1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kweekverslagje Mckennaii

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Toon, 18 jun 2019.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Toon

Toon Belezen gebruiker

Enkele weken geleden heb ik een setje Mckennaii opgestart.
    Gekocht bij een klein duister online firmaatje.
    (Ondanks het feit dat ze laat hebben geleverd, of liever gezegd dankzij, krijg ik de volgende doos aan 10€ zonder verzendkosten).
    Na ontvangst bleek er geen enkele instructie bij te zitten, maar afgaand op het zicht, namelijk bodem perliet, dan korensubstraat met de zwamvlok doorgroeid, met daarover een deklaagje vermiculiet en voorgaande ervaringen heb ik de kit 3 uur in de week gezet.
    Daarna is het potje in een oude broedzak gegaan met een bodempje water in de zak.
    In de eerste dagen stel ik vast dat de luchtvochtigheid goed zit zonder te sproeien en de zak dus niet open hoeft.
    Op dag 4 plooi ik de zak open, die paperclips zijn voor niks nodig bij een oude zak, om toch wat frisse lucht in de broedkamer/serre te brengen. Ik wapper een beetje met de zak en frommel hem in en uit zoals een long zou ademen en plooi de rand weer om.
    Dit doe ik nu elke dag één tot enkele keren per dag.
    We zijn dag 9 en ik vermoed een aantal speldenkopjes te zien.
    Op dag 10 is het duidelijk. De eerste vlucht is vertrokken.
    Op de foto's zijn we dag 12 en ik reken dus nog 5-7 dagen tot de vruchten volwassen zijn.
    Dan volgt mijn traditionele verwerking tot poeder en capsules.
    Weer een aantal prettabletten, porties hersenkarnaval.
    Op de laatste foto's (hoewel, ze worden hier niet chronologisch gepost) zijn we dinsdag namiddag, exact 14 dagen, twee weken, na het opstarten van de kit.
    IMG_20190617_214222.jpg IMG_20190618_202111.jpg IMG_20190617_214207.jpg IMG_20190617_214248.jpg IMG_20190618_202137.jpg IMG_20190618_202127.jpg IMG_20190618_105041.jpg IMG_20190617_214425.jpg IMG_20190618_202102.jpg

Neo-Shulginist, Mezelf en acht.zes vinden dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Gaat perfect zo te zien.

Toon vindt dit leuk.
  3. Toon

Toon Belezen gebruiker

Tja, dat mag je wel verwachten van een aangekochte en dus zogenaamd ideaal voorbereide doos. Met deze ga ik nogmaals het experiment uitvoeren van een extra vlucht te produceren wanneer hij uitgeput is. Nieuw substraat laten doorgroeien, deze keer eens iets anders proberen dan houtsnippers. Ook leuk is dat de tijd van het jaar het toelaat om eventueel in het wild uit te zetten tegen die tijd.
    Het zal me benieuwen.
    Na aankoop van de volgende doos en zijn uitputting, die ik met vermindering krijg, zijn we 2020 en neem ik de volgende stap op de ladder en begin ik met sporenprints. De stap sporenspuit aankopen ga ik overslaan.

Laatst bewerkt: 18 jun 2019
  4. Toon

Toon Belezen gebruiker

We zijn ondertussen -slechts- 8 uur na het vorige schrijven. Deze nacht heeft de kit een enorme groeispurt genomen.
    We weten allemaal dat het hard gaat eens de stoeltjes de kop opsteken maar dit is buiten alle verwachting. Ik moet al beginnen oogsten! Zoals je kan zien zijn de eerste vliezen gebroken en dan wacht ik niet graag meer om de kit niet te besmetten met sporen... IMG_20190619_083502.jpg IMG_20190619_083442.jpg IMG_20190619_083502.jpg

5. acht.zes

Nice. Benieuwd hoeveel gram je geoogst hebt.

6. Toon

Toon Belezen gebruiker

Ik doe het in stapjes.
    Om de paar uur kijk ik welke vliezen er gebroken zijn en oogst die.
    Op het moment ben ik eigenlijk wat teleurgesteld want de eerste 10, die nu in de droogoven steken, leverden een schamele 28.9 gr op.
    Als ik dat extrapoleer naar de hele kit zal ik max 150 gram halen uit deze vlucht, wat toch flink meer mag zijn doorsnee genomen uit een box van 1200ml.
    Maar niet getreurd, ik kan pas zeggen hoe de kit het heeft gedaan nadat alle vluchten voorbij zijn.
    Deze kit was in mijn ogen nog niet erg doorgroeid met mycelium bij ontvangst en dus kan het wel eens zijn dat de tweede flush beter gaat.

