1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Knutseldrugs straks illegaal (Research Chemicals)

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Twirley Bird, 17 mei 2019 om 01:35.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Twirley Bird

Twirley Bird Bewuste gebruiker

Designerdrugs zijn drugs waarvan de werking door scheikundigen wordt toegesneden op de wensen van gebruikers. Ze zijn minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) en staatssecretaris Blokhuis (Volksgezondheid) een doorn in het oog. Zodra ze er eentje op de lijst met verboden drugs hebben gezet, wordt de samenstelling net iets veranderd, waardoor die niet langer illegaal is. Een nieuwe wet gaat dat doorbreken, kondigen de CDA’er en CU’er vandaag aan

Designerdrugs zijn drugs waarvan de werking door scheikundigen wordt toegesneden op de wensen van gebruikers. Ze zijn minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) en staatssecretaris Blokhuis (Volksgezondheid) een doorn in het oog. Zodra ze er eentje op de lijst met verboden drugs hebben gezet, wordt de samenstelling net iets veranderd, waardoor die niet langer illegaal is. Een nieuwe wet gaat dat doorbreken, kondigen de CDA’er en CU’er vandaag aan

Straks kunnen op lijst 1 van de Opiumwet ook complete groepen van drugsstoffen worden gezet. Hierdoor kan in één keer een hele groep designerdrugs verboden worden, ongeacht de specifieke samenstelling ervan. In het buitenland wordt hier al met succes mee gewerkt.

Er zit ook een kort filmpje bij maar krijg die niet hier. Zie bron:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/349...m_content=/showthread.php?tid=10347&pid=56595

Ik hoop dat het nog jaren/decennia duurt voordat het zover is. Vind het dom want zo verplaatsen ze de ze het juist naar de echte' criminelen. Snap hun echt niet..
    We houden het in de gaten.... :cry:

Ze lijken liever te hebben dat de 'drug' gebruikers troep op straat kopen. Dan zal het pas en ellende worden. Met de soms zeer kwalijke en gevaarlijke versnijdingsmaterialen. Anders toch maar even massaal inslaan nu de meeste vakantiegeld krijgen deze maand..
    :innocent:

Laatst bewerkt: 17 mei 2019 om 01:46
  2. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Jullie nederlanders hebben nog geluk. Geen enkele vendor in mijn bereik die nog naar Belgie wil versturen. Enkel Nederland. De tijd van online drugs bestellen gaat langzamerhand doven. Met deepweb die aan het kantelen is ziet er het niet goed uit. Waarschijnlijk gaat dit sws door. Alles in europa neemt dezelfde zeik aan.

3. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Staan we straks allemaal als een junk te dealen in een donker steegje...

4. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

In dit artikel lijkt een meer gematigde toon aanwezig en wordt het nut van een dergelijk verbod iets meer gerelativeerd.

Naar wat ik begrepen heb, is het een wetsvoorstel en is er nog een kans dat de oppositie het tegenhoudt waardoor het voorstel uiteindelijk geen doorgang vindt. Ik ben benieuwd wat @Jmths hierover denkt: hoe zie jij de toekomst in wat dit betreft? Zou het bijvoorbeeld kunnen dat vensors zich dan buiten NL gaan vestigen maar nog wel naar NL blijven verzenden onder het briefgeheim? Of is het dan helemaal over, mocht het voorstel doorkomen?

Betuttelend gedoe vind ik het echter wel.

Twirley Bird vindt dit leuk.
  5. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Ik heb jarenlang van alles naar Antwerpen laten verzenden en dat ging altijd goed. Zelfs NBOMes en andere RCs die in Nederland al onder de opiumwet vielen zijn destijds aangekomen.
    Zolang de grootste RC afzet markt ongemoeid blijft, namelijk benzodiazepines is een analogenwet bij voorbaat al kansloos. Een gram Clonazolam is zeer goedkoop (ik mag geen concreet bedrag noemen hier). Dat zijn 2000 stevige doseringen van een zeer potente en verslavende downer, die kun je in België ondanks analogenwet nog altijd legaal bestellen en dat zal ook nooit veranderen zolang er een farmaceutische industrie is.

De afgelopen jaren was er 'oorlog verklaard' aan fentanyl analogen na aanleiding van de opioiden epidemie in de Verenigde Staten. Ondertussen zijn we ergens bij de 5e generatie fentanyl analogen, de 'MeO fentanyl analogen'. Deze zijn potenter dan ooit tevoren, deze zijn recreatiever/verslavender dan ooit te voren en hebben een langere werkingstijd dan ooit tevoren.

Niet alleen zijn de legale fentanyl analogen ondertussen gevaarlijker dan ooit. Ook worden ze vermeld zonder vermelding van hun molecuulstructuur onder vage willekeurige 3 letter merknamen. Ook zijn er sinds kort 6 nieuwe categorieën opioiden op de RC markt verschenen waaronder de farmaceutische voorgangers van fentanyl die destijds van de markt zijn gehaald in verband met misbruik en enkele andere submiligram potente opioiden.

Ik ben nog steeds van mening dat ze Butyr-Fentanyl legaal hadden moeten houden. De potentie in gewicht ligt zo'n 7x lager dan dat van fentanyl en er vallen argumenten te geven waarom dit het kleinste kwaad in de categorie is. Het wetsvoorstel gaat het gebruik van downer drugs normaliseren, faciliteren en doen toe nemen. De meest verslavende en destructieve drugs legaal beschikbaar.

Dat ze precursors illegaal gaan maken in de hoop RC productie te doen afnemen, ik zal niet in details treden maar ik kan ieder verzekeren dat dit bar weinig gaat uithalen, wellicht dat een paar RCs (tijdelijk) niet meer lucratief zullen wezen om te produceren. De kans is echter wel aanwezig dat er meer verontreinigingen zullen optreden gelijkend aan amfetamine in Europa die vrij massaal vervuild is met 4-MA.

Ik heb het al wel eens eerder genoemd, ik heb in België zo'n 75 verschillende RCs besteld, sommigen die in Nederland al onder de opiumwet vielen. De Belgische analogenwet heeft naar mijn weten nooit verschil gemaakt qua beschikbaarheid. Het is waarschijnlijk vooral bedoeld om van gebruikers criminelen te maken.

Ik weet niet wat het exacte plan is van Blockhuis en Grapperhaus maar ik gok dat ze een analoogwet voor phenylethylamines en tryptamines willen doordrukken, het is dat of overstappen op een blanket ban op alle psychoactieven zoals ze in Engeland hebben gedaan. Het laatste lijkt mij eerder onwaarschijnlijk omdat ik geloof dat andere politici hier niet in zullen mee gaan.

Het zullen hoe dan ook vooral de psychedelica en amfetamine verwante stimulanten wezen waarop de wetshandhaving zijn peilen zal richten. Ik snap eerlijk waar niet waar deze aanhoudende negatieve fixatie naar psychedelica vandaan komt.

Wat betreft amfetamine verwante stimulanten vind ik het meer begrijpelijk maar zelfs voor RC stimulanten valt wel een argument te geven. De meeste mensen gebruiken RC stimulanten ter vervanging van Methylfenidaat (en de amfetamine subgroep piperidines blijft natuurlijk gewoon legaal) en geen van de RC stimulanten is zo verslavend als (dex)amfetamine. Zelf gebruik ik tegenwoordig na enkele jaren RC stimulant gebruik weer sporadisch racemische Amfetamine. Het is aanzienlijk goedkoper, minder bijwerkingen en mocht ik dat willen recreatiever dan RC stimulanten.

Tenzij ze al met een magisch trucje Amfetamine weten doen verdwijnen zie ik de meerwaarde niet zozeer in het verbieden van. Ik kan ze zogezegd eventueel wel missen. Natuurlijk zal echter voor een groep mensen de beschikbaarheid van RC stimulanten afnemen wat wellicht voldoende reden is voor Blokhuis om een analogenwet te suggereren.

Dit wetsvoorstel is het initiatief van twee leken die in het meest wenselijke geval gemotiveerd zijn omdat ze het klootjesvolk tegen zichzelf willen beschermen. Mocht het wetsvoorstel worden aangenomen zal een groot aantal vendors en laboratoria naar een ander land moeten verhuizen maar uiteindelijk zal er niet veel (op constructieve wijze) veranderen.

Laatst bewerkt: 17 mei 2019 om 18:04
    Mezelf, Fenrir, Lysergine en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Het hele idee achter verbieden is niet een probleem oplossen maar de minder ingelichte burger tevreden houden. Die is tevreden met een verbod, want dan is het illegaal en in de taboesfeer beland. Dat mensen dan meer met criminelen en vervuilde rommel moeten dealen is niet boeiend.

