1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WAARSCHUWING Let op: 4-FA bevat soms alfa-PVP!

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Drugs Infolijn, 21 aug 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Drugs Infolijn

Drugs Infolijn Trimbos Instituut Professional

Op drugstest.nl staat een bericht over 4-fluoramfetamine (4-FA/4-FMP) waar geen 4-fluoramfetamine in blijkt te zitten maar alfa-PVP. Alfa-PVP is ook wel bekend onder de naam Flakka en is een synthetische cathinon. Dit is mogelijk extra riskant aangezien de werkzame dosis van alfa-PVP een stuk lager ligt dan bij 4-FA. Kijk dus extra goed uit en laat je drugs testen.

Lees ook meer over 4-FA op drugsenuitgaan.

2. Fool

Fool Badass junkie

Kwalijke zaak. :confused:

Thanks voor de waarschuwing!

GroteDoppe vindt dit leuk.
  3. Haardroger

Haardroger Belezen gebruiker

Dat er zaken in verwerkt zitten die niet beloofd worden is een kwalijke zaak, maar dat risico blijft helaas altijd bestaan.
    Omdat ik nog nooit van Flakka oid heb gehoord vraag ik mij ook een beetje af wat hier verder het grote probleem mee is.
    Wil dit bericht zeggen dat je juist volledig gaat trippen omdat het eerder werkt, of juist het tegenovergestelde? Dit kan ik er niet helemaal uit op maken?
    Indien het over het tweede gaat zie ik er verder niet echt een heel groot probleem in. Je neemt iets, denkt dat het niet werkt en hervat je avond. Niks mis mee toch? Het is alleen flink zonde...

4. Fool

Fool Badass junkie

Flakka is in Amerika een vrij groot probleem, daar zijn van die verslaafden die kannibaal worden en compleet psychotisch en dat soort rare dingen.

Precies andersom, een dosering 4-FA is belachelijk veel a-PVP

5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Bedankt voor de waarschuwing, dat kan nog wel eens gevaarlijke praktijken opleveren als mensen het niet laten testen en A-PVP blijken te hebben gezien de veel hogere potentie. Plus dat de werking ook nog eens anders is, wat ook niet heel wenselijk is natuurlijk.

Sorry dat ik het zeg, maar wat een achterlijke redenatie is dit zeg. Omdat je iets niet kent is het geen probleem? Dan is het juist een extra groot probleem omdat je niet weet wat het doet. Daarbij zeggen ze in het bericht ook juist dat je van A-PVP veel meer nodig hebt. Je moet gewoon iets niet gebruiken als je niet weet wat het is en daarom is het een goede waarschuwing om mensen in te laten zien dat ze mogelijk iets gekocht hebben wat niet is wat ze dachten.

6. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

A-PVP valt denk ik het best in perspectief te brengen qua effecten als een zeer vuige en goedkope amfetamine met meestal wat meer bijwerkingen.
    De potentie van A-PVP wordt geschat op 4x die van methylfenidaat, ik persoonlijk denk dat 3x potenter een meer realistische schattig geeft.

Bij 40mg methylfenidaat schiet de hartslag al gevaarlijk hard omhoog, aangezien A-PVP zo'n 3x potenter is kun je je vast wel voorstellen wat het doet zodra je per ongeluk 100mg A-PVP i.p.v. 4FA naar binnen werkt, dan heb je grof geschat een 10 dubbele overdosis, dat ga je vrijwel geheid niet overleven. :rolleyes:

De meeste mensen doen geen moeite om wat ze besteld hebben te laten testen of een allergie test te ondergaan voor gebruik, er zijn wel meer gevallen bekend dat mensen een stofje bestellen van een RC site, het stofje bij aankomst direct naar binnen werpen en vervolgens naar het ziekenhuis afgevoerd werden omdat de verkoper per ongeluk zakjes of een stofje heeft verwisselt.

In de VS viel A-PVP (en eerder MDPV) niet onder de 'analogenwet' en was hierdoor zeer populair en veel gebruikt in de VS, zo is vaak het beeld naar voren gebracht dat het populair is onder de 'methamfetamine gebruikende gemeenschap' daar.

A-PVP is absoluut niet gezond en valt zeker niet aan te raden maar de Amerikaanse verslaggeving wil de realiteit nog wel eens wat sensationeler weergeven dan dat het is. A-PVP wordt op gigantische schaal gebruikt in de VS en de mensen die het gebruiken zijn vaak daklozen, zware stimulant verslaafden en meestal de meest kwetsbaar bevolkingsgroep van de samenleving, A-PVP is in ieder geval niet de onderliggende oorzaak dat iemand besluit kannibalisme uit te oefenen. :P

7. Fool

Fool Badass junkie

Nee, dat zal best, ik had het wel wat meer genuanceerder kunnen brengen. Het is schijnbaar in ieder geval wel de trigger tot een stimulantenpsychose bij een aantal mensen daar. :P

8. Haardroger

Haardroger Belezen gebruiker

Sorry dat ik het zeg, maar wat een achterlijke redenatie is dit zeg. Omdat je iets niet kent is het geen probleem? Dan is het juist een extra groot probleem omdat je niet weet wat het doet. Daarbij zeggen ze in het bericht ook juist dat je van A-PVP veel meer nodig hebt. Je moet gewoon iets niet gebruiken als je niet weet wat het is en daarom is het een goede waarschuwing om mensen in te laten zien dat ze mogelijk iets gekocht hebben wat niet is wat ze dachten.[/quote]

Die zin was bedoeld als koppeling aan het daaropvolgende gedeelte. Daarnaast was het persoonlijk bedoeld.
    Omdat IK niet weet wat voor drug het is zie ik het probleem ook niet.
    Mocht ik dit wel weten dan zou ik hierin ook verder kunnen denken...
    Daarnaast wil het ook nog niet zeggen dat ik meteen vanalles achterover gooi als er het etiket "drugs" op geplakt staat. Deze redenering is wel ver doorgetrokken van de geciteerde zin...
    Snappie?

9. Psychedelibee

Ik zie nu dat ik een foutje in mijn bericht had geplaatst. Ik zei dat je van a-pvp veel meer nodig hebt, maar het is juist veel minder. Dus als je een normale 4-fa dosis neemt en het blijkt a-pvp te zijn dan heb je direct een zware overdosis te pakken. Nogal gevaarlijk dus.

Dat ik zei dat je niet zomaar iets moet gebruiken was niet voor jou persoonlijk bedoeld maar in het algemeen. Ik had mijn punt misschien iets duidelijker moeten maken, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat een drug die voor jou of iemand anders onbekend is juist een extra groot probleem is los van het feit of die drug heel potent is. Dit komt omdat je dan ook totaal geen idee hebt wat het effect zou moeten zijn en wat voor dosis daar bij hoort. Als je 4-fa denkt te kopen en het blijkt iets anders te zijn maar wat je wel kent, kun je in ieder geval met je volle verstand besluiten het wel of niet te gebruiken.

Dit soort waarschuwingen zijn heel goed omdat het maar weer aantoont dat je drugs altijd moet laten testen. Zelfs RCs waarbij toch veel mensen er vanuit gaan dat het altijd goed is, kunnen nog wel eens wat anders bevatten. Als je daar niet voorzichtig mee omgaat kun je in het ergste geval een zware overdosis krijgen en overlijden.

10. MeejheM

MeejheM Badass junkie

het zou me niks verbazen als dat spul zodanig versneden is dat de sterkte globaal overeenkomt met 4-fa. zelfs a-pvp zal duurder zijn dan je doorsnee versnijmiddel. dus het is NOG goedkoper, en de kans bestaat dat je tevreden klanten houd. een dode junk is niks waard voor de dealer.

11. Fool

Fool Badass junkie

Zou wel logisch zijn, maar gebeurd niet altijd. mijn 6-APB was ook pure 5-meo-dalt, een stofje dat veel potenter in de boeken staat dan die eerste.

12. Psychedelibee

Soms is het ook gewoon mislabelling door medewerkers die niet op zaten te letten.

13. Koekwaus026

Koekwaus026 Experimenterende gebruiker

Ik heb mensen meegemaakt ja die dit gebruikten en meer "bleken" nodig Te hebben, nog net niet is het slecht afgelopen, moest ze elke seconde in de gaten houden, wat moeilijk is als je xtc op hebt.

14. MeejheM

MeejheM Badass junkie

ik houd zelf niet van RC's vanwege het feit dat er weing onderzoek naar is gedaan, laat staan wisselwerkingen etc.

maar ik snap niet waar jullie je RC's inslaan. de meeste stoffen zijn gewoon beperkt leverbaar voor onderzoek, maar komen wel van serieuze farmaceutische bedrijven af, en zijn in de mooiste labs vervaardigd. bronnen noemen mag niet, maar ik heb onze vriend Sir Erick bijvoorbeeld een site laten zien zoals mijn (in dit geval oude) bronnen eruitzien, en die vond het nogal wat. professioneel, en distributeurs in vrijwel elk ontwikkeld land. nou wil ik hem geen woorden in de mond leggen. dus deze hele post is verzonnen.

15. Lemonade

Lemonade Experimenterende gebruiker

Ervaren met beide stoffen, alfa-PVP is lokaal verdovend zoals cocaïne. Mensen die een likje nemen van de 4-FMP en een verdoofde tong krijgen, zijn dus verzekerd van vervuiling.

Laden...