• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Leeftijd en festivals

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

TrickVL

Newbie
Hallo allemaal, ik zit even met een gedachte die ik maar niet uit mijn hoofd krijg, vooral nu we een behoorlijk lange tijd niet meer naar festivals kunnen gaan.

Ik ben momenteel 28 jaar oud, bijna 29. Veel van mijn vrienden zijn echt huisje boompje beestje, maar ik vind feesten het leukste wat er is.
Nu is het zo dat we tussen 2021/2022 waarschijnlijk pas weer kunnen gaan raven (als het corona hoofdstuk afgesloten is).

Ik heb echter steeds het gevoel dat ik tegen die tijd te oud begin te worden om "alleen" naar festivals te gaan.
Zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die dit al doen, of dezelfde gedachte hebben?

Ik ben hier zeer benieuwd naar!

Ganggang💯

Badass junkie
Hallo allemaal, ik zit even met een gedachte die ik maar niet uit mijn hoofd krijg, vooral nu we een behoorlijk lange tijd niet meer naar festivals kunnen gaan.

Ik ben momenteel 28 jaar oud, bijna 29. Veel van mijn vrienden zijn echt huisje boompje beestje, maar ik vind feesten het leukste wat er is.
Nu is het zo dat we tussen 2021/2022 waarschijnlijk pas weer kunnen gaan raven (als het corona hoofdstuk afgesloten is).

Ik heb echter steeds het gevoel dat ik tegen die tijd te oud begin te worden om "alleen" naar festivals te gaan.
Zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die dit al doen, of dezelfde gedachte hebben?

Waarom zou je te oud zijn om alleen te gaan? Als je dat leuk vindt, zeker doen. Zoek wel van te voren even uit wat de gemiddelde leeftijd is op je festival.

Rivalrie

Badass junkie

Ik ben 35 en ga wel eens alleen naar festivals. Echt top in je 1tje:tongueout:.

Ook al heb je kids etc. Dan kun je toch nog steeds feesten?:tongueout:

Syl

Badass junkie
Persoonlijk vind ik dat je nooit te oud bent voor een festival.
Als je het leuk vind gewoon gaan!!.
Ik ben 42 en ga ook af en toe nog.
Op de meeste feesten/festivals hangt relaxe sfeer en voel je je gewoon 1 met de rest.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Ik ben 44 jaar en ik ben dit jaar voor het eerst in mijn eentje wezen stappen en dat is uitermate goed bevallen en ik kan het echt aanbevelen. Je staat veel meer open voor andere mensen als dat je met een groepje bent!

Perenijsje

Badass junkie
Nee hoor, kan prima vind ik! 28 is echt nog helemaal niet oud om uit te gaan, of om alleen uit te gaan. Alleen is het wel handig om van te voren te bekijken wat de doelgroep is. Want om als 28-jarige alleen tussen de 16-18-jarigen te staan is niet zo leuk. Maar juist op festivals is de leeftijd vaak wel divers. Ik ben zelf 33 en ga ook regelmatig alleen uit en ben vorig jaar ook gewoon alleen naar een festival geweest. Alleen kwam ik toen bij de pendelbus al wel een andere alleengaande vrouw tegen met wie het klikte, dus de eerste paar uur wel samen met haar opgetrokken. Maar daarna wilde ik liever naar een ander podium en heb ik de rest van de nacht gewoon weer alleen verder gefeest.

Ik heb zelf vorig jaar ook een topic over alleen uitgaan geopend, misschien nog wel leuk voor je om andere ervaringen te lezen:

Natozlato

Wijs gebruiker
Je bent zo oud als je je voelt, en als je de juiste festivals uitzoekt, zijn er, naast twintigers, genoeg 30 en 40plussers.
Ik ben 41, m'n vriend begin 30 en we hebben vrienden die in de 20 zijn, is gewoon heel gezellig en ik merk niet veel van het leeftijdsverschil.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan