Laatbloeier en gezondheid

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Beezzz

Experimenterende gebruiker
Heey allemaal een newbie hier! Lees al een tijdje mee hoor, maar eigenlijk nog nooit geregistreerd. Dus toch maar eens gedaan haha

Ik vroeg mij af of hier ook mensen zijn die op latere leeftijd ( zoiets als 38 😂) zijn begonnen met drugs gebruiken? Ik ben zelf nooit verder gekomen als een jointje, wel met hasj want anders ga ik slecht. Al voor de hele Covid periode begon het te kriebelen om meer te proberen en verder te experimenten. Kijken wat het mij kan brengen, of juist niet. Hierbij denk ik aan coke, pilletje lsd. Vandaar ook dat ik al lang hier rondsnuffel om topics te lezen.

Maar ik ben ook een ontzettende controle freak, dikke add’er en al wat ouder dus zat nu te denken wat doet dat eigenlijk met je gezondheid? Heb je daar als je ouder bent nou meer ‘last’ van? In mijn omgeving komt men ook niet verder als wat alcohol en heel soms een jointje, dus daar kom ik ook niet veel verder mee...
Tja allemaal veel te braaf wat mij betreft! Ondanks mijn ‘nette’ leventje (gezin, man, baan) heb ik zo’n zin om af en toe eens lekker buitensporig te zijn, snappen jullie?

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het enige wat je gaat merken met drugs naar mate je ouder aan het worden bent.. de katers haha. Ik denk hoe hoger de leeftijd hoe meer tijd je nodig hebt om te herstellen.

Er is niets mis met af en toe los te gaan. Gun jezelf erna genoeg rust en gezonde voeding en het is de kater af en toe zeker waard. Al helemaal als je het sporadisch doet, want dan zal je ook minder last hebben van heftige katers.

Beezzz

Zeker, er is best een aantal DF leden op latere leeftijd begonnen. Check vooral dit topic Link
Thanks ik zal dat eens even doorlezen!
Ik denk dat het enige wat je gaat merken met drugs naar mate je ouder aan het worden bent.. de katers haha. Ik denk hoe hoger de leeftijd hoe meer tijd je nodig hebt om te herstellen.

Er is niets mis met af en toe los te gaan. Gun jezelf erna genoeg rust en gezonde voeding en het is de kater af en toe zeker waard. Al helemaal als je het sporadisch doet, want dan zal je ook minder last hebben van heftige katers.
Ja een festival is al bijkomen haha dus daar ben ik wel mee bekend!

Het is alleen wel lastig als niemand om je heen dit met je deelt. Ik ga het maar eens een keertje uitproberen wie er mee wilt doen

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Thanks ik zal dat eens even doorlezen!

Ja een festival is al bijkomen haha dus daar ben ik wel mee bekend!

Het is alleen wel lastig als niemand om je heen dit met je deelt. Ik ga het maar eens een keertje uitproberen wie er mee wilt doen

Over het algemeen moet iedereen bijkomen van een festival, ongeacht je leeftijd haha..

Succes met je zoektocht iig

Miraculeus

Ik vroeg mij af of hier ook mensen zijn die op latere leeftijd ( zoiets als 38 😂) zijn begonnen met drugs gebruiken?
Ook ik heb dit jaar, op mijn 33e, pas ontdekt wat voor iets XTC en coke zijn en ben geïnteresseerd geraakt in verschillende andere middelen, heb inmiddels een wensenlijstje met dingen die ik wil proberen! Niet met enige haast ofzo, en altijd op een verstandige manier, want inderdaad, ik merk ook dat hoe ouder je wordt, hoe langer je nodig hebt om bij te komen.
Wel denk ik dat je bewuster en intenser kunt genieten als je weet waar je aan begint en wat leeswerk hebt gedaan, ben blij dat ik niet op mijn 18e maar achteloos wat pillen achterover heb geslagen zonder te weten wat het doet, lijkt me zonde van een eerste ervaring.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Mdma is altijd leuk om te proberen op latere leeftijd.

Maar LSD ook! Laat je niet afschrikken over verhalen van vroeger dat je kan blijven hangen.
Met LSD heb je juist de controle over de trip en vooral op latere leeftijd.
Het is een innersearch van je hersens en wie je nou eigenlijk bent.
Een drugs waar je veel over jezelf leert met weinig bijwerkingen of kater.

Rotjoch

Badass junkie

Maar LSD ook! Laat je niet afschrikken over verhalen van vroeger dat je kan blijven hangen.
Volgens mij komen die verhalen van mensen die erg veel gebruiken zonder het gewend te zijn of in combinatie met andere middelen.

Het is wel dat je voor LSD sterk in je schoenen met staan, net als met de meeste sterke psychedelica. Anders dan bij de ander drugs.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Het is wel dat je voor LSD sterk in je schoenen met staan, net als met de meeste sterke psychedelica. Anders dan bij de ander drugs.
Mijn mening daarover is dat een bad trip alleen maar laat in zien wat er mis is met je gedachtegang, dus eigenlijk een goede trip is waar je word geconfronteerd met jezelf.
Nu is het aan jou om er wat mee te doen.
En je zou daarna weer een trip moeten hebben om verder uit te zoeken waar je staat.

5vxwlwv589f71.jpg

Beezzz

Het is van het weekend eerste keer pep geworden!
Ik zal er een trip report over schrijven in het andere topic, man man man wat was dit geweldig!

Hier ben ik nog niet helemaal over uit of ik dat zou willen proberen. Maar zoals jij het omschrijft als een innersearch van je hersenen klinkt het wel heel erg interessant. Ik vraag me heel erg af of ik tegen visuals enzo zou kunnen of helemaal gek zou worden ::tearsofjoy:

Natozlato

Badass junkie
Wat grappig, ik heb op m'n 39e voor het eerst mdma gedaan, en ben daarna erop los gaan experimenteren! Ik merk wel dat ik lang moet bijkomen hoor. Heb dan veel slaap nodig! Speed is wat dat betreft het meest slopende. Daarom doe ik dat nog maar eens in de paar maand ofzo.

Beslist geen spijt van met drugs te zijn begonnen! Ik begrijp nu waarom ze het geestverruimende middelen noemen! 😅 Ben over veel zaken anders gaan denken en het heeft me persoonlijk ten goede veranderd! Soms zo indrukwekkend geweest dat ik het wel van de daken wilde schreeuwen, het op Facebook zetten, het aan m'n ouders vertellen wat ik nu weer had meegemaakt! Maarja heheh, dat gaat niet hé.

Beezzz

Wat grappig, ik heb op m'n 39e voor het eerst mdma gedaan, en ben daarna erop los gaan experimenteren! Ik merk wel dat ik lang moet bijkomen hoor. Heb dan veel slaap nodig! Speed is wat dat betreft het meest slopende. Daarom doe ik dat nog maar eens in de paar maand ofzo.

Beslist geen spijt van met drugs te zijn begonnen! Ik begrijp nu waarom ze het geestverruimende middelen noemen! 😅 Ben over veel zaken anders gaan denken en het heeft me persoonlijk ten goede veranderd! Soms zo indrukwekkend geweest dat ik het wel van de daken wilde schreeuwen, het op Facebook zetten, het aan m'n ouders vertellen wat ik nu weer had meegemaakt! Maarja heheh, dat gaat niet hé.
Spijt heb ik ook sws niet! En wie weet wat nog komen gaat....
Ja dat van de daken willen schreeuwen en tegen iedereen vertellen hoe of wat herken ik wel 😂 het doet gewoon wat met je en laat je anders denken. Soms denk ik wel eens had ik het maar eerder ontdekt! Had sommige dingen wel makkelijker gemaakt. Maar ach ben nog jong 😂 en ja dat bijkomen is wel een dingetje....

de pep heb ik wel alleen uitgeprobeerd, vriend was erbij en wist er van maar heeft zelf niets genomen. Later in de nacht wel nog met een lotgenoot Whaha zitten kletsen nadat vriend ko was van de drank. En dat levelt wel lekker dan hoor! Heb ik dan ook echt wel nodig.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Hier ook, rond de 30 begonnen, veel geëxperimenteerd en netjes aan de regels gehouden. Empathy vind ik het fijnst, thuislocatie, matrasje en goeie muziek/tv. Saai misschien maar voldoet voor mij om even te reloaden met mijn vriend.

