• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Livereport - 1e keer 2-FDCK (2f-ketamine)

WausieDinosaurus

Experimenterende gebruiker
Heuy! Gisteren voor het eerst een pakketje RCs aangekregen, en na het een en ander erover gelezen te hebben wil ik vanavond eerst eens met een dosis 2-FDCK, beter bekend als 2F-ketamine beginnen. Ik heb al wel ervaring met de klassieke ket, maar RCs in het algemeen ben ik nog niet erg ervaren mee.

19u45 (+50mg):
25mg langs links, en 25mg langs rechts door de neus, het branderig gevoel in de neus valt best mee. Dit is niets vergeleken met bijvoorbeeld 3-CMC. Wat wel vrij duidelijk aanwezig is, is het stroperige, chemische gevoel achter in de keel. Ik heb me languit in de zetel geploft met een relaxede mix van Colorize op YT. Binnen 5 á 10 minuten na inname begin ik me al wat "lichtjes" te voelen.

20u00:
Ik merk dat ik nog altijd bezig ben met het schrijven en aanpassen van deze intro, wil 100 dingen vermelden die eigenlijk totaal niet van toepassing zijn, en merk dat ik continu aan het afdwalen ben. De muziek speelt lekker in op mijn gemoedsrust en ik voel me erg duizelig (beetje het gevoel van aangeschoten te zijn), en heb klamme handjes :grinning:
Ik denk dat ik zometeen mijn verlichting op de "Relax"-stand ga zetten en er lekker van ga genieten. Dit is een beetje zo'n gevoel van "Ik zit in de achtbaan, de valbeugels gaan naar beneden, ready, set..."
Ik zit vol inspiratie om dingen te gaan doen, maar eigenlijk, diep van binnen, wil ik gewoon lekker languit blijven chillen en genieten van de muziek met bijbehorende bewegende vormpjes op de tv (nee, dit zijn echte visuals, niet die visuals die je alleen maar met chemi's op ziet, al beginnen ze wel steeds intenser te worden :grimacing:). En merk dat, terwijl ik dit typ, mijn vingers langzaam beginnen te verdoven xD

20u45 (+25mg):
Het gevoel van "Het staat voor de deur, maar wilt niet binnenkomen" heb ik momenteel met de huidige dosis. Niet dat het onaangenaam is, integendeel, dit is fijn, relaxed, leuk. Toch nog een dosis van 25mg nasaal erbij genomen, wat het totaal momenteel op 75mg maakt. Ik zit echt in een ontzettend chille, zorgeloze vibe. Waar ik normaal dingen 100x overdenk, merk ik dat ik nu alles wel best vind, en geniet van alles wat er om me heen gebeurt. Zojuist wel eens richting het toilet gewandeld, en ik voel me zo licht als een veertje, een duizelig en draaierig veertje weliswaar. :tearsofjoy:
Wat me ook opvalt is dat mijn handen en voeten met momenten ijskoud lijken te zijn, terwijl ik overall wel een lekker warm gevoel heb. Ook gaat de tijd echt facking snel voorbij als ik er niet op let, het feit dat we nu een uur verder zijn is voor mijn gevoel slechts 10 minuten, al heb ik de laatste dagen wel meer last van een verstoord tijdsbesef door een gebrek aan regelmaat. Go with the flow, en het belachelijke is, als ik wél op de klok ga letten, kruipt ie amper vooruit :sweatsmile:
Mix van Colorize was binnen no-time afgelopen, dus maar ff de live-channel van hun opgezet.

21u55 (+25mg):
Zojuist Colorize eens afgezet, en omgeswitched naar Dark Monkey Music, deze heeft meestal op gebied van muziek een erg trippy invloed op m'n vibes. Eens zien of dat wat meer kan triggeren. Ik merk bij het opstaan en rondwandelen dat ik moeite heb om recht te staan. Ook begint mijn zicht met momenten rondom scheeft te trekken. Dus het punt waar ik mij op focus is nog redelijk duidelijk visueel zichtbaar, maar hetgeen eromheen krijgt een beetje zo'n "skew"-effect. Begint scheef te trekken :sweatsmile:
Ik moet wel zeggen dat de effecten momenteel nog altijd vrij subtiel zijn, of dit ook zo voor de buitenwereld overkomt weet ik niet, maar het is niet om te zeggen dat ik echt waus ga ofzo. Verwarming ondertussen een graadje warmer gezet, lekker cozy maar nog altijd stervenskoude voeten. Handpalmen en oksels geven aan dat ik het echter niet bepaald koud heb. Ik merk ook dat het lacherige stilaan langzaam maar zeker plaats maakt voor een rustig zen-gevoel. Bij de meeste drugs (+combigebruik) krijg ik vaak wel een bepaald libido, en zin om hierin alle remmen los te gooien, ik moet zeggen dat ik dit momenteel met enkel 2F niet ervaar. Ik geniet gewoon van het moment ofzo :)

