1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kweekset laten vallen zware gevolgen?

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Dunk, 10 dec 2018.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Dunk

Dunk Experimenterende gebruiker

Hallo iedereen,

een goede 3,5 weken geleden kreeg ik mijn eerste kweekset via de post binnen. Bij het voorbereidend werk voor het kweken stootte ik de kweekset, die op de rand van de lavabo stond, om. Het gevolg: de kweekset viel met de kant van het deksel in de lavabo...

Dit is het resultaat na 3,5 weken:

In de tussentijd was het altijd 20 a 25 graden, heeft de kweekset elke dag minstens de helft (kunstmatig) licht gekregen en werd het bovendien 24/7 verwarmd door een verwarmingsmatje (met tussenblokjes zodat er nog luchtcirculatie was onder de kweekset).

Er zijn nog steeds geen (kleine) paddo's te bespeuren...
    Moet ik nog geduld tonen of kan ik concluderen dat de val de kweekset vernielde?

2. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Haal de hele bak eruit. Zet het op zijn kant in de bak (dus dat de lengte omhoog staat). Zet er 2-3 dagen de verwarmingsmat onder en haal die dan weg . En wacht dan nog 10 dagen.

Zorg ervoor dat de temperatuur hoger is dan 20 graden erna.

Als je dat niet wilt dan nog gewoon even wachten

3. Dunk

Zal ik eens proberen thanks

4. Malafide

Ja laat even weten wat er is gebeurt

5. Dunk

Ik kan bevestigen dat mijn kweekset rot is, de geur die er uit komt bij het openen is niet normaal en de kweekset ziet er ook zeer verkleurd uit... Dan maar een nieuwe kopen en alles goed doen.

6. Malafide

Dat Is wel kut. Zou toch het water eruit laten lopen wat er nog inzit, opnieuw soaken en op zn kant zetten.

Je hebt er toch niks meer aan te verliezen, kan alleen nog meevallen

Dunk vindt dit leuk.
Laden...