KOPPIJN DIRECT NA ALCOHOL !!??

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

SoftCruise

Experimenterende gebruiker
beste mensen,

Ik ben een aardig alcohol liefhebber en geniet hier dus ook vrijwel elk weekend van. Laatste tijd heb ik alleen iets heel vervelends, vrijwel na 1 of 2 biertjes krijg ik gelijk 1 mega katerige koppijn. meestal na 5 biertjes begin k ook met coke erbij dat is iets wat ik al jaren elk weekend doe soms speed ook en heel soms mdma. kan iemand mij die koppijn verklaren ? Ik pak ook veel te weinig daglicht dus weinig vitamine D. Ik ga ook regelmatig lange afstanden hardlopen ook zelfs soms voor het drinken. Dat kan ook de koppijn verklaren door uitdroging. Maar laatst ren ik niet zo vaak meer en toch heb ik er nog last van. Soms wel soms niet. ik denk dat het mischien iets met mijn lever te maken heeft. Als iemand iets weet please let me know want dit is echt een struggle. Ik ga swz een hele tijd niet meer drinken en snuiven. Rook wel een blowtje af en toe als ik niet nuchter wil zijn. Ik denk dat een goeie detox goed op zijn plek zou komen. Als jullie deze ervaring herkennen of hier meer van weten please let me know !!

alvast bedankt !

SoftCruise

Ik ben onlangs sinds oud en nieuw ook gestopt met roken, weet niet of het daarmee te maken kan hebben ivm ader verwijding door alcohol en ader vernauwing door het roken. Ik merk soms wel dat als ik erbij blow het stuk minder is maar komt denk ik door die tabak. Ik ga never nooit meer roken iedergeval maar mischien is mijn brein zo gewend aan de combi van alcohol en veel roken dat het gewoon reageert in hoofdpijn. Ik weet het echt niet jongens er zijn zoveel dingen die het zouden kunnen zijn... :confused:

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Alcohol heeft een vochtafdrijvend effect, de urineproductie neemt toe en het lichaam geraakt uitgedroogd. Door de verlaagde vloeistofdruk in de hersenen kan hoofdpijn ontstaan.
Door de afbraak van alcohol in de lever komt een giftige stof vrij (aceetaldehyde), die op zijn beurt moet afgebroken worden. Deze giftige stof kan hoofdpijn in de hand werken.
Alcoholhoudende dranken bevatten in meer of mindere mate zogenaamde 'foezelalcoholen' (een bijproduct dat ontstaat tijdens de bereiding van de drank). Deze 'foezelalcoholen' zijn licht giftig en kunnen aanleiding geven tot hoofdpijn
Alcohol heeft een vaatverwijdende werking. Het uitzetten van de bloedvaten in en rond de schedel kan bij veel mensen hoofdpijn veroorzaken. De hoofdpijn kan ook veroorzaakt worden door het terug vernauwen van de bloedvaten, wanneer de invloed van alcohol afneemt.
Als je gevoelig bent voor hoofdpijn, kan veel drinken chronische hoofdpijnklachten uitlokken.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Kan begin stadium hepatitus zijn
Maar eet en drink is paar dagen goed voor het weekend
En wij zijn geen dokters
Het gebruik wat jij noemt doet geen alarmbel rinkelen bij me
Als je toch zi gestressed ben ga gewoon naar de dokter
Aangezien je lekker paniekkerigoverkomt

Alcohol/drugs gebruik icm te weinig vocht resulteerd bijna altijd in hoofdpijn vrij snel

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Liefhebbertje zei:
Kan begin stadium hepatitus zijn
Maar eet en drink is paar dagen goed voor het weekend
En wij zijn geen dokters
Het gebruik wat jij noemt doet geen alarmbel rinkelen bij me
Als je toch zi gestressed ben ga gewoon naar de dokter
Aangezien je lekker paniekkerigoverkomt

Alcohol/drugs gebruik icm te weinig vocht resulteerd bijna altijd in hoofdpijn vrij snel

Precies en ieder lichaam heeft zijn of haar eigen verteringsproces dat kan heel langzaam zijn (denk aan mensen die een beetje of veel overgewicht hebben zonder veel te eten. Of de slanke persoon die dagelijks kilo's op kan maar mager blijft. Heeft allemaal te maken met de snelheid van het verwerken van eten. En of er geen darm of lever of andere (gezondheids) problemen zijn.

Zelf kreeg ik een tijd lang na een of een paar drankjes al hoofdpijn. Na wat lezen etc name ik zodra ik dorst kreeg een halve liter water of sap of fris tussendoor. Sinds ik op die manier luister naar mijn lichaam heb ik zelden tot nooit meer last van een kater. Maar heb als voordeel dat ik zo 1 tot 1,5 liter non alcoholische drank weg kan drinken. Sommige hebben al moeite met een halve liter water.

Genoeg gezond drinken (en eten natuurlijk) voor gebruik kan al veel verschil maken in mijn ervaring.

SoftCruise

thanks guys !! echt bedankt voor de reacties hier kan ik wat mee. Nee mijn zwakte is dus ook dat ik zo liters alcohol weg giet mede doordat ik coke snuif erbij dan is het net water. Ik ga echt ff een hele goeie rust periode nemen en proberen me drink gewoontes te veranderen. ipv 20 bier en grammen coke gewoon eens 5 biertjes en een blowtje en lekker naar bed. maar voorlopig ff helemaal niks ik wil me lichaam laten herstellen . ik ben een sportman dus focus me lekker daarop. Ik was altijd heel erg gefocussed op hoe ik me in me kop voelde dat ik niet depri werd etc maar alles moet in balans zijn je lichaam is de dupe van dit misbruik. Thanks voor de reacties nogmaals !! als iemand nog iets weet let me know alles is welkom !

Gezelligheid

Oh dit is toevallig dat ik dit lees.
Ik heb dit ook altijd.
Ik heb geen kater meer de volgende dag!
Mijn kater komt onder het drinken meteen.
Ik dacht het zal wel aan mij liggen.
Maar het komt dus vaker voor.

DaveHagen

Oh dit is toevallig dat ik dit lees.
Ik heb dit ook altijd.
Ik heb geen kater meer de volgende dag!
Mijn kater komt onder het drinken meteen.
Ik dacht het zal wel aan mij liggen.
Maar het komt dus vaker voor.
Gewoon goed water drinken, voor het drinken van bier en daarna. Ik doe dat ook altijd want had ook dat ik snel hoofdpijn kreeg, sinds dat ik water voordat ik aan de bier ga ga drinken heb ik er geen last meer van. Ook niet als ik klaar ben met bier drinken en ik ga ook daarna water drinken

Bovenaan