Enige nadeel wat ik ondervind bij latere leeftijd is dat je niet een nacht kan doorhalen, ik doe het overdag zodat ik op normale tijd naar bed kan. Rest van de week erna wat “hangerig” en kort lontje maar weegt niet oo tegen dat ene weekend per kwartaal dat we even helemaal los gaan.

geniet ervan zou ik zeggen!

Zeehond

Wijs gebruiker
Heey allemaal een newbie hier! Lees al een tijdje mee hoor, maar eigenlijk nog nooit geregistreerd. Dus toch maar eens gedaan haha

Ik vroeg mij af of hier ook mensen zijn die op latere leeftijd ( zoiets als 38 😂) zijn begonnen met drugs gebruiken? Ik ben zelf nooit verder gekomen als een jointje, wel met hasj want anders ga ik slecht. Al voor de hele Covid periode begon het te kriebelen om meer te proberen en verder te experimenten. Kijken wat het mij kan brengen, of juist niet. Hierbij denk ik aan coke, pilletje lsd. Vandaar ook dat ik al lang hier rondsnuffel om topics te lezen.

Maar ik ben ook een ontzettende controle freak, dikke add’er en al wat ouder dus zat nu te denken wat doet dat eigenlijk met je gezondheid? Heb je daar als je ouder bent nou meer ‘last’ van? In mijn omgeving komt men ook niet verder als wat alcohol en heel soms een jointje, dus daar kom ik ook niet veel verder mee...
Tja allemaal veel te braaf wat mij betreft! Ondanks mijn ‘nette’ leventje (gezin, man, baan) heb ik zo’n zin om af en toe eens lekker buitensporig te zijn, snappen jullie?
38 en oud??
Uh….ik pas in 2019 op m’n 50e ontdekt en ik voel het niet als te oud.
Leeftijd is maar een getal!
Op m’n 50e mdma ontdekt op een feest, magisch en onvergetelijk ❤️.
Daarna veel geprobeerd maar wel met pauzes, zoals 5-mapb, 3-mmc, ghb, 6-apb, 1p-lsd, lachgas, poppers, 2-fdck.
Ik ervaar het als een leerzame reis.
Genieten met mate kan echt, vaak juist als je wat ouder bent.
Doe het bijna altijd samen met mijn vrouw. Wij hebben ook een gezin met puber kinderen.
Wij ervaren weinig last van een kater, mits je normaal doet met doseringen.
We leven wel gezond en sporten veel.
We combineren ook niet met andere middelen zoals alcohol.
Gewoon voorzichtig onderzoeken en vooral genieten !
Wil je het alleen doen of samen met je man. Bij ons heeft het onze relatie verdiept.

Nickje

Belezen gebruiker
Mijn verhaal lijkt erg veel op dat van @Zeehond , ben nu 50 en pas een paar jaar XTC en RC's ontdekt (zoals 6-apb, 5-mapb etc.), psychedelica enz., probeer eigenlijk alles behalve sterke uppers zoals speed of "zware" drugs zoals heroine of crystal meth. Wiet kende ik al uit m'n studententijd maar lang uit beeld, nu 1 à 2 keer per week weer. Doe t liefst thuis en met partner. Ik heb er geen ongemakken van, wel lange pauzes tussen sero middelen zoals XTC/MDMA aanhouden, gezond leefpatroon, voeding etc. Ik neem ook wat voedingssupplementen. Uitzoeken wel stofje wat doet en me erin verdiepen (psychonaut wiki, erowid, tripsit, reddit etc ) is een soort hobby geworden :)

Zanza

Bewuste gebruiker
Ik zou juist willen dat ik drugs pas op latere leeftijd had ontdekt. Door het gebruik tijdens middelbare school (softdrugs) en in verdere studieperiodes harddrugs als coke, speed, mdma en die vreselijke benzo's, zijn dingen niet altijd even soepel verlopen. En dan druk ik me zacht uit.

Niet dat ik nu uiterst ontevreden ben, want heb het allemaal prima voor elkaar, zowel werk als privé, maar er had veel meer ingezeten. Anderzijds ook wel gigantisch veel plezier gemaakt hahaha! -->Tijdens het schrijven van dit comment bedenk ik me eigenlijk dat het eigenlijk ook niet zo veel uitmaakt wat dat betreft. Elke medaille heeft twee kanten.

Laatst bewerkt:

Druktemaker

Bewuste gebruiker
Ik zou juist willen dat ik drugs pas op latere leeftijd had ontdekt. Door het gebruik tijdens middelbare school (softdrugs) en in verdere studieperiodes harddrugs als coke, speed, mama en die vreselijke benzo's, zijn dingen niet altijd even soepel verlopen. En dan druk ik me zacht uit.

Niet dat ik nu uiterst ontevreden ben, want heb het allemaal prima voor elkaar, zowel werk als privé, maar er had veel meer ingezeten. Anderzijds ook wel gigantisch veel plezier gemaakt hahaha! -->Tijdens het schrijven van dit comment bedenk ik me eigenlijk dat het eigenlijk ook niet zo veel uitmaakt wat dat betreft. Elke medaille heeft twee kanten.
Helemaal mee eens! Ook hetzelfde verhaal, vanaf 13e vanalles en nog wat gebruikt en nu terugkijkend wel eens denken; dit heb ik zo onhandig aangepakt, alles is zo moeilijk gegaan doordat ik de prioriteiten verkeerd stelde. Achteraf heb ik er toch wat van gemaakt en ben ik niet ontevreden. Ik had er wellicht meer uit kunnen halen, maar het is nooit te laat om te bloeien 🥰

Beezzz

38 en oud??
Uh….ik pas in 2019 op m’n 50e ontdekt en ik voel het niet als te oud.
Leeftijd is maar een getal!
Op m’n 50e mdma ontdekt op een feest, magisch en onvergetelijk ❤️.
Daarna veel geprobeerd maar wel met pauzes, zoals 5-mapb, 3-mmc, ghb, 6-apb, 1p-lsd, lachgas, poppers, 2-fdck.
Ik ervaar het als een leerzame reis.
Genieten met mate kan echt, vaak juist als je wat ouder bent.
Doe het bijna altijd samen met mijn vrouw. Wij hebben ook een gezin met puber kinderen.
Wij ervaren weinig last van een kater, mits je normaal doet met doseringen.
We leven wel gezond en sporten veel.
We combineren ook niet met andere middelen zoals alcohol.
Gewoon voorzichtig onderzoeken en vooral genieten !
Wil je het alleen doen of samen met je man. Bij ons heeft het onze relatie verdiept.
hahaha ik zei niet dat 38 oud is, maar op latere leeftijd :tongueclosed:
Ach je bent zo 'oud' als je je voelt he! :grin:

Ik vind het ontzettend gaaf om te lezen dat jij @Zeehond en @Nickje pas rond de 50 zijn begonnen. Ik denk inderdaad dat je als je er op latere leeftijd mee begint je wat makkelijker bezig kunt zijn met onderzoeken, genieten en met mate gebruiken. Kijk ik heb geen week voor mezelf om bij te komen. De kinderen komen op een gegeven moment weer thuis (heb nog jonge kinderen en gebruik niet waar ze bij zijn!) en het werk en alle andere verplichtingen roepen ook weer gewoon op maandag. Afgelopen keer voelde ik de kater wel, maar dat kwam denk ik door weinig slaap en weinig tot slecht eten. Maar meer dan wat kortaf en belabberd was het niet.
Op dit moment ben ik vooral nog alleen aan het onderzoeken, mijn vriend weet er wel vanaf hoor. Maar echt meedoen heeft hij nog niet gedaan. Ik laat het aan hem over wanneer hij wel of niet mee wilt doen. Maar het lijkt me wel een super ervaring om samen te doen! Zeker als ik jullie daar zo over hoor

Zanza

Bewuste gebruiker
Op dit moment ben ik vooral nog alleen aan het onderzoeken, mijn vriend weet er wel vanaf hoor. Maar echt meedoen heeft hij nog niet gedaan. Ik laat het aan hem over wanneer hij wel of niet mee wilt doen. Maar het lijkt me wel een super ervaring om samen te doen! Zeker als ik jullie daar zo over hoor
Samen is wel echt gaaf idd. Ligt er wel een beetje aan welke drugs. Met name de empathogenen zoals mdma zijn ervaringen die samen geweldig zijn. Samen aan de coke vind ik bijvoorbeeld helemaal niets

Zeehond

Wijs gebruiker
Ik laat het aan hem over wanneer hij wel of niet mee wilt doen.
Zo is het, komt vanzelf ❤️
Dit samen kunnen doen is echt magisch als ik uit eigen ervaring spreek en gun ik jullie.
Toen onze kinderen nog klein waren kon dit ook niet en deden we het ook niet.
Wij hebben allebei pittige banen, dus een week bij komen zit er voor ons ook niet in. Kwestie van goed plannen en discipline.

Laatst bewerkt:

MaddMonkey

@MaddMonkey psychedelica sws niet, die mindfuck kan ik denk ik niet aan Haha Nogal een control freak dus ben bang dat dat verkeerd gaat Haha dus iets richting mdma...
Al een keer gehad met jouw vriend hierover?

Naast mdma zou je misschien (nu het nog legaal is) voor een keer 3mmc proberen. Is imo een stuk milder allemaal en ook vooral leuk als stelletje denk ik :)

Beezzz

Al een keer gehad met jouw vriend hierover?

Naast mdma zou je misschien (nu het nog legaal is) voor een keer 3mmc proberen. Is imo een stuk milder allemaal en ook vooral leuk als stelletje denk ik :)
Waarover? Over dingen uitproberen? Ach hij weet dat ik dat graag wil doen en ik weet dat hij er niet om staat te springen. Af en toe heb ik het met hem erover. Verder laat ik hem, ik hoor het wel als hij er klaar voor is haha. Natuurlijk blijf ik het wel met de tijd een beetje 'promoten' :grin:

3mmc, wel wat over gelezen idd ja hier op het forum, ook nog wel het proberen waard dus!

SneeuwStorm

Bewuste gebruiker
Samen is echt geweldig en @Zeehond gaat er vast mooie dingen over schrijven. Samen met mijn partner gebruiken we bijna 10 jaar MDMA (en nog wat andere spullen). Midlifecrisis -leeftijd (45) mee gestart en max. 5 keer per jaar. Met name MDMA zorgt voor maximale openstelling. Niet alleen open naar jezelf, maar ook open naar de ander. Plus... dat ga je vervolgens ook nog naar elkaar uitspreken. Tja en dan gebeuren de mooiste dingen, zoals geheime fantasieën bespreken en hele lieve fysieke dingen. Om even een beeld te geven.

Zeehond

Wijs gebruiker
Samen is echt geweldig en @Zeehond gaat er vast mooie dingen over schrijven. Samen met mijn partner gebruiken we bijna 10 jaar MDMA (en nog wat andere spullen). Midlifecrisis -leeftijd (45) mee gestart en max. 5 keer per jaar. Met name MDMA zorgt voor maximale openstelling. Niet alleen open naar jezelf, maar ook open naar de ander. Plus... dat ga je vervolgens ook nog naar elkaar uitspreken. Tja en dan gebeuren de mooiste dingen, zoals geheime fantasieën bespreken en hele lieve fysieke dingen. Om even een beeld te geven.
@Beezzz, heb je een pb gestuurd.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan