1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

Discussie in 'Speed' gestart door De Dunne, 20 sep 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Soms heb je kleine vragen waar je geen heel topic voor hoeft te openen. Deponeer ze hier!

Ik begin:

Sommigen combineren Benzo’s met speed, vooral in de comedown.

Nu is mijn vraag of een benzo alleen de negatieve bijwerkingen van speed maskeren/verminderen of ook de echte speed werking en positieve effecten?

Ik heb namelijk een x Xanax na speed genomen en dat voelde best wel fijn. Het lichte gevoel van saggo-down zijn is weg, de craving ook, het eventuele (te)strak staan is weg en ook kun je sneller slapen.
    Laatst las ik dat iemand standaard een benzo neemt TIJDENS de speed. Ik vraag mij dus af of een benzo ook de positieve werking van speed wegneemt?

Ja en ik weet dat het een slechte combi is hoor.

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@De Dunne
    Ja, ook de positieve effecten van speed verminderen, en daarom ga je in combinatie met een benzo al gauw een stuk meer speed gebruiken.

Ik kan me de combi wel voorstellen als iemand last heeft van angst/paranoia bij speed maar dan kan je denk ik beter al helemaal geen speed nemen. Maar als je daar geen last van hebt dan lijkt het me gewoonweg zonde van je speed, een benzo er bij.

De Dunne vindt dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Oke thanks!
    Ik heb het 1 a 2 keer ongeveer 9-12 uur ná speed genomen en dat werkte prima en voelde fijn. Gewoonte moet je er niet van maken ivm de schadelijkheid en gewenning. Ik houd het liever bij een jointje of 2 na een upper.

Ik las dat volgens mij hier op df ergens, bij god geen idee meer waar en van wie. Dat mensen dus ook een benzo nemen tijdens de speed sessie. Daarom ook mijn vraag. Het lijkt me idd zonde van je speed ook.

Laatst bewerkt: 20 sep 2019
  4. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Waarom gebruiken mensen nog coke als er pep is?

Sorpresa en TripJess vinden dit leuk.
  5. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Omdat coke anders werkt als speed. Ander effect, werking en werkingsduur.
    Velen vinden coke en speed haast niks verschillen maar als je beiden écht hebt leren kennen en waarderen merk je zeker goed verschil tussen speed en coke!
    Ook geeft speed vaak een grotere en langere kater. Dit geldt natuurlijk alleen bij goed zuivere en hoog % van beide stoffen en als je niet combineert. Versnijdingsmiddelen kunnen beide ook een andere werking of kater geven.

Babbanem, Mezelf, TripJess en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Techneut

Ik vind het het effect best wel op elkaar lijken, alleen coke werkt ongeveer 10x zo kort, het kost 10x zoveel en het effect is veel subtieler. De comedown is bij mij ook veel heftiger dan bij speed... Vandaar de vraag.

7. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Laat je je speed en coke testen? Dan heb je al meteen referenties inzake kwaliteit/zuiverheid, gebruikte versnijdingsmiddelen etc zoals @De Dunne zegt.
    Als de werkingsduur kort is en de comingdown zo heftig lijkt dat te wijzen op mindere kwaliteit van je coke. Maar da’s natuurlijk een aanname en dat weet je enkel met de meetresultaten ernaast. Die geven zekerheid.

OT:
    Geen OT-vraagje. Ik vind speed dan weer níet subtiel genoeg. Enkel op microdosis (max. 10mg) kan ik het ergens nog waarderen. Voorkeur voor andere stimulanten zoals coke, Kratom, Ethylfenidaat.

