Kweek Super Silver Haze Hulp Gezocht!!!

SSH

Newbie
Hallo Stoners,

Ik ben sinds een paar weken bezig met mijn eerste kweekje (lees: 5 planten) om eens te kijken wat ik zonder gif e.d. voor elkaar kan krijgen. Ook ga ik geen illegale aftappraktijken beginnen voor stroom enzo.

Wat zijn mijn mogelijkheden?
- Heb 5 Super Silver Haze saadjes gekocht
- Beschikking over een tuinkas
- 5 emmers van 25liter per stuk (wil ik ze in gaan zetten)
- Potgrond met perlite
- Deze week ga ik voeding halen (mocht pas na 3 weken?)

Ik heb momenteel de plantjes voor het raam staan, deze zijn al flink gegroeid. Nu had ik toch een aantal vragen en kon het niet direct op internet vinden, vandaar dat ik me maar even heb aangemeld.

Even mijn verslagje:

Dag 1 (3 maart 2009):
Heb 5 Super Silver Haze zaadjes gekocht en deze gelijk op kiem gelegd

Dag 3 (5 maart 2009):
Mijn 5 zaadjes zijn gaan kiemen, ik laat ze nog even liggen tot ze echt een worteltje hebben

Dag 4 (6 maart 2009):
Ze zijn klaar om geplant te worden, voor het eerst komen ze in moeder aarde :wink:

Dag 7 (9 maart 2009):
Na 3 lange dagen kwam er dan eindelijk één plantje naar boven! Gelukkig, ik was al bang dat ik de wortels gebroken had met het erinleggen van de kiem.

Dag 8 (10 maart 2009):
De volgende dag waren er nog 3 naar boven gekomen en de 4e kon je zien zitten!

Dag 8 (10 maart 2009, 11 uur LATER!! ):
Gewoon 11 uur later op de dag waren ze ECHT VEEL gegroeid!!!!!

Dag 9 (11 maart 2009):
De echte blaadjes komen al tevoorschijn...

Dag 10 (12 maart 2009):
Het beginnen al echte plantjes te worden... Altijd nog goed water blijven geven...

Dag 21 (23 maart 2009):
Nu moet het niet lang meer duren voor ik het eerste wietblaadje mag aanschouwen...

Tot zover....

Vriendelijke Groeten,
SSH aka Super Silver Haze :wink:
Tjeerd

SSH

Newbie
Mijn vragen:

* Mijn plantjes zijn na 21 dagen ongeveer 15cm hoog, is dit normaal? Ik heb gelezen dat de Super Silver Haze een snelle groeier is...?

* Wanneer krijgt men compacte toppen en wanneer niet?

* Waar moet ik op letten? (Ik wil een lekkere wiet waar ik high van wordt en niet stoned...)

* Moet ik straks de plant aftoppen om meerdere toppen te krijgen?

* Zijn er nog tips? Je moet het zien als een semi buitenkweek. Ik houd ze nog 1 week binnen waarna ze overgepoot worden in 25liter emmers en ik ga beginnen met de voeding. Volgendeweek gaan ze dus ook over in de tuinkas waar ik ze volledig ga overlaten aan de zonnegoden :wink:

* Wat zijn de absolute DO's and DON'TS bij wietkweken? (besproeien een don't hoorde ik?!)

Vrgr,
Tjeerd

honingolie

Bewuste gebruiker
Je bent te vroeg en je plantjes zijn veel te gestrekt zonder goede lichtbron. Als je buiten wil kweken, wacht dan tot midden-eind april.. Tot die tijd raad ik je aan heel veel te gaan lezen op bijvoorbeeld wietforum.nl. (Daar zijn alle antwoorden op je vragen en meer te vinden)

Succes.

SSH

Newbie
Oke, dat het te vroeg is kwam ik ookal achter... (Zijn mijn plantjes daarom ook zo lang?)

Maargoed, nu zijn de plantjes niet meer te stoppen, dus ik heb ze te vroeg gezaaid, hoe moet ik nu verder?

mattskovic

Wijs gebruiker
je planten zijn gewoon gestrekt door onvoldoende licht volgens mij.
omdat er nu maar gemideld 13 uur per dag licht is zou je ze beter s'avonds binnen nemen en die paar extra uurtjes gewoon bijschijnen.

SSH

Newbie
honingolie zei:
Ze hadden al 3 keer zo groot (als in: meer internodes, niet nog sprieteriger) en stevig kunnen zijn.

Daar kan ik nu niets meer aan doen, maar worden dit nog wel wietplanten dan? Of komen hier dadelijk echt geen goede toppen meer vanaf?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hmm, zodra het weer het toelaat naar buiten met die handel, lijkt mij. Je planten zijn behoorlijk de hoogte in gestrekt, en hebben nauwelijks internoden. Ik denk dat dit nog wel goed kan komen, maar dat het redelijk wat tijd gaat kosten voor de planten zich hebben hersteld en een wat robuustere vorm hebben (minder gestrekt, meer en regelmatigere internoden).

Good luck in ieder geval.

gtje

Bewuste gebruiker
hey man je kunt theoretisch gezien je planten het beste naar buiten knikkerne naar 15 mei (ijsheiligen zoek maar is op ) het houd in dat het niet meer vriest snachts...

planten kunnen niet of heel moeilijk tegen kou en bij vriezen zullen de wortels kapot gaan...

jouw plant is zekerzzzz gestrekt...

achter raam je plantje zetten heeft alleen een beetje zin rond juni en juli ... dan is de zon op zijn sterkst en iwlt er nog wel is wat leuks van ene plantje komen ...

wat je nu kunt doen is het volgende:

1: nieuwe pakkie zaad kopen

2: tl lampies halen en je planten bij verlichten ...

je meot verder ook rekening houden dat je supersilverhaze :

1: een ontzettend stoned soortje is een van de sterkste haze soortjes
2: ontzettend laat afbloeit je zou dus moeten verduisteren
3: ontzettend lang doorgroeit !!!

vooral die laatste 2 meot je in acht nemen !!!! je plant zou pas laatste week november rond 1 ste week december kalar zijn !!! wat op die verpakking staat klopt geen fuck van !!!

25 liter potten zijn wel mooi je plant kan dan goed wortels onwikkelen !!! maar heb je ook plek om 2 meter hoge boompies naar binnen te halen??? ze zullen ook wel een metertje tot 1.50 meter breed worden !!!

wat ik trouwens met verduisteren bedoelde is dit :

http://www.wietforum.nl/Het-Verduister- ... 16914.html

dit is ook niet verkeerd ff door te nemen

http://www.wietforum.nl/Lichturen-2007- ... 25779.html
http://www.wietforum.nl/De-Pot-parka-tm-t42947.html

je plantjes hebben OP DIT MOMENT echt snel goed licht nodig een goed briesje tegen de stammetjes aan zal ook wat wonderen kunnen doen dit kun je doen door er een pc fan op te zetten op een manier dat je plantjes lichtje heen en weer bewegen zo word het stammetje snel(ler) dikker anders gaan binnenkort je plantjes omdonderen !!!

super silver haze is trouwens als je betijds verduisterd een ontzettend lekekr soortje !!!

we horen het wel als je nog meer vragen hebt

greetzzz gtje

Bovenaan