7. Toon

Toon Belezen gebruiker

We hebben weer een oogstmomentje gehad en minstens de helft van de grote meiden zijn geplukt.
    Concreet houdt het in dat ik nu op 69,5 gr vers zit.
    Met enige reservatie over de kwaliteit van de eerste 10, de oven stond op 75° en dat was wat te veel dus die zijn blauwzwart geoxideerd met enig verlies aan kracht allicht.
    Er staat nog ongeveer de helft van het doosje te groeien, dus 150 gr lijkt me zoals hiervoor gezegd het absolute maximum voor deze vlucht. Jammer. Men verwacht toch 250 tot 300.

8. acht.zes

@Toon
    Het is harstikke warm, perfect om de paddo's gewoon in de open lucht te laten drogen, en haast heb je ook niet dus waarom een oven?

150gram voor een eerste flush lijkt me toch niet verkeerd overigens, 250 a 300 lijkt me niet reel met zon bakkie.

9. Toon

Toon Belezen gebruiker

Hey,

Bedankt voor je feedback.
    De reden waarom ik de paddo's droog in de oven is dat ze echt gortdroog moeten zijn om ze super fijn te kunnen malen in de vijzel en de capsules moeten ook houdbaar zijn en goed gevuld. Het is warm maar ook vochtig momenteel. Dat is niet het juiste weer.

150 gram is in mijn ervaring ook wat aan de magere kant, ik haal gemiddeld 250 van een doosje bij de eerste vlucht, tot bijna 400, dat is mijn beste oogst geweest.
    In ieder geval komen er nog vluchten en bij uitputting vd kit heb ik ervaring met bijkweken vh mycelium.
    Of dat in volle grond gaat zijn deze keer zal van het weer en de seizoenen afhangen.

Toch bedankt om deze topic te volgen en je waardevolle opmerkingen toe te voegen.

acht.zes vindt dit leuk.
  10. Toon

Toon Belezen gebruiker

163,7 gram
    Dat is het verdict.
    De kit staat nu even te soaken voordat hij de koeling in gaat voor de cold shock.
    En dan weer verder.
    Hoewel de eerste oogst me wat tegenviel.

PFIEUWWW, wat was dat?

Tijdens het oogsten had ik wat aborts geknabbeld. Amper een grammetje. Ben helemaal van de kaart geweest. Onbedoelde trip gemaakt.
    Als dit de sterkte is, amaai dan. Ik ben dit postje beginnen schrijven 6 uur geleden en totaal vergeten het af te maken.

Ik heb wel eens gehoord dat de hele kleine paddo's super sterk zijn, dat kan biologisch bevestigd worden door het feit dat ze vanaf hun 'geboorte' even veel cellen hebben als volgroeid, maar heeft iemand een gelijkaardige ervaring gehad?
    Serieus waar, ik heb minder dan een gram geknabbeld en ben totaal van de wereld geweest!

Edit natuurlijk: na herlezen van dit -vrij gestoord in mijn hoofd, ben nog wat suf- postje heb ik uiteindelijk de geweekte kit terug gevonden in de pompbak en heb ik hem dan maar in de koelkast gezet.
    Note to self: morgen kit uit koelkast halen en in zak doen. Droge champies vijzelen. Droogmachine wegzetten.

Nu slapen.

Laatst bewerkt: 20 jun 2019
    verwondering vindt dit leuk.
  11. Toon

Toon Belezen gebruiker

We zitten in de tweede droogfase, in de conventionele oven nu.
    Nog een uur of 4 en er kan weer verder gevijzeld worden.
    Morgenavond kunnen er allicht capsules gevuld worden als ik wat doorwerkt... IMG_20190620_110852.jpg IMG_20190620_202932_compress1.jpg

12. flippinhippie

flippinhippie Newbie

Dat is helemaal geen slechte oogst hoor, ik kreeg vroeger meestal 350-400g nat in totaal van een 1200ml box, verdeelt over 3 flushen.
    Heb afgelopen maand er voor de eerste keer van spoor af aan gekweekt. Is wel wat werk om voor de eerste keer alles in orde te brengen, maar is zeker de moeite als zo'n dingen je interesseren, kost ook bijna niks!