acht.zes en שמש vinden dit leuk.
  8. שמש

שמש Wijs gebruiker

Ik vind coke kwalitatief gezien gewoon beter. Ik heb het nu over speed & coke in zijn meest pure vorm, zonder versnijding. Coke heeft meer diepgang (hé, afhankelijk van de persoon natuurlijk; wat er niet in zit, komt er niet uit). Ik word zelf erg rechtlijnig van speed. ééndimensionaal. Om een voorbeeld te noemen; mijn werk vereist een bepaalde diepgang, inspiratie, gevoeligheid. Dat alles wordt gestimuleerd op coke. Maar is helemaal afwezig op speed. Ik zou overigens niemand aanraden coke te nemen voor inspiratie, want het leidt wel tot 'een bepaald soort resultaat'. Ook kan je op coke -in intermenselijk contact' aardig bot worden. Maar ik heb hetzelfde op speed, zo niet nog erger. Terwijl anderen misschien juist prima functioneren op speed en niet op coke. Kortom, voor mij werkt het zo, voor een ander weer anders. In het algemeen gesproken is teveel stimulatie voor mij niet goed, omdat ik vrij gevoelig ben. Terwijl iemand anders juist weer meer gestimuleerd moet worden voor een goed resultaat.
    Drugs zijn sleuteltjes, die in de ene persoon passen bij de ander niet; en bij de ene die deur opent terwijl het bij een ander naar hele andere ruimtes leidt.

Laatst bewerkt: 21 sep 2019
  9. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Erg herkenbaar voor mij.
    Cocaïne voelt voor mij veeleer als een fijne glasheldere mentale high en minder fysiek (mijn keuze voor Peru speelt daar ook wel een rol in). Terwijl speed al snel als 'too much' aanvoelt. Zelfs bij pure amfetamine: ongevraagde hyperfocus, lichtelijk nerveus en geïrriteerd gevoel. Op 20-30mg speed (inname via capsule dan nog) race ik een halve dag als een Duracell-konijn door het huis lol.

Twirley Bird en שמש vinden dit leuk.
  10. Techneut

Mooi verwoord! Zo is iedereen weer anders haha.

11. zandzakje

zandzakje Newbie

Soms heb ik na een nacht speedgebruik opgedroogd bloed in mijn neus zo ook gister. Het gaat om ongeteste gewassen speed waarvan ik wat sleutelpuntjes neem en in totaal 100 - 150 mg, gebruik is 1-2 keer per maand. Dit gebeurt eens per tien keer en dan alleen in het neusgat wat al verstopt was tijdens het snuiven.
    Bij thuiskomst spoel ik altijd mijn neus maar dat is blijkbaar soms te laat. Ik gebruik alleen op feestjes en wil nu ook tijdens het feestje af en toe mijn neus spoelen. Direct na gebruik in een wc-hokje is het vast te vroeg om te spoelen omdat dan ook de nog niet opgenomen speed wordt weggespoeld. Ik weet dat ik eigenlijk de speed moet testen maar gezien het dezelfde batch is en dit probleem vaak beschreven is zo ook met coke, heb ik hier toch ook andere vragen over.

Hoe lang duurt het voordat de speed is opgenomen door het neusslijm?
    En wat is de reden dat alleen het verstopte neusgat wondjes krijgt, niet de hoeveelheid (andere neusgat had ik meer door gesnoven)? Is dat omdat er meer speed blijft hangen vanwege snot of evt neushaar waardoor dit het neusslijm langer irriteert? Wordt normaal gesproken alle vaste stof opgenomen of blijft er altijd wat residu achter, dit laatste lijkt me logischer want wat zou anders het nut van spoelen zijn als er geen resten zijn om weg te spoelen?

12. TripJess

TripJess Experimenterende gebruiker

Dit wordt direct opgenomen dus je kan naar mijn idee gewoon je neus wassen.

GroetJess:pawprints:

13. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Omdat coke een lekkerder euforie geeft en je space bent. En pep je gewoon nuchter maakt en de meest chemische zooi is wat er is. Gelijk huidproblemen en vieze zweet.. Over het gebit van mensen die veel speed gebruiken te niet te praten.

TripJess vindt dit leuk.
  14. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Mensen die veel coke gebruiken zien er anders ook niet te best uit. Heb regelmatig vrienden tussen 20 a 30 jaar zien veranderen in gerimpelde 40tigers door een hele tijd aan de coke te zitten. Het heeft allebei zijn voor en nadelen maar met de werking heeft speed zijn voordeel en met de day after dan weer coke vanuit mijn mening.

15. שמש

שמש Wijs gebruiker

Dit zal je misschien verrassen. Ben je je er van bewust dat altijd één van je neusgaten meer open is dan de andere? Dit veranderd cyclisch na ongeveer 2,5 uur, waarna je andere neusgat meer open is:
    https://brokensecrets.com/2012/01/05/its-normal-for-half-your-nose-to-always-feel-blocked/

Meer:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nasal_cycle

“You probably don’t think about it much, but if you did, you’d notice that it often feels like one nostril or the other is always plugged. That’s completely normal for about 70% of adults.

Assuming you’re healthy, your “plugged” nostril actually allows a tiny amount of air through and your other nostril handles the rest. After an average of 2.5 hours, the cycle will shift and use the alternate nostril as the primary source of air. The following scan shows one nasal passage mostly blocked and the other mostly open.

For a long time, Eastern medicine has had theories about the purpose of this cycle and a number of exercises that involve moving air through a specific nostril. On the other hand, Western scientists didn’t come up with a physiological purpose for this phenomena until more recently.

Research indicates that the high/low flow approach in the two nostrils optimizes your sense of smell. As you’ve probably discovered first hand, or shall we say finger, the inside of your nose is lined with mucus. This mucus continues deep inside your nasal passage and is very important; it acts as a barrier and helps protect your brain from infection. But, it also means that something you smell has to be absorbed by the mucus before you can smell it.

This mucus absorbs different chemical compounds at different rates. Therefore, some smells are better detected when they are absorbed in more concentrated levels in the slow moving airstream of your plugged nostril while others are better smelled when absorbed in lower concentration through the fast moving airstream of the other nostril.”

Laatst bewerkt: 2 okt 2019
    acht.zes vindt dit leuk.
  16. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@PsyTekZ
    Je ziet ook nog al eens een nogal opgeblazen gezicht bij notoire cokesnuivers, de welbekende plofkop zoals wij dat hier noemen... :sweatsmile:

Mezelf en PsyTekZ vinden dit leuk.
  17. PsyTekZ

Nu je het zegt, zitten inderdaad ook zo gevalletjes tussen. Spreek ze in het vervolg zo aan :sweatsmile:.

blue eyes en acht.zes vinden dit leuk.
  18. blue eyes

blue eyes Experimenterende gebruiker

Oblomov met zijn plofkop eet elke dag weer plofkip.
    Probeer deze zin maar tien keer luidop na elkaar te zeggen bij de logopedist.

PsyTekZ en acht.zes vinden dit leuk.
  19. Revolutionair

Bij mensen die aan de pep zitten zie het sneller dan bij iemand die coke gebruikt voor een langere tijd.
    En als diegene stopt met gebruiken hebben de pep gebruikers nog steeds die trekjes in hun gezicht..

TripJess vindt dit leuk.
  20. Qwertyuiopa

Qwertyuiopa Belezen gebruiker

Hoezo is het altijd zo'n big issue om pep met coke te vergelijken. Het zijn 2 verschillende producten, laat het daar lekker bij. Geniet van wat jij het lekkerst vind en punt!

TripJess, PsyTekZ en De Dunne vinden dit leuk.
  21. Revolutionair

Omdat @Techneut dat vroeg..

Techneut en PsyTekZ vinden dit leuk.
  22. Qwertyuiopa

Qwertyuiopa Belezen gebruiker

In elk topic? Het is niet persoonlijk op jou maar als je de posts bekijkt is het een soort van trend, coke gebruikers lijken zich beter te voelen... Bullshit als je het mij vraagt!

Nogmaals, geniet lekker van het stofje waar je op dat moment zin in hebt maar ga niet andere afvallen of vergelijken als het nergens op slaat. Nergens voor nodig, zeker op een forum als dit niet!

De Dunne, Eik en TripJess vinden dit leuk.
  23. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Vraag van een kennis/festival maatje:

Mag Diclofenac samen met speed gebruikt worden?
    Hij heeft Diclofenac tegen de pijn aan zijn schouder.
    Hij slikt 50mg Diclofenac per keer, 3x daags.

Is niks over te vinden. Zelf heb ik wel Ibuprofen (ook een NSAID) met speed genomen en ging goed. Maar dat t goed ging betekend niet dat het goed is.

Laatst bewerkt: 9 okt 2019
  24. PsyTekZ

Vind er ook weinig over terug maar ik neem regelmatig NSAID's voor ontstekingen en deze zijn toch extra belastend voor maag en nieren. Dit combineren met speed is toch niet helemaal risicoloos denk ik. Kan je dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen.

Laatst bewerkt: 9 okt 2019
    De Dunne vindt dit leuk.
  25. De Dunne

De Dunne Badass junkie

ik dacht ook al dat t niet slim is. Maar is t echt gevaarlijk voor iets? Of alleen extra belastend voor maag en lever/nieren? Hij slikt ook Omeprazol maagbeschermer erbij. Maakt dat nog uit?

Vrijdag heeft ie feestje en moet nog zeker een week die Diclofenac 50mg slikken.

zoals ik hem al zei heb ik wel eens Ibuprofen 400mg genomen tijdens koppijn bij speed. Ging goed toen. Maar als t goed gaat betekend niet dat t goed is.

26. PsyTekZ

Ik denk niet dat het echt gevaarlijk is maar volledig zonder risico ga ik mij niet uitspreken. Misschien dat anderen hier meer kennis van hebben. Over die Omeprazol kan ik wel zeggen is een maagbeschermer en dat heb ik vroeger met XTC nog genomen een 2tal jaar. Ook een amfetamine stof en had duidelijk wel een meer voelbare hartslag. Toen ik de maagbeschermer niet meer nam maar wel XTC was er een duidelijk verschil in.

Ik spreek helemaal uit eigen ervaring dus kan je niet met zekerheid zeggen of het een al dan niet groot risico vormt. Ik ben meestal van zinne als ik meer dan 1 legaal medicijn moet innemen ga ik niet aan de drugs. Sommige gaan ermee samen, andere kunnen het helemaal gevaarlijk maken.

De Dunne en blue eyes vinden dit leuk.
  27. blue eyes

blue eyes Experimenterende gebruiker

Ik zou het niet doen diclofenac wordt vaak al aangeraden om te nemen samen met een maagbeschermer.
    Er zijn mensen die zelfs van aspirine maagbloedingen kunnen krijgen en er zijn er die enkel van speed maagbloedingen krijgen, de combinatie lijkt me te belastend.

edit lees nu dat je hieronder schrijft dat hij nog een maagbeschermer neemt en ook psytekz aangeeft dat hij al een reactie ervaren heeft met maagbeschermers en speed , dus ik zou passen .Het is het risico niet waard.

PsyTekZ en De Dunne vinden dit leuk.
  28. De Dunne

De Dunne Badass junkie

@PsyTekZ , van die maagbeschermer en xtc samen heb ik ook geen goede ervaring. Ene keer geprobeerd en ik kreeg geen hogere hartslag maar werd er wel beroerd van. Best misselijk en juist Maag- en darmkrampen. Dus 1x nooit weer.
    Samen met speed nooit gedaan.

@blue eyes , Diclofenac is idd rampspul voor je maag! Speed ook wel al heb ik zelf nooit last van maag oid met speed. Samen zal idd geen goed plan zijn.

ik zal die kennis dit doorgeven en laat hem beslissen wat hij gaat doen. Soms is tie eigenwijs en soms verstandig.
    Thanks!

PsyTekZ en blue eyes vinden dit leuk.
  29. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Nou zo waar zo waar hahaha! Meneer heeft geluisterd en is braaf nuchter gegaan. Dank namens hem zei hij voor de info!

PsyTekZ en blue eyes vinden dit leuk.
  30. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

Ik heb laatst eens dex geprobeerd. Waren 2,5mg pilletjes, 4 van genomen (niet tegelijk) maar buiten wat euforie weinig van gemerkt.

Nou lees ik hier allemaal dossissen van 50mg of meer, van zowel speed als dex. Nemen jullie dan serieus 20 van die pilletjes in 1x?

31. Zinnentuimel

Zinnentuimel Belezen gebruiker

Ik neem er meestal 4 tot 8 van 2,5mg verspreid over meerdere uren en voel na 8 van die units echt wel een soort van speedachtige rush, alleen een stuk minder sterk en veel minder geforceerd. Als je euforie ervaart, doet het zeker wat, maar je moet niet verwachten dat je van minder dan 10 pilletjes een echte pep-rush krijgt. Dan kan je imo ook beter gewoon ekte pep nemen want dat is een stuk goedkoper dan 50 van die pillies.

Chillax vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Korte vragen speed
  1. chipmunk
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    744
  2. Mdmja