Kratomsoorten?

PatatKruidje94

Experimenterende gebruiker
Hoihoi, ik vroeg me af of iemand artikelen of informatie wil delen over de verschillende soorten kratom die er blijkbaar zijn. Ik heb zelf namelijk altijd alleen van gewoon kratom gehoord. Er waren er 5 in de smartshop en in elk geval heten er 2 'green meangda' en 'red borneo'. Is dat gewoon marketing? Testen testlabs daarop? De verkoper zei dat de eerste energieker is dan de tweede, is dat gewoon een placebo-effect? Voor degenen die uit hun hoofd weten welke de andere zijn: welke helpt het effectiefst tegen pijn en geeft de minste high en energie? Ik gebruik het tegen een flinke klacht waar ik al hulp voor heb (gezocht), maar ik sta voor de 5e keer op een wachtlijst (4-6 weken) voor een medische behandeling dus ik heb hier al contact over met een arts. Dankjullie!

Manu76

Badass junkie
Ik heb paar weken wat varianten geprobeerd en vond het maar niets. Maagklachten aan over gehouden die wel tijdje aanhielden. Ik denk eerder aan paracetamol!

Even Chat GPT gevraagd en die zegt volgende:

Kratom is een tropische boom die inheems is in Zuidoost-Azië en bekend staat om zijn bladeren met psychoactieve eigenschappen. Er zijn verschillende soorten kratom, elk met unieke kenmerken als gevolg van variaties in groeicondities en genetica. De drie meest voorkomende soorten zijn de rode, groene en witte kratom.

Rode Kratom:
Rode kratombladeren staan bekend om hun kalmerende en pijnstillende effecten. Ze bevatten vaak hogere concentraties van het alkaloïde 7-hydroxymitragynine, wat verantwoordelijk is voor deze eigenschappen. Rode kratom wordt vaak gebruikt voor pijnbestrijding, ontspanning en het bevorderen van een goede nachtrust.

Groene Kratom:
Groene kratom wordt vaak beschouwd als een middenweg tussen rode en witte variëteiten. Het biedt een gebalanceerde combinatie van energie en ontspanning. Veel gebruikers ervaren verbeterde focus en verhoogde alertheid zonder de intense stimulerende effecten van witte kratom.

Witte Kratom:
Witte kratom staat bekend om zijn stimulerende effecten en wordt vaak gebruikt om energie en concentratie te verhogen. Het bevat doorgaans hogere niveaus van mitragynine, een ander belangrijk alkaloïde. Witte kratom wordt vaak overdag gebruikt om vermoeidheid tegen te gaan.

Een voorbeeld van een kratomsoort die wordt gebruikt tegen pijn maar minder high veroorzaakt, is de Maeng Da-variant, die beschikbaar is in rode, groene en witte variëteiten. De Rode Maeng Da staat bekend om zijn pijnstillende eigenschappen zonder sterke sedatie te veroorzaken, waardoor het geschikt is voor dagelijks gebruik. Het biedt verlichting van pijnlijke aandoeningen zonder de sterke verdovende effecten die sommige andere rode kratomsoorten kunnen veroorzaken.

Het is belangrijk op te merken dat de effecten van kratom kunnen variëren tussen individuen en dat het gebruik ervan voor medische doeleinden moet worden besproken met een gezondheidsprofessional. Bovendien moeten gebruikers zich bewust zijn van de mogelijke risico's en bijwerkingen van kratomgebruik.

Message ChatGPT…

ChatGPT can make mistakes. Consider checking important information.

PatatKruidje94

Experimenterende gebruiker
Ik heb al best wel maagklachten door paracetamol en naproxen helaas, en mijn klachten zijn niet van paracetamol-kaliber, ik heb ook een recept voor tramadol. Ik moet zeggen dat ik van kratom (nog) geen buikpijn heb gekregen gelukkig. Maar dankje!

Manu76

Badass junkie
Ik heb al best wel maagklachten door paracetamol en naproxen helaas, en mijn klachten zijn niet van paracetamol-kaliber, ik heb ook een recept voor tramadol. Ik moet zeggen dat ik van kratom (nog) geen buikpijn heb gekregen gelukkig. Maar dankje!
Ok, ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik verwacht dat tramadol wel meer pijn stilt dan kratom over het algemeen en oppassen met zelfmedicatie.
Kratom nam ik 10 dagen hele dag door. Ik denk iets van 4x 5gr per dag en ik ben snel weer terug gegaan naar mijn wietgebruik. Maar was meer voor mentale verdoving.

Ook eens 3 weken constant heel veel pijn gevoeld en dan waren er wat momenten van rust bij gebruik van tramadol+paracetamol+wiet+... Knie aan diggelen..

Heel veel succes en vreemde is dat je pijn wel vergeet zodra het voorbij is. Ik hoop dat je dat 'binnekort' mag meemaken.

• Like
Waarderingen: XMR
Bovenaan