Toon vindt dit leuk.
  13. Toon

Toon Belezen gebruiker

IMG_20190621_212823.jpg IMG_20190621_162355.jpg IMG_20190621_162615.jpg Er zijn nog wat extra uurtjes droogtijd in gekropen en uiteraard vele uren vijzelen, maar hier zijn ze dan: 13 capsules aan ongeveer 1.2gr gemiddeld.
    Een rustig tripje per capsule, een hevig per 2, dus 3 stuks voor 2 mensen lijkt gemiddeld.
    Ik moet wel nog de eerste test doen. Afgaand op mijn rare ervaring met een klein beetje verse aborts eten weet ik nog niet in hoeverre 'rustig' en 'hevig' zich zal voordoen. We zullen zien zei de blinde.

14. Toon

Toon Belezen gebruiker

Wel, de Mckennaii zijn voor mij de eerste keer, maar uiteindelijk zijn het allemaal cubensis.
    En in mijn verleden ervaring haal ik toch 250 per flush, een 700 van een kit en dan zet ik ze nog uit om een extra flush te krijgen zodat ik aan bijna een kilo kom per box.

Sporenprints maken ken ik van uit de biologie klas in het middelbaar, ik moet het wel nog beginnen testen met deze.
    Trial and error uiteraard, dus als het mis loopt niet getreurd.

15. Toon

Toon Belezen gebruiker

Ik viel deze middag van mijn stoel.

De volgende flush staat te groeien. Hij lijkt iets minder te gaan geven dan vorige, maar het tempo verbaast me.

5 dagen, OK, maar 2.5 dagen en ik heb al duimhoge stoeltjes???

16. Toon

Toon Belezen gebruiker

We zijn weer aan het oogsten!
    Ik verwacht bij deze vlucht een 100 grammetje.
    Hopelijk zal de derde vlucht ook nog zoiets opleveren en komt er een vierde vlucht, anders doe ik weer aan vermeerderen en pers ik er nog wat uit.
    Hoewel sommigen hier zeggen dat het doosje dat huidig staat niet slecht werkt ben ik grotere oogsten gewend, het zal blijven hangen op maximaal een halve kilo.

17. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Ik vind dit leuk om te lezen, maar even een oprechte vraag.

Waarom mag ik niet praten over productiemethoden van, zeg, LSD, maar mag dit wel?
    De paddenstoelen zijn immers een harddrug op het moment dat ze hun kopje boven het mycelium uitsteken.

Schermafbeelding 2019-06-24 om 20.51.53.png

Toon vindt dit leuk.
  18. Toon

Toon Belezen gebruiker

Ik ken niet exact de regels van dit forum maar het lijkt me dat je hier openlijk mag praten over vanalles soorten drugs, maar als je chemische "geheimen" gaat uitleggen over hoe bepaalde dingen te synthetiseren denk ik wel dat er beperkingen zijn.
    Het is niet omdat, zeker zoals ik ze verwerk tot poeder in capsules, het eigenlijk illegaal is en in NL onder opiumwet deel 2 valt, dat het geen gewoon natuurlijk product is. Sjamanen, dorpshoofden etc treden er al duizenden jaren mee in contact methun geesten en voorouders enzo. Of je dat nu wilt geloven of niet.
    Begrijp je het verschil tussen zelf koren te kweken waar in de oksels een bepaalde schimmel voorkomt en die lysergeenzuurdiethylamide te gaan synthetisch namaken?

Erover praten kan hier, maar uitleggen hoe het nu precies moet is ongepast.

19. Toon

Toon Belezen gebruiker

Even terug ON topic. De tweede vlucht is 106.6 gram gewogen. Min de knabbeltjes van kleine en aborts. Dus pakweg 108.
    De box staat te soaken, gaat morgen 12 uurtjes de koeling in en dan derde vluchtje opstarten...

