kwaliteit XTC pillen van de dag?

speedkills

Experimenterende gebruiker
Als ik het goed heb, XTC in 1988 in de opiumwet opgenomen.
Tot die tijd waren de lijnen richting de fabrikant vrij kort, en de kwaliteit van XTC in NL was behoorlijk constant en goed.
Voor de ouwe rotten: STanley's, Salmies, etc..
Ik ben ik 1992 en verder behoorlijk los gegaan en heb toen gemerkt dat de kwaliteit van de XTC pillen steeds verder achteruit ging.
Je had op een gegeven moment wel 30 varianten van XTC, en er werd steeds meer rommel in de pillen verwerkt. Van LSD tot spierverslappers. Ook de doses varieerde hevig. Er waren EVA's in de omloop, die konden geloof ik 70mg of 150mg (ongeveer) MDA bevatten.
Ik zal niet al mn persoonlijke ervaringen delen, maar soms was de werking van een pil -op zn zachts gezegd- onwenselijk.
In het begin kon je de pillen ook laten testen op een feest. Er werd dan puur gekeken OF er XTC inzat en HOEVEEL, maar dat vond ik wel een goede zaak..je wist dan in ieder geval een beetje wat je kon verwachten.
Nu zag ik net via een link van de LEESMIJ dat in 1995 een onderzoek is gedaan naar de kwaliteit en hoeveelheid van XTC in pillen.
Als ik het zo lees, is het best redelijk iha, alleen varieert de doses nogal.
Dus dat is best wel goed, ondanks het repressieve beleid van de overheid.
nu, mijn vraag:
Weten jullie hoe het nu, anno 2007 met de kwaliteit van de pillen iha is gesteld? En hoe is jullie ervaring daarmee? Regelmatig/Wel eens pillen genomen met een ongewenste werking? Of pakt het altijd 'goed' uit?
Geen 'die-of-die pil moet je hebben' ajb,
maar ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit in het algemeen,
ik ga binnenkort weer es stappen, maar wil eigenlijk wel es weten hoe het nu met pillen is gesteld..
PS> ik geloof dat ik hiermee de regels van het forum niet overtreedt..het is me dus niet te doen om die=of-die pil, ben niet op zoek naar een dealer of zo en ik ben ook geen oom agent :grin:

Anyway, is er dus een 'goed', stabiel aanbod van XTC of is het niks op dit moment????
bedankt voor de reacties :wave:

matthijs

Badass junkie
Volgens mij zijn de pillen tegenwoordig wel ok. Vrij schoon sowieso. Maar kan het ook niet vergelijken... 2 jaar geleden voor het eerst xtc gehad :)

DreamWeaver

Badass junkie
Er zijn tientallen soorten en misschien wel honderden batches. De industrie is redelijk volwassen geworden, er zijn goede producenten en goede dealers die altijd wel kwaliteit leveren. Voor de newbies in de scene is het vaak lastig, er zijn vooral op feesten veel pillen die verkocht worden maar eigenlijk speed bevatten of nog erger, mccp of andere gare rommel. Ook is er wat 'namaak' in omloop. Denk bijvoorbeeld aan de legendarische mitsu's die gekopieerd worden (dus hetzelfde eruit zien maar een mindere inhoud hebben). Dit alles heeft er ook voor gezorgd dat mensen voor een pure ervaring gaan, dus de opkomst van mdma-kristallen. Testcentra zijn tegenwoordig ook ideaal in vergelijking met vroegâh, alleen zijn de openingstijden niet al te best. Het enige wat ik jammer vind gezien vroeger is dat ik de beroemde tonnetjes (pillen met het formaat van het bovenste kootje van je pink) gemist heb. Dáár gaan me een paar legendarische verhalen over :hearteyes:

speedkills

ach ja de 'gabbertonnetjes'... :rock:
was zelf altijd erg weg van flatliners..denk dat het MDA was, vreselijk heftig en zeker 6uur stuiteren

on topic: bedankt voor je reactie

royallicious

Belezen gebruiker
Draai nu me eigen capsules voor mezelf wel :)
Koop rond de 84% pure mdma is niet veel puurder te krijgen, heeft iets te maken met een zout om het te kristaliseren ofzo maar doet er niet toe :wink:.
En dan capsules zelf maken met verschillende smaken hoeveelheden en bij stoffen zoals speed enzo :wink:.
Weet ik altijd hoe de kwaliteit is en wat ik nou eigenlijk inneem :wink:.
Nooit een verassing maar wel altijd een heel goed gevoel :grin:

royallicious

Belezen gebruiker
SperSIZEboon zei:
ik heb eigenlijk standaard goeie pillen. momenteel hele pure pillen, alleen 90mg mdma
Is wel heel weinig he... kon nou pure mdma pillen krijgen met 120mg, en die mdma was getest op 79% puurheid (mdma werdt ook verkocht als kristalle en was zelfde batch:wink:)

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
SperSIZEboon zei:
ik heb eigenlijk standaard goeie pillen. momenteel hele pure pillen, alleen 90mg mdma

volgens mij maakt t nog niet eens zo heel veel uit t aantal mg per pil, heb meestal wel rond de 120 a 130, maar had toen ook is blauwe tulpe getest op 86 mg en wel goed puur, en daar ging ik ook als een trein op....

maargoed, er zijn zowiezo nog goeie kwaliteit pillen te regelen, alleen is het af en toe wel ff zoeke naar de juiste persoon, maar het beste is niet bij een straatdealertje halen.... :wink:

-spaceman-

Badass junkie
sinds ik xtc gebruik heb ik alleen maar goede pillen gehad! Ik heb blauwe hartjes, blauwe mitsu's, witte smilies en nog een paar geslikt!

SperSIZEboon

Badass junkie
royallicious zei:
SperSIZEboon zei:
Is wel heel weinig he... kon nou pure mdma pillen krijgen met 120mg, en die mdma was getest op 79% puurheid (mdma werdt ook verkocht als kristalle en was zelfde batch:wink:)
niet iedereen houd van heel zware pillen

Fishhead07

Wijs gebruiker
GabberSnoePie zei:
SperSIZEboon zei:

volgens mij maakt t nog niet eens zo heel veel uit t aantal mg per pil, heb meestal wel rond de 120 a 130, maar had toen ook is blauwe tulpe getest op 86 mg en wel goed puur, en daar ging ik ook als een trein op....

maargoed, er zijn zowiezo nog goeie kwaliteit pillen te regelen, alleen is het af en toe wel ff zoeke naar de juiste persoon, maar het beste is niet bij een straatdealertje halen.... :wink:

Op die tulpies ging ik ook hard ja :P terwijl het niet hele sterke waren :grin:

Momenteel in mijn omgeving heeft iedereen roze puma's. schijnen lkkr goede pille te zijn :grin: zelf nog niet getest want wil 2 maanden stoppe :)

Gaat lastig worden nu ik net nieuwe contacten heb gevonden en waarschijnlijk een dealer :flushed: :) maarja ga nou gewoon aan de alcohol en wiet en andere drugs die ik kan regelen maar geen X.

speedkills

GabberSnoePie zei:
wat moet daar in gezeten hebben dan in die tonnentjes?

Ik weet het niet zeker, maar ze waren erg heftig. Volgens mij zat er ook een flinke dosis amfetamine in. En bijna iedereen ging er van kotsen als ze begonnen te werken :grin:

Delirium

Badass junkie
speedkills zei:
GabberSnoePie zei:

Ik weet het niet zeker, maar ze waren erg heftig. Volgens mij zat er ook een flinke dosis amfetamine in. En bijna iedereen ging er van kotsen als ze begonnen te werken :grin:

mCPP? Daar schijn je ook al kotsend van van het padje te raken...

Fishhead07

Wijs gebruiker
heb nu grijze dubbele kersjes zijn goede spacende heavy pillen. Iemand ook deze pillen omgeving Noord-Holland??

:hearteyes: :wave:

Fishhead07

Wijs gebruiker
SperSIZEboon zei:
Fishhead07 zei:
heb nu grijze dubbele kersjes zijn goede spacende heavy pillen. Iemand ook deze pillen omgeving Noord-Holland??

:hearteyes: :wave:
kzal es vragen aan m'n dealer

Foto staat op pill reports. Zijn goede dingen en ruiken zoals XTC hoort te ruiken die lekkere geur :hearteyes:

Ohja nog een vraagje iemand bekend met merkloze roze bollen ??? sterke mdma pillen iemand misschien een picca daarvan of info daarover???

Jaloers :flushed: :P dat jij een vaste dealer heb vlak bij mij in de buurt :P voor alles of voor alleen pillen??

ciaoo :wave:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Delirium zei:
speedkills zei:
GabberSnoePie zei:

mCPP? Daar schijn je ook al kotsend van van het padje te raken...

nee denk t niet, als ze zo geweldig waren dan zat er geen mccp in want mccp is kut :angry: [/list]

J0rrit

Badass junkie
het aantal mg mdma per pil maakt dus eigenlijk niet alles uit, ook de puurheid van de mdma in de pil???

Deranged

Badass junkie

Fishhead07

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
het aantal mg mdma per pil maakt dus eigenlijk niet alles uit, ook de puurheid van de mdma in de pil???

Ja, het kan wel een hoog aantal bevatten maar als het geen slechte kwaliteit is voel je natuurlijk minder.

:)

Heb momenteel grijze kerjes, roze puma's en de gele hartjes :hearteyes: allemaal goede mdma pillen :grin: iemand hier die deze pillen ook kent of heeft in omgeving Haarlem.

:wave:

speedkills

[quote="GabberSnoePie
nee denk t niet, als ze zo geweldig waren dan zat er geen mccp in want mccp is kut :angry: [/list][/quote]

daar heb ik nog nooit van gehoord,
is dat een XTC-achtige verbinding, of hebben we het over iets compleet anders???

DreamWeaver

Badass junkie
speedkills zei:
[quote="GabberSnoePie
nee denk t niet, als ze zo geweldig waren dan zat er geen mccp in want mccp is kut :angry: [/list]

daar heb ik nog nooit van gehoord,
is dat een XTC-achtige verbinding, of hebben we het over iets compleet anders???[/quote]

Google maar eens. mCCP valt bij een aantal mensen net zo als mdma dat doet, maar bij de meesten duurt het korter en zorgt het voor misselijkheid. Het love-gevoel kun je sowieso wel vergeten bij mCCP. Het verbruik overigens wel je serotonine. De dag erna voelde ik me kut, ik stonk, en heb van 8 uur 'sochtends tot 8 uur 'savonds geslapen. Niet relaxed dus...

Info gevonden op PF:
mCPP is een actieve metaboliet van TRAZOLAN (2e generatie antidepressivum).
Chemische formule: Formule C10H13ClN2
Molecuulgewicht 196
Uiterlijk: Tabletten
Farmacologische effecten: Uit onderzoek waarin de effecten van MDMA, amfetamine en mCPP met elkaar werden vergeleken is gebleken dat mCPP door sommige personen als hallucinogeen wordt ervaren, door sommigen als sederend en door weer anderen juist stimulerend. Dit bij doseringen tussen de 0.25 en 0.75 mg/kg (17,5 tot 52,5 mg mCPP voor iemand van 70 kg). In laboratoriumonderzoek werd geen bloeddrukverhoging, temperatuurverhoging of verhoging van de hartslag gevonden, terwijl dat bij personen die MDMA kregen toegediend wel het geval was.
Farmacologische werking: mCPP is een zuivere serotonerge stof. Dat wil zeggen dat het alleen op het serotonerge systeem werkt en niet, zoals MDMA, op zowel het serotonerge als het dopaminerge systeem. In de literatuur komt mCPP naar voren als serotonine agonist en antagonist. Dit wil zeggen dat mCPP de effecten van serotonine kan versterken, maar ook kan tegengaan. Andere onderzoekers beschouwen mCPP juist als een stof die serotonine vrij kan maken uit serotonerge zenuwcellen in de hersenen.
mCPP wordt gebruikt als onderzoeksstof in de psychiatrie, met name om te onderzoeken in hoeverre het serotonerge systeem bij bepaalde aandoeningen betrokken is.
Toxicologische effecten: In tegenstellin tot MDMA is mCPP vermoedelijk niet neurotoxisch. Overdosering kan leiden tot rusteloosheid, transpiratie, oververhitting en mogelijk tot het zogenaamde serotoninesyndroom.
Toxicologische werking:
Toxicologische interacties: Interacties met andere stoffen die de hoeveelheid serotonine verhogen (zoals XTC of antidepressiva) kunnen leiden tot het serotoninesyndroom.
Dosering: Bij de onderzoeken die verricht zijn met mCPP is gebruik gemaakt van doseringen tussen de 0.25 en 0.75 mg/kg (17,5 tot 52,5 mg mCPP voor iemand van 70 kg).

speedkills

tssk

daar had ik het gister nog met iemand over!!
dat tegenwoordig de meeste pillen wel een high geven, maar niet de 'love' werking van vroeger.
Dan was iedereen vrolijk en blij en was de sfeer echt super, ook al werd de meest duistere gabber gedraaid.
Tegenwoordig is de sfeer toch heel anders

DreamWeaver

Badass junkie
speedkills zei:
tssk

daar had ik het gister nog met iemand over!!
dat tegenwoordig de meeste pillen wel een high geven, maar niet de 'love' werking van vroeger.
Dan was iedereen vrolijk en blij en was de sfeer echt super, ook al werd de meest duistere gabber gedraaid.
Tegenwoordig is de sfeer toch heel anders

Dat is gewoon omdat iedereen tegenwoordig andere dope doet, en degenen die wel aan de pillen zitten hebben hun serotonine systeem al verneukt :wink: :P

Bovenaan