Krampen na gebruik

Hallo.

Ik zit al ong. 3 jaar aan de speed, en heb een tijd elke dag gebruikt.
Daar ben ik nu meegstopt en ik gebruik heel af en toe nog eens in het weekend.
Maar sinds ong. een jaar heb ik, na dat ik speed heb gebruikt, ontzettende maagkrampen.
Ze zijn zo hevig dat ik niet eens recht op kan zitten. En als ik lig, dan heb ik nergens last van.
Zo ook afgelopen zondag, ik had een klein tijdje geslapen en na het eten begonnen de krampen weer. Ik heb toen 2 aspirines geslikt maar zodra ik recht op gingn zitten begon het weer.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Kan dit iets met mijn lever te maken hebben , of met de maagwand?

Groetjes

Flameon

Badass junkie
Krampen kunnen worden veroorzaakt (door een overprikkeling van) door de darmen. Maar dat mag eigenlijk niet te lang duren. Als je er last van blijf houden, dan zou ik je adviseren om even langs de huisarts te gaan. Een maagzweer doet bijvoorbeeld ook veel pijn, en die kans bestaat ook bij speedgebruik.

Flameon zei:
Een maagzweer doet bijvoorbeeld ook veel pijn, en die kans bestaat ook bij speedgebruik.

Maar kan het dan dat die pijn na een dag weer over is? Of voel je de pijn van een maagzweer constant?
Ik zelf was bang dat mijn maagwand afbrokkelde ofzo? Kan dat?

Flameon

Badass junkie
Het kenmerk van een maagzweer is een scherpe pijn, met een brandend gevoel. Die is veelal in de bovenbuik te voelen. Soms erger, soms minder.
Zelf heb ik echter gelukkig nog nooit een maagzweer gehad, dus het is niet uit eigen ervaring. De pijn van een maagzweer zal in iedergeval niet over zijn na een dag. Daar is medische hulp voor nodig.

Ik denk niet dat het het afbrokkelen van de maagwand is, maar het lijkt me het meest logisch dat je darmen tegensputteren. Geen pijnstillers nemen, dat helpt nl niet bij buikklachten. Gewoon voorlopig geen pep nemen. Je buik protesteert niet zomaar al een jaar lang :)

Hmm ik denk niet dat het dan een maagzweer is, de pijn die jij beschrijft is heel anders dan de mijne, al lijkt me een maagzweer ook niet erg prettig!

Oke dus het kan aan de darmen liggen. Maar ik hoef op dat moment niet naar de WC ofzo, en als ik wel moet is het daarna niet over.
Ik had ook, na zaterdag/zondag al een hele tijd geen speed gebruikt.
En ik heb ooit zelf meer dan 6 maand niks gebruikt.
Maar het komt steeds terug.

Misschien is het idd wel een goed idee om naar de dokter te gaan.

Flameon

Badass junkie
Vanachter een beeldscherm is het heel moeilijk om te zeggen wat het kan zijn. Als je er last van blijft houden, gewoon eens een afspraak bij de huisarts maken en je probleem voor leggen. Die mensen hebben een beroepsgeheim, dus je hoeft niet bang te zijn als je verteld dat je speed gebruikt.
Wellicht is het daarnaast gewoon verstandig om de speed links te laten liggen. Als je lichaam er tegen protesteert, dan moet je jezelf niet pijn gaan doen en dagen erna met ratelende darmen te moeten rond lopen. Dat is het je niet waard :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Misschien zijn het spiertrekkingen rondom de darmen?? Ik gis maar wat hoor, als je er vaker last van heb, zou ik de dokter even bellen....

Taat

Bewuste gebruiker
Hoe neem je de speed?
Bommetjes of door je neus?
Als je bommetjes neemt zou het idd een maagzweer kunnen zijn (ken iemand die heeft het gehad, alleen dan niet door speedgebruik) maar die had meer last van steken en snijdend gevoel net onder zijn borst..Je kunt ook op het randje zitten en je maag flink naar de klote geholpen hebben, waardoor je nu elke keer pijn hebt als die speed weer aan je maagwand zit te vreten

Bovenaan