• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand - LSA - Morning Glory ! - Ochtendstond heeft goud in de mond -

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Tripreport

Het schuingedrukte is de verwerking tijdens de trip. Ik zal tussenin aanvullen voor mezelf wat ik me nadien nog herinnerde, niet heb kunnen noteren en andere aanvullingen. Om zo tot een meer leesbaar geheel te komen.

Note tot self and others: Dees is nogal een lap tekst, aanvullende feedback is zeer zeker welkom wanneer iemand hier doorheen geraakt is :upsidedown::kissingheart:

Datum 22/09/2019
Leeftijd: 30 jaar – samen met mijn man – 30 jaar
Ervaren in nemen van hallucinogene planten
Middel: 140 LSA zaden – Morning Glory– Ipomoea Purpurea (Mystic Seeds)

Opmerking: Eerste volledige tripreport ooit – Newby ovv Tripreports

---

Avond voorheen idee van vandaag LSA te nemen, rustige dag gehad, het was warm, ontspannen, ik heb getekend en vrij gezond gegeten.
Om drie uur voorgesteld aan hem om te trippen. Dit werd goed ontvangen.

Voorbereiding.
Eerst gegeten (vegetarische pasta)

16u
Nog een koffie thee (een zeer lichte koffie) gedronken. Vervolgens nog wat gelezen over LSA, Morning Glory en BHWR (vermits we die ook hebben liggen, echter Morning Glory heb ik al enkele malen bereid en genomen en ben dus gekend met de stijl van de plant. Besloten BHWR voor ander moment te houden)
Nog aan het twijfelen over het aantal, zin in een gemiddelde trip, welke wel merkbaar is. Minstens 100 zaden. ( na aanleiding van de kennis van mijn vorige trips) Hij geeft aan er 130 te willen nemen vermits dit een veelvoud is van 13 of 26 → de Azteken gebruikte een veelvoud van 7 of 13 en de Quecha gebruikte er 26 (ook een veelvoud van 13) , ik besloot een veelvoud van 7 te nemen en besloot er 140 te nemen. De overigen leg ik voor hem aan de kant om eventueel bij te nemen indien gewenst.

18u
Zaden verdelen, elk moment tracht ik met respect en zonder haast in te vullen. Met stamper en vijzel maal ik beiden hoeveelheden zo fijn mogelijk (hulp van hem was noodzakelijk :tongueout: ). Voor het fijnstampen is het grondig wassen en drogen van de zaden noodzakelijk ivm de pesticiden.
Vervolgens doe ik de fijngestampte zaden in twee aparte kleine mokken en vul deze met gedistilleerd water (normaal toch, bij gebrek aan dit water omdat we deze al op hadden dezelfde dag gebruik ik SPA)
De twee mokken zet ik vervolgens een 15 tot 30 minuten in de koelkast om te laten weken en af te koelen.

IMG_20190922_180933.jpg

19u
Tussen de voorbereidingen door frissen we ons op als een soort van reiningsritueel en omdat het wel aangenaam en rustgevend is. Normaal zog ik dat het hier goed is opgeruimd en schoon is, vanwege een ‘geen zin – en luie – zondag – dag ligt het huis momenteel bijzonder overhoop. Ik tracht me hier niet te druk in te maken en negeer dit feit.
Voor het moment al meer dan drie uur niets gegeten. → Vorige keren op een vaag verward en wat zwaar gevoel in de maag geen misselijkheid gehad. Ik anticipeer mij dan ook mentaal op ditzelfde gevoel tijdens deze trip.
Mijn tanden nog gepoetst met bicarbonaat/ kokosolie en dan… Ready to go.
Eerst nog even Erowid openzetten om een idee (handig tijdens het trippen) te hebben van de opkomst en het piekmoment van de trip.

19u30
Haal de mokken uit de koelkast en zet me rustig op bed bij hem om het samen op te drinken. Neem slokjes en knabbel tussendoor op de zaadjes, doe dit zo bewust en rustig mogelijk.

