• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Legaliteit 6-APB & 2-FA in België?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

duckbird

Newbie
Over 2 weken ga ik met een aantal vrienden naar Tomorrowland! We zouden hier graag wat drugs gebruiken, maar vinden het niet zo relaxed om ter plekke wat te moeten regelen, omdat je dan niet goed weet wat je krijgt. Zelf XTC meenemen gaan we ook niet doen, omdat we dit toch veel te risicovol vinden.

Daarom zijn we nu aan het kijken of er legale alternatieven zijn, zoals bijv. 6-APB of 2-FA. In Nederland zijn deze stoffen namelijk nog niet verboden. We kunnen echter niet goed vinden of deze stoffen in België ook nog niet verboden zijn. Iemand die ons hiermee kan helpen?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Denk maar niet dat ze je met je pilletje en je poedertje binnenlaten op het festival als je bij de controle zegt dat het RC's zijn in plaats van reguliere drugs.

duckbird

Newbie
Haha, zo naïef ben ik nou ook weer niet :wink:
Uiteraard verstoppen we deze middelen dan alsnog. Het gaat er meer om dat we niet het risico willen nemen om met een illegaal middel zoals MDMA gepakt te worden omdat je er België dan een stuk minder goed vanaf komt.

Als 6-APB of 2-FA niet verboden zouden zijn en we worden dan 'gepakt', dan is er niks aan de hand.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
In eerste instantie heb je net zo veel gezeik want er gaat wel een paar weken overheen voor het de politie duidelijk is om welke stoffen het gaat.

Atwa

Experimenterende gebruiker
Daarnaast heeft België een paar maanden geleden de wet aangepast, waardoor RC's daar ook illegaal zijn, al mogen ze in Nederland (nog) wel.

Het risico op het meenemen van 6-apb of mdma is even groot en de mogelijke straf ook.

ketakoekjes

Bewuste gebruiker
Alle RC's zijn momenteel in België illegaal, en de nieuwe zijn ook gelijk illegaal. De vettige Belgische overheid vond het heel verstandig om gelijk alle RC's illegaal te maken nadat er een 35-jarige klungel ging rommelen met 3-MeO-PCP die hij online had gekocht en deze combineerde met hooggedoseerde XTC. Ik denk niet dat als ik morgen bleek drink waar op staat 'not for human consumption' dat bleek in heel het land wordt verboden, maar dat doen ze blijkbaar wel met RC's. Men is niet eens zeker of het door de 3-MeoO-PCP kwam of door de hooggedoseerde XTC want er werden alleen sporen gevonden in zijn lichaam van de stof. Ik zou zeggen gebruik lekker illegale drugs en blijf gebruiken maar test je pillen wel en laat de overheid zien dat wij zulke belachelijke wetten niet pikken.

Nederland volgt binnen enkele maanden met het verbod en dan verdwijnen deze stoffen ook jammer genoeg van de Nederlandse markt. Zeer jammer.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
We kunnen echter niet goed vinden of deze stoffen in België ook nog niet verboden zijn. Iemand die ons hiermee kan helpen?
In België hebben ze de Amerikaanse analogenwet ingevoerd onder de naam van de nieuwe psychoactieve stoffen ofwel de NPS wet. Dat betekend dat bepaalde stoffen met een bepaalde basisstructuur bij voorbaat al verboden zijn.

Daardoor worden in België 6-APB en 2-FA bij voorbaat al verboden omdat beiden een Phenylethylamine basisstructuur hebben. Eigenlijk zou dit ook Methylfenidaat (Ritalin) en Benzodiazepine analogen bij voorbaat verboden maken. Echter omdat iemand heeft gezegd dat Phenylethylamines met een piperidine groep Fenidaten zijn en dus niet meer Phenylethylamines valt alles met een Methylfenidaat (Ritalin) basisstructuur niet meer onder de analogenwet. Hetzelfde dus met Benzodiazepines en vele andere stoffen.

Het komt er in de praktijk op neer dat binnen de context van chemie de overheid en niet de wet bepaald waar de lijn qua legaliteit getrokken wordt.

In België worden brieven echter (hopelijk) niet ingekeken in verband met briefgeheim en vendors verzenden alsnog naar België zodra er een bestelling geplaatst wordt aangezien het niet hun maar jou adres is die op de brief zal staan. Mijn ervaring is in ieder geval dat je ondanks de Belgische NPS wet alsnog zonder consequenties binnen België de bovengenoemde NPS kunt bestellen. Mocht je wel betrapt worden in de daad zal dit in België echter alsnog opgevolgd worden als het bestellen van illegale harddrugs.

Ik dacht dat de Ketamine basisstructuur illegaal was in België maar de PCP basisstructuur niet. Vergelijkbaar aan de analogenwet in de VS. Ik zou mij kunnen vergissen maar 3-MeO-PCP is in België onder de analogenwet zelfs nog legaal dacht ik.

In de praktijk zal men waarschijnlijk sowieso schijt hebben aan of het onder de Belgische analogenwet valt of niet.
Het is mogelijk om te bestellen in ieder geval.

ketakoekjes

Bewuste gebruiker
Het is mogelijk om te bestellen in ieder geval.
Bestellen van NPS kan niet via de meeste sites naar hier, daarom raad ik aan om het donkere kant van het internet te gebruiken, als je weet wat je doet zul je nooit tegen de lamp aanlopen of worden bestolen. Van alles wat ik heb besteld zijn maar 2 enveloppen in de post kwijtgeraakt.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan