Zomer
Newbie
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op het forum, maar kon het stel-jezelf-voor topic niet vinden..
Laat ik dus maar meteen van wal steken!
Verhaal 1!
In februari had ik een kweekset 'Golden Teachers' gekocht die het uitermate slecht deden.
Weinig activiteit en de opbrengst was nihil. Enkele kleine zwarte paddenstoeltjes,..
Mijn vraag hierover is; kan ik die gebruiken? Of is zwart een no-go?
Ik ben ermee terug gegaan en heb een nieuwe kweekset gekregen.
Dat brengt mij bij:
Verhaal 2!
Nieuwe kweekset 'Golden Teachers' gekregen (waar ik heel erg blij mee was!!)
Opgestart en alles.
Direct daarna was ik jammer genoeg een week van huis (dit was halverwege mei) en heb mijn huisgenoot voor mn baby's laten zorgen.
Die is er helaas niet vlot genoeg mee geweest met resultaat dat er nogal uit de kluiten gewassen paddenstoelen in zaten die ook al helemaal open zijn gegaan in de kweekbak/zak. Nooooo!
Ze heeft alles geoogst en te drogen gelegd en de kweekbak voor een nieuwe flush geprepareerd.
Sindsdien zijn er 2 lullige paddenstoeltjes gegroeid die een wat vreemde paddenstoeltjes uitslag vertonen!! (Zie foto 1)
Dat kwam ook al voor bij die eerdere kweekset. (Zie foto 2)
Ook is het mycelium behoorlijk geslonken alsof het heel erg uitgedroogd is.
(Misschien niet heel goed zichtbaar maar zie foto 3)
Het is een ander soort kweekset dan ik gewend ben. Nooit eerder van dat 'perliet' gehad.
Hij staat uit het zonlicht met water in de zak zoals aangegeven en (indirect) op een warmtematje.
En ik benevel het af en toe. Alhoewel ik betwijfel of het nog zin heeft... Misschien niet vaak genoeg gedaan ook?
Maar de paddenstoelen die zijn geopend hebben de set wellicht ook (een beetje?) verpest?
Ik heb die 2 pukkelige paddenstoeltjes net geoogst.
Daarnaast zijn nu wel 2 nieuwe pins.
Verder groeien er een paar aan de zijkant (omdat het zo geslonken is?)
Kan ik dit nog redden? Opnieuw soaken? Nog langer wachten?
Help!! Wat kan ik doen?? En heeft iemand enig idee wat die pukkelige paddenstoeltjes betekenen??
En de hele grote paddenstoelen van de eerste flush -die dus open zijn gegaan- zijn die gewoon te consumeren?
Of hebben die veel minder 'magic'? Wat zouden jullie nu doen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Lieve groetjes,
Zomer!
Ik ben nieuw op het forum, maar kon het stel-jezelf-voor topic niet vinden..
Laat ik dus maar meteen van wal steken!
Verhaal 1!
In februari had ik een kweekset 'Golden Teachers' gekocht die het uitermate slecht deden.
Weinig activiteit en de opbrengst was nihil. Enkele kleine zwarte paddenstoeltjes,..
Mijn vraag hierover is; kan ik die gebruiken? Of is zwart een no-go?
Ik ben ermee terug gegaan en heb een nieuwe kweekset gekregen.
Dat brengt mij bij:
Verhaal 2!
Nieuwe kweekset 'Golden Teachers' gekregen (waar ik heel erg blij mee was!!)
Opgestart en alles.
Direct daarna was ik jammer genoeg een week van huis (dit was halverwege mei) en heb mijn huisgenoot voor mn baby's laten zorgen.
Die is er helaas niet vlot genoeg mee geweest met resultaat dat er nogal uit de kluiten gewassen paddenstoelen in zaten die ook al helemaal open zijn gegaan in de kweekbak/zak. Nooooo!
Ze heeft alles geoogst en te drogen gelegd en de kweekbak voor een nieuwe flush geprepareerd.
Sindsdien zijn er 2 lullige paddenstoeltjes gegroeid die een wat vreemde paddenstoeltjes uitslag vertonen!! (Zie foto 1)
Dat kwam ook al voor bij die eerdere kweekset. (Zie foto 2)
Ook is het mycelium behoorlijk geslonken alsof het heel erg uitgedroogd is.
(Misschien niet heel goed zichtbaar maar zie foto 3)
Het is een ander soort kweekset dan ik gewend ben. Nooit eerder van dat 'perliet' gehad.
Hij staat uit het zonlicht met water in de zak zoals aangegeven en (indirect) op een warmtematje.
En ik benevel het af en toe. Alhoewel ik betwijfel of het nog zin heeft... Misschien niet vaak genoeg gedaan ook?
Maar de paddenstoelen die zijn geopend hebben de set wellicht ook (een beetje?) verpest?
Ik heb die 2 pukkelige paddenstoeltjes net geoogst.
Daarnaast zijn nu wel 2 nieuwe pins.
Verder groeien er een paar aan de zijkant (omdat het zo geslonken is?)
Kan ik dit nog redden? Opnieuw soaken? Nog langer wachten?
Help!! Wat kan ik doen?? En heeft iemand enig idee wat die pukkelige paddenstoeltjes betekenen??
En de hele grote paddenstoelen van de eerste flush -die dus open zijn gegaan- zijn die gewoon te consumeren?
Of hebben die veel minder 'magic'? Wat zouden jullie nu doen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Lieve groetjes,
Zomer!