1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Kwaliteit Coke, corruptie + zotte ervaringen!

Discussie in 'Cocaine' gestart door Mananas, 6 dec 2016.

1. Mananas

Mananas Belezen gebruiker

Hey allemaal,

Voor diegenen die net als mij geïnteresseerd zijn in welke factoren bijdragen tot de kwaliteit van Cocaïne en welke factoren maken dat een bepaalde stad de grootste instroom voor drugs, illegale wapens en vrouwenhandel is, alsmede enkele schokkende feiten en eigen ervaringen i.v.m. corruptie, dit report. Ik ga mij beperken tot het gedeelte Coke, maar de factoren voor illegale wapens en vrouwenhandel zijn grotendeels (quasi geheel) dezelfden.

Qua feiten baseer ik mij op enkele documentaires alsmede enkele studies uitgevoerd door zowel de Nederlandse als de Belgische overheid.

Wat ik vertel uit eigen ervaring en wat mogelijk tot profijt kan leiden vertel ik louter omwille van de informatieve, schokkende waarde hiervan - niet om iemand hiertoe aan te zetten.

Verder ga ik enkele interessante, doch gevaarlijke, dingen meegeven die ik zelf heb ondernomen naar aanleiding van een Nederlandse documentaire, enkel heb ik voor de kick en eventueel profijt (al is dat profijt-gedeelte er omwille van het risico niet van gekomen, dus ik ga niets illegaals meedelen) enkele aanpassingen gemaakt, dit omdat ik best wel wat know-how bezit. Zo heb ik fysica gestudeerd, en doe ik aan amateur-astronomie (ik heb een professionele telescoop en ik lever data aan professionele astrologische instellingen, data die altijd door professionele amateurs wordt geleverd omwille van het feit dat het afhuren van super-telescopen te duur is voor de data die professionele amateurs zoals mijzelf leveren).

Ook meerdere zelf opgelopen ervaringen die toch wel opzienbarend zijn ga ik aanhalen.

Goed, we gaan verder:

Antwerpen en Rotterdam zijn om te beginnen de twee grootste importhavens van West-Europa. Rotterdam mag dan een iets grotere haven zijn dan die van Antwerpen, een belangrijk verschil is dat Rotterdam een gesloten haven is en Antwerpen een open haven: m.a.w., in Rotterdam kan je niet zomaar de haven binnenwandelen om enkele containers leeg te halen, in Antwerpen wel.

Verder is er in Rotterdam bewaking, ook 's nachts, terwijl dit in Antwerpen niet het geval is.

Ook de economische crisis zit er voor iets tussen, deze heeft België namelijk harder getroffen dan Nederland - wat maakt dat douaniers, havenmedewerkers en noem maar op makkelijker om te kopen zijn dan in Nederland. Ook zou het bekend zijn, al kan ik dit niet met 100% zekerheid bevestigen, dat over het algemeen Belgen corrupter zouden zijn dan Nederlanders - dit terzijde.

Wat tevens heel handig is, is dat men via de Kaai in Antwerpen, en zeker 's nachts, op tien minuutjes tijd de grens met Nederland kruist - wat een perfecte smokkelroute oplevert.

In de voornoemde Nederlandse documentaire, kan men de corruptie van de Antwerpse politie deftig aan het werk zien! - een Nederlandse televisie-crew die een documentaire over de Cocaïne smokkel vanuit Antwerpen naar Nederland maakte, achtervolgde een bestelwagen van de meest bekende, beruchte, grootste en gevaarlijkste drugsbende uit Antwerpen en geheel België (welke alle buurlanden en verder voorzien van Cocaïne), namelijk de 'Turtle-Gang'. De crew achtervolgde deze bestelwagen 's nachts de Antwerpse haven in, en filmden hoe deze gang een container met pakken Coke begon leeg te halen. Plots stopt er een Antwerpse politie-combi naast de wagen van de Nederlandse crew, en vraagt wat deze hier aan het doen zijn. De crew zet de flashlichten van hun wagen aan en vertellen de politie dat een bende een container met Cocaine aan het leeghalen is - de bende nu in volle licht en goed zichtbaar, maar na even op te kijken werken ze rustig verder. Daarna is er geen beeld meer. Later in de documentaire blijkt dat de politie de Nederlandse crew heeft opgepakt, niets heeft ondernomen t.o.v. de bende die daar aan het werk was, en dat de crew een nachtje in de cel heeft mogen doorbrengen.

Ik kan uit eerste hand confirmeren hoe corrupt de Antwerpse politie is. In de tijd dat ik zelf veel Coke gebruikte woonde ik nog niet in Antwerpen stad, maar net buiten de stad. Na een telefoontje hadden we aan de stadswallen langs de kant van een redelijk drukke baan een vaste plaats om af te spreken, tien minuutjes na het telefoontje stond ik geparkeerd langs die baan en twee minuutjes later stopte op die baan een wagen, ik stapte in, gaf mijn geld en kreeg mijn Coke, dan kon je een 'u-turn' doen, terug rijden, nogmaals een u-turn en ik werd op die baan weer afgezet naast mijn geparkeerde wagen.

Eenmaal echter dacht ik dat ik in de shit zat, maar niets was minder waar! - ik had mijn Coke, de dealer zijn geld en net toen de wagen naast mijn wagen stopte, stopte een politie-combi naast de wagen van de dealer. "Fuck", dacht ik. "Blijven zitten", zei de dealer. Ik zag dat hij een dik pak brieven van 50 euro onder zijn zetel vandaan haalde en hij stapte uit, de deur van de wagen op een kier. Blijkbaar waren die agenten en de dealer in kwestie goede maatjes, ik hoorde hen aan elkaar vragen hoe het met elkaar ging, ik hoorde hen lachen, en na drie minuutjes zoiets stapte de dealer weer in de wagen, zonder het pak geld, de combi reed door en ik mocht in mijn wagen stappen. Alles was helemaal in orde!

(Voor degenen die de actualiteit volgen, nog niet zo lang geleden is het hoofd van de Aquino-bende, een bende uit Mechelen, België, doodgeschoten. De familie moest voorkomen voor heel wat feiten, o.a. grootschalige Cocaïne-smokkel. Een boete was de uitspraak...)

Nu, het is duidelijk waarom de kwaliteit van Coke in Antwerpen beter is dan ergens anders - namelijk door hoe meer handen Coke gaat, hoe meer deze versneden wordt: de meeste Coke komt dus binnen in Antwerpen en wordt voor het grootste deel door de Turtle-Gang naar de buurlanden en verder gebracht.

Zelf kende ik een aantal jaren, toen ik reeds in Antwerpen stad woonde, een Nederlands koppel dat altijd naar mij toekwam om via mijn dealer Antwerpse Coke te bestellen omdat ze nergens in Nederland nog Coke van die kwaliteit vonden. Ik moet toegeven dat ik toen wel de overbekende flakes van 90% puurheid had. :hearteyes:

Hoe gaat dat nu eigenlijk in zijn werk, dat leeghalen van die containers: het is duidelijk dat het niet zomaar even de haven binnenrijden is, uitladen en inladen en klaar. Nope! Hoe men dit in Antwerpen doet, zo'n gang, is dat ze enkele nachten na elkaar de haven afrijden en aflopen, met elkaar in contact via walkie talkies, tot ze de juiste containers hebben gelocaliseerd, de beste vluchtroutes in kaart hebben gebracht en uitgestippeld hoe ze de klus gaan klaren. Dit doen ze door enkele bestelwagens in te laden die rechtstreeks richting de grens Nederland rijden, ook zijn er loopjongens met rugzakken en bestelwagens op verschillende locaties - alles is heel goed gecoördineerd.

Zo meteen ga ik vertellen hoe ik deze ervaring zelf heb opgelopen, en heel veel geluk heb gehad in het proces, maar ik ga alvast de ervaring delen. Ik was een smokkelroute op het spoor gekomen en ik was alles in kaart aan het brengen. Op een bepaald moment stond ik te wachten op een drop van een bende uit Antwerpen die overgenomen moest worden door een gang uit Nederland. Rond omstreeks het juiste uur stond ik geparkeerd op een verlaten parking langs de autostrade richting Nederland, meestal dropt men een tas in de vuilbak, en de wagen rijdt door. Twee tot drie minuten later stopt een andere wagen, met Nederlandse nummerplaat nu i.p.v. de drop die werd gedaan met Belgische nummerplaat, haalt men de tas uit de vuilbak, en rijdt men met deze tas weg.

Deze keer kriebelde het bij mij, en ik wilde uitstappen om die verdomde tas uit de vuilbak te halen en weg te scheuren met mijn auto. Echter net toen ik mijn deur wilde openen, stapte iemand uit een geparkeerde wagen, haalde de tas uit de vuilbak, en reed door met Nederlandse nummerplaat. De ophaalwagen stond er al deze keer! Mijn hart ging tekeer! Ik mag er niet aan denken wat er zou zijn voorgevallen moest deze gang mij hen zien proberen af te rippen...!!! Wat een geluk heb ik gehad, zeg!!!

Dit vond ik intrigerend, het is niet moeilijk te interfereren met walkie talkies. Koop jezelf een goede set, en koop hoog kwalitatieve veren (zoals welke je in een balpen aantreft). Hiermee kan je frequenties op je walktie talkie krijgen (door de lengte van de veer, ik ga de exacte uitleg besparen) die niet op je walkie talkie te vinden zijn. Verder kan je gemakkelijk zelf een satelliet maken (ik heb er zo al velen gemaakt om zonnestraling op te vangen, welke dan hoorbaar is). Dit kan door een materiaal, bv karton, in de juiste afmetingen te bekleden met aluminiumfolie, verder een ontvanger etc... - ook hier ga ik de hele uitleg besparen: zo'n satelliet vergroot je bereik enorm!

