1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lachgas / N2o : ervaringen en tips

Discussie in 'Drugs' gestart door straatmadelief, 21 sep 2016.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. straatmadelief

straatmadelief Belezen gebruiker

Nu lachgas mijn interesse gewonnen heeft, merk ik dat er maar heel weinig interessante ervaringen op internet te vinden zijn. Vaak lees ik dan ook dat het effect van lachgas heel moeilijk in woorden uit te drukken is.
    Ik zou dit topic willen openen om ervaringen te delen en tips uit te wisselen om het beste uit je lachgastrip te halen.

Ik heb het idee dat ik lachgas vaak niet juist gebruikt heb, dat ik veel lachgas door mijn neus heb laten ontsnappen of iets dergelijks en dat daarom de effecten zo mild zijn geweest. Mijn eerste tientallen lachgastrips heb ik er eigenlijk niet heel veel bijzonders van gemerkt. Ik heb lachgas altijd voornamelijk ervaren als een moment van totale rust.
    Ik hoorde soms wel heel interessante verhalen over grote antwoorden op vragen over het universum. Zelf heb ik nog nooit zoiets meegemaakt.

Mijn ervaringen van afgelopen weekend.

Wel heb ik afgelopen weekend voor het eerst echt getript op lachgas. Op dat moment was ik ook onder invloed van xtc en iemand op een feestje heeft mij geholpen twee ballonnen achter elkaar te inademen. Hij heeft me geïnstrueerd wanneer ik in en uit moest ademen. Ik voelde me intens rustig en ver weg gaan, toen ik iemand aan mijn been voelde zitten. Ik hoopte dat ik dit niet juist gevoeld had, maar toen ik mijn ogen open deed bleek dit wel zo te zijn. Ik schrok ervan. Mijn vriend was op mijn been aan het tikken, hierbij aan het praten. Door alle echo's kon ik totaal niet verstaan wat hij zei. De hele kamer was ineens veranderd in een waanzinnig, krankzinnig circus! Het was bijna niet te verdragen. Overal waren gekleurde lichten, het hoofd van mijn vriend zat in een groot rad dat heftig bewoog. Ikzelf zat ook onder de felgekleurde, bonte, bewegende circuslichten. Ergens kwam de gedachte in me op: oja, dit circus bestaat, en o nee, ik ben hier beland. Rode katers hadden ook met dit waanzinnige circus te maken. Alle geluid was in zo'n rare echo dat niks te volgen was. Krankzinnig, waanzinnig. Voor een halve minuut enorm intens en het was weer weg. Bijna net zo heftig als mijn DMT-ervaring (wat geen doorbraak was).

Later op de dag heb ik weer lachgas gedaan (op dit moment was ik voornamelijk onder invloed van ghb) en toen kwam ik terecht in een wereld van sneeuw zoals we die kennen op een tv die niet werkt. Ik zag de sneeuw aan de binnenkant van mijn ogen en voelde dit met mijn hele lichaam, die tintelingen. Ik heb tinnitus en de piep in mijn oren paste goed bij dit geheel. Het was heel sereen om te ervaren.
    Beide werelden voelden aan alsof dit slechts twee van de vele plekken waren waar we af en toe zijn in het eindeloze universum.

2. Fool

Fool Badass junkie

Welkom in de wondere wereld van lachgas combineren met psychedelisch(-achtige) drugs.

2C-B is ook héél leuk! :grin:

Twirley Bird vindt dit leuk.
  3. straatmadelief

O leuk die combinatie heb ik nog niet echt geprobeerd in alle intensiteit. Wel hebben we een slagroomset aangeschaft dus ik kan er flink mee gaan experimenteren.

4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik moet eerlijk zeggen dat ik lachgas op zichzelf vaak ook niet zo boeiend vind, ik heb dan echt veel te veel nodig om echt diep te kunnen gaan.

In combinatie is het daarentegen echt te gek. Ik heb lachgas in totaal met zo'n 25 verschillende drugs gecombineerd denk ik, maar zal de meest bijzondere eens op een rijtje zetten.

Truffels, van deze combinatie ben ik een aantal keer uit mijn lichaam getreden. Ik zweefde een beetje door de kamer rond, heel aparte gewaarwording.

LSD, dit was denk ik wel de meest visuele lachgas combinatie. Wanneer ik genoeg lachgas op heb dan kom ik vaak in een soort loop terecht waarbij een geometrisch patroon zich telkens herhaald en verdubbeld in grootte. Met LSD erbij was dit vrij extreem en bovendien heel kleurrijk, terwijl lachgas voor mij juist vaak enkel groen-achtige visuals geeft.

