• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Koud douchen tegen bad trip

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

PsychedelicMagic

Bewuste gebruiker
Een koude douche geeft mij nog een beter effect dan caffeine. Mij lijkt dat als je slecht gaat op bijv wiet, dan een koude douche je weer uit die toestand weet te halen. Het verhoogd ook je bloeddruk, en soms krijg je van wiet een te lage bloeddruk, waardoor je je lam en ellendig gaat voelen. Ik ga dit serieus eens uittesten.

Suc6 met de trip mindles

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
In principe kan alles wat je succesvol weet af te leiden je uit een bad trip halen, waaronder dus koud douchen. Extra voordeel van zoiets als koud douchen is wel dat het je weer terug in je lijf kan brengen, daar waar je in een bad trip vaak uit bent geschoten en vervolgens in je hoofd bent gaan zitten. Het biedt dus niet alleen afleiding, maar grijpt ook wat directer aan op de directe oorzaak van de bad trip. Nog beter zou misschien zijn wanneer je het proces waar de 'bad trip' je toe aanspoort aan te gaan. In dat geval zou je dus koud kunnen douchen met louter de intentie terug in je lijf te komen in plaats van ter afleiding van het proces. Zo ben ik zelf tijdens een moeilijke opkomst van ayahuasca, omdat ik helemaal in mijn hoofd zat, een paar rondjes door een weiland gaan rennen. Men was stomverbaasd dit ik hier nog fysiek toe in staat was, maar oké... het hielp me wel wat om weer terug in mijn lichaam te zakken en vervolgens in mijn reis te komen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een koude douche geeft mij nog een beter effect dan caffeine. Mij lijkt dat als je slecht gaat op bijv wiet, dan een koude douche je weer uit die toestand weet te halen. Het verhoogd ook je bloeddruk, en soms krijg je van wiet een te lage bloeddruk, waardoor je je lam en ellendig gaat voelen. Ik ga dit serieus eens uittesten.

Suc6 met de trip mindles
Geen bad trip gehad helaas, dus kon het niet testen. :( :wink:

Maar ik denk dat er zeker wel wat inzit. Al je aandacht gaat immers naar je lichaam tijdens een koude douche. Lang focussen op een (negatief) gedachtepatroon gaat niet meer, waardoor je dat verbreekt (in theorie).

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Misschien kan ik het testen vanavond. Alleen denk ik dat een koude douche wel het laatste is waar je op zit te wachten als je al bad gaat...
Denk ik ook ja. Dan is die drempel misschien wel veel te hoog om dat te gaan doen.

Ik kies dan toch eerder voor focussen op de ademhaling: inademen (verversen), uitademen (loslaten), repeat. Denk ik :wink:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Koud of warm?
Over koud douchen hadden we het toch? :wink: Naja, evt. gewoon lekker warm douchen en dan een minuut of twee koud afdouchen. Heb dat een tijd terug gedaan in een DOC-trip. De piek was voorbij en er was die dag heel veel gebeurd, waardoor ik ondertussen wat 'foggy' was geworden, beetje murw getript misschien. Na die koude douche was ik weer haarscherp. Dat deed echt wel iets.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Mmm. Eigenlijk nog nooit gedouched tijdens een trip. Misschien vanavond maar eens proberen. Wel eerst warm! En misschien daarna ff kiud aan, kijken hoe het voelt :tongueout:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mmm. Eigenlijk nog nooit gedouched tijdens een trip. Misschien vanavond maar eens proberen. Wel eerst warm! En misschien daarna ff kiud aan, kijken hoe het voelt :tongueout:
Echt doen!

Ik doe het nu standaard (meestal wat na de piek). Omdat je vaak ook wel wat gaat zweten tijdens een trip, omdat je er symbolisch ook het "vuil" door van je af kan wassen, omdat water ongelofelijk kan voelen tijdens een trip, etc. etc. etc. Wel gewoon een warme douche trouwens.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
omdat je er symbolisch ook het "vuil" door van je af kan wassen
Ja! Echt om 'lading' (of wat jij noemt 'vuil') weg te spoelen ofzo! Om die reden douche ik ook wel'ns wanneer ik gewoon nuchter ben en me niet zo goed voel. Is ook gelijk even een momentje van ontspanning dan. Ik weet niet... doet toch vaak wonderen. Deed het vroeger toen ik studeerde ook vaak 's avonds als ik helemaal sufgestudeerd was. Alles even loslaten.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ja! Echt om 'lading' (of wat jij noemt 'vuil') weg te spoelen ofzo! Om die reden douche ik ook wel'ns wanneer ik gewoon nuchter ben en me niet zo goed voel. Is ook gelijk even een momentje van ontspanning dan. Ik weet niet... doet toch vaak wonderen. Deed het vroeger toen ik studeerde ook vaak 's avonds als ik helemaal sufgestudeerd was. Alles even loslaten.
Dat werk ook echt! Alsof je een bepaalde geladen energie, werkstress bijvoorbeeld, van je afwast.

Ik had vroeger een boek waarin dit beschreven stond. Had iets te maken met positief of negatief geladen ionen. Maar ik weet het fijne er niet meer van.

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Nou, allemaal dus proberen een bad trip te krijgen dan! :wink:
Simpel zet gewoon phonk aan op youtube en dan de donkere mixen (Ryan Celcius) heeft er hele goede staan zo kijken of ik het snel kan vinden. 1tje weet ik 'Holy Mob vol 2' van RC(Ryan)

Zelf maak ik zo soms leerzame trips ipv alleen happy. Maar vaker happy moet moeite doen om een badtrip te krijgen. Misschien 1 dag na mdma en slaaptekort etc
Of nadat je terugkomt van een begrafenis..

Raad het niemand aan :mouthzip:

Bijlagen

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, gewoon nuchter werkt dat ook. Het helpt ook extra door te denken of visualiseren dat je je mentale troep van je af "spoelt". :)

Kan me nu eigenlijk niet eens meer voorstellen om niet meer te douchen tijdens een trip. Met name op psilo waar ik toch vaak wel flink van ga zweten. Maar ook MDMA, daar ga ik al helemaal van zweten en ik weet niet of het aan mij ligt, maar mijn zweet ruikt dan ook anders (chemisch zelfs?) dan normaal. Kan ook gewoon door mijn andere state of mind komen. Ik wil me dan echt weer even schoon douchen na een tijdje. Daarnaast is douchen/water ook een sensationele ervaring op MDMA. Weer heel anders dan op tripmiddelen, maar ook heel lekker en therapeutisch.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Als iemand even niet zo lekker gaat dan kun je het best die persoon meenemen naar een rustige en prikkelarme plek waar je even comfortabel kunt zitten. Biedt een dekentje aan, wat thee, wat fruit en een luisterend oor. Benadruk dat wat ze meemaken onderdeel is van de psychedelische effecten en dat die straks weer voorbij zijn.

R

Revolutionair

Gast
Geen bad trip gehad helaas, dus kon het niet testen. :( :wink:
Hier het zelfde ook nooit een bad trip gehad.
Maar een warme douche hoort meestal wel bij mijn trip.
Soms douch ik wel 2x in mijn trip.
Heerlijk geeft mij een besef momentje.
Krijg bij het afdrogen altijd inzichten over het leven gek genoeg.
Naakt voor de spiegel staan is voor mij een goed moment in de trip.

Neocortex

Belezen gebruiker
Mijn vriendin heeft me geleerd dat je het beste een koude douche kunt nemen als je heel boos bent. Werkt bij mij altijd super goed! Misschien kun je dit eerst eens nuchter proberen om te kijken wat er gebeurt en als het bevalt later nog een keer terwijl je onder invloed bent?

Koekie monster

Belezen gebruiker
In principe kan alles wat je succesvol weet af te leiden je uit een bad trip halen, waaronder dus koud douchen. Extra voordeel van zoiets als koud douchen is wel dat het je weer terug in je lijf kan brengen, daar waar je in een bad trip vaak uit bent geschoten en vervolgens in je hoofd bent gaan zitten. Het biedt dus niet alleen afleiding, maar grijpt ook wat directer aan op de directe oorzaak van de bad trip. Nog beter zou misschien zijn wanneer je het proces waar de 'bad trip' je toe aanspoort aan te gaan. In dat geval zou je dus koud kunnen douchen met louter de intentie terug in je lijf te komen in plaats van ter afleiding van het proces. Zo ben ik zelf tijdens een moeilijke opkomst van ayahuasca, omdat ik helemaal in mijn hoofd zat, een paar rondjes door een weiland gaan rennen. Men was stomverbaasd dit ik hier nog fysiek toe in staat was, maar oké... het hielp me wel wat om weer terug in mijn lichaam te zakken en vervolgens in mijn reis te komen.
Waar en wanneer heb je dat kunnen doen?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan