Love effect weg door teveel xtc?

Gekkeman

Newbie
goedenmiddag allemaal!
Ik heb nu 4X xtc gebruikt op techno festivals. Al deze 4 keren heb ik geen idee hoeveel mg mdma de pillen bevatten. Ik ben 4X super lekker gegaan.

ik ben in juni naar een festival gegaan. Hier heb ik ook xtc gebruikt. Het duurt bij mij sowieso heel erg lang voor de pil inslaat. Plus minus 2 uur.

ik ging in het begin heel lekker en had zin om met mensen te praten, dansen, je kent het wel. Echter na een paar uurtjes merkte ik dat ondanks dat ik bij nam ik super gaar werd en de zin om te dansen af nam. Weinig zin om te praten en de euforie eraf was.

iemand enig idee hoe dit kan? Ik ben ongeveer 83 kilo, lang van tevoren niks gegeten en fit. Het lijkt me toch niet dat ik met een pil van Max 130mg ik een hele avond kan doen?

Ulixes

Wijs gebruiker
Als de piek eenmaal weg is krijg je ‘m niet meer terug, ongeacht hoeveel je bijneemt. Als je dit door krijgt dan wordt je trip zoveel leuker en ga je niet constant een gevoel achterna dat niet meer komt.

Gekkeman

Newbie
@Ulixes dat is ook zo, ik jaag m ook niet echt achterna hoor, ik weet dat je niet altijd kan pieken. Maar ik had toen dat in me daarna gewoon super gaar voelde en gewoon niet echt zin meer had en dat was wel vervelend

Miaaaauw

Experimenterende gebruiker
Het lijkt me wel handig om altijd je pillen te checken. Ook al doe je het voor de zekerheid, je weet het maar nooit.

Ulixes

Wijs gebruiker
@FredKroket per dag ? Ik ken echt geen grenzen als ik eenmaal bezig ben maar een discomunt of 5 gaan er altijd wel in. Ik test ze nooit. Ik ben ook kneiter ongeduldig dus ik neem tussen het bijnemen vaak een uur tot 1.5 zitten. Tussen de festivals door zitten altijd minimaal 3 maand.
Denk dat het verlagen van je inname stap 1 is, daarmee vergroot je namelijk de kans op negatieve bijwerkingen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
goedenmiddag allemaal!
Ik heb nu 4X xtc gebruikt op techno festivals. Al deze 4 keren heb ik geen idee hoeveel mg mdma de pillen bevatten. Ik ben 4X super lekker gegaan.

ik ben in juni naar een festival gegaan. Hier heb ik ook xtc gebruikt. Het duurt bij mij sowieso heel erg lang voor de pil inslaat. Plus minus 2 uur.

ik ging in het begin heel lekker en had zin om met mensen te praten, dansen, je kent het wel. Echter na een paar uurtjes merkte ik dat ondanks dat ik bij nam ik super gaar werd en de zin om te dansen af nam. Weinig zin om te praten en de euforie eraf was.

iemand enig idee hoe dit kan? Ik ben ongeveer 83 kilo, lang van tevoren niks gegeten en fit. Het lijkt me toch niet dat ik met een pil van Max 130mg ik een hele avond kan doen?
MDMA duurt best kort naar je gevoel. Het effect blijft ongeveer 4 tot 6 uur aanhouden. Maar voor je gevoel vliegen de uren voorbij. Sowieso zijn de eerste vier uur heel euforisch, en daarna wordt MDMA inderdaad steeds psychedelischer. Je krijgt meer last van bijwerkingen zoals grote pupillen, kaakschaatsen, zweten, droge mond, en je kan wat meer in jezelf gekeerd raken. Je kunt zelfs last van hallucinaties krijgen, zeker als je veel MDMA hebt ingenomen of lang wakker blijft. Vaak bestaan de hallucinaties uit objecten die je ziet, maar ineens oplossen als je er recht naar kijkt of als je dichterbij komt.
Dus ik denk eigenlijk dat je een heel gangbare ervaring hebt met MDMA.

Het wordt vaak gezegd, maar is ook echt waar: Less is more bij MDMA.

Je hebt steeds zin om bij te pakken, maar eigenlijk heeft dat niet echt zin. Ook als je de eerste dosis gelijk te veel neemt dan kan je echt een heel andere ervaring krijgen. Een goede vuistregel is dat als je ogen gaan trillen, dat je dan eigenlijk al te veel hebt gehad. Maar een nog betere manier is om zelf af te wegen hoeveel MDMA je neemt. Maximaal 160 milligram per avond is een goede richtlijn. Als je dan maximaal wil gaan, dan neem je 100 milligram en na 1,5 uur nog 60 milligram. Als je wat langer door wil gaan en vooral een extra blije en gezellige interactie wil hebben met mensen, dan misschien liever twee keer 80 milligram.

Sowieso niet vaker dan één keer bijpakken. Je pest jezelf er alleen maar mee. Het wordt steeds minder leuk, en de kater wordt echt dubbel zo hard. Beter gewoon toegeven dat je weer last hebt van cravings en dat het helaas alweer voorbij is.

FerdFatoehaus

Badass junkie
@FredKroket per dag ? Ik ken echt geen grenzen als ik eenmaal bezig ben maar een discomunt of 5 gaan er altijd wel in. Ik test ze nooit. Ik ben ook kneiter ongeduldig dus ik neem tussen het bijnemen vaak een uur tot 1.5 zitten. Tussen de festivals door zitten altijd minimaal 3 maand.
Dosering verlagen, 5 pillen is wel aan de hoge kant. Weet niet hoe sterk ze zijn maar de meeste pillen zijn aardig sterk tegenwoordig.

Probeer maximaal 1,5mg mdma per kg lichaamsgewicht aan te houden. Als je zo hoogt blijft doseren merk je er straks helemaal niks meer van.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Je tikt een pil of 5 weg en je laat de dosering niet testen, dus feitelijk heb je geen flauw idee wat je neemt.

In 2020 bevatten XTC pillen gemiddeld 166mg MDMA. Als we van die hoeveelheid uitgaan is dat 830 mg op een avond. Dat is 10mg per kilo lichaamsgewicht.

Als we uitgaan van laag gedoseerde pillen, zeg 57mg, zit je nog steeds op 3,4mg per kilo lichaamsgewicht.

Gaan we uit van hoog gedoseerde pillen, zeg 280mg, dan zit je op 16,9mg per kilo lichaamsgewicht.

Aangeraden wordt om de maximum dosering van 1,5 a 2mg MDMA per kilo lichaamsgewicht niet te overschrijden.

Begin je het nut van het laten testen al in te zien?

Ik denk dat je blij moet zijn dat je ofwel laag gedoseerde pillen hebt gehad, ofwel er vooralsnog zonder merkbare schade uit bent gekomen.

Gekkeman

Newbie
@Neo-Shulginist maar ik denk dat ik van 160 mg op een avond echt niks voel, laten we zeggen dat je een pil hebt van 200mg, dan zit je echt op met iets meer dan 3/4 pil voor de hele dag. Het kan toch niet zijn dat je daar dan zo lekker van gaat

Neo-Shulginist

Badass junkie
@Neo-Shulginist maar ik denk dat ik van 160 mg op een avond echt niks voel, laten we zeggen dat je een pil hebt van 200mg, dan zit je echt op met iets meer dan 3/4 pil voor de hele dag. Het kan toch niet zijn dat je daar dan zo lekker van gaat
Sterker nog: tot de 160 milligram komen de meest gewenste effecten voor. Als je meer neemt dan 160 milligram bijwerkingen dan is de kans groot dat je meer bijwerkingen dan gewenste effecten ervaart.

Een lijstje van gewenste effecten:
-Energiek gevoel
-Blij of opgewekt gevoel
-Empathisch
-Goede gesprekken
-Ontspannen gevoel

Een lijstje van ongewenste effecten:
-misselijkheid
-hoofdpijn
-agitatie (zenuwachtig en onrustig gevoel)
-hartkloppingen
-duizeligheid

Drugsonderzoeker Tibor Brunt heeft gekeken naar hoe vaak gewenste en ongewenste effecten voorkomen bij bepaalde doseringen. Uit de resultaten blijkt duidelijk dat een dosis onder de 160 milligram de meeste gewenste effecten oplevert en de minste ongewenste effecten.

IMG_20230921_111003.jpg

Nou ben ik natuurlijk niet van gisteren. En ik weet ook wel dat sommige mensen anders denken over wat 'gewenst' is. Sommigen willen graag heel hard spacen en van de kaart zijn. Ze vinden het gevoel lekker als ze met hun ogen zitten te draaien; de euforische roes die er dan bij komt kijken.

Maar ik daag die mensen (en jou dus ook) uit om nog eens goed na te denken over die voorkeur. Want is het echt zoveel leuker/gezelliger om in je eentje ergens in een hoekje super hard te zitten spacen, en daarna een keiharde kater te hebben? Of is het juist veel leuker om een beetje MDMA te nemen, en weliswaar geen keiharde roes te hebben, maar wel heel blij en sociaal leuk contact hebben met anderen?