MDMA, hierbij werd de euforie van de MDMA echt uitvergroot keer 10. De meest euforische combinatie die ik geprobeerd heb tot op heden.

Ketamine, deze combinatie versterkt elkaar enorm. Beiden dissociatieven, dus het gevoel van je lichaam verdwijnt heel snel. Bovendien was het enorm sparkly qua visuals, kan het niet anders uitleggen.

Coke, deze combinatie vond ik echt enorm orgastisch.

Cannabis, benzo's en opiaten versterken het lachgas effect voor mij voornamelijk. Op zich niet bijzonder interessant, maar ik heb dan wel aanzienlijk minder lachgas nodig om het effect goed te voelen.

Wat ik zelf doe om het beste uit de lachgas ervaring te halen is een lekker rustig en beetje trippy muziekje opzetten, niet teveel licht aan, tv uit en vooral zorgen dat je niet gestoord wordt door anderen.

5. Dreamer4

Dreamer4 Experimenterende gebruiker

Ik vind lachgas super! Maar idd alleen in combinatie met andere drugs

Heb ooit weleens lachgas genomen terwijl ik 2-cb op had.
    Ik kwam in een wereld waarin ik mezelf nog moest ontplooien als iets..dat kon een dier zijn, plant, deeltje of wat dan ook.
    Er zat in mijn wereld een jury die moesten bepalen wat ik uiteindelijk werd. Toen ik mijn ogen open deed zaten die mensen er natuurlijk ook. :grin:

6. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Ahh wat jullie vertellen klinkt heel tof, ik heb lachgas alleen nog maar gebruikt icm alcohol.. fijn maar niet heel boeiend. Zeker dat ik het een keer met 2Cb ga proberen, geen kans op hoofdpijn erdoor?

7. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Zolang je het bescheiden houd met de lachgas zal het wel meevallen. Van teveel lachgas krijg je hoofdpijn en dat kan ik helaas door ervaring bevestigen.

8. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Zelf ook een enorme combi-lachgas fan. Heb ook een goede slagroomspuit en meestal ook mee.

Zelf alleen ervaring met 2c-b, truffels, mdma, 4-fa, speed, ketamine, wiet.

Denk dat ik met zekerheid kan zeggen dat ik het persoonlijk met psychedelica het leukst vind. Het brengt je echt naar een heel ander plateau. Soms is het gewoon overgeweldigend...soms een uittreding uit het lichaam en soms één lange mindfuck met een kleuren spektakel.

Hoofdpijn gebeurd niet snel. Een avond getruffeld op 15 gram en had 22 slagroompatronen verbruikt in 2 1/2 uur. Ja toen had ik hoofdpijn en doe dat nooit meer. (ik weet dat het immens dom was maarja...). Als je het "normaal" houdt zal hoofdpijn niet snel op komen.

Het is leuk icm andere drugs :)

9. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Dan ga ik dat zeker doen de volgende keer met 2cb. Merkte wel de vorige keer dat ik 2cb op had en thuis aan t chillen was, ik heel geirriteerd raakte van het geluid van de slagroomspuit die anderen gebruikten om balonnetjes te vullen... het haalt je zo uit je relaxte modus... :(

10. benniesmitters

benniesmitters Bewuste gebruiker

Dit! Wat een geweldige combi.

11. IwasAgabster

IwasAgabster Newbie

Ik heb vroeger lachgas gebruikt altijd in combinatie met andere drugs ook (speed, XTC, softdrugs, paddo's). Het was wel leuk, maar heb het ook nooit bijzonder gevonden. Ik denk dat dat vooral ook aan mezelf lag. Ik gebruikte in de club op een hardcorefeesten, waar je ballonnen kon kopen en de hele tent af een aan liep met één of meerdere ballonnen in zijn hand. Mensen vielen ook met bosjes om :grin: Dat hield mij toch tegen om vol voor het lachgas te gaan, dus heb nooit een hele bijzondere ervaring gehad daarin.

