Kweekset vraagje

Origin

Experimenterende gebruiker
Ik heb mijn mexicaanse kweekset (smartshop) nu 4 keer gesoaked, dus hij is zowat op.

Maar nu zat ik zo te denken, ik heb al veel opgezocht en vond dat wanneer je de
PF-TEK methode doet, en deze op is, je hem ook buiten kan planten en hij daar soms kan hergroeien.

Nu zat ik zo te denken, kan je dit mss ook doen met de kweekset van de smartshop? Het weer is op het moment niet zo goed, maar als ik hem probeer nog iets langer te bewaren aan goede condities, en hem over een half maandje in een bos ergens zou planten, heeft iemand het ooit geprobeerd?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat werkt. Wat volgens mij wel mogelijk is, is een stukje mycelium wegsnijden, en dat verder kweken (op agar?), om er vervolgens een nieuw substraat mee te koloniseren.

Origin

Experimenterende gebruiker
De Sjeik zei:
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dat werkt. Wat volgens mij wel mogelijk is, is een stukje mycelium wegsnijden, en dat verder kweken (op agar?), om er vervolgens een nieuw substraat mee te koloniseren.

Ja dat weetk :), maar als je goed nadenkt, wat doe je dan? Je pakt een beetje van de cultuur en je laat hem terug groeien op voedingsbodem. Maar als je hem helemaal zou planten en je bemest hem goed, en zorgt voor goede grond, dan doe je feitelijk juist hetzelfde he, maar dan in het groot...

Bovenaan