Kweekset cubensis

Frisian User

Belezen gebruiker
Hallo,

Ik ben van plan morgen het geld over te maken voor 2 Cubensis kweeksetjes, alleen nu zit ik te twijfelen over de plaats waar ik ze kan kweken..

zelf dacht ik aan een houten doos maken,

Electrische deken onderin de leggen, en dan een thermostaatje erin die uitvalt bij 26 graden en bij 20 graden weer aanslaat. (uiteraard de kweekset 20/30 CM erboven)
Voor het licht 1 of 2 led lampjes uit een zaklampje zodat het niet al te veel licht geeft maar toch genoeg :)
voor verse lucht denk ik aan een 1 of 2 computer ventilatoren in de zijkant.

Ik doe het natuurlijk in die doos vanwege ouders (zwaar tegen drugs gebruik)

:smoke:

meningen ?

shokora

Wijs gebruiker
Ik denk niet dat de thermostaat nodig is (beter van niet eigenlijk), maar ik ben wel benieuwd of dit zou lukken.

Ik zou overigens voor 1 kweeksetje gaan, aangezien het nogal experimenteel is :P

Frisian User

Belezen gebruiker
ja precies wel experimenteel, maar ik zit een beetje met dat verbod 1December :wink: dus wil al het optimale eruit halen :tearsofjoy:

Angramar Temenos

Badass junkie
Volgens mij kun je na het verbod ook nog kweeksetjes kopen hoor. Alleen Psilocybinehoudende Paddenstoelen worden verboden. Sporen, mycellium, etc niet.

TrippyShit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Volgens mij kun je na het verbod ook nog kweeksetjes kopen hoor. Alleen Psilocybinehoudende Paddenstoelen worden verboden. Sporen, mycellium, etc niet.

Klopt. Ik ga met een vriend van me ook lekker de kweeksetjes halen. Dan droog ik ze wel of maak er psylocibine kristallen van. Is dan toch genoeg :P

Om even verder te gaan in het topic. Je krijgt ze met zo'n zak. Hoe wordt de opbrengst als je ze gewoon zo in het boxje, die in die zak zit, zomaar ergens neerzet op kamertemperatuur en buiten direct zonlicht? Of moet het echt helemaal met die ventilator voor frisse lucht etc?
Zou iemand me hier goed een goed, duidelijk antwoord op kunnen geven? Zou ik erg op prijs stellen :P zou het zonde vinden als al die kweeksetjes naar de klote gaan namelijk.

Alvast bedankt!

JJJ

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Hoe wordt de opbrengst als je ze gewoon zo in het boxje, die in die zak zit, zomaar ergens neerzet op kamertemperatuur en buiten direct zonlicht? Of moet het echt helemaal met die ventilator voor frisse lucht etc?
Als je zorgt voor een paar keer per dag frisse lucht (even verse lucht erin wapperen), en de kamertemperatuur is een graad of 20 en er is wat indirect zonlicht op je kamer, dan heb je gewoon een hele forse opbrengst. Al die professionele dingen zijn daar niet noodzakelijk voor, zelf denk ik dat als je het professioneel aanpakt met verwarming en ventilator enzo, dat je die moeite en investering beter kunt steken in écht vanaf sporen kweken ipv een kweekset kopen.

Frisian User

Belezen gebruiker
Ik heb al een sporenset binnen dus dat is de volgende stap :)

maar wat jullie zeggen is dus het volgende :
Het kan beter op m'n slaapkamer naast m'n bed dan in een kastje met een klein lampje erboven en een ventilatortje voor verse lucht ?

shokora

Wijs gebruiker
Sowieso beter om gebruik te maken van zonlicht en de normale 'airflow' in je kamer lijkt mij. Hij heeft hier 16 dagen op mijn kast gestaan (hij staat er nu weer :P) en ik had ongeveer 130g opbrengst dus dat doet het redelijk goed imho.

