1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kwantumkorting en kwaliteit

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Lysergine, 14 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Veel vendors hanteren een "kwantumkorting" waarbij je per gewichtseenheid minder betaalt naarmate je meer van een product afneemt. Grotere hoeveelheden afnemen is daarom voordelig voor de klant maar onvoordelig voor de vendor. Hebben jullie ook het vermoeden dat de kans dat vendors een product versnijden toeneemt naarmate je een grotere hoeveelheid koopt ter compensatie voor deze kwantumkorting? Hoe is jullie ervaring hiermee?

In dit topic richt ik me alleen op vendors die via het clearweb RC`s verkopen.

Dit naar aanleiding van de 3-HO-PCP die ik relatief recent aanschafte. Bij mijn eerste bestelling kocht ik 250 mg waarvan 5 mg voldoende was. Bij de tweede bestelling kocht ik 1 gram waarvan de kwaliteit duidelijker lager was dan die van de eerste aankoop: nu had ik namelijk 7,5 mg nodig voor een vergelijkbaar effect. Ik vraag me af of dit verschil verklaard kan worden doordat de vendor verschillende batches verkocht, of doordat hij het product versneed ter compensatie van de kwantumkorting. Ik overweeg namelijk om een grotere hoeveelheid o-dsmt te bestellen en als vendors inderdaad de nijging hebben om bij grotere afnames hun product te versnijden dan kan ik de bestelling beter laten.

2. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Ik denk dat laten testen de enige optie is. Dat je de ene keer meer effect hebt van een bepaalde dosis dan een andere keer hoeft nog niet te zeggen dat de zuiverheid fluctueert.

3. Lysergine

Worden RC`s ook kwantitatief getest? Want dat zou erg mooi zijn...
    Het verschil in sterkte tussen de eerste batch en de tweede in gelijke dosis was significant. Daarom vermoed ik sterk dat de zuiverheid tussen deze twee batches verschilt.

4. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Misschien eens contact opnemen met een testcentrum, zij zijn de enige die hard bewijs kunnen leveren.

5. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

DIt is een nogal naieve aanname, als het werkelijk onvoordelig zou zijn voor de vendor zouden ze dit niet doen. Overigens is dit een heel normaal economisch principe en zie je het ook overal terug, in de supermarkt betaal je relatief ook minder als je iets in een grotere verpakking koopt. Waarom is het dan toch voordelig voor een bedrijf? Omdat je als consument op deze manier meer gaat kopen dan je in initieel van plan was, de omzet neemt hierdoor aanzienlijk toe.

Het effect op de marge is iets complexer want daar zijn twee tegenstrijdige effecten aan de gang, enerzijds zal het vrij direct tot een lagere marge leiden aangezien er lagere prijzen worden betaald. Anderszijds kan een bedrijf zelf ook groter inkopen en overhead kosten over meer omzet uitsmeren, ook wel schaalvoordelen genoemd, waardoor de marge dus weer kan stijgen. Of de marge uiteindelijk toeneemt of daalt is zo niet direct te zeggen natuurlijk, maar wat zeker is is dat ze hierdoor meer verkopen en sowieso een hogere absolute winst behalen.

Kortom het is voordelig voor bedrijven om kwamtum kortingen te geven, dat doen ze niet omdat ze jou als consument zo aardig vinden.

Ik heb slechts enkele keren groter ingekocht, na eerst een kleine sample besteld te hebben maar heb dit nog nooit meegemaakt. Ik zou het ook ongelovelijk dom vinden als vendors dit doen, want je wilt je reputatie ook gewoon hoog houden als het goed is. Daarbij kost versnijden ook personeelskosten, die waarschijnlijk hoger zijn dan de inkoopprijs van veel van de drugs die ze verkopen, dan moet je wel op een hele grote schaal gaan versnijden wil je dat winstgevend maken. En vergeet niet dat kleinere verpakkingen verkopen ook meer geld kost, letterlijk meer af te wegen en los te verpakken.

Als de kwaliteit al anders was, lijkt het me een stuk aannemelijker dat dit verklaard kan worden door het verkopen van een andere batch. Vendors zullen toch soms weer op zoek moeten naar een andere leverancier, daar ontkomen ze helaas niet aan.

Jij noemt het verschil in zuiverhuid significant (heb je dat statistisch getest? :P), maar het kan net zo goed met persoonlijke gewenning te maken hebben. Dan bedoel ik niet eens perse tolerantie, maar wanneer je een drug vaker gaat gebruiken wen je vaak ook wel een beetje aan de effecten en heb je na verloop van tijd vaak wat meer nodig voor een vergelijkbaar effect zonder dat er dus tolerantie ontstaat of de kwaliteit van het product is achteruit gegaan. Ik heb dit zelf ook vaak genoeg meegemaakt met drugs uit een zelfde batch die daarbij extreem goed bewaard waren waardoor degradatie ook redelijk uit te sluiten valt.

Nee helaas, dat doen ze alleen met veel gebruikte drugs ivm de kosten. Bepaalde versnijdingsmiddelen worden wel op getest en als er een onbenkde stof in zit wordt dat ook aangegeven. Een onbekende stof duid vaak op niet volledig uitgereageerde precursors, maar die zouden er dus ook zonder versnijden al inzitten dan.

Laatst bewerkt: 17 jan 2019
    Roze olifant, Fenrir, Prison en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Niets aan toe te voegen, behalve dat ik het er helemaal mee eens ben. Vendors zullen hun reputatie niet op het spel zetten om jou (TS) af te zetten voor een paar euro's. Vooral niet omdat ze daarmee veel meer geld mislopen.

7. Lysergine

Bedankt voor de reacties. Het is goed om te lezen hoe jullie hierover denken.

@Psychedelibee: Ik volg je uiteenzetting. Wat mij alleen zo frappant leek is het volgende: de o-dsmt wordt in de volgende hoeveelheden aangeboden: 250 mg, 500 mg, 1 gram, 5 gram etc. Als je 5 gram koopt, dan ontvang je 20 keer meer in vergelijking met 250 mg, terwijl je maar vijf keer meer betaalt. Als je 5 gram koopt, dan ontvang je vijf keer meer vergeleken met 1 gram, terwijl je 1,9 keer meer betaalt. Deze prijs/hoeveelheid verhouding lijkt me nogal onlogisch en iets te veel van het goede wat mij argwaan bezorgt.
    De groothandel waar mijn vendor hoogstwaarschijnlijk zijn inkopen doet, biedt de volgende hoeveelheden aan: 1, 5, 10, 25, 50, 100 gram etc. Mijn vendor en die groothandel hanteren dezelfde prijs voor dezelfde hoeveelheid... Je vraagt je dan af of er nog verdiend kan worden. Ik ben benieuwd naar jouw visie op het bovenstaande en of dergelijke verhoudingen bij jou argwaan zouden opwekken, @Psychedelibee. Wellicht dat mijn wantrouwen - en dat hoop ik - toch onterecht is.

Laatst bewerkt: 22 jan 2019
  8. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik vind die prijsverschillen per hoeveelheid niet zo gek eigenlijk, zoals gezegd kunnen ze zeker bij grote hoeveelheden hun overhead kosten ook veel meer uitsmeren en dus de kosten aanzienlijk drukken.

Wat betreft die groothandel is het natuurlijk wel een aanname van jouw kant dat ze het daar ook inkopen. Maar laten we even aannemen dat ze het werkelijk daar kopen, dan hebben zij waarschijnlijk al een apart contract waarmee ze een betere prijs hebben bedongen dan jij ziet. En al is dat niet zo, dan kopen zij bijvoorbeeld 100 gram in en verkopen veruit het meeste in lage hoeveelheden tegen een flinke marge en kunnen daarmee de lagere marge op grotere hoeveelheden prima bufferen. In een keer groot verkopen tegen een lagere marge is naast dat het de totale omzet en winst flink doet stijgen ook goed omdat je weinig risico's hebt dat je je voorraad niet kunt verkopen.

Een ding lijkt me zeker, ze zullen altijd wel iets van marge pakken en dus waarschijnlijk gewoon een veel betere prijs hebben afgedwongen dan jij als consument ziet.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Kwantumkorting kwaliteit
  1. Fingerbang
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.173
  2. Mananas
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    4.055