12. straatmadelief

Ik heb een aantal weken geleden eindelijk een nachtje goed mogen trippen op lachgas. Een tijd lang heb ik het geprobeerd en lukte het me niet om echt diep te gaan. Ik baalde er zelfs een beetje van. Achteraf denk ik dat het gewoon niet in een keer gaat om toegang te krijgen tot dit universum.
    Het was eigenlijk meer ochtend of zelfs middag, had nog een afterglow van xtc, keta zat nog wel ergens in mn bloed maar was alweer ver te zoeken, af en toe een dopje G en hijsjes van een joint. Wanneer ik op de afterparty/thuis ben heb ik geen zin meer in ketamine terwijl die combinatie me juist erg interessant lijkt.
    Op een gegeven moment, na een paar ballonnetjes door de uurtjes heen, kwam ik terecht tussen allerlei soorten fractals die om mij heen zaten, of om mijn leven, of om mijn hoofd. En ik moest tussen die fractals gaan (in het zwart) of zoiets.
    Ik weet dat ik een aantal keren de trip ben begonnen in het licht van de voorraadkast van het huis waar ik geboren ben. Dat ik tussen de fractals door ook naar het heden en de toekomst kon gaan. Dat ik mezelf zag als moeder met een kindje op de fiets. (Gek genoeg kwam ik er vandaag achter dat ik er als moeder hetzelfde uitzag als ik er nu op dit moment uitzie... en ik de laatste tijd ook meer over het moederschap nadenk). Alles in een mooie, dromerige, zonnige en toch mooi donker kosmische sfeer.
    Ik wist in een van de tripjes: ik moet aan een ding van de aarde ontsnappen, dat is DE barrière... en dat is de aardse tijd! Als ik daaraan ontsnap dan kom ik veeel verder en veel dieper. Dan ben ik los van iets waarin we gevangen zitten. En ik probeerde het, ik probeerde het met gedachtekracht in die kosmos maar het is me niet gelukt. Ik voelde dat het mogelijk was.

Dit waren een paar van de diepere ervaringen. Ergens voelt lachgas namelijk ook heel plat. De tintelingen die ik krijg als ik de teugen in en uitadem voelen als die van een extreme dronkenschap. Als zoveel mogelijk tot je nemen om zoveel mogelijk sensatie te krijgen om alles maar te overschreeuwen. Zoals ik dat deed toen ik puber was, en met andere drugs nog steeds. Tijdens een trip kwam de vraag bij mij terecht: op welke vraag in het universum zou jij nou oprecht echt antwoord willen, als het er een mocht zijn? En in dat platte, intens dronken gevoel kon ik alleen vragen: hoe kan ik voor eeuwig gelukzaligheid ervaren??? Als in een eeuwig superorgasme zo intens. Alsof dat mijn diepste wens was. Misschien is dat ook wel zo bij een mens. Of Tja ergens dus dat platte van lachgas.. terwijl ik de laatste tijd juist zo spiritueel bezig ben. :tongueout: Het antwoord heb ik niet gekregen. Ik heb alleen de vraag mogen stellen.

Er is nog veel meer gebeurd toen ik tussen die fractals zweefde maar ik weet het niet meer of zoiets, geen woorden voor. Ik weet wel dat ik te gulzig werd, iedere keer zo kort maar zo boeiend. Z
    Ik wilde echt de ene na de andere ballon nemen en heb mezelf een halt toe geroepen.

13. straatmadelief

Mocht iemand zin hebben diepe ervaringen uitgebreid te delen, je maakt me er erg blij mee. :hearteyes:

14. anonymous0172

anonymous0172 Newbie

Mijn favo is echt de combinatie met psychedelica, en dan zeker 2-CB. Hoewel ik liever trip met LSD, is het met 2-CB heel uniek voor mij. Elke keer als ik een ballon doe, lijkt het alsof ik trip in een trip. Ik krijg hallucinaties en lijkt het alsof ik alles van boven zie en een "opdracht" moet uitvoeren. Dat laatste heb ik als ik het met andere doe.

Elke keer als ik dan met andere een ballon doe, dan hallucineer ik dat eerst een persoon een mini parcours moet afleggen. Als dat gelukt is moet de volgende etc. Het ziet er echt heel hilarisch uit.

15. Charliebitme

Charliebitme Newbie

Ik bestel mijn lachgas altijd online bij *modknip: spam* Hun zijn betrouwbaar en goedkoop. Beste bedrijf ooit.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2019
  16. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Spammen mag niet. De volgende keer heb je een ban te pakken.
    En het is "zij", niet "hun".

Roze Olifant vindt dit leuk.
  17. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Daarbij, dit gaat om een topic uit 2016. Wat mij betreft krijg je puur het voordeel van de twijfel vanwege je nickname. :wink: (En vooruit, omdat ik zojuist 1.2 liter Kwak bier heb weg gewerkt in een Belgisch café.) ‘Charlie bit me’, thanks voor de herinnering, ik hou van dat filmpje.

Prison vindt dit leuk.
  18. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Daarnaast is het nog slecht Nederlands ook. Ga eerst maar eens uitzoeken waarom, voordat je weer zo'n lelijke zin op dit forum kwakt.

Fenrir vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Lachgas N2o ervaringen
  1. Attimo
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    6.703
  2. heujbaal