1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KNO arts

Discussie in 'Ketamine' gestart door 700p3d, 31 dec 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. 700p3d

700p3d Newbie

hallo leden,

Ik ben nieuw hier en hoop dus dat ik dit in het goede sub-forum plaats. Ik snuif sinds een half jaartje regelmatig ketamine, dit kan in het weekend een heel grammtje zijn. Doordeweeks snuif ik niet. Kan ook makkelijk een weekend overslaan. Wat mijn opvalt is dat het erg prettig vind om goed weg te gaan door keta, hierdoor snuif ik dus graag ook flinke lijnen in een keer weg. Mijn neus gaat na het snuiven van zoon lijn meteen lekken en ram dicht zitten. De neus van mijn vrienden blijven gewoon open. Nu vind ik dat opzich nog niet zoon ramp maar pas na een week rust aan mijn neus trekt hij weer een beetje bij. Aangezien ik in het weekend erg graag een lijntje keta neem is hij dus bijna altijd verstopt. Of eerder mijn luchtwegen die op slot gaan ofzo. Ik praat hierdoor dus ook anders wat mijn ouders de laatste tijd merken. Mijn moeder wilt met mij naar de KNO arts. Nu vindt ik dit geen probleem als hun een oplossing weten voor mijn snelle verstopte neus.. geen idee hoe dit gaat maar ik heb liever niet dat als ik aan tafel zit dat ze vertellen dat dit komt door het snuiven.

Mijn vraag is dus of de KNO arts kan zien dat ik keta snuif en ofdat iemand misschien zich hierin herkend en iets weet zodat mijn luchtwegen meer open gaan?

Groeten en bedankt.

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik heb geen idee of Keta zo brand als coke maar met wekelijks een gram coke weet ik dat je neus wel degelijk beschadigt raakt. Hoe dat met Keta zit weet ik niet. Maar de oorzaak van je verstopte neus en misschien ook wel je stem is toch het snuiven. Je zou elke keer als je Keta gebruikt meteen je neus kunnen spoelen met zoutwater oplossing. Maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat de enige echte oplossing voor je neus problemen is om niet meer te snuiven... Blijf je snuiven dan blijft je neus zo. Het is nou eenmaal een kwaal die je krijgt bij regelmatig snuiven. Zeker een hele gram per keer. Je neus is er natuurlijk niet voor gemaakt.

raZiel vindt dit leuk.
  3. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Even een kleine correctie op @De Dunne:

Goede cocaïne brandt juist niet in de neus en voelt zelfs bijzonder zacht aan na het snuiven. Als warme sneeuw die in je neus smelt. Vrijwel direct daarna is je neusholte sowieso verdoofd, dus voel je niet veel meer. De schade die ontstaat na langdurig cocaïne snuiven, wordt veroorzaakt door gebrekkige bloedtoevoer. Coke is een vatoconstrictor, wat zoveel betekent als een 'vaatvernauwer'. Het gebrek aan bloed (en dus zuurstof) kan ertoe leiden dat weefsel afsterft. Een bekend voorbeeld hiervan is het verdwenen tussenschotje.

OT:
    Ketamine irriteert de neus wel behoorlijk. Ik zit vaak met traanogen en een loopneus te wachten tot het inwerkt. Daarna voel je vanzelfsprekend ook niks meer. Als je ziet wat voor ongemakken ketamine in je maag kan veroorzaken en de schade die het aanricht in nieren en urinewegen, kan ik mij voorstellen dat dit voor je neus hetzelfde geldt. Waarschijnlijk zijn je slijmvliezen (zwaar) geïrriteerd, waardoor ze zwellen en je neus verstopt. Een KNO-arts zal dat waarschijnlijk kunnen zien (rood, dik, geïrriteerd) en zijn bevindingen met je delen. Of die het direct linkt aan snuiven is een tweede, maar ik zou alvast wat goede smoesjes gaan verzinnen...

4. De Dunne

@MDMAap . Is dat wel zo? Ik vraag het hoor want ik heb altijd geleerd dat coke juist wel schade kan toebrengen aan je neus. Gaten in neusschotjes etc. Zeker bij zeer regelmatig en veel gebruik.

5. acht.zes

acht.zes Badass junkie

goeie coke is inderdaad gewoon zacht voor je neus en het laat ook geen enkel residu achter, heb je wel korsten dan zijn dat versnijdingsmiddelen. op de lange termijn is ook goeie coke snuiven slecht voor je neus, je krijgt een constante loopneus en je tussenschot gaat er aan.

ik doe coke een keer per zo veel maanden/of zelfs jaar. en dan zo puur mogelijk, met een punt doe je dan zo anderhalf uur en met een gram zie je weer het licht worden en als het op is geen gebaal of zo. ik haal letterlijk mijn neus op voor die straatcoke die vrienden van mij wekelijks gebruiken, die gaan dan eens in de 20 minuten naar de plee, 2 uur later is het op, beginnen ze te balen en dan te bellen omdat er bijgehaald moet worden. ik vind ze maar sukkels wat dat betreft.

6. De Dunne

7. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Klopt, het richt inderdaad schade aan, maar bij sporadisch (en vooral verantwoord) gebruik is dat nauwelijks merkbaar. Je lichaam doet een hoop om zichzelf te beschermen en herstellen: loopneus.

Snuif je veel en vooral langere periode, dan is het de gebrekkige bloedtoevoer de je neus letterlijk laat afsterven. Bijtende chemicaliën in cocaïne komen naar mijn idee maar weinig voor, omdat de gemiddelde versnijder juist niet wil dat zijn praktijken opvallen. Daarom treft men bijvoorbeeld vaak lidocaïne (tandartsverdoving) aan als versnijdingsmiddel, om het effect van goede coke na te bootsen.

De Dunne vindt dit leuk.
Laden...