22u00:
Don't know why, maar ik sta hier net in m'n eentje te dansen op trippy beats, voor zover je het dansen kunt noemen. Het zijn eerder statische bewegingen op de maat van de muziek. En m'n shirt moet uit, want dat is niet nodig als het warm in huis is :nerd:

22u30:
Er gebeuren raaaaare dingen :grinning: Nog altijd niet echt waus ofzo, maar het voelde alsof mijn benen enorm lange dunne sprietjes waren toen ik de trap op liep, en toen was daar een spiegel... Ik weet niet hoe, maar in de spiegel had ik een 50/50 cartoony face. Het was mijn gezicht, maar dan met een snap-filtertje erover, wat telkens in de spiegel wat twijfelde tussen "zal ik realistisch blijven, of zal ik overgaan naar animatie-style?". Het begint allemaal wat vaag te worden, maar het rare is dat ik wel gewoon nog kan blijven typen. * Al heb ik het gevoel dat mijn toetsenbord soms vastloopt. Dit is niet het geval. Ik weet dat dit niet echt is, dus dat maakt het nog meer fucked up. Een beetje het gevoel alsof je vastzit in een droom, je weet dat het niet echt is, en toch gebeurt het :sweatsmile: Ik denk dat ik de controle over m'n motoriek een klein beetje aan het verliezen ben. Terwijl ik dit typ zie ik af en toe ook zwart-witte "ripples" om mij heen, een golvend, licht vibrerend zwart-wit patroon, heel bizar.

23u00 (+25mg):
De effecten waren precies maar van korte duur. Ga m'n laatste dose voor vandaag pakken, nog wat van de muziek genieten, en dan richting bedje. Overall voelde het allemaal vrij subtiel, zit nu een beetje in een "mellow"-fase, wel heel erg de drang om te socializen nog altijd, maar kan moeilijk m'n moeder om 11u 's avonds bellen met het nieuws dat ik wat gepakt heb en zin heb om te babbelen :tearsofjoy: Volgende keer misschien in gezelschap, dan heeft deze RC zeker potentieel.

23u30 (+~40mg):
Weegschaal gaf wat extra denk ik, oeps :manmoon:

23u45:
Wow, en ik zit terug op een level! De wereld om mij heen "bibbert", maar in a good way, lijkt wel alsof die ripples terug willen komen op de maat van de muziek. Zal ik deze muziek ophouden, nog wat gaan Netflixen, of gewoon m'n bed in kruipen? I don't know, we shall see. Ik weet niet waarom, maar ik wil 3 talen tegelijk spreken en heb het gevoel alsof ik het zichtveld van mijn linkeroog en rechteroog los van elkaar waarneem 🙈

The morning after...

uiteindelijk om 2u00 in bed gaan liggen, en het was een gevalletje plafonddienst :sweatsmile:. Pas tegen 3u30 in slaap gevallen, en om 10u00 terug wakker geworden. Of ja, wakker, snoozen tot 10u40 en dan pas een soort van wakker gewoden. Lekker doucheke gepakt, zo direct wat vitamines in de mik en dan aan de dag beginnen. Voel me wat futloos, niet om te zeggen, een kater. Dat zeker niet, maar liefst van al blijf ik vandaag gewoon beetje achter de xbox hangen ofzo. Maar zit er vandaag helaas niet in, dus let's start the day. Was een milde, maar leuke ervaring. Ik denk dat dit een erg leuke RC kan zijn als je niet te gek wilt gaan, maar toch een leuk avondje wilt hebben. Buiten het draaierige vind ik het overigens persoonlijk geen vergelijkbare vervanger voor de klassieke ket.

* Ohja, en dat gevoel dat mijn toetsenbord soms vastloopt? Ik heb het me niet ingebeeld, schijnbaar doet ie inderdaad bij het bewerken van deze post soms rare dingen :tilttearlaugh:, cursor verspringt soms, en blijft soms hangen.

