Lamp elektriciteitsverbruik

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

abby

Belezen gebruiker
Een lamp waaronder je wiet kweekt kost al snel veel elektriciteit. Maar als het winter is warmt het natuurlijk ook je kamer op, en moet je minder de verwarming stoken. Mijn vraag luid dus: Wegen die kosten zich tegen elkaar op?
Ik heb hier niets over kunnen vinden op het internet, dus meschien kunnen jullie mij helpen met dit probleem op te lossen.

Wacky

Badass junkie
Die kosten wegen niet tegen elkaar op.

Electrische energie kost ongeveer 20cent per Kwh. 1Kwh = 3,6 MJ. dus je krijgt ~18MJ per euro.

Aardgas kost ongeveer per 70cent per M2. 1M2 = 31,65 MJ. dus je krjigt ~45MJ per euro.

Daarnaast gebruik je slechts weinig van je kweekwarmte om je huis te verwarmen. Je moet je tent/hok/kamer goed ventileren waarmee je de meeste warmte naar buiten blaast.

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Ik heb pasgeleden ook een kweekkast gebouwd. Hij staat bij mijn ma thuis in de bijkeuken, waar ook de wasdroger staat. Het mooie is; de temperatuur varieert tussen 23 en 25 graden. In jou geval moet je dan je verwarming wat hoger zetten. Ik heb dan ook twee LEDlampen aangeschaft a 20 watt per stuk. Veel normale gloeilampen zijn al 60, en van die LED's komt zo'n sterk rood licht af, dat na 20 sec. erin kijken verder alles een groene tint heeft voor een paar minuten.

Voor info, check www.kweekotheek.nl

Bovenaan