Je wil natuurlijk ook op de hoogte blijven van waar de politie allemaal mee bezig is, dus een politie-scanner is wel handig. Hiervoor heb je zelfs geen walkie talkie nodig. Een transistor-radio is genoeg: wederom de veer op de juiste frequentie (simpelweg online op te zoeken) brengen en bingo.

Het is niet zo moeilijk, mits enige training (volgens mij, als je wat handig bent) om een container te kraken, dus begon ik 's nachts het havengebied nachten na elkaar af te rijden. Een container lokaliseren en weten wanneer het safe is deze leeg te halen, of althans gedeeltelijk (vergeet het gewicht van zulke pakken Coke niet!), leek mij wel profitabel! - echter, na de ervaring op de verlaten parking langs de autostrade ben ik van dit plan afgezien.

Echter heb ik wel degelijk signalen opgevangen van een of meerdere gangs die werkelijk op de voornoemde manier containers aan het lokaliseren waren, aan het leeghalen waren, heb ik smokkelroutes in kaart gebracht en heb ik heel wat beleefd.

Ik ben toen begonnen met het schrijven van een boek hierover. Dat boek is op dit moment wegens andere prioriteiten aan de kant geschoven, maar het project zoek ik nog uit te voeren, tot in het kleinste detail! :smile:

Ook is het erg boeiend om 's nachts door de stad te rijden met een politie-scanner!

In ieder geval, ik heb dit alles gedaan in een periode dat ik verslaafd was aan Coke, nog vrij jong en vrij onbezonnen was (rond mijn 20) en ik vond het kicken! - het boek gaat een meer volwassen project worden waar ik tevens de problematieken omtrent drugs, illegale wapens en vrouwenhandel in wil aankaarten, ook daar heb ik onderzoek naar gedaan. Wat ik in die tijd deed was niet zo bezonnen, maar ik heb het wel professioneel aangepakt en ben heel wat informatie en ervaringen rijker geworden!

Ik dacht dat het eens tijd werd dit te delen...

Grtz!

2. steelpan90

steelpan90 Experimenterende gebruiker

Vind het zelf vooral raar hoeveel geld er wel niet omgaat in de grote wereld van invoeren. Tassen, tonnen en volledige kasten vol met geld. Niks is te gek in die wereld.

Ooit een verhaal gehoord dat er van een paar mannen 3500kg coke was onderschept (rotterdam of antwerpen weet ik niet meer). Straatwaarde van ongeveer 120 miljoen. Dat is toch niet meer normaal? 120 miljoen euro.

Inkoop van waarschijnlijk 35milj? (ruige schatting, heb totaal geen idee wat t inkopen, vervoeren en omkopen kost).En die mensen zouden er niet echt wakker van hebben gelegen. "Ach volgende keer beter, hoort erbij".

Wat is nog wel het mooiste er van vind, dat hoe normaler de persoon, hoe groter deze meestal is. Van loopjongens die met dure flessen kopen in de club, dealers die genieten van het leven maar redelijk anoniem willen blijven en huisvaders die een gezin hebben, normaal huis, normale auto en miljoenen hebben.

Ook valt het geweld reuze mee vind ik in het zuiden van het land. Iedereen doet hier gewoon zijn ding en laat iedereen gewoon met rust. Af een toe een jaloerse dief/snitch, maar verder hoor je bijna nooit iets in het nieuws. In amsterdam word je tegenwoordig al neergeschoten voor een losse schoenveters. Jongens van 18 die al rondlopen met een pistool en niet bang zijn om die te gebruiken. Heeft ook een flink deel te maken met onze heerlijke multiculturele samenleving.

Ook hoeveel macht mensen kunnen hebben. Communiceren met de officier van justitie en verschillende hoofdagenten via die pgp blackberrys over wat er nu wel en wat niet mag/gaat gebeuren. Zelfs rechters waren "goed te bereiken" zeiden ze. Alles valt te regelen, als je blijkbaar mar genoeg geld hebt.

Rare maar wel fascinerende wereld vind ik. Heb er zelf niks meer mee te maken (behalve voor eigen gebruik dan), als kind zijnde wel veel meegemaakt door mijn vader. Ik kan je wel zeggen dat ik door die wereld als kind erg ben beschadigd. Constante stress, veranderingen (verhuizen etc.) In je leven, invallen en noem maar op. Iedereen denkt dat het even snel verdienen is en dat je gelijk miljonair bent. Maar er zit 9/10 x een akelig en stressvol randje aan.

Deel Deze Pagina