Over precursoren, zijn die zo anders dan de gebruikelijke drugs zoals racemische amfetamine en MDMA? De skeletten van de drugs zijn vaak vergelijkbaar, of dat meteen totaal andere precursoren zijn? Mijn idee is dat veel stoffen al zijn bekeken op geschiktheid en dus de aandacht trekken van wetshandhavers.

Nog even en zwarte peper en kaneel worden verdacht door het bevatten van (pre-)precursoren :mask:

7. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Dank voor je bericht!

Ik denk dat ze Nederland ook als "RC paradijs" onaantrekkelijk willen maken om zodoende de internationale handel een slag toe te brengen. Het zal me niets verbazen als het wetsvoorstel min of meer is afgedwongen door andere landen.
    Goed te lezen dat het je onwaarschijnlijk lijkt dat een blanket ban naar Engels model in Nederland ingevoerd gaat worden. Op reddit vermeldde iemand echter wel dat het een blanket ban zou worden. Mij lijkt dat ook onwaarschijnlijk, omdat het onpraktisch voor bijvoorbeeld de farmaceutische industrie zou zijn.

Wat geeft je het vermoeden dat de pijlen juist op psychedelica (zoals tryptamines, lysergamides, fenethylamines) en amfetaminederivaten gericht zullen worden en niet op de fenidaten, piperidines, benzodiazepinen en opioiden? Zou dat betekenen dat methylfenidaatanalogen, opioiden en benzodiazepines legaal en dus gewoon verkrijgbaar blijven?

Dus dat betekent dat volgens de Belgische analogenwet niet alle stofgroepen verboden zijn, terwijl dat bij een "blanket ban" wel het geval is? Met stofgroepen bedoel ik bijvoorbeeld benzodiazepines, triptamines, lysergamides etc.

Een gram clonazolam is een levensvoorraad trouwens; na aanschaf nooit meer gezeik. Koop je een gram extra, dan heb je er nog een ruime buffer bij. Hetzelfde geldt voor flualprazolam en vooral flunitrazolam.

Zijn "BUC" en "PAF" de nieuwe fentanyl analogen die zonder aanduiding van de exacte molecuulstructuur aangeboden worden?
    Ik heb ook isotonitazene voorbij zien komen waar verder weinig informatie over beschikbaar is maar wat zeer potent schijnt te zijn. Daarnaast zijn tevens piperidylthiambutene, 2-methyl-AP-237 en 2F-vimonol sinds kort verkrijgbaar.

Een Nederlandse vendor heeft momenteel een deel van zijn inventaris niet beschikbaar ivm een verhuizing. Ik zal hem eens benaderen en vragen of dit een maatregel tegen de mogelijk komende ban is. Als vendors verdwijnen hoop ik dat ze vooraf een grote uitverkoop houden.:upsidedown:

Dat is zeker relaxt dat je geen problemen met bestellen en verzenden naar Belgie had, maar opmerkelijk dat @PsyTekZ daar wel moeite mee had. Wellicht is het een kwestie van de juiste vendor kennen. De meeste vendors verzenden immers ook niet meer naar Engeland op een enkele na die een torenhoog tarief hanteert.

8. Jmths

Ik kan dat niet zeker weten natuurlijk maar het zou mij zeer verbazen en lijkt mij eerder onwaarschijnlijk.
    Met een analogenwet ban je alle substanties die een bepaalde basisstructuur hebben. Dit zijn in de meeste landen met een analogenwet de phenylethylamines en tryptamines. Niet alle dissociatieven delen dezelfde basisstructuur, daarom zijn in de VS bijvoorbeeld 'ketamine analogen' wel illegaal en PCP analogen niet. Er is geen enkel land ter wereld dat benzodiazepines en opioiden onder de analoogwet heeft geplaatst omdat deze mogelijk *kuch* 'medische toegevoegde waarde kunnen hebben' * kuch*. Sommige landen plaatsen synthetische cannaboiden nog onder de analogenwet maar aangezien in Nederland in verband met het gedoog beleid daar geen hond naar kraait acht ik het mogelijk dat deze categorie geen eens genoemd zal worden.

Het is dus voornamelijk een deductie afgaand op de internationale trend met betrekking tot enkele landen met een analoogwet.

