1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"Love letter" van douane

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Lysergine, 3 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Afgelopen donderdag ontving ik van postNL een brief waarin ik geïnformeerd werd dat mijn pakje met 200 tabletten farmaceutische etizolam uit India op basis van artikel 18 en 40 van de geneesmiddelenwet in beslag is genomen. Zoals jullie wellicht weten staat etizolam zelf niet op lijst I of II van de opiumwet, maar valt het wel onder de geneesmiddelenwet. De verkoper biedt aan om het product opnieuw te versturen. Ik ben benieuwd hoe jullie over het volgende denken:
    • Stel dat de vendor de bestelling opnieuw naar hetzelfde adres verzendt en deze tweede verzending ook door de douane onderschept wordt: hoe groot achten jullie de kans op zwaardere juridische consequenties dan alleen inbeslagname?
    • Betekent een inbeslagname dat mijn naam en/of mijn adres geregistreerd staan en dat pakketjes op die naam en dat adres in het vervolg dus eerder doorzocht worden? Zo ja, hoe lang zouden jullie wachten voor het plaatsen van een nieuwe bestelling?
    • Als ik voor een reship kies, is het dan absoluut noodzakelijk om een ander adres te gebruiken?
    • Wat zouden jullie doen: opnieuw laten verzenden naar hetzelfde adres maar onder een andere naam, geld terugvragen, eerst een paar weken wachten en dan het pakket alsnog naar hetzelfde adres versturen, etc?

Ik kom uit Nederland. :wink:
    Bedankt voor het lezen!

Wellicht dat @strafrechtzaken.nl hier iets over kan zeggen?

Laatst bewerkt: 3 feb 2019
    MacLeod vindt dit leuk.
  2. strafrechtzaken.nl

strafrechtzaken.nl Strafrechtadvocaat Professional

De kans op zwaardere juridische consequenties is niet in te schatten. U begeeft zich op glad ijs waarbij voorzichtigheid is geboden. Wij adviseren om niet opnieuw de producten te laten verzenden.

ToetjesMonster vindt dit leuk.
  3. Jen

Jen Belezen gebruiker

Nou ik ben dus geen voorstander van drugs bestellen online.
    Maar als je het doet kan je ook alles bestellen in Nederland en Duitsland op het darkweb dus waarom helemaal bestellen vanaf een ander continent dat is vragen om problemen.

Woke-up-sticky vindt dit leuk.
  4. Helpende Fries

Helpende Fries Experimenterende gebruiker

Hallo Lysergine,

Om je zorgen wat te verzachten kan ik je wel vertellen, de zender is in deze situatie altijd de schuldige, totdat jij het pakketje in handen hebt gehad en dat dat bij de politie/douane bekend is.

Waarom?

Als voorbeeldje, ik stuur jou nu zonder te vragen 1 zak vol met XTC, deze wordt onderschept en in beslag genomen. Het vervolg hiervan heeft nog geen directe consequenties, stel het gebeurt nog twee maal, denk jij dan echt dat jij wordt gestraft voor de illegale praktijken die IK heb verricht? om je gerust te stellen NEE. Dat is in dit geval dus ook niet zo, dit kun je ook zo houden als je er maar op let dat jij niet zwart op wit bewijs openbaart dat jij hierom gevraagd hebt/betaald. Dan zou jij in principe geen woord te horen krijgen, zelf weet ik niet 100% hoe de douane en politie in de praktijk met dit soort zaken omgaan, maar zoals ik hierboven heb gezegd ''je bent safe''.

Groetjes

Azarius vaporizers and accessories
Laden...