• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSA (Baby Hawaiian Woordrose) 850 mg – Kind van de Natuur

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
LSA (Baby Hawaiian Woordrose) 850 mg – Kind van de Natuur

What if I just pause
Rest
Unmoved by all the madness

Letting everything Be
As it is

Wat: LSA (‘Trip-E’ Baby Hawaiian Woodrose capsules)
Wie: Niandra en Verwondering
Datum: Mei 2020

LSA is doorgaans geen middel om voor de lol te nemen. LSA reinigt. LSA heelt. Op de dagen voorafgaand aan het nemen van dit plantmedicijn heb ik mijn dieet aangepast en intenties opgeschreven. Op de dag zelf vasten we, mediteren we en praten Ver en ik over hoe we ons voelen en wat onze vragen en verwachtingen zijn.

We nemen de capsules, op het pakje staat een maximale dosering van 1 capsule (150 mg) aangegeven, dus op advies van V neem ik er 4 (2 van 275 mg en 2 van 150 mg), wat neerkomt op 850 mg in totaal.

T+0-2: Opkomst
Het kan wel 2 uur duren voordat het begint te werken, zo heb ik me laten vertellen. Na een kwartier voel ik mijzelf echter al flink misselijk worden. Placebo-effect? Toch niet, want in het half uur wat volgt wordt het erger en erger. We zitten in de tuin, V heeft wierook aangestoken. Ik kan de geur niet verdragen. Ik voel een hevige hoofdpijn opkomen en voel me te slap om op mijn benen te staan. Blij dat ik de kotsemmer mee heb genomen zodat ik niet naar de wc hoef te lopen. V stelt me gerust. “Het is een plantmedicijn, het gaat je zuiveren, het is nodig.” Hij heeft gelijk. Toch begint mijn ego iets anders te roepen. Het roept dat ik vergif heb ingenomen, niks medicijn. Het is een overdosis van een gevaarlijk middel, waarom heb je er dan ook 4 tegelijk genomen, idioot? Je weet toch dat Ver belachelijke doseringen neemt? V zegt dat ik mijn best moet doen om het binnen te houden. Op dit punt kan het me eigenlijk geen barst meer schelen als ik alles uitkots voordat het goed gaat werken. Domme fout, van geleerd, eens maar nooit weer.

Het wordt koud, het waait hard en ik voel me niet prettig meer buiten. Ik vraag V of hij mijn vest voor me van de kapstok wil halen. Hij komt terug met mijn waterfles. Hmm, zijn we al harder aan het trippen dan ik dacht? Een lichte verwarring stijgt op.
Het gevoel van de wind op mijn huid is te pijnlijk voor mijn ultrasensitieve lichaam. Met veel moeite loop ik op mijn wiebelige benen naar binnen, alwaar ik mijn miserabele lot onderga en in gedachten de spot drijf met mijzelf. Wat heb ik mezelf nu weer aangedaan, waar ben ik nu weer in verzeild geraakt? Het voelt eigenlijk net zoals die keer toen ik een zware voedselvergiftiging had. Waarom heb ik steeds extreme ervaringen nodig? Ook V voelt zich knap beroerd, maar is er iets minder slecht aan toe dan ik. Af en toe sta ik op om snel boven de pot te gaan hangen, waarbij mijn benen mij amper kunnen dragen en het meermaals zwart voor mijn ogen wordt.

T+2-3: Schoonheid
Na een tijdje zet V rustgevende, klassieke muziek op. Het geeft direct verlichting. Liggend op mijn rug op het kleed voel ik me het minst beroerd en langzaam voel ik me mentaal steeds rustiger worden. Alles ziet er mooier uit, vrediger, en ik voel hoe mijn ogen langzaam open gaan en met verwondering naar mijn uiterlijke en innerlijke leefwereld kijken. Ineens voel ik me emotioneel en begin ik te huilen. De eerste huilbui van wel 100 huilbuien die dat weekend nog zouden volgen. Ontlading.

De effecten doen me nog het meest denken aan mescaline-light. Ik zie de schoonheid overal van in. De planten zijn zo mooi, de rustieke kleuren zijn zo mooi, alles straalt pracht en kalmte uit. V straalt een klassieke verfijndheid uit. Hij komt volwassen over ineens, de diepere lagen van zijn persoonlijkheid tonen zich zo karakteristiek aan me, hij komt zo mooi tot zijn recht. En ook ik ben mooi, ik zie mijn goede intenties, zie mijzelf in mijn kwetsbaarheid, vrouwelijkheid. Ik voel compassie voor mezelf, geen misplaatst zelfmedelijden, maar wat erkenning en zelfliefde.

Wat voel ik mij (mentaal) heerlijk ontspannen en wat voel ik me verrassend helder. Ik ben nog prima in staat om mijn gedachtes uit te spreken, sterker nog; het gaat me zelfs gemakkelijker af dan wanneer ik nuchter ben. Af en toe is er wat verwarring, maar ik spreek direct vanuit mijzelf, er zitten geen filters tussen, alles is puur en oprecht.

T+3-4: Tijdloos
We zijn in een realiteit beland waarin tijd niet bestaat. We zijn hier, nu, dat is alles wat er is. Ik weet dat ik nog wat problemen aan moet gaan pakken, maar dat is voor later. Was er ooit een gister, komt er ooit een morgen? Het is niet meer van belang. In het hier en nu vervalt de verscheidenheid tot eenvoudige eenheid, waar verleden en heden zinloos zijn en inspanning absurd is. Stress bestaat niet, zorgen bestaan niet. Ik mag ontdekken, ik mag ervaren, en met de onschuld van een newborn kijk ik voor de eerste keer de wereld in. Alles is zo opwindend. De ervaring voelt nog het meest zoals de ervaring beschreven in The Doors of Perception van Aldous Huxley. Rust, schoonheid, verwondering, vrede, kalme euforie en perfecte tevredenheid.

Het verschil tussen 16.50 uur en 17.00 uur voelt letterlijk als een hele dag. Ik geloof echt niet dat er slechts 10 minuten verstreken zijn als ik op mijn horloge kijk. Wat een ongelooflijk voorrecht om een hele dag van dit gevoel, met dit gezelschap met wie ik precies op dezelfde golflengte zit, te mogen genieten.

Na wat als een hele dag voelt probeer ik wat water te drinken. Het is moeilijk om niet door mijn benen te zakken op weg naar de keuken. Als ik eenmaal drink kan ik niet meer stoppen; ik voel me echt uitgedroogd. Direct heb ik spijt van mijn gulzigheid, want binnen enkele minuten voel ik die vreselijke hoofdpijn weer opzetten en wordt de intense misselijkheid nog verder versterkt waardoor ik mij weer neergooi op de grond om bij te komen. Als het weer een beetje gaat raap ik al mijn kracht bij elkaar om naar de wc te gaan en daarna boven iets comfortabels aan te trekken. Boven voel ik weer die intense ontspanning opkomen en de stof van mijn kleding is zo ongelooflijk zacht. Alles heeft een prachtige lichte, zachte gloed en naast mescaline voelt het nu ook alsof ik onder invloed ben van MDMA.

Eenmaal terug merk ik dat V zich net zo ontspannen en vrolijk voelt als ik en enthousiast laat ik hem aan de heerlijk zachte stof van mijn kleding voelen. We voelen een soort meligheid opkomen, zijn perfect op elkaar ingesteld, gaan in de meest rare houdingen zitten/liggen/hangen die op dat moment de meest comfortabele posities ooit lijken. Dit zou wel eens een intens vrolijke, ontspannen trip kunnen worden, ware het niet dat ons toch eerst belangrijkere dingen te doen staan.

T+5-8: Therapie
Praten. Er moet over dingen gepraat worden. Hele heftige, pijnlijke en mooie gesprekken volgen. We praten en praten, met horten en stoten, alles moet eruit. Hevig wisselende emoties en flinke huilbuien, intense kwetsbaarheid en soms ook verwarring blijkt vooral achteraf, maar toch zo verhelderend. Eerst wat dingen tussen ons ophelderen en uitspreken, daarna praten we beurtelings over de belangrijkste thema’s en issues in ons leven. Alles wordt besproken, geen schaamte of maskers, we spreken hardop onze gedachtes uit en stellen elkaar verdiepende vragen om beter tot inzichten te komen. We zijn luisteraar, prater, vriend, geliefde, helper, therapeut, spiegel. Het is allemaal zo duidelijk. Dit zijn tientallen uitmuntende psychotherapiesessies in één. En ik weet precies wat mijn probleem is en wat me te doen staat. We maken een plan om mijn problemen stapsgewijs aan te pakken, waar ik direct de volgende dag mee begin door een grote knoop door te hakken.

De trip is niet leuk meer te noemen, het is keihard werken, maar de LSA laat me zien dat dit de absolute prioriteit heeft, dat ik hier echt iets mee moet doen om mijzelf verder te kunnen ontplooien en om niet om te vallen. En zo blijf ik erover praten, en blijf ik huilen, blijven de inzichten tot me komen tot alles is uitgedacht en ik er zeker van kan zijn dat ik dit probleem ga oplossen.

LSA werkt in golven. Dan praten we weer even, dan drijf ik weer weg, dan luisteren we naar muziek, dan weer een zware misselijkheidsaanval, soms ineens een golf van nuchterheid. Ik wissel erg in mijn emoties, opgelucht, uitgeput, vol liefde, maar ook vol angst voor de knopen die ik de komende dagen door moet gaan hakken. Bang om in elkaar te zakken voel ik mij zwaar en depressief, wat als ik dit probleem te lang heb laten doorsudderen, wat als ik te laat ben? Ondanks alle inzichten voelt de impact van LSA als een mokerslag.

T+8-10: Laat je zorgen los
Het helpt wanneer V wisselt van muziek. De muziek is preciés wat ik nodig heb. De helderheid, maar ook de luchtigheid, de moderne klanken. Het helpt me aarden. Ik lig op mijn rug op het kleed en de goddelijke klanken voel ik als golven van genot door mijn lijf gaan, tot ik weer verzand in zorgen, mijmeringen, stapels draaglast die zo zwaar zijn in het dagelijks leven dat ik bijna door mijn benen zak.
“Leg je zorgen naast je neer, dan ben je een stuk lichter”, zegt V.
Ik sluit mijn ogen en visualiseer hoe ik mijn zorgen, één voor één, van me afwerp en naast me neerleg. Bij elke zorg die ik van me af werp voel ik de druk op mijn rug en schouders letterlijk lichter worden. Allemaal gaan ze uit mijn hoofd, uit mijn lijf, uit mij. Ik word steeds lichter en lichter, tot alles weg is. En dan voel ik alleen nog maar liefde. Ik stijg op, zweef in de perfectie van de muziek, ga op in de euforie van het moment. Ultieme tevredenheid, volkomen gewaardeerd om wie ik ben en helemaal in contact met mijn diepe zelf. Ik voel me zo dankbaar.

