Leven met pijn

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Goedenmiddag,
Ik ben benieuwd of hier leden zijn met chronische pijn en pijnbestrijding nodig hebben, maar worstelen met tolerantie en verslaving.

Bijvoorbeeld gebruik van wiet of opiaten.

Mijn pijnklachten zijn chronisch maar hanteerbaar met medicatie. Alleen stuit ik constant tegen de loop van tolerantie en verslaving aan. Dan moet ik afbouwen en resetten wat ook geestelijk een ellende is en de misère van een afkick. Terwijl ik niet hunker naar een roes, echt puur voor de pijn.

Of is deze keerzijde helaas een feit is en er niet aan te ontkomen?

Het hoeft niet alleen over drugs/medicatie te gaan. Ervaringen uitwisselen kan ook of even spuien, wat delen.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Zeker herkenbaar. Ik heb chronische ontstekingspijnen met acute fases en zwellingen in gewrichten en spieren.

Medicatie kan helpen maar zorgt altijd voor tolerantie en resulteert in meer nemen, onnodig zelfs.
Wiet werd ook een soort van medicatie en nam ik jarenlang dagelijks.
Momenteel probeer ik zo weinig mogelijk middelen en pijnmedicatie.
Enkel het nodige om de aandoening te remmen of vertragen.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ook zenuwpijn hier door lumbale radiculpathie.
Op minderjarige leeftijd bleek dat er in mjjn rug een zenuw bekneld zat. Dit is nooit weggegaan en 8 jaar terug werden er 3 geconstateerd. Veel verder dan nutteloze fysio en stapels recepten kom ik niet.
Zo heb ik chronische pijn laag in mijn rug wat de 1e 2 jaar uitstraalde naar mijn bekken.

De afgelopen 6 jaar betreft dit vooral ook mijn rechterbeen. 1 bonk pijn en spanning bovenaan. l Zeker na een nacht slapen. Links bij vlagen. Ik heb jouw aandoening opgezocht en schrik van de overeenkomsten. Mag ik vragen hoe ze dit bij jou geconstateerd hebben en wie. Een basisarts of was het een traject?

Zijn er ook andere dingen waar jij de pijn mee verlicht?

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Zeker herkenbaar. Ik heb chronische ontstekingspijnen met acute fases en zwellingen in gewrichten en spieren.

Medicatie kan helpen maar zorgt altijd voor tolerantie en resulteert in meer nemen, onnodig zelfs.
Wiet werd ook een soort van medicatie en nam ik jarenlang dagelijks.
Momenteel probeer ik zo weinig mogelijk middelen en pijnmedicatie.
Enkel het nodige om de aandoening te remmen of vertragen.
Mag ik vragen wat de reden is dat je gestopt bent met wiet? Wat een klote aandoening:(

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Mag ik vragen wat de reden is dat je gestopt bent met wiet? Wat een klote aandoening:(

Verslaving en tolerantie. Heb 15 jaar geblowt. Blowde enkel nog om goed te slapen en ontstekingen tegen te houden. THC/CBD in combinatie deden om dat gebied wel goed hun werk. Ik miste het leuke aspect aan blowen.
1 jaar gestopt en ga binnenkort nog wel es wiet gebruiken maar niet meer zoals vroeger elke dag jointjes.
Af en toe en vapen.

Red pill

Badass junkie
Wiet verslaving heb ik altijd al gehad als roesmiddel, en het moment dat ik chronische pijnen opliep ben ik een stuk meer gaan blowen en ben ik begonnen met opiaten en benzo's voor de pijnen en uiteindelijk verslaafd geraakt aan de roes ervan. Ik heb vaak pijnmedicatie nodig omdat ik zonder echt lijdt. Maar ik gebruik ook meer dan nodig is zoals heroïne om niet alleen pijn te doden maar ook high te worden.

It's a gift and a curse that you cannot reverse, althans zo zie ik het 🙋‍♂️

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Op minderjarige leeftijd bleek dat er in mjjn rug een zenuw bekneld zat. Dit is nooit weggegaan en 8 jaar terug werden er 3 geconstateerd. Veel verder dan nutteloze fysio en stapels recepten kom ik niet.
Zo heb ik chronische pijn laag in mijn rug wat de 1e 2 jaar uitstraalde naar mijn bekken.

De afgelopen 6 jaar betreft dit vooral ook mijn rechterbeen. 1 bonk pijn en spanning bovenaan. l Zeker na een nacht slapen. Links bij vlagen. Ik heb jouw aandoening opgezocht en schrik van de overeenkomsten. Mag ik vragen hoe ze dit bij jou geconstateerd hebben en wie. Een basisarts of was het een traject?

Zijn er ook andere dingen waar jij de pijn mee verlicht?
Hey las net jou bericht, ik dacht eerst ook zenuwpijn. Kwam bij mij door een val toen ik een overdosis fentanyl had en werd gevonden half levend met 32graden lichaamstemperatuur. Toen ik in het ziekenhuis wakker werd deed het al veel pij maar zei de internist dat die pijn vanzelf weg zou trekken, maar werd juist erger.Na een bezoek aan de neuroloog en veel testen (o.a lumbale punctie die verkeerd ging eb ik daarna 4 dagen op brancard afdeling kwam, kwam er nog geen duidelijke oorzaak uit. Heb toen een second opinion gevraagd in hetzelfde ziekenhuis en toen werkten de 2 neurologen samen. Kreeg toen een MRI die rond die 20 minuten duurde en daar kon hij mij precies laten zien op de MRI welk bot erop de zenuwen leunt. Lumbale radiculpathie / poly neuropatische pijn / CRPS TYPE 2 staat er boven in mijn patiënten dossier.

Toen de pijnpoli waar het eerst met tramadol en diclofenac werd geprobeerd de pijn draagbaar te houden. Wat niet werkte en pijnblokkades waren maar 1 maands merkbaar en mocht / kon niet elke maand ivm verzekering deals , daarna kreeg ik een TENS apparaat wat ik super pijnlijk onhandig zit. In die tijd kreeg ik eens oxycodon bij een vriendin toen ik onverwachts logeerde. En dat werkte wel tegen de pijn. Aan de pijnpoli doorgespeeld en toen kreeg ik oxycodon op recept.

Heb net als jou ook veel fysiotherapie en zelfs accupunctuur geprobeerd tevergeefs.
Een heel traject maar was wel fijn dat ze de oorzaak gevonden hadden. En ken het halve ziekenhuis ben er zo vaak geweest helaas.

Dat is het ben een deel van de test namen even kwijt en geen pc hier.

Is het bij jou bekend hoe het gebeurd is?

Hopelijk heb je minder pijn als mij.

Groetjes Tijdloos

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Hey las net jou bericht, ik dacht eerst ook zenuwpijn. Kwam bij mij door een val toen ik een overdosis fentanyl had en werd gevonden half levend met 32graden lichaamstemperatuur. Toen ik in het ziekenhuis wakker werd deed het al veel pij maar zei de internist dat die pijn vanzelf weg zou trekken, maar werd juist erger.Na een bezoek aan de neuroloog en veel testen (o.a lumbale punctie die verkeerd ging eb ik daarna 4 dagen op brancard afdeling kwam, kwam er nog geen duidelijke oorzaak uit. Heb toen een second opinion gevraagd in hetzelfde ziekenhuis en toen werkten de 2 neurologen samen. Kreeg toen een MRI die rond die 20 minuten duurde en daar kon hij mij precies laten zien op de MRI welk bot erop de zenuwen leunt. Lumbale radiculpathie / poly neuropatische pijn / CRPS TYPE 2 staat er boven in mijn patiënten dossier.

Toen de pijnpoli waar het eerst met tramadol en diclofenac werd geprobeerd de pijn draagbaar te houden. Wat niet werkte en pijnblokkades waren maar 1 maands merkbaar en mocht / kon niet elke maand ivm verzekering deals , daarna kreeg ik een TENS apparaat wat ik super pijnlijk onhandig zit. In die tijd kreeg ik eens oxycodon bij een vriendin toen ik onverwachts logeerde. En dat werkte wel tegen de pijn. Aan de pijnpoli doorgespeeld en toen kreeg ik oxycodon op recept.

Heb net als jou ook veel fysiotherapie en zelfs accupunctuur geprobeerd tevergeefs.
Een heel traject maar was wel fijn dat ze de oorzaak gevonden hadden. En ken het halve ziekenhuis ben er zo vaak geweest helaas.

Dat is het ben een deel van de test namen even kwijt en geen pc hier.

Is het bij jou bekend hoe het gebeurd is?

Hopelijk heb je minder pijn als mij.

Groetjes Tijdloos
Jeetje wat een verhaal. Wat goed dat je een second opinion hebt aangevraagd inderdaad.

Wat de oorzaak bij mjj is, dat kunnen er velen zijn. *edit, weggegumd* Maar geen foto's en andere onderzoeken.
Ik ging weg met de boodschap dat ik de komende weken flink spierpijn zou hebben en dat had ik ook. Vooral mijn rug speelde enorm op. Na maanden terug gegaan naar de arts en zo kwam ik bij deze uitslag terecht met fysio en opiaten. Maar de pijn is toen een blijvende factor geweest in mijn leven. En dat heeft zich steeds verder ontwikkeld tot de pijnplekken van nu.

Ook perioden met krachtverlies en een numb gevoel wat de arts toeschreef aan het feit dat ik compleet was gestopt met de sporten. Kortom, ik had er niets aan.

Ik hou het bij de mildere opiaatmedicatie.In de ochtend voel ik vrij goed aan hoe weinig ik kan nemen. Als het moet en kan vervang ik het kort met kratom. Zo omzeil ik tot nu toe ophoging door tolerantie. Zwaarder zet ik zo sporadisch mogelijk in. Bedankt voor het delen, het zet me toch aan het denken of de arts niet te nonchalant is geweest in zijn benadering.

Laatst bewerkt:

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ik lees veel over cbd olie, maar ik heb mijn twijfels het komt vrij zwak over als ik het afzet tegen de pijn. (En de betrouwbaarheid percentage en combinatie met opiaten)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Jeetje wat een verhaal. Wat goed dat je een second opinion hebt aangevraagd inderdaad.

Wat de oorzaak bij mjj is, dat kunnen er velen zijn. Ik heb op sportvlakken aardig wat te incasseren gehad en ook een auto ongeluk waarbij ik ben nagekeken in het ziekenhuis, nu nagekeken is een groot woord. Geen foto's en andere onderzoeken.
Ik ging weg met de boodschap dat ik de komende weken flink spierpijn zou hebben en dat had ik ook. Vooral mijn rug speelde enorm op. Na maanden terug gegaan naar de arts en zo kwam ik bij deze uitslag terecht met fysio en opiaten. Maar de pijn is toen een blijvende factor geweest in mijn leven. En dat heeft zich steeds verder ontwikkeld tot de pijnplekken van nu.

Ook perioden met krachtverlies en een numb gevoel wat de arts toeschreef aan het feit dat ik compleet was gestopt met de sporten. Kortom, ik had er niets aan. Ik heb jarenlang geworsteld met oxycodon. Niet eens dat ik heerlijk high was naast de pijn, maar de ellende in je kop en de pijn die opvlamt als je stopt, maar dat hoef ik jou vast niet uit te leggen.

Ik hou het nu bij lm tramadol retard. In de ochtend voel ik vrij goed aan hoe weinig ik kan nemen. Als het moet en kan vervang ik het kort met kratom. Zo omzeil ik tot nu toe ophoging door tolerantie. De oxycodon zet ik zo sporadisch mogelijk in. Bedankt voor het delen, het zet me toch aan het denken of de arts niet te nonchalant is geweest in zijn benadering.
Ik heb flink doorgevraagd en had zelf telkens ook al neurologisch onderzoek gedaan op internet. Dus kwam zelf ook met lijstje ideeën. De 2e neuroloog was briljant de eerste ook maar de tweede deed eerst een lumbale punctie, daarna een erg duur MRI scan die bijna een half uur duurde(?!) Waar de uitslag/oorzaak op gevonden was.

Mijn tip / ervaring neem niet gelijk genoegen als het naar jou idee niet klopt , pijn of gevoelloosheid is moeilijk te omschrijven. Ze kunnen het vinden. Heb ook met elektrische schokjes een test gehad bij de neuroloog etc. En wie weet werkt een pijnblokkade wel bij jou dan heb je mooi geluk! Wel elke 3-4maanden herhaling maar praktisch pijnvrij.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan