Kortetermijngeheugen

Doerak

Bewuste gebruiker
Ik heb een afschuwelijk slecht kortetermijngeheugen. Als ik onder invloed ben wordt dat alleen maar slechter. Ik heb mezelf wel eens meer dan 3 keer op één avond aan dezelfde persoon voorgesteld :P Dingen die ik niet boeiend vind vergeet ik ook onwijs snel. Ik ben onwijs slecht in talen en kon veel Franse woorden maar een paar seconde onthouden. Mijn ouders overhoorden mij wel eens en ik moest dan de woorden opschrijven die ik niet wist. Het kwam nogal vaak voor dat hetzelfde woord diverse keren moest worden herhaald omdat ik het vergeten was voor ik het kon opschrijven :wave:

Doerak

Bewuste gebruiker
Flugeltje zei:
Heb ik geen last van.
Heb je 1 bepaalde drugs uitzonderlijk veel genomen, xtc bv :confused:
Ik niet. Ik ben zelf een gematigd gebruiker. Ik neem eens in de zoveel maanden een pilletje. Als ik in de stemming ben zit ik een de psychedelica (stuk vaker dan XTC). Blowen en drinken doe ik bij de vleet, maar dat tast niet zo snel je kortetermijngeheugen aan, geloof ik. Tenzij ik het syndroom van Korsakov heb, natuurlijk. Ik denk alleen dat ik het dan alleen niet tot 6VWO geschopt zou hebben, want die mensen leven vaak onder begeleiding en zijn tot niet erg veel meer in staat.

hypersnap

Bewuste gebruiker
Ik heb zo vaak voor dat ik naar boven stap en dan sta ik voor men deur me de vraag, wat moest ik nou weer hebben???
Op tijd begint dit extreem lastig te worden :confused:

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
hypersnap zei:
Ik heb zo vaak voor dat ik naar boven stap en dan sta ik voor men deur me de vraag, wat moest ik nou weer hebben???

Ja dat heb ik ook vaak, maar als ik dan even nadenk weet ik het (meestal) weer. :)

Imke

Badass junkie
Veel last heb ik daar niet van, alleen op sommige momenten weet ik niet meer wat ik doe, of gedaan heb, of besef ik niet meer waar ik ben of hoe ik daar gekomen ben. :rolleyes:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nuchter valt het meestal wel mee, maar onder invloed is het een stuk erger. Gesprekken die in het niets opgaan, opstaan om iets te pakken en het dan niet meer weten, enz enz :P

Delirium

Badass junkie
Ik ben soms best vergeetachtig, ook in nuchtere staat.

Ik ben soms best vergeetachtig, ook in nuchtere staat.

Oh, dat had ik al getypt :openmouth:

Goanaut

Bewuste gebruiker
:P

Ik heb wel last van gezichtsblindheid / het niet herkennen van mensen (wees niet beledigd als ik je op een party ofzo niet herken, ik ben daar echt een ramp in), is ook wel eens irritant als er in een film veel verschillende acteurs voorbij komen.
Ik leg ook wel 'ns m'n sleutels ofzo op een plek neer zonder dat ik erbij nadenk, zodat ik me daarna afvraag waar ik ze gelaten heb.

hypersnap

Bewuste gebruiker
Goanaut zei:

Ik heb wel last van gezichtsblindheid / het niet herkennen van mensen (wees niet beledigd als ik je op een party ofzo niet herken, ik ben daar echt een ramp in), is ook wel eens irritant als er in een film veel verschillende acteurs voorbij komen.
Ik leg ook wel 'ns m'n sleutels ofzo op een plek neer zonder dat ik erbij nadenk, zodat ik me daarna afvraag waar ik ze gelaten heb.

Ik heb dat voor als ik men kamer opruim, als alles dooreen ligt vindt ik het sneller terug dan wanneer ik ze opruim :mrgreen:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
hypersnap zei:
Goanaut zei:

Ik heb dat voor als ik men kamer opruim, als alles dooreen ligt vindt ik het sneller terug dan wanneer ik ze opruim :mrgreen:

dat heb ik dus ook, er is meer orde in mijn chaos, dan chaos in mijn orde.
dat is een nadenker

bas410

Experimenterende gebruiker
hypersnap zei:
Heeft iemand hier nog een deftig kortetermijngeheugen? Ik ben na 5 minuten al direkt iets vergeten :flushed:

had jij niet dat trip report geplaatst met al die verschillende soorten drugs + extreem veel wiet? dan vind ik het namelijk niet zo vreemd als je kortetermijngeheugen weg is :beer:

mijne was eerst ook stuk, maar is nu weer wat gerepareerd :)

hypersnap

Bewuste gebruiker
Ik heb het meestal hard wnr ik juist uit een trip kom van lsd en de dagen erna (maar het verbeterd dan wel elke dag wat meer).

Bovenaan