T+10-12: Kind van de natuur
Nu alle persoonlijke hindernissen zijn opgeruimd is er ruimte voor diepere lessen en inzichten. We praten over het leven, over de natuur waar wij uit voortgekomen zijn. V heeft een diepe wijsheid in zich, hij praat alsof hij in direct contact staat met iets groters dan hijzelf. En eindelijk voel ik het zelf ook. Dacht ik dat ik losstond van de natuur? Erboven stond? Dat ik beter ben omdat ik als mens zo’n intelligent organisme ben? Alles valt op z’n plek. Logisch dat er zo veel mensen zo ongelukkig zijn. Logisch dat ik zelf zo ongelukkig ben geweest. We weten niet meer waar we vandaan komen. Als we het contact met onze natuur verliezen raken we vervreemd van onszelf. We zoeken wanhopig naar geluk, maar kijken in een totaal verkeerde richting. We zoeken zonneschijn in TL-buizen, emotie in televisie, smaak in nepvoedsel, ontspanning in alcohol, gezondheid in synthetische middelen. Enkel de natuur kan ons de warmte en liefde bieden waar we zo naar smachten. De nepwereld die wij hebben gecreëerd om maar zo comfortabel mogelijk te leven weerhoudt ons ervan het leven echt te ervaren zoals het is, met de jaargetijden mee en in al zijn facetten. Leed en ongemak hoort bij de cyclus van het leven, laten we ons meevoeren op de golven in plaats van afgevlakt door het leven te gaan. We zijn aardemensen, laten we ons ook zo gedragen in plaats van als computers. Moeder natuur zorgt altijd voor ons. Ook al verkloten we het keer op keer en maken we haar helemaal kapot. Moeder natuur zal geduldig wachten tot we terugkeren en vergeeft altijd. Zij laat nooit iemand achter, maar wij moeten zelf inzien waar wij mee bezig zijn en terugkeren.
Ik voel me zo nederig. Ik heb spijt van mijn arrogantie als mens. Ik voel hoe iets moederlijks mij in haar armen sluit en me terugneemt, ik ben weer een meisje van héél lang geleden. Ik ben een kind. Een kind van de natuur. De zoveelste huilbui komt over me heen, ik ben diep geroerd.

Als ik terugkom van de wc blijft mijn blik hangen in de spiegel. Ik kijk eens goed naar mezelf. Waar ik mijzelf steeds zo lelijk heb gevonden, zie ik nu hoe mooi ik ben, zoals ieder mens maar volledig uniek. Ik heb een gezicht waarin zo veel af te lezen is. Ik heb een zachte huid, ik heb prachtige ogen die vol verwondering de wereld in kijken. Ik blijf nog eens stil kijken, en zie dan hoe mijn ogen veranderen in huid tot ze een egaal geheel zijn met mijn gezicht. Ik heb geen ogen meer, maar zie toch. Mijn gezicht verandert nog verder, ook mijn neus en mond verdwijnen langzaam. Even ben ik bang, maar ik besluit te vertrouwen. Dan verandert mijn huid langzaam van kleur en ontstaat er een soort reliëf. Mijn gezicht verandert in de structuur van een eikenboom. Ik verander nog verder en kan mij voor een moment niet meer bewegen. Ik zie er niet alleen uit als een boom; ik ben daadwerkelijk een boom geworden.

T+12-14: Afterglow
Opnieuw diep onder de indruk wisselen we gedachten en ervaringen uit, maar we zijn echt uitgeput. Steeds als we denken dat de trip bijna voorbij is, komt er toch weer een nieuwe golf. Hoeveel input kunnen we nog aan? Omdat de tijd bijna stil lijkt te staan op LSA voelt het alsof we een week samen hebben getript en elkaar door en door hebben leren kennen. Daarnaast voel ik mij 10 jaar ouder aan levenservaring. Fysiek is de ervaring slopend. Onderweg naar mijn bed moet ik een paar keer pauzeren en op de grond gaan liggen omdat ik het gevoel heb anders neer te gaan. De misselijkheid is ook nog niet voorbij. Uiteindelijk val ik na een hele lichte dosering kortwerkende benzo in slaap.

Conclusie
Fysiek het meest heftige middel wat ik ken, maar o wat een kleine prijs om te betalen voor dit diep helende medicijn. Het is iets wat ik niet vaker ga doen dan eenmaal per jaar, en waarbij ik mezelf de volgende keer waarschijnlijk weer zal vervloeken dat ik het heb genomen. Maar uiteindelijk heeft het me in staat gesteld zo veel over mezelf te leren, en mijn aardse problemen aan te pakken en op te lossen. Daarnaast is dit het enige psychedelicum waarop ik mijzelf heel goed kan verwoorden, wat enorm bevrijdend heeft gevoeld en de verbinding met mijn tripmaatje enorm heeft versterkt. Intentie is leidend. Het is geen makkelijk middel, maar zeker een aanrader voor iedereen die het wil gebruiken om van te leren.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Leuk reportje @NiandraLades, zoals altijd :) .
Heel herkenbaar allemaal met LSA... Mijn wat te heftig uitgevallen trip eens met LSA duurde die dag echt een eeuwigheid wat ik nooit zo eerder had ervaren. Dit kwam mede omdat ik alleen was en ook erge last van de body high, buikpijn en misselijkheid had. Ik wachtte te veel op dat het wegging waardoor de trip nog langer duurde natuurlijk. Geen afleiding van een ander hielp natuurlijk ook niet. Maar LSA liet mij wel hele mooie lessen zien over geduld en eenzaamheid. Zoals met elke les gaat het niet om de les maar om wat je ermee doet. Ik ben sindsdien wel anders naar eenzaamheid gaan kijken maar geduld heb ik vaak nog niet :relaxed:.
Alles valt op z’n plek. Logisch dat er zo veel mensen zo ongelukkig zijn. Logisch dat ik zelf zo ongelukkig ben geweest. We weten niet meer waar we vandaan komen. Als we het contact met onze natuur verliezen raken we vervreemd van onszelf. We zoeken wanhopig naar geluk, maar kijken in een totaal verkeerde richting. We zoeken zonneschijn in TL-buizen, emotie in televisie, smaak in nepvoedsel, ontspanning in alcohol, gezondheid in synthetische middelen. Enkel de natuur kan ons de warmte en liefde bieden waar we zo naar smachten. De nepwereld die wij hebben gecreëerd om maar zo comfortabel mogelijk te leven weerhoudt ons ervan het leven echt te ervaren zoals het is, met de jaargetijden mee en in al zijn facetten. Leed en ongemak hoort bij de cyclus van het leven, laten we ons meevoeren op de golven in plaats van afgevlakt door het leven te gaan. We zijn aardemensen, laten we ons ook zo gedragen in plaats van als computers. Moeder natuur zorgt altijd voor ons. Ook al verkloten we het keer op keer en maken we haar helemaal kapot. Moeder natuur zal geduldig wachten tot we terugkeren en vergeeft altijd. Zij laat nooit iemand achter, maar wij moeten zelf inzien waar wij mee bezig zijn en terugkeren.
Dit zijn wel typisch psychedelica inzichten natuurlijk. Altijd mooi om daar een paar uur durende eeuwigheid volledig van doordrongen te zijn, er te zijn, in het nu, doordrongen van de waarheid en alle kennis..... Ik word warm en liefdevol van binnen wetende dat andere dit ook (kunnen) ervaren. :blushing:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dankjewel!

Heel herkenbaar allemaal met LSA... Mijn wat te heftig uitgevallen trip eens met LSA duurde die dag echt een eeuwigheid wat ik nooit zo eerder had ervaren. Dit kwam mede omdat ik alleen was en ook erge last van de body high, buikpijn en misselijkheid had. Ik wachtte te veel op dat het wegging waardoor de trip nog langer duurde natuurlijk. Geen afleiding van een ander hielp natuurlijk ook niet. Maar LSA liet mij wel hele mooie lessen zien over geduld en eenzaamheid.
Pfoe... dat zal niet makkelijk zijn geweest. Omdat de tijd bijna stilstaat met dit middel lijkt het me behoorlijk zwaar om er doorheen te gaan als je je fysiek beroerd voelt en inderdaad geen afleiding hebt en alleen bent... Het kan ook wel zijn schoonheid hebben denk ik al weet ik niet of het op dat moment ook zo voelde...
Ik kreeg naast mooie ook een aantal verdrietige lessen, maar die waren op hun eigen manier wel heel waardevol.

Dit zijn wel typisch psychedelica inzichten natuurlijk. Altijd mooi om daar een paar uur durende eeuwigheid volledig van doordrongen te zijn, er te zijn, in het nu, doordrongen van de waarheid en alle kennis..... Ik word warm en liefdevol van binnen wetende dat andere dit ook (kunnen) ervaren. :blushing:
:redheart::redheart::redheart:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan