Lange termijn tolerantie XTC?

Hallo!

Het is ondertussen al even geleden dat ik XTC of MDMA heb gebruikt en voorheen gebruikte ik het een paar keer per jaar op feestjes, waar altijd meer dan 2 maanden tussen zitten. De laatste 4 keer (van de ongeveer 10 keer) merk ik dat ik steeds meer moet innemen om dezelfde piek te bereiken en dat het dan moeilijk is om op een lekker niveau door te blijven gaan omdat ik er snel uit raak. De laatste keer, heb ik 3-4 flinke vingers M genomen en 2x een halve pil van 130 mg. Toen heb ik een piek van een half uur gehad, waarin ik niet eens heel hard ging. Daarna vlakte het al snel weer af.

Nu heb ik komend weekend weer een feestje en ik zou graag weer (net als vroeger:)) los willen gaan. Ik vroeg me af of iemand nog tips had of hier ook ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
heb ik 3-4 flinke vingers M genomen
Als je slappe M had had je weinig op, was het goed zuivere M had je best veel op.
Likjes, dipjes, het zegt echt niks over hoeveel. Het verschil in grootte tussen mijn (maatje Pygmee) vingertop en die van bv mijn (ex) schoonbroer van 2,8 meter lengte (en breedte ook bijna 🤪) is erg groot. 1 dipJE van hem zijn 2 dipjes van mij
Testen en afwegen is weten!

Het is ondertussen al even geleden

Hoe lang is even? Die laatste keer had je namelijk wel erg veel genomen.
2x een halve pil van 130 mg
Had je 2x 130 mg genomen van een pil van 260mg? Of was de pil 130 mg en heb je 2x 65mg genomen?

De M die ik toen, in februari, heb genomen was wel sterk, anderen gingen er een stuk harder op. Hele pil was 130 mg, en ik had er 1 tot 1,5 op. De keer daarvoor was eind september 2021. Ik heb bij het schrijven van het topic vermeld dat er telkens minimaal 2 maanden tussen zitten, maar meestal zijn dit er meer (4 a 5).

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik heb me ook altijd redelijk goed aan de regel gehouden maar op een gegeven moment wordt het gewoon minder leuk. Idd het heel veel nemen werkt daar ook niet in mee. Je kunt eens proberen een kuur te doen met N-Acetyl-Cysteïne (NAC), sommige zweren dat het je MDMA ervaringen verbetert. Een keer een pauze van een jaar nemen wil ook wel helpen, maar daar zit je misschien ook niet op te wachten.

Ik heb me ook altijd redelijk goed aan de regel gehouden maar op een gegeven moment wordt het gewoon minder leuk. Idd het heel veel nemen werkt daar ook niet in mee. Je kunt eens proberen een kuur te doen met N-Acetyl-Cysteïne (NAC), sommige zweren dat het je MDMA ervaringen verbetert. Een keer een pauze van een jaar nemen wil ook wel helpen, maar daar zit je misschien ook niet op te wachten.
Thanks voor de info! Dat NAC klinkt wel interessant maar misschien een beetje laat voor komende zaterdag. Ik lees meer dat mensen dat voor een langere tijd gebruiken in plaats van 4 dagen.

Trippi

Belezen gebruiker
Ik weet niet of het de MDMA ervaring verbetert want NAC+ helpt volgens mij meer met de dopamineregulatie, maar ik gebruik dit nu een jaar dagelijks. Eigenlijk sinds ik wilde stoppen met nicotine en speed misbruik.
Ik heb vorige week voor het eerst na 2 jaar weer mdma gebruikt en had wel het gevoel dat het effect weer was zoals het moet zijn. Maar waar dat door komt? Blijft toch gissen.

Ik vroeg me af of iemand nog tips had of hier ook ervaring mee heeft.

Toen ik regelmatiger gebruikte merkte ik wel dat de werking af nam, ook met pauzes ertussen. Maar dat kwam ook doordat ik elke keer teveel nam denk ik. Met die pauzes los je niet alles op.
Ik denk ook dat het effect waar mensen naar streven en wat "lekker gaan" genoemd wordt, eigenlijk vaak al een overdosis is. Als je het goed doseert is het helemaal niet zo heftig.

Ik denk ook dat het effect waar mensen naar streven en wat "lekker gaan" genoemd wordt, eigenlijk vaak al een overdosis is. Als je het goed doseert is het helemaal niet zo heftig.
Daar heb je wel een punt. Ik ben ook avonden hard gegaan waarop ik (misschien te) veel heb genomen, dat zou voor mij ook niet meer hoeven. De lichte XTC effecten maar dan wat langer dan 1/2 tot 1 uur zou lekker zijn.

Trippi

Belezen gebruiker
Daar heb je wel een punt. Ik ben ook avonden hard gegaan waarop ik (misschien te) veel heb genomen, dat zou voor mij ook niet meer hoeven. De lichte XTC effecten maar dan wat langer dan 1/2 tot 1 uur zou lekker zijn.
Als ik de berichten moet geloven is 6-ABP dan (na een lange pauze) een optie. Zelf geen ervaring mee maar het staat op de lijst om te proberen.

TimdeR

Newbie

True that!

Ik (60 kg) heb gisteren na een jaar pauze eens de 'normale' hoeveelheid gebruikt (halve pil, 85 mg) ipv over de dag de gehele pil te gebruiken (170 mg). Dat was vrij mild en mellow. Toen ik thuiskwam kon ik zelfs een boterham met enorm stevige korst makkelijk wegkrijgen. Dat had me na die hele pil echt niet gelukt. Ergens vond ik het ook wel jammer dat ik niet zo super lekker ging, maar volgens mij is het precies wat je zegt. Want met die 170 mg zat ik over de geadviseerde hoeveelheid :tongueclosed:

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of het de MDMA ervaring verbetert want NAC+ helpt volgens mij meer met de dopamineregulatie, maar ik gebruik dit nu een jaar dagelijks. Eigenlijk sinds ik wilde stoppen met nicotine en speed misbruik.
Ik heb vorige week voor het eerst na 2 jaar weer mdma gebruikt en had wel het gevoel dat het effect weer was zoals het moet zijn. Maar waar dat door komt? Blijft toch gissen.

Toen ik regelmatiger gebruikte merkte ik wel dat de werking af nam, ook met pauzes ertussen. Maar dat kwam ook doordat ik elke keer teveel nam denk ik. Met die pauzes los je niet alles op.

Welke NAC gebruik je precies en hoeveel neem je dan dagelijks?

Wacky

Badass junkie
MDMA is nou eenmaal een drug die de eerste keer mega giga ongelofelijk super awesome is en dat krijg je nooit meer terug. Het word gewoon steeds iets minder mega super awesome en daar moet je genoegen mee nemen, niet idioot gaan doseren in de hoop die eerste ervaring weer te krijgen. Meer tijd ertussen laten zorgt wel dat het plezier veel langer mee gaat. Je kunt het in een half jaar verneuken, of er 10 jaar over doen.

Bovenaan