ns4402

Newbie
Hallo, ik heb een half jaar bijna elk weekend 3-mmc gebruikt op raves. De laatste drie maanden heb ik maar 2 keer gebruikt (wel veel en een keer met ketamine), de laatste keer was een maand geleden.

Ik had last van deze klachten:
  • Hartkloppingen
  • Uitstralende pijn linkerarm
  • Bijna flauwvallen, bleek zien
  • Restless legs
  • Chronisch hyperventileren, paniek
  • Geen eetlust
  • Extreme vermoeidheid ochtend
Er is naar mijn hart en longen geluisterd en mijn bloeddruk en zuurstofgehalte zijn allemaal in orde. Ik heb ook bloedonderzoek gedaan (bloedarmoede en schildklier), maar er was niks geks gevonden.
Na gezonder te gaan eten zijn de bovenstaande klachten verdwenen, maar ik heb wel nog last van het volgende:
  • ‘Visual snow’
  • Angst voor ziekte
  • Kortademigheid (soms)
  • Haaruitval
  • Vermoeidheid
  • Moeite met aankomen in gewicht
  • Slecht immuunsysteem
  • Hoofdpijn bij eten (soms)
  • Wakker worden met tintelingen linkerarm en -voet
  • Snel spierpijn
Ik heb nog een vervolgafspraak opstaan met de huisarts, maar het zou fijn zijn als er mensen zijn wie misschien kunnen meedenken. Wat zou mijn klachten kunnen verklaren? Echt puur angst? Ontwenningsverschijnselen? Ik ben nooit verslaafd geweest, maar zou het kunnen dat mijn lichaam toch ontwenningsverschijnselen heeft omdat het aan de drugs is gaan wennen?

alvast bedankt voor jullie reactie!
De huisarts is uiteraard op de hoogte van mijn drugsgebruik

Neo-Shulginist

Badass junkie
Allereerst goed dat je je bijwerkingen zo vermeld. Dat is handig lezen, en ook een goede update. Want helaas is er dus niet zoveel bekend over de gezondheidseffecten van 3-MMC.

Het is lastig om te zeggen of de klachten die je ervaart gerelateerd zijn aan gebruik van 3-MMC. Er kan ook wat anders aan de hand is.

Wel is het belangrijk om gestopt te blijven. Want dan kun je zien of de klachten weer ophouden. Vaak is dat het geval namelijk.

Mocht je er met de huisarts niet uitkomen, meld je dan nog eens bij het landelijk spreekuur partydrugs. Daar is meer medisiche expertise over de lange termijngevolgen van drugsgebruik.

OtherShore

Badass junkie
Bewonderenswaardig dat je jouw symptomen zo herkent en op kan noemen @ns4402 Dat lijkt me wel handig bij een doktersbezoek. Zonder mijn vrouw zit ik maar wat te stamelen 😅

Maar ik denk dat je hyperfocus op je symptomen ook wijst naar een onderliggende oorzaak, want ik herken namelijk een soort hypochondrie in je verhaal. Je noemt niet alleen heel veel symptomen op, maar je noemt ook een aantal symptomen die ik niet direct associeer met 3-mmc gebruik of ontwenning en die wel verklaard kunnen worden vanuit een angst of paniek stoornis.

Aangezien je zelf al vermoedt dat angst de oorzaak van je symptomen zou kunnen zijn, zou ik je willen aanraden om aan je huisarts een doorverwijzing te vragen naar een psycholoog of psychiater.

In de tussentijd zou je eens naar het onderstaande plaatje kunnen kijken (met dank aan @Torchic). Het geeft namelijk weer hoe je van onschuldige lichamelijke symptomen iets heel verontrustends kan maken. Als je dit in jezelf herkent zou dat nog een reden zijn om hulp te zoeken in de geestelijke gezondheidszorg. (Niks om je voor te schamen overigens.)

IMG_0315.jpeg

Laatst bewerkt:

FredKroket

Badass junkie
Heb je naast gezonder eten nog meer veranderingen toegepast?

Sporten en veel bewegen in de buitenlucht helpt ook (in kleine beetjes) bij veel van dit soort klachten.

Visuele sneeuw heb ik ook al jaren last van. Je kan eens googlen op hppd.

ThePharmacy

Experimenterende gebruiker
Bewonderenswaardig dat je jouw symptomen zo herkent en op kan noemen @ns4402 Dat lijkt me wel handig bij een doktersbezoek. Zonder mijn vrouw zit ik maar wat te stamelen 😅

Maar ik denk dat je hyperfocus op je symptomen ook wijst naar een onderliggende oorzaak, want ik herken namelijk een soort hypochondrie in je verhaal. Je noemt niet alleen heel veel symptomen op, maar je noemt ook een aantal symptomen die ik niet direct associeer met 3-mmc gebruik of ontwenning en die wel verklaard kunnen worden vanuit een angst of paniek stoornis.

Aangezien je zelf al vermoedt dat angst de oorzaak van je symptomen zou kunnen zijn, zou ik je willen aanraden om aan je huisarts een doorverwijzing te vragen naar een psycholoog of psychiater.

In de tussentijd zou je eens naar het onderstaande plaatje kunnen kijken (met dank aan @Torchic). Het geeft namelijk weer hoe je van onschuldige lichamelijke symptomen iets heel verontrustends kan maken. Als je dit in jezelf herkent zou dat nog een reden zijn om hulp te zoeken in de geestelijke gezondheidszorg. (Niks om je voor te schamen overigens.)

Bekijk bijlage 54264
Deze vicieuze cirkel is 100% accurate. Sinds ik dit doorheb nooit meer (mentaal) last gehad van paniek/piekeren bij gebruik.

Bovenaan