Methylfenidaat wordt massaal voorgeschreven omdat deze minder misbruik potentieel heeft dan amfetamine. De piperidines zijn ook 'officieel / door de overheid bepaald' en aparte categorie. Piperidines vallen dus sowieso niet onder een phenylethylamine analoog wet en het lijkt mij sterk dat veel mensen laat staan leken bereid zijn om methylfenidaat in zwart daglicht neer te zetten.

Klopt, 4F-MPH blijft dus bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk beschikbaar. Maar zoals ik al vaak heb genoemd, benzodiazepines zijn de grootste afzet markt onder de RCs en opioiden blijven ook gewoon beschikbaar anders had de VS en andere landen ondertussen wel een analoogwet voor fentanyl opgesteld. Opioiden hebben volgens 'overheidsinstanties' meer medische toegevoegde waarde dan psychedelica. Psychedelica gaat immers niemand helpen bij een operatie. Dat is de criteria, een beetje de reden waarom Shulgin constant liep te zeuren dat psychedelica therapeutische meerwaarde kunnen hebben.

Een "blanket ban" betekend vrij letterlijk dat alles dat psychoactief is (behalve lachgasballonetjes) illegaal is. Was L-Theanine bijvoorbeeld niet een goedgekeurd voedingssupplement geweest zou dat ook illegaal wezen en onder de noemer drugs vallen. RC benzodiazepines en opioiden kun je in nog legaal bestellen in België. Je kunt sowieso beter niet tussen een Vlaming en zijn of haar benzootje komen, heuheuheu.

Een analogenwet beperkt zich tot alle stoffen die bijvoorbeeld een phenylethylamine (en dus amfetamine) en tryptamine basisskelet hebben. Benzodiazepines en opioiden zullen legaal blijven vanwege hun mogelijke medische meerwaarde.

Benzodiazepines hebben eigenlijk ook een phenylethylamine basisstructuur. Een reden waarom een analoogwet vaak moeilijk te rijmen valt met de binaire regelgeving van de wet. De vraag blijft waar de lijn wordt getrokken en waarom. Zo kun je je bijvoorbeeld afvragen of 3-FPM nog wel onder een phenylethylamine analoogwet valt en waarom wel of niet, hetzelfde voor Modafinil analogen, etc.

Een halve gram Flunitrazolam deed ik 2 maanden mee, dat was dagelijkse pret. :')
    Clonazolam duurt echter minstens 2x zo lang als Flunitrazolam, de potentie in gewicht scheelt zeer weinig.
    Met Clonazolam doe je toch wel 2x zo lang als met Flunitrazolam, tolerantie terzijde. :tongueout:

Jup, onder andere. We weten niet eens of het nieuwe fentanyl analogen zijn, de enige manier om daar zeker van te zijn is naar mijn weten een GC/MS test. Iemand op Reddit had destijds de BUC laten testen en dat kwam terug als iets sterk gelijkend aan Butyr-Fentanyl, waarschijnlijk was het 4-MeO-Butyr-Fentanyl. Was lang geleden dat ik van opioiden had gekotst, lol. Iets waarvan je geen referentiepunt hebt (de molecuulstructuur) kun je niet van bevestigen wat het is.
    Lang verhaal kort, de 'MeO fentanyl analogen' kunnen niet illegaal gemaakt worden, badum tsshhh.

Jup, dat is dus de analoog op etonitazene. Ofwel de op fentanyl voorgaande generatie farmaceutische opioiden die in verband met misbruik van de markt zijn gehaald. Een stevige dosering isotonitazene is slechts 1mg van wat ik heb gelezen, dus kijk maar uit. Veel te leuk, hehe.
    Ik las dat het in China breed wordt toegepast op terminale kankerpatienten, lol. Nog zo'n goudklompje in de stront. :')

Ik heb veel belachelijke koopjes op de kop weten te tikken op het moment dat deze illegaal werden gemaakt. Sommige vendors zijn zo sportief om dan massaal uit te verkopen voor dumpprijs. Maar in dit geval betwijfel ik het sterk, de afzet markt zal aanwezig blijven en het product zal ook waarde behouden na verhuizing. Sterker nog, het zal vervolgens vanuit een ander Europees land terug naar Nederland verscheept worden na aankoop, legaal of niet.

Mja, ik weet ook niet wat het verschil daar is maar ik heb vrij aanzienlijk hoeveelheden RC in Antwerpen besteld van verschillende vendors. Meestal zonder T&T en vaak liet ik het ook buiten huis bezorgen. Zoals ik wel eens verteld heb heb ik RCs destijds zelfs wel op school laten bezorgen. Het is wel een leuke gedachte dat ik fentanyl analogen legaal naar school kan laten verzenden. :')
    Maar mijn ervaring met verzenden van RCs naar België was dus anders, vrijwel alles is voor mij aangekomen wat meestal een week tijd ongeveer duurde.

Laatst bewerkt: 19 mei 2019 om 22:25
    Fenrir vindt dit leuk.
  9. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Pakweg 1 a 2 jaar geleden was het aanbod aan goeie vendors makkelijker te vinden. Het versturen was ook geen probleem en via verschillende bronnen is alles netjes op de deurmat aangekomen. Merk gewoon de laatste weken nu ik wat op zoek ben naar een bepaald stofje dat ik enkel verzendopties krijg naar Nederland.

10. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Fenidaten vallen onder de fenethylamines, kijk maar maar de structuur. Methylfenidaat heeft een benzeenring, dan een keten met 2 C atomen en dan een NH2 groep.

Het probleem met zo'n blanket ban op deze groep is dat je mogelijk (onderzoek op) nieuwe medicijnen bij voorhand verbiedt en dat het bestaande medicijnen raakt waardoor je weer uitzonderingen moet maken.

11. Jmths

Ik woon al meer dan een jaar niet meer in Antwerpen dus ik heb geen idee hoe het er momenteel voor staat in België. Mijn ervaring is dat vendors vaak lak hebben aan wat legaal is in een land en wat niet. Ze hebben een disclaimer neergezet en uiteindelijk zal enkel de naam en het adres van de ontvanger op de bestelling vermeld staan. Er zijn twee oude vendors met ruim aanbod opnieuw opgedoken relatief recent, er zijn momenteel binnen Europa wel fatsoenlijke opties was mijn indruk. In het ergste geval kun je altijd nog op de Chinezen of Russen terug vallen die net binnen de Europese grenzen verschepen.
    Ik ben akkoord, maar dat is niet hoe er naar gekeken wordt door iedereen.
    Het is vrij dogmatisch ook en valt niet te rijmen met onze huidige vorm van rechtstaat, je legt de criteria van strafbaar in de handen van de uitvoerende macht wat alleen al haaks staat op de trias politicas. Er vallen wel meer redenen te bedenken.

12. Twirley Bird

Twirley Bird Bewuste gebruiker

ben blij met deze reacties , het leek mij ook al een niry haalbaar voorstel. The pharma industrie heeft immers diepe wortels in de grond in de hele economie. En de analogen zullen vroeg of laat van pas komen ben ik van overtuigd. Na )lang research' weet je maaar nooit. Zo werkt flunitrazolam beter tegen bijn krampen als de clonazepam waar ik de krampen voor heb gekregen.

Zolang de triazolo )en andere groepen'ongemoeid zullen blijven zal een blanket of analogen wet of regeleing komen. Er is nog sowieso veel research moeten gebeuren waar de big farma industrie zal blijven. Den ook aan de palliatieve zorg waar nog erg veel kan en moet verbeteren

13. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Ze kunnen ook ongewenste effecten hebben. Met de "research" van vrijwillige psychonauten haal je misschien de meest lompe negatieve effecten er uit maar niet per se zeldzame interacties of effecten op lange termijn.
    Ik geloof niet dat RC's een verschrikkelijk groot risico vormen maar "research" van gebruikers komt niet in de buurt van echte research van wetenschappers/farm. industrie.

Als ik op Wikipedia de categorie "Phenethylamines" openklap staan daar van allerlei dingen onder. Alle 2C dingen van Shulgin, MDMA, (meth)amfetamine,3-MMC, alfa-PHP/PVP, fenidaten. Het is gewoon een erg grote klasse.
    Als dat onder een blanket ban komt krijg je straks in een farma lab "oh, maar dat is een fenethylamine, laten we dat maar niet syntheseren, want gezeik."

14. Jmths

Enorm groot, dopamine, schoonmaakmiddelen en een aanzienlijke groep opioiden heeft ook een phenylethylamine basisskelet.

Pyrovalerones/PVs zijn dus weer een groep stimulanten die binnen hun eigen categorie vallen ondanks dat ze een phenylethylamine basisstructuur hebben. Wellicht de voornaamste reden waarom PVs zo immens populair waren in de VS.