Ondertussen staat de droogoven weer in de keuken en verwacht ik dus binnen 3 dagen weer wat capsules te hebben gevuld ®️

Laatst bewerkt: 25 jun 2019
  20. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Ik lees vooral een naturalistic fallacy.

https://en.wikipedia.org/wiki/Naturalistic_fallacy

21. Toon

Toon Belezen gebruiker

Nu DÀT noem ik een paddo!
    Derde vlucht, en dat formaat hadden de eerste ook kunnen zijn en dan kom je wel aan een kilo per bakje... IMG_20190701_091353_compress4.jpg

22. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Haha ja dat is een beste! Het is meestal wel zo dat de paddo's per flush groter worden. De eerste flush geeft altijd de kleinste paddo's is mijn beleving. Ze zien er in ieder geval lekker en gezond uit :)

Toon vindt dit leuk.
  23. Toon

Toon Belezen gebruiker

Hoewel het een mooie is, kan hij toch bijlange niet tippen aan mijn betere oogsten...
    Op het prentje zie je het gewicht blijkbaar niet goed, het is 23,7 gram. Op zich dus zeker niet slecht. Maar het kan pakken beter. IMG_20190701_131905.jpg

Mezelf vindt dit leuk.
  24. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

23,7gr is zeker het benoemen waard hoor haha.
    Mijn zwaarste was 48gr vers met het hoedje nog dicht en het voetje al afgeknipt. Maar verder ik kom zelden boven de 30gr hoor.

Toon vindt dit leuk.
  25. Toon

Toon Belezen gebruiker

Mijn beste was iets van een 36 opgekuisd ongeveer. Dat was wel een mexicaantje en geen Mckennaii.

26. Toon

Toon Belezen gebruiker

De vierde vlucht is onderweg. Op het eerste zicht lijkt die ongeveer hetzelfde te gaan opleveren als de derde, namelijk plusminus 70 gram.
    De tweede en derde vlucht heb ik samen verwerkt tot 18 gram poeder. Dus 15 capsules.
    In totaal is er dus best wel wat in huis nu, ik ga nog even wachten met de volgende box te kopen die ik aan 10 euro krijg + geen verzendkosten.

Het is namelijk zo dat de caps in een donker doosje met silica gelparels jaren goed blijven.

Heb er eentje van getest, in een shotglaasje met citroensap, kwam zeer snel op en het visuele is best wel sterk.

Maar ik heb enige ervaring met trippen dus ga in eens op een juist moment één van de weken 3 gram poeder nemen. Want dissociatie, nieuwe kennis opdoen enzo zat er natuurlijk niet bij.

Laatst bewerkt: 7 jul 2019
  27. Toon

Toon Belezen gebruiker

De vierde vlucht zou misschien toch wel iets meer kunnen opleveren dan de derde...
    Ik heb bij het soaken "meststof" gebruikt in de vorm van assen. Dat schijnt veel stikstof te bevatten, wat paddo's graag hebben. En ik vermoed dat het werkt.
    Zoals op de prentjes te zien is zijn we nog een weekje van volledige oogst af, maar het ziet er niet slecht uit voor een vierde flush.
    Benieuwd of ik een vijfde kan realiseren: IMG_20190709_150526_resize_91.jpg IMG_20190709_150500_resize_86.jpg IMG_20190709_150514_resize_31.jpg

28. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Zeker, ziet er goed ja.
    Wel typisch dat altijd bij de latere flushes de paddo's groter maar vooral dikker worden :yum:

Wat voor assen heb je gebruikt eigenlijk?

29. Toon

Toon Belezen gebruiker

Prentje van vlucht 4 op dit moment. De 3 grootste zijn geplukt en zijn goed voor 89 gram.
    Dus mss haal ik wel 150 ofzo. En dan proberen de 5de vlucht nog een beetje deftig op te starten.
    De assen die ik gebruik is gewoon van mijn sjekkies.
    IMG_20190710_224830.jpg IMG_20190710_224822.jpg

Mezelf vindt dit leuk.
  30. Toon

Toon Belezen gebruiker

140,9. Dat is het resultaat vlucht 4.
    Het bakje staat te soaken voor volgende flush. Zal me benieuwen...

31. Toon

Toon Belezen gebruiker

Het lijkt erop op het eerste gezicht dat de 5de flush een 50 tot 60 gaat geven. Dat is nog even afwachten want er zijn nog enkele pinheads waarvan ik nog niet kan zien of het aborts gaan zijn of niet.

Laden...