Laatst bewerkt:

WausieDinosaurus

Enne, hoe is het nu?
Ik probeer de hoofdpost telkens bij te houden als dat oké is voor jullie, om hierin de ervaring zelf te omschrijven. Maar wow, dit spul is leuk :tearsofjoy: Beetje lacherig, niet cannabis-slappelach-achtig, maar meer gewoon dat alles grappig is, en ik heel veel zin heb om te socializen :sweatsmile: snap alleen het concept met die multi-citaat-popup nog niet helemaal, dus hopen dat deze post iets of wat is zoals het moet zijn :tilttearlaugh::tilttearlaugh:

WausieDinosaurus

Wow toevallig, zat er net aan te denken om dit middeltje ook weer eens te nemen
Het is mijn eerste keer, en heb het gevoel dat het bij mij niet echt doorbreekt, of is dat nu eenmaal het verschil tussen 2F en de klassieke K? Ben bang dat ik misschien te veel of te snel wil bijpakken :sweatsmile: Zeker omdat ik lees dat het bij sommige mensen niets doet, en anderen dan weer geweldige ervaringen mee hebben. Ik vraag me af of ik het juiste doe? Wow, praatkick :grimacing::grimacing:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het is mijn eerste keer, en heb het gevoel dat het bij mij niet echt doorbreekt, of is dat nu eenmaal het verschil tussen 2F en de klassieke K? Ben bang dat ik misschien te veel of te snel wil bijpakken :sweatsmile: Zeker omdat ik lees dat het bij sommige mensen niets doet, en anderen dan weer geweldige ervaringen mee hebben. Ik vraag me af of ik het juiste doe? Wow, praatkick :grimacing::grimacing:

Ik weet niet of er hier een significant verschil is met het doseren van ketamine, maar dat stapelt - zoals je waarschijnlijk zelf weet - vrij makkelijk. Dus je kunt beter in eerste instantie te subtiel doseren en dan bijnemen tot het gewenste level dan in één keer teveel nemen. Ik zou even afwachten, als het een te mild effect geeft kun je in rustig tempo wat bijnemen denk ik.

Dirkdirk

DF-koning
Mooi om te lezen. Ook mooi om te zien dat je niet helemaal klem hebt geket, zoals ik vaak (ging) bingen als ik het had. Nu doe ik het ook met maate maar dan is het zoveel bijzonderder. IMHO een hele bijzondere maar relatief gevaarlijke drug qua verslaving en fysieke schade.
2-FDCK leent zich veel beter oraal dan nasaal heb ik gemerkt dan lukt holen met veel minder.
Ik vind snuiven bij cocaine en ketamine de enige twee drugs die essentieel via de neus moeten worden genomen, anders vind ik er geen bal aan. Maar als je dat liever eet, ik snap het fijne van langzaam opkommen zeker. En het duurt ook langer dus je bent niet na een uur alweer nuchter.

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
Lekker tripreport! 2-FDCK staat sinds een tijdje op mijn lijstje, waardeer het altijd als er zo’n report over langs komt. Dit klinkt als een lekkere trip!

WausieDinosaurus

Mooi om te lezen. Ook mooi om te zien dat je niet helemaal klem hebt geket, zoals ik vaak (ging) bingen als ik het had. Nu doe ik het ook met maate maar dan is het zoveel bijzonderder. IMHO een hele bijzondere maar relatief gevaarlijke drug qua verslaving en fysieke schade.

Ik vind snuiven bij cocaine en ketamine de enige twee drugs die essentieel via de neus moeten worden genomen, anders vind ik er geen bal aan. Maar als je dat liever eet, ik snap het fijne van langzaam opkommen zeker. En het duurt ook langer dus je bent niet na een uur alweer nuchter.
Môguh! Ik moet zeggen dat als ik er niet waus van word, ik normaal wél die grens over ga, zoals eigenlijk gisteren met de laatste "oeps"-dosis gebeurde :sweatsmile:. Nu moest het lukken dat ik vandaag gezellig moet doen op een kerstetentje, dus dat is eigenlijk hetgeen dat me een beetje heeft tegengehouden. Ook het feit dat ik gewoon eens wilde weten wat effect het zou geven zonder dat ik een zware dip achteraf zou krijgen. Heb in het verleden eigenljk het zwaardere spul alleen maar gebruikt om een weekend lang te kunnen spacen op chemsfeestjes, en da's eigenlijk iets waarvan ik achteraf de rekening keihard betaal. Niet dat dit helemaal niet meer gaat gebeuren, maar wil nu meer op een ander niveau die RCs wat gaan ontdekken, zonder dat ik er achteraf te veel last van heb, en er van kan genieten op een andere manier.

Het gevoel in de neus alleen al bij C en K is al een factor dat voor mij als erg verslavend kan triggeren. Iets waar ik zelf mee moet uitkijken. Ik vind dan weer het voordeel aan chemi's in pilvorm of vloeibare dat je er vaak achteraf beroerd van bent, en dit daardoor minder craving-gevoelig is.

Bovenaan