Dat is dus wat ik bedoel met 'less is more'. De kracht van MDMA zit 'm in de empathie, de prosociale effecten. Dus in de gezellige sfeer die je ervan krijgt met anderen. En die sfeer wordt juist minder gezellig als je veel neemt, omdat je dan meer in jezelf gekeerd raakt.

Zie ook dit onderzoek dat verklaart waarom MDMA zo'n leuke sfeer kan creëren (in lagere dosis):

jackhan

Belezen gebruiker
Sterker nog: tot de 160 milligram komen de meest gewenste effecten voor. Als je meer neemt dan 160 milligram bijwerkingen dan is de kans groot dat je meer bijwerkingen dan gewenste effecten ervaart.

Een lijstje van gewenste effecten:
-Energiek gevoel
-Blij of opgewekt gevoel
-Empathisch
-Goede gesprekken
-Ontspannen gevoel

Een lijstje van ongewenste effecten:
-misselijkheid
-hoofdpijn
-agitatie (zenuwachtig en onrustig gevoel)
-hartkloppingen
-duizeligheid

Drugsonderzoeker Tibor Brunt heeft gekeken naar hoe vaak gewenste en ongewenste effecten voorkomen bij bepaalde doseringen. Uit de resultaten blijkt duidelijk dat een dosis onder de 160 milligram de meeste gewenste effecten oplevert en de minste ongewenste effecten.

Bekijk bijlage 54127

Nou ben ik natuurlijk niet van gisteren. En ik weet ook wel dat sommige mensen anders denken over wat 'gewenst' is. Sommigen willen graag heel hard spacen en van de kaart zijn. Ze vinden het gevoel lekker als ze met hun ogen zitten te draaien; de euforische roes die er dan bij komt kijken.

Maar ik daag die mensen (en jou dus ook) uit om nog eens goed na te denken over die voorkeur. Want is het echt zoveel leuker/gezelliger om in je eentje ergens in een hoekje super hard te zitten spacen, en daarna een keiharde kater te hebben? Of is het juist veel leuker om een beetje MDMA te nemen, en weliswaar geen keiharde roes te hebben, maar wel heel blij en sociaal leuk contact hebben met anderen?

Dat is dus wat ik bedoel met 'less is more'. De kracht van MDMA zit 'm in de empathie, de prosociale effecten. Dus in de gezellige sfeer die je ervan krijgt met anderen. En die sfeer wordt juist minder gezellig als je veel neemt, omdat je dan meer in jezelf gekeerd raakt.

Zie ook dit onderzoek dat verklaart waarom MDMA zo'n leuke sfeer kan creëren (in lagere dosis):
Interessant, geeft ie hierbij ook aan in welke tijdsspanne je dit moet nemen?
Als ik in 1 keer 160mg naar binnen gooi stuiter ik de tent rond haha

JohnGalt

Belezen gebruiker
Interessant, geeft ie hierbij ook aan in welke tijdsspanne je dit moet nemen?
Als ik in 1 keer 160mg naar binnen gooi stuiter ik de tent rond haha
Kijk even in de handleiding die als sticky topic in deze sectie staat, dat wordt dosering in uitgelegd!
Maar ik weeg 78kg en neem als eerste dosering 80mg. Bijpakken doe ik met 40-60 mg, afhankelijk van hoe ik mij voel. Een enkele keer nog een klein beetje extra, maar dat levert geen love meer op

MR_CHIP

Badass junkie
ehhhhhh
wtf

..............

Moet ik hieruit dan begrijpen dat 160mg de totale inname is op een dag dat je XTC gebruikt of per pil? Dus dat je beter 2x 160 kan pakken dan 1x 320. (Natuurlijk verspreid over de avond maar ik denk dat voor zich spreekt)

xeno1975

Experimenterende gebruiker
Moet ik hieruit dan begrijpen dat 160mg de totale inname is op een dag dat je XTC gebruikt of per pil? Dus dat je beter 2x 160 kan pakken dan 1x 320. (Natuurlijk verspreid over de avond maar ik denk dat voor zich spreekt)
Totale inname, niet per pil. Dus, 2 keer 80 mg, in dit geval.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik lees dat als totaal 160 op 1 dag binnen 3 maanden.

Totale inname, niet per pil. Dus, 2 keer 80 mg, in dit geval.
Zie onderstaande:
Liefst eerst 80-100 milligram en dan binnen 2 uur de rest (60-80 milligram).

Bovenaan