1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Leuke stimulerende RC's?

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door MDMAZING, 17 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Wat zijn nou leuke stimulerende middelen die lijken op speed oid. En gaan alle stimulerende middelen op je serotonine? Ik zoek meer een stimulerende middel waarbij je je ook wel eurofisch voelt.

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Speed voldoet toch aan die omschrijving? Waarom zoek je dan een vervanger?

Dus geen gemekker, pep is lekker! :tonguewink:

MDMAZING en PsyTekZ vinden dit leuk.
  3. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Mensen worden teveel verwend mer RC's. Vroeger was het gewoon pep zonder veel gezeik. Nu willen ze een stof die hun het gevoel van mdma geeft, de schade gelijk aan koffie en een comedown even relaxed als een jointje.

Ik zou toch ook gewoon opteren voor goeie ouwe pep!

MDMAZING vindt dit leuk.
  4. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Je hebt gelijk. Gewoon lekker aan de pep gaan dus.

En ja, geen gemekker, pep is heel erg lekker !

acht.zes vindt dit leuk.
  5. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Nou ja kijk @MDMAZING
    Ik vind pep persoonlijk gewoon een fijne upper, ook nog eens uiterst goedkoop en voor mij potent genoeg (ik heb er zelf niet zo veel van nodig), dan heb ik zoals ik het gebruik nooit last van enige vorm van dips en dan vind ik pep toch wel de perfecte upper. Dus heb ik gewoon besloten dat er geen enkele noodzaak is om naar een vervanger te zoeken.

Ze zijn er wel hoor redelijke pep-vervangers, @Jmths heeft wel flink wat ervaring met RC-uppers (misschien dat die je nog wat tips kan geven), maar die is toch ook weer bij doodgewone amfetamine uitgekomen als ik me niet vergis.

MDMAZING vindt dit leuk.
  6. ketakoekjes

ketakoekjes Bewuste gebruiker

Hexen, maar daar zou ik voorzichtig mee zijn want er is nog maar weinig informatie over bekend en daar raak je best makkelijk verslaafd aan.

7. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Mja, kan wel wat vertellen wat eventueel interessant is en waarom maar de vraag is naar een euforische stimulant specifiek. Dan kom je toch wel standaard uit bij amfetamine analogen met aanzienlijke serotonine bijslag en kun je het beter gewoon bij Amfetamine houden zoals PsyTekZ al noemde.

Als antwoord op die vraag zou ik zeggen 3-FMA, maar dan leun je eigenlijk al een beetje in de richting van 4-FA.

Ketakoekjes noemt nog Hexen, in principe gewoon Amfetamine met wat extra meuk aan de staart waardoor je Amfetamine krijgt met wat meer fysieke bijwerkingen. Het voordeel dat Hexen heeft boven Amfetamine is dat je het kunt vapen wat de ervaring wel aanzienlijk wil veranderen. Maar dan ben je waarschijnlijk beter af met het sterk gelijkende N-Ethyl-Pentedrone (NEP) wat net iets minder extra meuk aan de staart heeft en dus net iets minder fysieke bijwerkingen.

Amfetamine bestaat dus uit de veel voorkomende lichamelijke neurotransmitter phenylethylamine met daaraan vast een methylgroep. Iets dat je wel vaker ziet in het lichaam, bijvoorbeeld wanneer het lichaam de effecten van noradrenaline versterkt plakt deze er eveneens een methylgroep aan vast om het meer bekende adrenaline te vormen.

Op de wikipedia wordt Amfetamine dan ook omschreven als semi synthetisch. Des te meer ja af wijkt van de Amfetamine basisstructuur des te minder de moeite een stimulant vaak wordt. Met wellicht Methamfetamine als uitzondering maar dat heeft dus weer serotonine affiniteit waardoor deze aanzienlijk verslavender wordt. Al ben ik eigenlijk wel benieuwd naar N-Ethyl-Amfetamine, Amfetamine met minder fysieke bijwerkingen klinkt als een droom in mijn oren.

acht.zes vindt dit leuk.
  8. BadassPsycho

BadassPsycho Experimenterende gebruiker

Ik heb gelezen dat 2-FMA wel een interessante stof kan zijn. Sowieso minder bijwerkingen, wel minder euforie dan 'normale' speed. Heel functioneel in lage dosissen.

9. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Yush, ik heb zelf dus 2-FMA ongeveer een jaar lang functioneel toegepast en was hier altijd wel aardig over te spreken ondanks dat het wel een centje extra kost ten opzichte van soortgelijke stimulanten. Een vrij rustig aanvoelende stimulant die desondanks toch wel een relatief waardeerbaar effect kan leveren. Al vinden sommigen de effecten van 2-FMA weer net iets te subtiel.

Uit wat ik opmaakte uit receptorbindingsaffiniteit heeft 2-FMA een serotonine affiniteit die grof geschat ongeveer de helft is van dat van Methamfetamine wat voor mij persoonlijk nog wel binnen de grens van acceptabel valt qua misbruik potentieel.

Wanneer 2-FMA hoger gedoseerd wordt wordt de gebruiker al relatief snel geconfronteerd met fysieke bijwerkingen. Wat dat betreft wellicht meer vergelijkbaar aan methylfenidaat (Ritalin). Naast dat 2-FMA in de juiste context functioneel wel een meerwaarde kan hebben heeft deze ook wel een subtiel rustgevend effect mits met beleid gedoseerd.

BadassPsycho vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...