Korsten aan de buiten kant van neus

User7374692

Experimenterende gebruiker
Hoi ik heb last van een kapotte neus door t snuiven. T is heel droog en wat kapot aan de randen van mn neus gat. Iemand tips? (En ik hoef niet t antwoord stoppen met snuiven te horen)

• Haha
Waarderingen: N3K0

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Gebruik je ook wel eens bommetjes? Wat mij betreft effectiever en je neus gaat er niet stuk van. Het nadeel is ook dat je neus steeds minder gaat opnemen als ie stuk is.

tess69

Experimenterende gebruiker
Hoi ik heb last van een kapotte neus door t snuiven. T is heel droog en wat kapot aan de randen van mn neus gat. Iemand tips? (En ik hoef niet t antwoord stoppen met snuiven te horen)
biologische honing ... ook nieuw belied in ziekenhuizen bij slijmvlies problemen

FN91

Newbie
Tijdelijk (weekje) nietmeer snuiven zo kan het nietmeer/minder getriggerd geraken want het verzwakt ook uw immuunsysteem waardoor alles minder rap geneest. En vooral afblijven en altijd je buisje goed in je neusholte plaatsen. Zoveel mogelijk sleutel puntjes vermijden

Heb dit zelf ook gehad

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Zo veel mogelijk af blijven, de neiging is toch vaak om harde randjes los te pulken. Al is dat meer aan de binnenkant. Papier gaat na verloop van tijd ook best schaven dus mocht je veel je neus snuiten zo voorzichtig mogelijk.
Verder zoals al gezegd vet houden met wat lotion of vaseline.

En zelf gebruik ik zo'n neusspray waar enkel water in zit. Vóór het snuiven (zodat het plakt waar het wezen moet) en erna ook nog 1 spray per neusgat. Als ik dat niet bij de hand heb wat druppels water van je vingers snuiven.
En voor het slapen/eind een plensje water erin snuiven en goed de boel schoon snuiten, dan blaas je de dag er na niet van die bloederige snotjes er uit.

De Laatste Rohikaan

Belezen gebruiker
Eindjunkie tactiek: Doe je sheize in neusspray flesje. Kan je ook nog is snuiven waar het echt écht niet kan :wink:
Ben blij dat ik die niet bedacht had toen ik nog dagelijks snoof haha.

Bovenaan