en ze denken ach, die 30mg kan het alleen maar wat leuker pakken.

Next thing you know zit iedereen te OD'en en gaan ze een eeerg lange zware nacht tegenmoet, de mdma uitzitten, niet begrijpend dat die 30 dat verschil kon maken. Terwijl het verschilin werkelijkheid 250-81=169 meer dan hij verwacht had ! Bovendien is 250/81 = 3, nogwat × de hoeveelheid van wat ze eerst hebben gehad ! En aangezien op dit forum word besproken dat blauwe mitsu's goeie shit zijn, kun je je voorstellen hoe het is voor iemand die "nix" gewend is. En dat keer ×3 !

Dit is natiurlijk maar een voorbeeld wat ik zomaar uit mijn duim zuig terplekke maar het is absoluut niet onrealistisch ! Maar zo zou je er nog 100 kunnen bedenken, omdat pubers in een discotheek graag opscheppen om stoer te doen of hun drugs beter verkopen, terwijl in de praktijk blijkt dat als je binnen staat meestal blij bent met alles wat op xtc lijkt, die praatjes erbij zijn alleen maar overbodig en kunnen dus echt levensgevaarlijke situaties uithalen ! Nou ik ben een beetje afgedwaald merk ik, maar het is nog "redelijk" ontopic.

Als ik er zo over nadenk zijn lelijke pubers die liegen over wat er in in hun pillen zit net zo gevaarlijk als versnijders. Misschien in de praktijk zelfs gevaarlijker ! getallen die niet kloppen moet je je in de drugs niet aan wagen, dat ze dan zeggen "het zijn goeie" want geen enkele dealer zegt i kheb slechte drugs. Maar getallen overdrijven kan echt catastrophale gevolgen hebben. En al is het er maar 1 op de 100, dat is er 1 teveel !

Nouja tot zo ver. Als ik er over nadenk vind ik die mensen nog erger als versnijders !

Btw, was 85% niet max voor mdma ?

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
Robdebob zei:
Veel mensen weten niet dat er heel veel factoren zijn die invloed hebben op 'hoe hard je gaat'. Bijvoorbeeld maaginhoud (erg belangrijk! dit wordt altijd heel erg onderschat, zorg voor een compleet lege maag om pillen objectief te beoordelen), tolerantie, samenstellng vd pil (hardheid, aanwezigheid andere stoffen, etc.).

WORD!!

hardheid/manier van persen maakt echt veel vershil denk ik; er is een groot vesrchil tussen een pil die direct uiteenvalt in je maag en 1 die beetje bij beetje afbrokkelt

200466

space scientist zei:
200466 zei:

onzin, je krijgt als resultaat terug wat er precies in zit

ze testen wat er in een pil zit, en hoeveel dan

NOT! Kom maar eens met een rapport waar in staat dat er MDMA, MDA, MDEA met naam genoemd in zit. Vind je niet...
Heb eens een pil laten testen waarvan ik ZEKER wist dat er alleen MDA inzat en de uitslag was.... MDMA... Dus!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
200466 zei:
NOT! Kom maar eens met een rapport waar in staat dat er MDMA, MDA, MDEA met naam genoemd in zit. Vind je niet...
Heb eens een pil laten testen waarvan ik ZEKER wist dat er alleen MDA inzat en de uitslag was.... MDMA... Dus!

een bewijs krijg je nooit, en het lab maakt ook fouten.

als jij 100% zeker weet dat het MDA was en de uitslag was MDMA dan spreken we van een labfoutje, die maken ze wel vaker.

Zo gaan er samples verloren en kloppen sommige uitslagen compleet niet in % of in soort in het laatste geval is er dus een verwissling van testnummertje ...

Drientje

DF-koning
Een vriend van mij werkt in de verslaafden opvang (privé kliniek), hij gebrukt zelf ook(haha hij werkt bij de TD)en wou wel eens weten hoe betrouwbaar de testen waren. Hij heeft uit een en dezelfde gram speed verschillende samples laten testen en wat bleek? De testresultaten waren wat betreft het versnijdings middel gelijk maar niet qua % van de zuiverheid. Weet niet meer wat het verschil was(zulke verhalen worden altijd als entertainment verteld als je waus bent)het verschil was ook niet zo heel erg groot maar feitdat er verschil is zet je aan het denken niet?

X

200466

lysergine25 zei:
200466 zei:

een bewijs krijg je nooit, en het lab maakt ook fouten.

als jij 100% zeker weet dat het MDA was en de uitslag was MDMA dan spreken we van een labfoutje, die maken ze wel vaker.

Zo gaan er samples verloren en kloppen sommige uitslagen compleet niet in % of in soort in het laatste geval is er dus een verwissling van testnummertje ...

Wat zal ik nu nog gaan argumenteren... Helemaal niet denk ik. Hoe betrouwbaar is een test nog dan? Als de mijne fout was, hoe goed was de jouwe dan?

paraobi

Belezen gebruiker
Heb vorige week met een vriend 2 laten testen, eentje was 146 mg en andere 149 mg.. deze vraag stelde ik me toen ook al af :tongueout:
dus het is gewoon de hele pil bij elkaar?

Bovenaan