mathijs zei:
SpacingBen zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Aan de ene kant ja, maar dan moet er eerst heel wat meer onderzoek gedaan zijn naar de gevolgen van drugs & kans op verslaving etc..
Zo ben ik al als kind begonnen met blowen, omdat ik dacht dat het wel goed zat, je kan het toch kopen zonder dat je er voor bestraft wordt?!
Zou dit met andere drugs ook zo kunnen gaan? Ja, kijk maar naar alcohol..
Eerst een paar jaar hele goede voorlichting geven (daar licht grotendeels nu het drugsprobleem..) en dan een keer nadenken over legalisatie..
Ik heb opzich wel het idee dat jij je drugsgebruik aardig in de hand hebt..
Omdat ik daar zelf wel eens aan heb getwijfeld, vraag ik me dus werkelijk af of dit serieus bedoelt is of sarcastisch.. :P
Ik hebh et idee dat jij er teveel aan twijfelt terwijl het erg meevalt. Je hebt het prima in de hand. Serieus.
mm, nouja, dan ga ik er ook maar ff serieus op in
Kort gezegd: De meeste drugs heb ik inderdaad in de hand, maar op z'n tijd voel ik me dusdanig aangetrokken tot Cannabis, dat je je af kunt vragen of dat normaal is, en of ik mezelf er (onbewust) niet meer schade mee aanricht dan gedacht..
Oorspronkelijke post:
Ephedra: deze drugs sta ik zeker boven, en ik denk niet dat ik bang hoef te zijn hier ooit verslaafd aan te raken.. (vraag me serieus af hoe dat mogelijk is, tenzij er iets lekkers van te maken is, Zoals ze cafeine in cola verwerkt hebben bijv.)
Alcohol: Sinds ik dagelijks blow, drink ik nog nauwelijks.. Eigenlijk nooit meer dan 4 bier.. Vrijdag was een uitzondering, toen had ik 3 palm op, en 2 halve liters.. Gevolg? Ik voelde me ernstig beroerd, en had er de volgende dag ontzettend last van! (Best vreemd, gezien het feit dat ik nu veel gezonder leef dan jaren terug, maar toen kon ik zeker tot 8 bier drinken om er geen last van te hebben!) Met een gemiddelde van 4-8 biertjes in de week hoef ik me dus denk ik geen zorgen te maken idd
Paddo's: Lijkt me sterk dat gebruik hier van uit de hand kan lopen? Al gebruik ik het 3 weken achter elkaar, welke schade doet het?! (je zou je kunnen afvragen of je je dan misschien gaat isoleren?!)
Cannabis: Ik gebruik nog steeds dagelijks, en heb ook zeker momenten dat ik ''niet zonder zou kunnen'' Dat wil zeggen: Blow ik op dat moment niet, en er is geen goede vriend of vriendin om mee te praten, dan voel ik mij zeer ongelukkig, en heb ik geen enkele motivatie om te doen wat ik zou moeten doen en ben ik zeer onvriendelijk tegen mijn omgeving..
Overdag kan ik best zonder, maar savonds niet blowen veroorzaakt toch wel een heel naar gevoel in mijn buik..
Ik heb in de vakantie zo'n 50 euro in de week aan weed opgerookt, en heb zelfs een tijdje 440 euro rood gestaan, omdat ik niet wilde stoppen.. (had eigenlijk meer te maken met 2 brommers die vernielt zijn, maar goed :P)
Je zou dus kunnen stellen dat ik mijn Cannabis-gebruik niet (meer) in de hand heb.. Er zijn namelijk maar weinig argumenten te bedenken waarom ik zou moeten stoppen met Cannabis, en geloof tot op de dag van vandaag dat Cannabis meer voordelen dan nadelen heeft voor mij..
Ps, toch een argument: Om meer van m'n laatste joint te voelen, drink ik soms een paar biertjes.. Alcohol is een haddrugs.. indirect zou je dus kunnen stellen dat overmatig gebruik van Cannabis zou kunnen leiden tot gebruik van Harddrugs :P