Ik heb geen idee om welke redenen op willekeurige plaatsen een lijn wordt getrokken.
    "The United States passed the Federal Analogue Act in 1986. This bill banned the production of any chemical analogue of a Schedule I or Schedule II substance that has substantially similar pharmacological effects, with the intent of human consumption." - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Structural_analog

Zoiets als substantieel gelijkende farmaceutische effecten, wat betekend dat en waar zijn de criteria.

15. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Welke schoonmaakmiddelen en opioïden zijn dat? Voor zover ik weet is voor de naamgeving (en dus klasse) de langste keten van toepassing. Fentanyl is ook "bijna" een fenethylamine maar net niet.

Middelen kunnen prima hun eigen klasse hebben maar dat neemt niet weg dat het fenethylamines blijven.

Het is echt alleen maar een onderverdeling in structuur, meer niet.

16. Jmths

Ik denk niet dat het goedkoper gaat wezen dan schoonmaakmiddel in de supermarkt en ik ga er eigenlijk vanuit dat het enkel als precursors wordt gebruikt. Het punt dat ik probeerde te maken is dat je het zo gek niet kunt verzinnen en er kan een phenylethylamine skelet in voorkomen. Maar misschien niet het beste voorbeeld.

U-47700 bijvoorbeeld, maar er zijn een hoop opioiden met een phenylethylamine skelet er in.
    Hoezo net niet? De benzeenring met staart en NH aan het einde van de staart zit er in mocht het niet te vroeg op de morgen wezen.

Ik las gisteren twee artikelen waarin het verboden maken van hele stofgroepen in een keer werd genoemd. Het gaat dus inderdaad om analoogwetten (naar het Amerikaans model) die Blokhuis wilt doordrukken.

17. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Nu lees ik nog steeds geen schoonmaakmiddel, ik ben hier wel nieuwsgierig naar omdat je het claimt.

Die opioïde is geen fenethylamine want er hangen geen voldoende koolstofatomen op een rij. De langste koolstofketen is de basis van de naamgeving en dus ook de klasse waarin een molecuul terechtkomt. Voor de duidelijkheid, in de scheikunde zijn hierover afspraken. Het is dus heel duidelijk wat fenethylamines zijn.

Waar staat NH? De keten eindigt in een N. De verbindingen welke hieruit komen zijn weer naar koolstofatomen. Structuurformules hebben ook bepaalde regels, de H wordt alleen maar vermeld omdat een verbindingsstreepje altijd naar een C atoom loopt, daarom wordt de H direct tegen de N geplakt.

Ik heb de laatste tijd weer redelijk wat er bij geleerd over organische chemie, ik ga nog eens zo'n molecuulset kopen als het zo doorgaat :grin:

Het is nog altijd de vraag wat men als stofgroepen ziet. Hopelijk wordt Blokhuis teruggefloten dat bijvoorbeeld alle fenethylamines op voorhand verbieden wel erg ver gaat. De kans dat er een nieuw medicijn in zit is IMO niet verwaarloosbaar. Met meerdere stofgroepen in de ban wordt het probleem nog groter.

Het is ook hypocriet, want de schade door alcohol is waarschijnlijk veel groter. Ik zou nog wel eens een propere vervanger voor ethanol willen zien, grote kans dat interessante stoffen onder de verboden stofgroepen gaan vallen. Maar ja, dat is alleen maar handig voor de status quo...

Die Blokhuis is weer zo'n christelijk "normen en waarden" type met het idee in zijn kop dat alcohol normaal is en "drugs" te vuur en te zwaard bestreden moeten worden. Zie ook dat Fuck Drugs dingetje van Balkenende bijna 10 jaar geleden.

18. Jmths

Dat idee kreeg ik al, etter. Phenethylammonium dan maar.
    Ah, ik dacht dat het wat minder nauw kwam.
    Gabapentanoiden zijn wel in opkomst maar dat leunt wat meer richting GHB vaak, 2MB2/2-Methyl-2-butene leunt aardig naar alcohol.
    Mja, beetje typisch CU (Blokhuis) en de CDA (Grapperhaus), de duivel zit hem in de details doen er niet toe.

Laatst bewerkt: 21 mei 2019 om 20:23
Laden...
Vergelijkbare Topics - Knutseldrugs straks illegaal
  1. Leowou
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    1.491
  2. mikey_scooter
    Reacties:
    24
    Weergaven: