Kweekverslag Golden Teacher

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

moshimoshi

Newbie
Nieuw hier op het forum omdat het me leuk lijkt mijn kweekjes bij te gaan houden. Op dit moment bezig met mijn eerste van een kant en klaar growkit Golden Teacher. Leek me wel zo makkelijk voor de eerste keer. Ik ben ondertussen ook veel aan het lezen over paddenstoelen in het algemeen, omdat ik het echt heel interessante stof vind.
Vroeger heb ik wel een flink aantal echte trips gehad toen je gewoon nog er voor naar de smartshop kon. Nu ben ik er vooral mee bezig omdat ik ze wil gaan inzetten in microdoseringen.

Afgelopen vrijdag de 22ste werden de eerste stipjes zichtbaar. Deze foto is van zondag:

f556dbca-4dc6-4683-ab51-453a32b45525.jpg

Ondertussen groeien ze lekker door, de foto van buiten de zak is van gisteren de 27ste en de foto van boven van vandaag de 28ste.
659edbba-1f82-4690-b721-89590785a38f.jpg
8ae9ee82-9d5e-4eb0-a227-3570e20b2100.jpg

Je ziet ze echt met elke 24 uur verdubbelen ongeveer. Ik hou ze nu goed in de gaten om op tijd te oogsten. Ik heb de growzak in een grote plastic bak van de ikea staan met de deksel er op, om de warmte van het warmtematje goed te gebruiken. Ik heb een heel klein matje staan (3 watt geloof ik) en de zak met wat verhogingen er tussen daar dan boven. De temperatuur in de bak schommelt zo rond de 21 graden. Wij verwarmen niet heel erg in huis dus op dit moment zal het ook niet veel warmer worden. Maar ze lijken het prima te doen bij deze temperatuur.
Ik besproei de binnenkant van de zak dagelijks even met wat water en zorg zo ook even voor extra zuurstof toevoer.

Ik ben van plan de paddo's te drogen (ik heb een voedseldroger die vanaf 30 graden gaat dus dat lijkt me prima) en dan te vermalen om er microdoses voor mezelf van te maken. En wellicht ook wat vrienden.

Volgens mij heb ik alles wel zo een beetje verteld. Ik zal zeker een update geven bij het oogsten en de verdere stappen. En de tweede en derde... flush.

moshimoshi

Newbie
Gisteravond al kunnen oogsten, dat was dus dag 7 nadat de kopjes voor het eerst zichtbaar werden.
240 gram in totaal, er zal nog 10 gram ofzo verlies zijn nadat ik de steeltjes heb schoongemaakt van het substraat. Ze zitten nu in de voedseldroger.
Straks bezig met de voorbereiding voor de tweede ronde. Ik ben wel verrast over de hoeveelheid eigenlijk, het is van een 1200 cc kweekset.

6e5ea781-dac8-4558-89ce-7c7379791403.jpg

Bovenaan