Lemontek, Wat, Hoe en Waarom?

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door acht.zes, 11 feb 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. acht.zes

acht.zes Bewuste gebruiker

Hoi,

Ik ben ervaren Paddo/truffelgebruiker, maar nog nooit 'gelemontekd'

Voor de leek, Lemontek is het vermalen van de paddo's/truffels en dan een 20 minuten in citroenzuur laten staan en dan wordt de psilocybine op een andere manier opgenomen door je lichaam dan normaal.

Ik ben geneigd dit van de week eens te proberen, maar mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen is: wat is nou eigenlijk het verschil behalve eerder pieken en een kortere trip? Is de trip anders? heftiger?

De trip wordt trouwens al een serieuze, een dubbele portie Mother's Finest (de top truffel van Freshbox) in combinatie met Syrische wijnruit ( licht psycho-actief en tevens Mao-remmer die de stoffen in de truffels optimaliseerd). Dat zou het equivalent moeten zijn van minstens 3 porties. ik heb er nu al zin in lol. :)

Maar de vraag is dus of het een Lemontek wordt of niet. Een portie Lemontek en een portie normaal zou ook kunnen.

Mijn punt is eigenlijk dat ik een lange trip zeer op prijs stel, dus alles wat de trip verkort zie ik eigenlijk niet zo zitten.

Dus als je mij van info kan en wil voorzien, gelieve hieronder je reactie achter te laten.

2. Ontdekkingsreiziger

Ontdekkingsreiziger Experimenterende gebruiker

Zelf de laaste paar keer lemon tek gedaan. Ik heb hier ook veel verhalen over gelezen en sommige zweren bij de effecten. Voor mij persoonlijk heeft het niet een beduidend ander effect los van dat de inwerktijd iets korter is. De reden dat ik het lemon tek doe is dat ik het niet moeilijk vind om een zuur shotje weg te drinken en truffels eten vind ik verschrikkelijk. Ook wordt ik niet misselijk (op de maag) van lemon tek waardoor ik dit samen met thee de beste opties vind om truffels te nuttigen.

acht.zes vindt dit leuk.
  3. Fenrir

Fenrir Belezen gebruiker

In mijn ervaring werkt de lemon tek een kwartiertje sneller, duurt de trip een kwartiertje korter, en is het effect ongeveer gelijk aan anderhalf keer de gebruikte dosis.

Tip: maak eerst de lemon tek, en giet na een half uurtje warm water erbij. Liever een kopje vieze thee dan vijf happen zure drek.

Ik heb geen ervaring met wijnruit erbij. Heb je voor de zekerheid gecheckt of Psilo en MAO-remmers en citroenzuur geen rare interacties hebben?

Het klinkt in ieder geval als een opperbest en heftig tripje. Veel plezier alvast!

acht.zes vindt dit leuk.
  4. acht.zes

@Fenrir
    Er zitten in Paddo's en Truffels nog meer stofjes buiten psilocybine en die worden dus geactiveerd door de Mao-remmer, dat is dus juist de bedoeling. Mijn ervaring is dat het iets sterkere Visuals geeft en ook de golfbeweging wordt heftiger. De trip zelf wordt ook wat verlengd. Citroenzuur kan geen kwaad, heb de vorige keer de Syrische Wijnruit al in een mengsel van thee en citroenzuur gedaan zodat die wat beter werd opgenomen, nu nog hetzelfde met de truffels doen.

Dus volgens jouw is een lemontek al anderhalf keer zo sterk? Dus dan zou ik met een lemontek + Syrische wijnruit van 2 porties naar tegen de 4 porties moeten gaan?

En de totale werking van de lemontek is per definitie niet minder lang?

wellicht toch een lemontek dan + de Syrische wijnruit. Kandidaten zijn morgen en overmorgen, woensdag en donderdag heb ik geen tijd. Of anders vrijdag pas.

edit;
    overigens vind ik truffels en paddo's best lekker om gewoon zo in mijn mik te duwen, helemaal niet smerig of zo. Maar ik lust dan ook eigenlijk alles, zelfs Kratom vind ik lekker. :tongueout:

Fenrir vindt dit leuk.
  5. Fenrir

Fenrir Belezen gebruiker

Mooi zo, ik verwachtte ook niet dat het gevaarlijk zou zijn hoor. Better safe than sorry!

Daar lijkt het wel op. Ik ben in ieder geval al benieuwd naar een trip reportje :mrgreen:

De trip zelf is bij mij wel minstens een kwartier korter, en de inwerktijd ook. Van inname tot baseline ben ik dus zeker een half uur korter bezig.

acht.zes vindt dit leuk.
  6. acht.zes

Een Lemontek wordt het dus :)

Een volle 2 porties zijn het eigenlijk niet want ik heb de vorige keer ongeveer 2 gram gesnoept halverwege de vorige trip met de iets mildere 'cosmic connectors'. Die trip was al fantastisch.

Dus gaat het worden:
    Iets minder dan een dubbele portie Mothers Finest in Lemontek vorm + Syrische wijnruit. Ach, laat ik van de laatste ook maar iets meer nemen, 0,5 gram deze keer. En flink vasten van tevoren.

Ik verwacht een hele heftige trip, met minder ga ik met deze materie echt geen genoegen nemen! :tongueout:

Fenrir vindt dit leuk.
  7. acht.zes

Vandaag lijkt me wel een mooie dag :)

Wel wil ik deze keer in het donker trippen is toch een stuk fijner. Dat betekent dus pas eind van de middag/begin van de avond en aangezien ik vasten een meerwaarde vind betekent dat dus de hele dag niet eten, eens kijken of ik dat vol hou. En dan gaan we ook maar iets meer werk maken van de setting, Ik denk dat de tafel uit de huiskamer gaat en ik wat dekens neer leg, uiteraard kaarsjes. Is de action vandaag open? misschien daar nog wat low budget lichtdingetjes halen of zo. Iets met blacklight wellicht.

8. Fool

Fool Badass junkie

Ben je niet bang dat je erg slap wordt van een hele dag vasten? Met zo'n trip lijkt me dat niet perse goed voor de ervaring.

9. acht.zes

@Fool
    Nee, integendeel. Vasten voor psychedelica is volgens mij net zou oud als het trippen zelf en wordt zelfs aangeraden, alles wat zich in je maag bevindt kan de trip beinvloeden. Voor Paddo's/truffels op zich wordt minstens 6 uur van te voren niet eten aangeraden, maar nu met Syrische Wijnruit er bij wordt dat al 12 uur. Ik heb gisteren heel goed gegeten dus ik zou de dag wel door moeten komen.

Wel moet ik nog wat Mao-remmer veilige etenswaren in huis halen voor na de trip want dan zal ik honger hebben als een paard.

Ik heb nu 3 bakken koffie op en daar laat ik het bij. Nog een lekkere thee halen (ook weer uitkijken met wat er in zit, mag absoluut geen sintjans-kruid bijvoorbeeld).

Maar goed, er zijn handige sites met alle info wat je wel en niet mag, bijvoorbeeld deze

edit;
    ik hou het bij fruit en wat noten denk ik.

De voorpret is enorm deze keer. Ik heb er echt heel erg veel zin in. Voorpret zorgt uiteraard ook voor een perfecte mindset, geen twijfel, geen gepieker, vol overtuiging en met een big smile op je gezicht de trip in gaan is gewoonweg geweldig. :)

Laatst bewerkt: 12 feb 2018
  10. Mango

Mango Newbie

Succes met de reis :)
    Ben benieuwd hoe het uitpakt, zal vast een hele ervaring worden.

acht.zes vindt dit leuk.
  11. acht.zes

Dank je @Mango

De voorbereiding is begonnen, de truffels zijn fijn gestampt (het aroma komt je tegenmoet, wat een psylo lucht zeg lol), en het water voor de Syrische Wijnruit-thee staat op. :tongueout:

17:00:
    De Syrische wijnruit thee zit er al in. Papje gemaakt van de vermorzelde truffels en flink wat citroenzuur. Eierwekker op 20 minuten gezet, en Aphex Twin - Ambient Works 85-92 op gezet.

Laatst bewerkt: 12 feb 2018
    Auraz en Fenrir vinden dit leuk.
  12. acht.zes

Pff, wat was me dat toch nu weer zeg! :tongueout:

Fenrir vindt dit leuk.
  13. acht.zes

Ik ben nog steeds niet helemaal boven theewater maar kan alweer beetje denken.

Het was er over, overduidelijk. Het was geen bad trip of zo, maar gewoon net te heftig. Daarnaast ook heel chaotisch allemaal, zal ook wel komen omdat ik mijn ADD-medicatie de laatste 2 weken 2 keer 4 dagen niet heb genomen om er een Mao-remmer bij te kunnen nemen. En daardoor kon ik al die visuele en mentale prikkels ook al niet goed verwerken en ben ik behoorlijk overprikkeld geraakt.
    Daarnaast dus een kater, eigenlijk gisteren in de comedown al en nu nog steeds. Alsof er dikke stroop in mijn hersenpan zit, alles gaat zo traag en moeizaam.

