Lol

MR_CHIP

Badass junkie
Artikel zonder paywall: https://archive.is/Ndxwo

Ik ben sowieso geen voorstander van straat- of merknamen. Stofnaam of generieke naam biedt helderheid. Nouja vooruit Cocaine en Heroine zijn prima. XTC of MDMA is mij om het even, maar de rest :)
Ik kon het artikel zonder dat ik zelfs ingelogd was lezen maarja dat zal net als AD wel zo'n gratis artikel wezen bs ...

OtherShore

Badass junkie
Ik ben sowieso geen voorstander van straat- of merknamen. Stofnaam of generieke naam biedt helderheid.
Opvallend is natuurlijk dat 3-mmc eigenlijk een stofnaam is, maar nu toch als een soort straat- of merknaam gebruikt wordt. Dat “Miauw” en “Flakka” vage termen zijn wisten we al langer, maar “3-mmc” suggereert onterecht iets specifieks.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Opvallend is natuurlijk dat 3-mmc eigenlijk een stofnaam is, maar nu toch als een soort straat- of merknaam gebruikt wordt. Dat “Miauw” en “Flakka” vage termen waren wisten we al langer, maar “3-mmc” suggereert onterecht iets specifieks.
Ja, uiteraard is Miauw hetgeen dat het verwarrend maakt, niet 2-MMC of 3-MMC. Dat kan maar één molecuul zijn.

Maar het blijven natuurlijk drugs he, dus eng, en misschien dus wel alle enge dingen op 1 hoop gooien ofzo? :grin:

OtherShore

Badass junkie
Ja, uiteraard is Miauw hetgeen dat het verwarrend maakt, niet 2-MMC of 3-MMC. Dat kan maar één molecuul zijn.
Ik ben het niet helemaal met je eens, want er worden dus allerlei verschillende stoffen verkocht onder de naam “3-mmc”. Dus “3-mmc” kan wel degelijk van alles zijn. De verwarring ontstaat dus niet met “Miauw” (of slechts gedeeltelijk); de verwarring ontstaat wel degelijk met het gebruik van het woord “3-mmc”.

_shikantaza

Badass junkie
Ik ben het niet helemaal met je eens, want er worden dus allerlei verschillende stoffen verkocht onder de naam “3-mmc”. Dus “3-mmc” kan wel degelijk van alles zijn. De verwarring ontstaat dus niet met “Miauw” (of slechts gedeeltelijk); de verwarring ontstaat wel degelijk met het gebruik van het woord “3-mmc”.
Ja okay. Dat is gewoon dealerpraat. Die verkopen ook met een stalen gezicht Caffeïne als Amphetamine. En de koper neemt die kletspraat over.

OtherShore

Badass junkie
Ja okay. Dat is gewoon dealerpraat. Die verkopen ook met een stalen gezicht Caffeïne als Amphetamine. En de koper neemt die kletspraat over.
Ja, alleen wordt er met “3-mmc” wel veel meer gerommeld dan met de klassieke drugs. De kans dat je echte 3-mmc kan kopen bij de gemiddelde dealer is erg klein.

Bovenaan