Frisian User

Belezen gebruiker
shokora zei:
Sowieso beter om gebruik te maken van zonlicht en de normale 'airflow' in je kamer lijkt mij. Hij heeft hier 16 dagen op mijn kast gestaan (hij staat er nu weer :P) en ik had ongeveer 130g opbrengst dus dat doet het redelijk goed imho.

ff denken, dus beter in het zonlicht ?
Maar jij had hem in de kast en hebt een goede opbrengst :confused: ben ff in de war met wat nu beter is..

Frisian User

Belezen gebruiker
ahaah, naja ik heb m'n kweekset binnen en heb hem ongv 1 meter vanaf de centrale verwarming af.. best kut dat het redelijk koud is op m'n kamer :( ook al heb ik de verwarming volgas aanstaan :confused:

denk dat het hier zo rond de 17/18 graden is als het niet minder is..

iemand een idee hoe ik het toch wat warmer kan krijgen rondom mijn shrooms ? (vanavond om 12 uur moet ik het overbodige water eruit gieten)

Frisian User

Belezen gebruiker
[img_large]http://img208.imageshack.us/img208/5408/261120081146jv8.jpg[/img_large]

:) begint al wat te worden

heb ze net geteld (inclusief de héle kleine witte stompjes)

en zit op 23 :stoned:

iemand trouwens een idee waar de meeste psilo in zit ? de hoed of de steel ?

wil ik eigenlijk wel weten want er zit 1 tussen die al redelijk groter is dan de rest en kwa gewicht word die dacht ik ook wel lekker zwaar.

maar om dat dan te verdelen met hetzelfde gewicht terwijl anderen dan bijv delen krijgen van de paddo die minder effectief zijn is ook niet alles

JJJ

Bewuste gebruiker
Frisian User zei:
iemand trouwens een idee waar de meeste psilo in zit ? de hoed of de steel ?
Maakt geen verschil volgens mij. Gewoon laten groeien tot de hoedjes open gaan, en dan plukken.

Frisian User

Belezen gebruiker
Ok, beetje kut

Ik heb net ff m'n gedroogde paddo's gewogen (1 gram nauwkeurig dus niet super ideaal) en kom net onder de 4 gram :(...

ik heb nog een paar versen (net 10 gram :()

nu willen een maat en ik vanavond trippen, maar zo word het wel erg moeilijk dacht ik :confused:...

hoe kunnen we zorgen dat dit toch een goede trip word ?

van m'n gedroogden een paddo reep maken (met pure chocolade ?)
of zijn er andere dingen die je bij de supermarkt kunt kopen die werken als MAO remmer ? (ik ga niet weer in de trein naar leeuwarden, kost me momenteel ff teveel dus ga niet naar een smartshop)

:) ideën graag :)

vanaf dit moment gaan we zowieso al niet meer eten (vanavond om 7 uur nemen we ze)

JJJ

Bewuste gebruiker
2.5 a 3 gram gedroogd per persoon kan best sterk zijn hoor, zeker met zelfgekweekte.

Frisian User

Belezen gebruiker
erg jammer dat het niet zo goed gegaan is

We hadden de gedroogde paddo's in water gedaan en verwarmd tot er kleine bubbeltjes kwamen,
leuk en aardig, dit 20min laten doorkoken. (9 gram btw)

alle thee ff verdeeld over 3,5 bekers en nog een 1,5 bekertje wat we niet zouden consumeren maar een andere jonge van me zou kopen. (plastic bekertjes)

nou leuk en aardig eerste bekertje leeggedronken en toen liet m'n maat 1 bekertje donderen :( wat we met z'n 2en zouden opzuipen natuurlijk
dus in totaal 1,75 bekertjes genomen....
weinig van gemerkt, héél erg lichte visuals maar wel appart, nog ff family guy gekeken en toen nog maar stuk of 3 joints gesmoked, toen begonnen de visuals wel, maar dat was maar 5 minuutjes of iets dergelijks :(

Ik denk dat ik al met al ongeveer krap 2/3 gram binnengekregen heb.

Frisian User

Belezen gebruiker
:'( echt slecht nieuws,

Zaterdag middag de kweekset volgegooid met water, en ik kon niet eerder terug zijn dan zondag avond.

dus gisteravond het water wegspoelen laten en ik ik ruik eens goed en ruik echt een vieze verotte schimmel geur.. ik zie nog geen schimmel maar duurt niet lang meer dacht ik :(

dag kweeksetje denk ik dan :(

Iemand een idee om hoe zelf een kweekset te maken ?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Shit hee, wat zonde :( Echt jammer..

Een kweekset zelf maken..op zich wel, maar ik weet niet of het werkt, waarschijnlijk wel.
Wat je kan doen is een Mushbag kopen op Azarius, of er zelf een maken met een filterzak + gesteriliseerde rogge..maar de Mushbag is veel makkelijker, zeker voor een beginner. Maak of koop een sporenspuit, en inoculeer de Mushbag. Wanneer deze volledig gekoloniseerd is, kun je de rogge over bakjes verspreiden, dezelfde als een kweekset, ook verkrijgbaar op Azarius. Vervolgens een casinglaagje van vermiculiet eroverheen, en de bakjes in een filterzak zetten en de rand omvouwen en bevestigen met paperclips.

En dan heb je bijna hetzelfde als een kweekset :)

Oh, zie deze link, lijkt op wat ik net vertelde: http://www.mushplanet.com/nl/kwmeth_cubrogge.php

Frisian User

Belezen gebruiker
hmm kijk zoeits lijkt me dan wel wat he :)

is ook nog redelijk gemakkelijk zoals ik het zie :grin:, ff kookpan regelen en dan weet ik wel wat ik volgende week of de week na Thunderdome ophaal :smoke:

Mayan

Bewuste gebruiker
Die growkits zijn op rogge.
Dus als je er zelf eentje wil maken moet je gewoon rogge inspuiten met sporen.
Mycelium zijn netwerk laten verspreiden, en eens de rogge volledig gekoloniseerd is... dan kan je daarvan in een filterbox doen en dan een casinglaag.

ik denk zelfs dat ze in de kant en klare growkits nog een bodempje perliet doen ook.

Hoewel ge zo'n filterbox ook gewoon kunt vullen met rijstmeel en vermiculiet en dan uw sporen er in zenne...
Allez, kunt hem op zoveel mogelijk manier maken... kunt in principe nen hele curverbox gebruiken als growkit he

Frisian User

Belezen gebruiker
ja precies :)

maar ik denk dat ik m'n kweekset gered heb
Heb net een mesje ff roodgloeiend laten worden (en afkoelen uiteraard) en het stuk 'kweekset' wat erg stonk weggesneden, ik mis nu dus een kwart van m'n kweekset
maar ik heb ze iig nog :) laat het v/d week wel horen :grin:

Frisian User

Belezen gebruiker
De Sjeik zei:
Oke, hopen dat de slechte schimmelsporen zich niet al hebben verspreid dan maar.

hoop het ook niet

trouwens, zorgen slechte schimmels ervoor dat de paddo's niet groeien of krijg ik dan besmette paddo's ?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Slechte schimmels nemen de boel over in je growbox. Het is gevaarlijk om paddo's te eten van een set die besmet is, ook niet doen dus.

Frisian User

Belezen gebruiker
De Sjeik zei:
Slechte schimmels nemen de boel over in je growbox. Het is gevaarlijk om paddo's te eten van een set die besmet is, ook niet doen dus.

komen schimmels niet om als je er thee van zet (gewoon nieuwsgierig, weggooien doe ik toch als er schimmel in zit)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Lijkt mij zeer sterk, het doden van schimmels moet als ik het goed heb gebeuren op een temperatuur van ten minste 120 graden celsius. Overigens zitten er waarschijnlijk schadelijke stoffen in de besmette paddo's.

Ceko

Belezen gebruiker
Kan iemand dit bevestigen? Vind het een beetje een vaag verhaal omdat ik ooit "verse" paddo's in de winkel kocht waar duidelijk zo'n laag schimmel overheen zat.

Mayan

Bewuste gebruiker
Beste Ceko,

Als jij je paddo's kocht in een smartshop moet de stam mooi wit zijn (bij de betere smartshops dan he).
Mooie witte stammen, mooi rood lichtbruning hoedje.

Niets schimmel!
Als je stam wat donkerder is, is het omdat ze oogste zonder handschoentjes.

Kijk in mijn verslag bij "mijn pf tek slaagt aan". Daar zie je duidelijk op de stam een "kneuzing" van het vastnemen zonder handschoentjes. Ik deed er ook geen aan omdat er toch niet veel meer van ging komen dus heb die kit weggegooid en de filterzak en filterdoos gaan de dettol in.

Een witte schimmellaag op je growkit is normaal, dat is het mycelium dat naarboven toe groeit, lucht en licht waarneemt en dan paddo's zal vormen.
Dus vanaf jij witte schimmels op je growkit bovenaan ziet, is de vruchtvorming heel dichtbij en oogst je binnen de 7 dagen. Zo werkt het ongeveer

Maar er mag NOOIT een schimmellaag op de paddo zelf zijn. De paddo is mooi, je kan wel blauwachtige aderen op de stam zien. Maar nooit schimmel, enkel onderaan de stam kan je mss wel wat "schimmel" waarnemen. Maar dit verdwijnt snel na het oogsten. zelfs het vliesje dat ze lossen verdwijnt snel na het oogsten.

Frisian User

Belezen gebruiker
de geur is flink afgenomen nadat ik dat stuk weggesneden heb, ook zie ik nog steeds geen sporen van schimmel of iets dergelijks :)

marisha

Experimenterende gebruiker
Ik had ook een donker groene schimmel in mijn kit zitten...Heb ik er dus ook uit gehaald.
Alleen de schimmel die ik er uit gehaald heb stonk totaal niet. Het rook gewoon naar paddestoel.
Mijn paddestoeltjes zijn nu ong een centimeter groot maar er zit wel een beetje witteschimmel op de paddestoeltjes... Is dit ook slecht. Ik zou het echt heel erg jammer vinden als ik ze weg kan gooien, omdat je het nergens meer kan kopen.
Anders ga ik ze toch uitproberen. Word ik hier dan niet ziek van??

Frisian User

Belezen gebruiker
marisha zei:
Ik had ook een donker groene schimmel in mijn kit zitten...Heb ik er dus ook uit gehaald.
Alleen de schimmel die ik er uit gehaald heb stonk totaal niet. Het rook gewoon naar paddestoel.
Mijn paddestoeltjes zijn nu ong een centimeter groot maar er zit wel een beetje witteschimmel op de paddestoeltjes... Is dit ook slecht. Ik zou het echt heel erg jammer vinden als ik ze weg kan gooien, omdat je het nergens meer kan kopen.
Anders ga ik ze toch uitproberen. Word ik hier dan niet ziek van??
witte schimmel is niet schadelijk :wink: dat is het mycelium waarvan de paddo's groeien (groeit soms ook bij de paddestoelen op) maar dat maakt niet uit.
minder is natuurlijk die groene schimmel, bij mij stonk het alleen, maar was geen groene schimmel te bekennen,
bij jouw juist andersom

ik zou dat groene schimmel wegsnijden met een roodgloeiend gestookt mesje (afkoelen laten)

marisha

Ja ik heb er ook uitgehaald...Maar het komt elke keer met kleine beetjes terug nu snij ik het er elke keer uit...Hoop dat het wl goed gaat komen met de oogst

marisha

Ja zo heb ik dat ook gedaan...
Zal nog wel wat foto's hier plaatsen, maar kan nu nog geen foto's maken...

Frisian User

Belezen gebruiker
Hmm bij mij is 1 paddo afgebroken (die beloofde groot te worden :( )

hij zit noch een heel klein beetje vast aan het mycelium.. maar als ik hem weer rechtop zet (hij ligt nu) en tegen het bakje aan laat leunen groeit het mycelium dan weer aan de paddo ?

Frisian User

Belezen gebruiker
aah toch een redelijke paddo geplukt :grin:

23gram B)

Bovenaan