Maar goed, weer een les geleerd, meer is niet altijd beter.

Over de Lemontek, het werkt sneller, de piek komt eerder en in plaats van de gebruikelijke golven heb ik een continue piek gehad de eerste 2 uur, dan lijkt ineens alles weg te zijn en dan bam weer helemaal terug er in. en dat blijft zich nog herhalen een uur of 2 en dan begint het snel af te zwakken, dus de totale duur is inderdaad wat korter.

Ik heb nog wel even nodig om deze te verwerken. Voorlopig geen triprapport, ik zou niet weten waar ik moet beginnen en of ik die van gisteren überhaupt wel op papier ga krijgen.

Fenrir vindt dit leuk.
  14. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Klinkt heftig inderdaad! Ik hoop dat je de ervaring binnen aan paar dagen (of langer indien nodig) wat beter zal kunnen plaatsen. Wat was je uiteindelijke dosis nu precies?

Fenrir vindt dit leuk.
  15. acht.zes

@Roze olifant

de dosering was ietsje minder dan 2 porties Mother's Finest van Freshbox op de Lemontek manier samen met 0,7 gram Peganum Harmela extract x10. Het voelde aan als over de 3 porties, in ieder geval versterkt Peganum Harmela de trip enorm, en wellicht ook versterkt door de Lemontek, maar dat weet ik niet zeker want geen vergelijkingsmateriaal (eerste keer Lemontek)

16. acht.zes

Pas na de eerste joint gisterenavond voelde ik me weer oke. :)

Dan een nachtje lekker slapen en voel me weer helemaal top! :)

Fenrir vindt dit leuk.
  17. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ik zie dat je het inmiddels al gedaan hebt, maar je trip versterken met zowel een lemon tek als een MAO remmer lijkt me nogal onnodige overkill eerlijk gezegd.

Sowieso snap ik niet echt waarom je de eerste keer lemon tek inclusief een MAO remmer zou willen doen, want dan weet je naderhand dus nog steeds niet wat nou echt het effect van de lemon tek is. Ik neem aan dat dit niet ook meteen je eerste keer een MAO remmer erbij was?

Ik heb zelf in het verleden veel lemon tek trips gedaan en in mijn ervaring kwam het overeen met een dosering die zo anderhalf a 2 keer zo hoog lag. De piek komt inderdaad veel sneller opzetten en is ook vrij heftig en dan zakt het snel weer weg. Behalve het versterken en verkorten van de trip heeft het eigenlijk nooit echt effect gehad op het karakter van de trip.

Mijn eerste keer lemon tek (en pas mijn 3e of 4e trip in totaal) dacht ik trouwens dat het hele idee erachter bullshit was en had ik ook vrij hoog gedoseerd. Ik ben toen uit mijn lichaam ben getreden en kon mijzelf zien liggen, bizarre maar ook hele bijzondere ervaring was dat.

acht.zes vindt dit leuk.
  18. acht.zes

@Psychedelibee
    Ik heb 2 weken geleden dus voor het eerst truffels + Mao-remmer gedaan, een portie Cosmic connector's + wat peganum harmela en dat was dus al een fantastische trip.

en van de week dus 2 porties mother's finest Lemontek + iets meer peganum harmela dan de vorige keer. En inderdaad, dat was dus echt overkill.

Hoewel de ervaring van de week er over was, heb ik er toch wel plezier aan beleefd, het was sowieso een heel bijzondere ervaring. Maar ik weet nu dat er op het gebied van truffels toch ook wel grenzen zijn die als ze overschreden worden voor een minder plezierige ervaring kunnen zorgen. Want als wat jij stelt over Lemontek waar is (de trip wordt anderhalf tot 2 keer versterkt) dan had ik dus gewoon het equavilent op van maar liefst minstens 4 porties tot 5 porties truffels (want ik ben er van overtuigd dat de Mao remmer de trip ook al 1,5 tot 2 keer versterkt). En zo voelde het dan ook.

Dus volgende keer wat minder, weet ik dat ook weer. :)

Overigens veranderd de Mao-remmer wel de aard en het karakter van de trip, dai is voor mij overduidelijk. En ik zal eens een lemontek zonder mao-remmer doen om te kijken of ik tot dezelfde conclusie als jou kom (de lemontek is wel versterkend maar de aard en het karakter van de trip veranderd niet).

Laatst bewerkt: 16 feb 2018 om 11:14
  19. Psychedelibee

Stel dat ze allebei het 2 keer versterken weet ik niet of je zo simpel kunt zeggen dat het gezamenlijk dan keer 4 wordt, maargoed overkill en onvoorspelbaar wordt het sowieso. Wat was de gedachte om beiden versterkers te gebruiken? Die snap ik namelijk nog steeds niet eerlijk gezegd.

Wist je dit als ervaren tripper echt niet? Beetje naïef, vind je niet? Niet vervelend bedoelt hoor, maar dit soort opmerkingen verwacht ik alleen van newbies eigenlijk.

20. acht.zes

Nou ja, kijk...

Ik ben inderdaad ervaren tripper en het gaat eigenlijk altijd goed, zelfs tot een driedubbele portie toe dus ik zocht dan ook echt een 'over the top' ervaring. Ik was gewoon benieuwd wat er zou gebeuren als ik nog een stapje verder zou gaan.

Geen naiviteit dus, maar bewust op zoek geweest naar de grenzen en daar wellicht wat overheen gegaan.

Maar goed, zo erg is het nu allemaal ook weer niet. Het was net over het randje maar heb het gewoon ondergaan, niet in paniek geraakt of zo en er niks aan overgehouden of iets dergelijks.

Dus constateer ik achteraf gewoon eerlijk dat ietsje minder wat beter zou zijn geweest, meer moet je er niet achter zoeken.

21. Psychedelibee

Ja ok als je zo zegt snap ik het, in je eerdere bericht zei je namelijk wat anders.

Maargoed ik ben oprecht wel benieuwd naar wat jouw gedachte was bij 2 versterkers tegelijk nemen? Waarvan je dus van 1 slechts 1 keer eerder een ervaring had en de andere nog nieuw was.

22. acht.zes

@Psychedelibee

Nu breng je mij een beetje in verwarring, hoezo spreek ik me tegen of zei ik wat anders?

En mijn gedachte hier bij heb ik toch ook al vermeld?

Ik weet niet wat ik er verder nog aan moet toevoegen dan. Wat wil je nu precies?

Het komt op me over alsof je vind dat ik dom bezig ben geweest en daar veroordelend over bent en dat vind ik een beetje misplaatst.

Laatst bewerkt: 16 feb 2018 om 16:33
  23. Psychedelibee

Nouja in je eerdere post zei je dit:
    Waarmee je dus zegt dat je nu weet dat er grenzen zijn bij truffels, met andere woorden dat wist je eerst niet.
    Hiermee zeg je dat je wist dat er grenzen zijn en die bewust hebt opgezocht. Maargoed, dit is een formuleringskwestie en dus wat mij betreft ook gewoon klaar hoor. Ik wilde gewoon alleen weten of je echt zo naief was als uit die eerdere post deed vermoeden, het antwoord is nee.

Ik ben benieuwd naar waarom je zowel de lemon tek als een MAO remmer wilde combineren. Buiten dat je opzoek was naar je grenzen maak ik dat verder niet uit je tekst op. Want er zijn zoveel manieren om grenzen op te zoeken, dus 2 versterkers combineren is daar niet meteen een logisch gevolg van. Bovendien had je effectief met een MAO remmer ook pas slechts 1 ervaring, dus dat opzich had nog voldoende kansen geboden om de grenzen verder op te zoeken. Of dus het proberen van een andere versterker, de lemon tek, om te kijken hoe die je grenzen benadert.

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik probeer je niet aan te vallen ofzo maar probeer gewoon te begrijpen wat je beweegredenen waren. Ik denk dat ik er vooral zo lang op door ga (lees nieuwsgierig) omdat ik zelf altijd eerst dingen in isolement wil begrijpen voordat ik ook ga combineren. Met andere woorden ik zou zelf gewoon eerst meerdere ervaringen met MAO remmers opdoen en seperaat meerdere ervaringen met de lemon tek, om dan pas eventueel later die 2 te combineren.

24. acht.zes

@Psychedelibee

Inderdaad, want ik was nog nooit over die grens gegaan, niet in de eerdere 60+ trips en zelfs niet met 3 porties. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik wat meer kon hebben, zelfs bij 3 porties.
    moeten we gaan vallen over formulering? nee dus gelukkig
    Om dus een over de top ervaring te krijgen en die kreeg ik dan ook. En dan moet ik concluderen dat die ervaring er net over was, dus weet ik nu waar mijn grens ligt en dat wist ik hier voor dus niet. Dus dit alles is naast een toch wel onvergetelijke ervaring toch wel ergens goed voor geweest.
    Dat de trip zo heftig was is een ding, maar waar ik meer van ben geschrokken is de kater die ik dus nog nooit kreeg na Psylo-trippen. Ik ben echt vanaf de comedown tot ik 24 uur later een joint rookte er behoorlijk vanaf geweest, kon nauwelijks denken, iets ondernemen of weet ik veel. Die kater is nieuw voor me en had ik absoluut niet verwacht.

dus voor de toekomst, ik zal de volgende keer denk ik 3 porties halen en eens 1,5 lemontek doen en dan nog eens 1,5 met mao remmer. En dan misschien eens 1 portie met beiden. En dan kan ik kijken waar mijn voorkeur ligt.

Vooralsnog ben ik zeer tevreden over de mao-remmer, het voegt echt iets toe aan de trip. De Lemontek ben ik nog niet zo zeker van, wellicht heb ik liever een wat langere en meer geleidelijkere trip dan een korte met een grotere piek aan het begin. Maar goed, dat zal de toekomst gaan uitwijzen.
    Maar dat zal niet binnenkort zijn, heb nu 2 keer vet getript in anderhalve week tijd op psylo en ben nu weer bezig met andere zaken. Ik heb Baby Hawaian Woodrose Madagascar in huis en dat gaat de volgende trip worden. Ook daar zoek ik naar een juiste dosering, volgens de smartshop man is 2 a 3 zaadjes genoeg, maar op de verpakking staat 4-8 zaadjes, maar volgens smartshopman heb ik met 8 zaadjes geen fijne trip en zal ik een 8 uur lang mijn huis gaan onderkotsen. dus daar beginnen we ook maar wat rustiger mee.

Iemand bekend met LSA trouwens?

Laatst bewerkt: 16 feb 2018 om 17:19
  25. Psychedelibee

Thanks voor het toelichten, vind het gewoon interessant om te lezen hoe een ander naar deze dingen kijkt.

Ik heb zelf 1 keer Hawaian Baby Woodrose gedaan. Ik heb echter de gewone gedaan en meen me te herineren dat de Madagascar variant wat potenter is.

Ik heb destijds 5 zaadjes genomen en dat was niet echt een hele fijne trip. Niet zozeer omdat het zeer overweldigend was ofzo, maar het was niet heel aangenaam en een echt bijzondere trip bleef uit. Na zo'n 3 kwartier begon het te werken en toen heb ik het eerste uur vooral extreem moeten overgeven. Tijdens het overgeven had ik nog wel aardige visuals maar daarna verdwenen die eigenlijk volledig. Wat overbleef was een soort versufte staat met een milde psychedelische mindset. Hierdoor heb ik er eigenlijk jaren geen interesse meer in gehad, maar inmiddels zou ik het wel weer eens willen proberen eigenlijk.

Als je de zaadjes kauwt hoort overgeven er wel gewoon bij, ook bij minder dan 8 zaadjes. Maar er staan online ook wel extractie methoden die de misselijkheid aanzienlijk zouden moeten verminderen.

acht.zes vindt dit leuk.
  26. acht.zes

@Psychedelibee
    Ik heb begrepen dat de hoesjes van de zaadjes juist tot de lichamelijke bijwerkingen leiden. dus heb het advies gehad om eerst 1,5 uur in water te laten weken, dan de hoesjes er af halen (gaat dan gemakkelijk), en dan hou je de zaadjes over. die fijnstampen, opnieuw in water laten staan, dan het water opdrinken en een half uur later het bezinksel nog naar binnen werken.

madagascar is inderdaad de meest potente heb ik me laten vertellen.

27. Psychedelibee

Ja klopt dat zou al enorm moeten helpen inderdaad, helaas hadden ze mij dit destijds niet verteld in de smartshop. Maar er schijnen ook extractie methoden te zijn die nog beter werken, alleen daar gaat ook wel aanzienlijk wat meer werk inzitten.

acht.zes vindt dit leuk.
  28. acht.zes

@Psychedelibee
    Bedankt voor de tip, ik zal eens rond gaan struinen op het internet om te kijken of ik een methode vind die mijn lichaam het minst belast. :)

29. Psychedelibee

Psychonautwiki heeft 3 verschillende methodes op hun website staan zie ik nu.

Laden...

Deel Deze Pagina