19u50
Volledige drankjes zijn opgedronken. Zenuwen ervoor ervaren.
Tijdens het opdrinken van het drankje heb ik gesproken tegen de Morning Glory, respectvol gevraagd of ze me wil tonen waarin ik kan groeien, of vlak van Energie, passies in het leven, gevraagd me te helpen met mijn zelfgroei en of ze me kan helpen in een nog hechtere groei binnen de relatie.
Mijn doel van de trip. Waarin kan ik groeien, mijn blokkades opheffen, vertrouwen ervaren.

Hij merkt op na drinken dat het toch veel is in vergelijking met de vorige keer, voor hem bijna dubbel en waar toen al zeer intens voor hem. Zegt tegen zichzelf dat het wel ok komt, rolt een joint. → Normaal week voorbereiding, hij brengt zijn gedachten en bedenkingen naar mij over. Hij was niet oké de afgelopen dagen, heeft de keuze onnadenkend gemaakt. Had de afgelopen dagen ook meer gerookt en was zeer afwezig.

---

Deze trip was heel intens, mogelijks was het de zoveelste maal dat ik het onderschat had. Net nadat ik de zaden had gedronken, initieel heel bitter, liet hij merken dat het weer heel plots was dat het echt niet ok was dat ik hem niet enkele dagen tot een week voorbereiding had gegeven. Ik vond ergens dat hij gelijk had, maar aan de andere kant was er meer dan vier uur over gegaan tussen het moment dat ik hem dit had voorgesteld en dat we het drankje dronken. Dat leek me genoeg tijd om voor zichzelf een bewust keuze te maken. Echter toen hij aankaartte dat hij al enkele dagen off was en wasted en er niet bij was begreep ik de gedeelde verantwoordelijkheid. Als geheel let je op elkaar.
Ik had de dag ervoor dit voor mezelf beslist en uit ongemak (eigenlijk de week ervoor al dat ik graag zou trippen die week) of onzekerheid door stroeve communicatie die dag uit EGO gehandeld. Na deze trip begreep ik beter dan wanneer ook dat je je vorige trips moet hebben verwerkt voor je zo’n zware trip opnieuw aangaat. Wat hij nog niet had gedaan en wat ik ook wist.
Na dit met mij te hebben gedeeld gaf hij ook aan dat het wel ok zou gaan, dat het wel goed zou komen. Ik was wat nerveus en onrustig geworden door de feedback van ervoor bovenop de zenuwen en probeerde tot rust te komen. Ging naar de slaapkamer om deze wat op orde te brengen, wat sfeervoller en gezelliger te maken (aangename setting creëren) wierook aangestoken en psytrance mix opgezet op de laptop.

Om 19u50 had ik het geheel op.

IMG-20190928-WA0013.jpg
---

20u10
Tintelingen in het hoofd (spier rond het hoofd lijkt opgespannen te worden → dit lijkt te minderen met de spanning die in het huis wegv alt) , rustigere sfeer, ongemakkelijk maar rustig gevoel.

We praten ondertussen over het schrijven van een tripreport, ik die besloten heb vandaag mijn trip wat op te volgen, uit te schrijven en nadien mijn eerste tripreport te schrijven, legt me uit dat ik niet moet omschrijven, maar moet trachten te schrijven vanuit mezelf. Dat er ook een verschil is wanneer ik dit deel met mezelf en met anderen, bv op het DF. – abstract/niet abstract.

20u20
Liefdevol, mentaal gevraagd aan Morgen Glory, zoals hij het noemt om hem te ontzien, liefdevol te zijn, rustige trip te geven.
Dat ik het geheel zal trachten te dragen en overzicht zal proberen te houden.

– Opmerking: Daarstraks voor de trip buiten in de tuin geweest en met mijn gat op de brandnetels gaan zitten (verwilderde tuin) , nu beginnen mijn billen exact op die plaats terug te tintelen.

WIEHA! Het hele EGO systeem is ah vechten, zweten, tintelend gat, verstopte neus, verwarrend gevoel, moe en onrust – Mmhh is de respons (geen idee wat dat laatste betekent :’) )

---

Om ongeveer 20u45 heb ik mij op bed gelegd.
We hebben ervoor nog een aangenaam gesprek gehad aan tafel terwijl hij een joint rookte en we beiden wat tot rust kwamen en in de sfeer van de trip.

Eenmaal in de slaapkamer ervaarde ik bijzonder veel lichamelijke onrust waarbij (dit bleef de helft van de trip) mijn benen de halve tijd rondvlogen door de lucht terwijl ik op mijn rug lag of het beeldscherm als doelwit hadden wanneer ik op mijn buik lag (deze staat echt net achter het bed). Uiteindelijk met mijn hoofd bij het voeteneind gaan liggen… Veiliger voor alles.
Daarnaast zweette ik enorm wat ik nog niet eerder had ervaren, de verkramping van de spier rond mijn hoofd nam langzaam aan af, na anderhalf uur was deze praktisch volledig weg.
Ik had in het begin, eerste 40 minuten, een algeheel wat ongemakkelijk gevoel maar stoorde me er niet te hard aan.

Ik was op dat moment ook nog veel met hem bezig. (Ik was precies zo’n ongeleid projectiel, heel fel de ervaring zoals mijn eerste keer op paddestoelen, wist me niet echt een houding te geven).
Ik besefte dat ik de vorige trips op LSA veel meer ervaarde toen ik me had terug getrokken en me had overgegeven aan de Morning Glory met mijn ogen dicht. Gaf hem aan dat ik het een poging ging geven. Trok vervolgens mijn kussen over mijn hoofd en sloot mijn ogen. (Met ogen open ervaarde ik op dat moment nog niets).
De eerste paar keer (meermaals in mijn onrust ogen terug geopend) zag ik zwart met vage licht ‘vlekken/flitsen’, niet iets waar ik iets van kon maken. Bij een zoveelste keer toen ik mijn focus had gelegd op een van de lichtflitsen werden deze groter en duidelijker , maar de Morning Glory werkt naar mijn ervaring niet zoals bijvoorbeeld psylocobine. De beelden worden gevormd op basis van je gedachte, je onbewuste dat je openstelt (bij paddestoelen word het je meer ‘gegeven’ , komt ook uit je onbewuste , maar het is minder gelinkt aan mentale gedachtegangen – weet niet goed hoe ik dit moet verwoorden)

Het volgende dat zich vormde kwam met de ‘gedachten’ → mijn stem? De collective conciousness?
Geen idee → Er werd me duidelijk dat de mens gevormd wordt en er een houten doos/ kartonnen doos rondom gevormd wordt, de mens is zoals een ineen gestoken houten doos. Ik zag een soort lopende band met links en rechts machines die de dozen / mensen erin (zag enkel de dozen, maar er werd me gezegd dat de mens erin zat) ineen zetten. We volgen elkaar, op de loopband;, wat het leven is, laten we vanuit het systeem, de matrix, de maatschappij bepaalt de vorm van ons bestaan, de weg die we volgen. Wanneer we conform willen blijven aan degene voor en achter ons , accepteren we de vorming, het pad, we laten ons leven bepalen. Het einde van de loopband, het einde van het leven, einde van de loopbaan? Is er ineens, je levens is bepaald geweest, je kantelt van de loopband, een voor een, in een opvangbak? Word je afgevoerd.
Ik zag de rijen dozen kantelen van die loopband en deed mijn ogen open.

Bezweet en licht geschrokken ben ik omhoog gkeomen. Dat was intens. Dat was mijn angst gekoppeld aan een van de vragen die ik aan het begin van de voorbereiding had uitgeschreven en niet meer mee bezig was geweest.
De beelden en het gevoel deden me heel fel denken aan de Pink Floyd maatschappij (we don’t need no education) .
Hoewel dit voor mij al wel geweten was had het best wel indruk gemaakt en heb ik dit bondig neergeschreven. Als je zelf je leven niet bepaald, leef je het leven van een ander. Je zult het pad sowieso volgen, maar je wordt er pas aan het einde van je leven bewust van.

Heb tijdens mijn trip dit op papier geschreven, vanaf dit punt begin mijn geschrift minder ordelijk te worden, schrijf vlugger, let minder op netheid of orde, tracht zoveel mogelijk neer te schrijven binnen de concentratiespanne die ik heb.

21u15

Ik ben vervolgens terug naar de slaapkamer gegaan. Ik was nog steeds erg onrustig, bewoog veel, ging opnieuw liggen en heb opnieuw mijn ogen dichtgedaan. Ondertussen was ik al minder bezig met hem en meer met mezelf. Het volgende wat gebeurde was naar mijn gevoel een verderzetting op het vorige, een rode draad was wel degelijk merkbaar achteraf gezien. Er waren veel meer geometrisch, meer dimensionale bewegende beelden te zijn met mijn ogen dicht, op een bepaald moment had ik het zicht op een mens, welke uiteindelijk ik bleek te zijn of waarbij ik het standpunt in nam. Vanuit alle kanten kwamen lichtbronnen naar mij toe (al enkele weken wordt de zin uit de Bardo Thodol – The tibetan book of the dead- Volg het felle licht – op verschillende momenten in mijn hoofd afgespeeld) Het waren precies een soort van armen (machinaal?) welke alle iets leken aan te brengen, alles wat ik begreep tijdens de trip, begreep ik telepathisch, het was een ‘stem’ een ‘kennis’, ‘ikzelf’ waardoor ik alles onmiddellijk begreep. Er speelde zich tegelijk met dit beeld een tweede situatie af. Die doorheen de ene te zien was, ik kon beiden tegelijk volgen, waarbij er zich een fel licht opende en ik als wezen, mens, daarheen ging en vanuit daar zelf richting, keuze bepalend werkte. Het waren twee situaties die me werden duidelijk gemaakt. Het is natuurlijk niet zwart wit te begrijpen , maar mogelijks voor mij zo gebracht om me iets duidelijk te maken. In het ene vormde het licht al, en ben je dus het gevormde. In de tweede situatie bepaal je zelf en vorm je dus zelf het geheel. Het is een meer energie gestuurde verduidelijking van het eerste (de voorgaande eyes closed visuals die ik uitschreef) dat mij getoond werd.
Dit heb ik vervolgens uitgetekend en met de kernwoorden opgeschreven.

---

Uur onbekend.

Situatie 1 (schets met een mens (ik) in het midden en vanuit alle kanten ‘licht’ bronnen die dingen aanbrengen naar de mens toe.) Hier bij staat geschreven, licht dat vormt dus je bent het gevormde.

Situatie 2 (schets met opening in het midden waar de mens (ik) zelf naar toe gaat) en van daaruit bepaald.) Hierbij staat geschreven, ofwel naar het licht – maken het geheel vormt.

---

Het volgende dat plaatsvond is zeer diep gegaan…
Je gaat altijd in niveaus tijdens het trippen, en steeds als je iets toelaat, mag je verder, als je accepteert, en nederig bent, mag je verder… Ik mocht verder.

Ik lag terug op bed (zoals ik zelf ook merk ben ik de eerste uren enorm onrustig geweest, ik besef dat dit mijn eigen angst was) en was weer heel beweeglijk, maar leek wat vast te zitten. Vervolgens gaf hij opnieuw (evenals hij mij heeft geleerd in mijn vorige trip op Ayahuasca) aan dat ik moest bewegen. Dat het niet uitmaakte of ik bepaalde of dat het de bewegingen waren die vormde of wat dan ook. Hij vroeg me. Wat maakt het uit? Met andere woorden , als het lukt als je vliegt dan maakt het toch niet uit wat het in gang gezet heeft.

Ik sloot mijn ogen en begon wat ik zag te begeleiden met mijn armen en lichaam, de bewegingen na te doen, te vormen en te sturen, te volgen. De meer ik dit deed, de meer ik los kwam, de meer ik groeide. Steeds opnieuw vormde zich een verticale rij ogen. Verbonden aan twee lichtpunten, een links en een rechts. De verbindingen volgde ik met mijn handen en door de lichtpunten uiteen te bewegen opende de ogen zich en verschenen er felle lichtbronnen, feller dan de lichtpunten waarmee de ogen verbonden waren. Dit en nog vele geometrische prachtige, beelden vormde ik, doorheen allerlei tunnels, draaiingen, openingen en dergelijke bewoog ik. Het was rustgevend. Het was mooi. Ik was enigszins verward want die verticale rij ogen bleef verschijnen. Het laatste moment kon ik door middel van mijn handen uiteen te bewegen deze ogen opentrekken zoals daarvoor, nu verplaatste ik me doorheen de opening van de ogen en werd ik één met het felle licht. Ik deed mijn ogen terug even open. Hij lag nog steeds naast me, glimlachte ontspannen. (Op dat moment had ik weermaals gevraagd hoe het met hem ging, waarbij hij de vraag stelde waarom ik dat bleef vragen… mijn angst om alleen te gaan , denk ik nu)

IMG-20190926-WA0039.jpg
Ik ben snel de ogen gaan schetsen, hij is me gevolgd naar de kamer (daar lag mijn schetsboek) en we hebben even rustig gepraat aan tafel terwijl een joint rookte. Op dat moment was ook met ogen open alles bewegend, fluide, aangenaam, ik heb geschetst in met mijn potlood.

IMG-20190926-WA0059.jpg

---
22u40
Het schrijven van woorden is meer iets kunstig geworden. Duidelijk werden de woorden die in me opkwamen neergeschreven. (Weet dat ik op dat moment even rust zocht)

In krullende draaiende letters zijn volgende woorden, zinnen neergeschreven.

Warmth
Everything
Moves Around

Je kunt vooruit zien
en
terug

Het potlood
verdwijnt
met
gedachten

it’s all
in the mind
unlock your
inner you

---

Vervolgens besloten we opnieuw te gaan liggen. Hoewel ik iets rustiger was, leek ik nog steeds een bepaalde onrust te ervaren. Ik sloot mijn ogen en besefte dat ik controle had over alles ,dat ik controle had over mijn ademhaling, mijn bloed dat door mijn adres stroomde, dat ik controle had en weg kon zinken… toen ik dat besefte besefte ik dat ik kon sterven… dat ik mijn lichaam kon verlaten… (in mijn diepte kwam de gedachte dat ik niet kon sterven in een trip) … ik werd numb, stond mijn lichaam en ademhaling toe te stoppen, mijn lichaam zakte weg in het bed, ik voelde me mijn lichaam verlaten, voelde dat ik mezelf loshaalde van het omhulsel waarin ik gekomen was, dat ik dat kon achterlaten. Toen ik dat ervaarde schrok ik enorm, toen dat gebeurde trok ik mijn ogen open, keek ik naar hem om steun te zoeken, hij lag sereen met ogen gesloten, ik besloot hem te laten, dit zelf te doen, deed mijn ogen terug dicht… (dit vond nog een keer plaats, en besef dat dit ervoor heeft gezorgd dat ik kon doorbreken) …

IMG-20190926-WA0033.jpg
Daar ging ik , eerst zag ik de typische geometrische patronen, kleuren, van een LSA (of waarschijnlijk wat ik online heb gezien ook wel bij een LSD trip) , prachtige dingen, vervolgens in die patronen verschenen mensen, situaties (niet specifiek herkenbaar) , deze beelden waren zoals je ze in je alledaagse realiteit ziet) het was een fel contrast en zeer fascinerend, ik ging erin mee, …. vervolgens verschenen ze opnieuw, opnieuw die rij ogen, ik besloot dat ik moest blijven kijken ,dat er een reden was dat ik deze zag, de verticale rij werd langer, er kwamen meer en meer ogen, enkel de ogen. Meerdere rijen , die nu in een cirkel rond mijn perspectief draaiden, de ogen wisselde in stand, allemaal verdrietig, angstig, … in het begin eng, boos, gevaarlijk, op een bepaald moment even werden het allemaal mijn ogen om vervolgens terug allemaal verschillende ogen te worden…. Toen besefte ik wat ik zag, toen drong het tot me door, ik was de algehele conciousness, ik was het standpunt van de dader, ik stond oog in oog met alle slachtoffers van misbruik (in welke vorm ook) ooit, ik ervaarde alle pijn, angst, verdriet van al die slachtoffers, ik ervaarde het vanuit het standpunt van de dader. Ik werd omver geblazen met alle emoties die ik te verwerken kreeg.

---
uur onbekend.
Woorden vormen was niet meer logisch. Ik moest me forceren woorden te vormen.
Ik heb circulair geschreven.

Je bent elke angst
Elk oog
Alle situaties
Je hebt alles gezien
Je hebt alles gedaan
Je hebt alles gedaan

De terror
In de ogen
Das jouwe
De hunne
de mijne
de zijne

Je was
Je bent
Je zal
zijn
Woorden
schieten
tekort
zijn
niet

Het nulpunt.

---

Ik opende mijn ogen. Het besef zat diep in me. Hij was in de tussentijd opgestaan en naar de kamer ernaast gegaan. Ik staarde voor me uit. Ik besefte wat ik had ervaren en langzaam sijpelde het doorheen me. Hij keerde de slaapkamer terug binnen en legde zich naast me. Vroeg me hoe het was. Ik wou beginnen delen, maar het besef was nog aan het doorkomen. En toen begreep ik dat ik een algehele empathie ervaarde en dat het insloeg als een bom. Ik barste in tranen uit. Van verwarring, van geluk, van verdriet….

Ik begreep dat ik iets heb geleerd en dat ik mocht groeien, dat ik de kans had gekregen om echt te ervaren. Dat ik eindelijk de emoties heb ervaren waarvan ik tien jaar afgesloten was en mezelf voor geblokkeerd had, ik heb empathie gekregen als gift van de Morning Glory, het was zo een mooi gevoel, zo een geweldige gift, maar tegelijkertijd was het enorm zwaar, intens en verwarrend. Ik keek hem in de ogen en zag elke emotie, bij alles wat ik deelde herkende ik zijn emoties, voelde ik volledige empathie, liefde en warmte.
Tegelijkertijd zag ik alle pijn die ik doorheen de jaren gebracht had met woorden en daden die vanuit een eerder emotieloze of narcistische houding waren uitgevoerd. Bijna apathisch op dat moment. Die gemeen waren en veel kwaad hadden gedaan; Ook dat ervaarde ik. Ik droeg het. Kon oprecht sorry zeggen. Begrijpen dat ik nu iets aan het leren was wat me van binnenuit veranderde.

---

00u15

Ik heb terug enige grip op woorden gevonden. Het volgende werd veel ‘netter’ neergeschreven.

Ondertussen veel indrukken verder
Veel gedachten, inzichten, beelden
rijker
wenselijke vormingen van de natuur
rondom het levende
stukje puur
woorden geplaatst

panter
blijft zicht

Achter de bovenstaande tekst zag ik het patroon van mijn papier en in het papier was een panter zichtbaar (enige tijd geleden net na mijn Ayahuasca trip ontdekt dat dit dier mijn totemdier is) Ik heb achter de tekst een vage schets gemaakt van een deel van wat ik zag.

Het uur stond in het midden van het blad eronder geschreven – dat helpt – uren opschrijven – DE IRONIE.

It’s all a cosmic joke – HA HA HA

---

Ik liet een scheet en ervaarde een grijns van geluk. (referentie naar boek dat ik de dagen ervoor aan het lezen was geweest, Ayahuasca, genezing, moment van heling, scheet)
Op dat moment werd ik rustiger, op dat moment werd ik kalm… Op dat moment was het voldoende geweest en vond ik het ok om de trip rustig uit te wandelen.
Ik kon vervolgens grappen maken, lachen met mezelf, met hem, met het geheel, ik voelde me een stukje vrijer. We hebben rustig gefilosofeerd over wat we zagen, wat we konden vormen van hetgeen rondom ons bewoog, luchtige gesprekken die me deden lachen, rustig maakte, deden genieten. Ik was zo intens gelukkig, ik was zo intens verliefd, ik besefte hoe intens veel ik van mijn man hou. Ik was weer een klein beetje meer geheeld.

IMG-20190926-WA0054.jpg
Vervolgens zijn we naar de kamer gegaan, hij kreeg het ineens even zwaar… liet merken dat hij sommige dingen alleen moest verwerken. Ik heb hem wat rust en ruimte gegeven, me even teruggetrokken.
---

00:45

Op dit moment heeft hij wat ruimte gevraagd. Heeft het moeilijk en aangegeven dat hij sommige dingen alleen wenst te verwerken.

Sommige dingen
zijn belangrijk
eerst in rust
en ruimte te verwerken
te plaatsen en in te groeien
om samen
ik en jij
het geheel
van het individu
in te groeien

het zijn maar woorden – (moment van een hartslag getekent) De trip. De hartslag. Het is zoals het leven.

Het leven is een trip.
Met 2 gaat heel veel beter.

Het op en neer van de trip
geeft heel veel om
in te denken
om van te leren.

Dit bovenstaande geheel heb ik opnieuw op een beeldende manier getekend. Waarbij ik boven de laatste alinea weer een simpele schets had gemaakt van een mannetje waarbij de ogen een weegschaal vormde met links een lach en rechts verdriet, het geheel als een verbazing, in verwarring , maar met een handje dat een duimpje omhoog stak.

---

01u
Vermits hij normaal eet net voor de trip en dit keer al van drie uur geleden had gewacht, voor mij de trip intens genoeg was geweest besloot ik eten klaar te maken.

01u40 gegeten
:)
MEER PLANTEN

(einde van notities tijdens de trip)

---
Rond een uur besloten we dat eten een noodzaak was voor hem en voor mezelf wel handig, en nog half trippend ben ik aan het eten begonnen, welke een zeer interessante en leerzame kwestie was. Waarbij ik de energie die ik ervoor stuurde doorheen mezelf en hem, nu zag in het eten dat ik vastnam. Waardoor enkel verse groenten gebruikt konden worden, vermits in verse groente nog levensenergie zichtbaar is dat je kan voeden, doen groeien… (was al dankbaar dat men eten niet begon te spreken of dergelijke x))

Het was een fantastische, intense en leerzame trip. Het was een die ik nog op verschillende manieren zal willen overdenken, waaruit ik nog veel details kan halen. Waaruit ik gegroeid ben. Moeder Ayahuasca was nog in me aanwezig en heeft met de Morgen Glory samengewerkt en me geholpen in mijn zoektocht op mijn pad naar gelukkig zijn.

IMG-20190926-WA0066.jpg

Laatst bewerkt:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor het delen van dit mooie, openhartige triprapport. Volgens mij ga jij heel hard op het gebied van zelfontwikkeling momenteel en komen er vele lessen tegelijk op je af. Bewonderenswaardig dat je kritisch en eerlijk naar jezelf durft te kijken en je je nederig en open naar het middel op blijft stellen waardoor de lessen blijven komen en je ook steeds dieper komt. Ik vind een aantal van je interpretaties ook erg mooi, sommige van jouw inzichten zijn mij ook op soortgelijke manieren getoond dus het is wel herkenbaar hier en daar, en jouw interpretatie van het ea zet mij ook wel aan het denken.
Voorbeeld: jouw stuk in het begin over de lopende band met de dozen met mensen erin. Dit soort dingen wordt mij de laatste tijd vaak laten zien tijdens trips (zij het op hele andere manieren en visueel ook heel anders, maar de boodschap is hetzelfde). Ik interpreteerde dit als: je bent niets anders dan een robot, net zoals alle andere robots in een alsmaar doorgaande cirkel, van klein naar groot, met onder mij weer cirkels en boven mij weer cirkels, allemaal gevoelloos en zinloos. Ik interpreteerde dit dus als een vaststaand gegeven (wat me nogal depri maakte), waar jij juist zegt: ik zou dit kunnen zijn ALS ik mee ga in het systeem, ALS ik mijn leven door anderen laat bepalen, ALS ik zelf niet nadenk etc. Mooi. :)

Je inzicht over dat je het algehele consiousness bent vond ik ook prachtig trouwens, idem voor het bijbehorende gedicht.
En heel mooi dat je je partner ook de ruimte geeft om zichzelf op individueel niveau te ontwikkelen en hem door zijn eigen dingetjes heen te laten gaan tijdens de trip in plaats van het allemaal 'samen' te willen doen, wat toch wel eens een valkuil kan zijn wanneer je samen met je partner tript is mijn ervaring.

Benieuwd naar de lange termijn effecten van deze inzichten. :)

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor het delen van dit mooie, openhartige triprapport. Volgens mij ga jij heel hard op het gebied van zelfontwikkeling momenteel en komen er vele lessen tegelijk op je af. Bewonderenswaardig dat je kritisch en eerlijk naar jezelf durft te kijken en je je nederig en open naar het middel op blijft stellen waardoor de lessen blijven komen en je ook steeds dieper komt. Ik vind een aantal van je interpretaties ook erg mooi, sommige van jouw inzichten zijn mij ook op soortgelijke manieren getoond dus het is wel herkenbaar hier en daar, en jouw interpretatie van het ea zet mij ook wel aan het denken.
Voorbeeld: jouw stuk in het begin over de lopende band met de dozen met mensen erin. Dit soort dingen wordt mij de laatste tijd vaak laten zien tijdens trips (zij het op hele andere manieren en visueel ook heel anders, maar de boodschap is hetzelfde). Ik interpreteerde dit als: je bent niets anders dan een robot, net zoals alle andere robots in een alsmaar doorgaande cirkel, van klein naar groot, met onder mij weer cirkels en boven mij weer cirkels, allemaal gevoelloos en zinloos. Ik interpreteerde dit dus als een vaststaand gegeven (wat me nogal depri maakte), waar jij juist zegt: ik zou dit kunnen zijn ALS ik mee ga in het systeem, ALS ik mijn leven door anderen laat bepalen, ALS ik zelf niet nadenk etc. Mooi. :)

Je inzicht over dat je het algehele consiousness bent vond ik ook prachtig trouwens, idem voor het bijbehorende gedicht.
En heel mooi dat je je partner ook de ruimte geeft om zichzelf op individueel niveau te ontwikkelen en hem door zijn eigen dingetjes heen te laten gaan tijdens de trip in plaats van het allemaal 'samen' te willen doen, wat toch wel eens een valkuil kan zijn wanneer je samen met je partner tript is mijn ervaring.

Benieuwd naar de lange termijn effecten van deze inzichten. :)
Kei fijne reactie!

Het brengt een ruimer perspectief wanneer je de trips van andere mensen leest, want inderdaad , soms kun je er best veel van je eigen trips in herkennen en daardoor je eigen trip ook beter begrijpen, hoewel ik ook wel doorheb dat je, eenmaal doorgebroken , op een soort universele plek van informatie komt, een plek die uiteindelijk voor iedereen toegankelijk is , echter het rondreizen (bij gebrek aan een beter woord) is nog in kinderschoenen,McKenna sprak er al over , dus geloof de beter en uitgebreider de trip Reports, de duidelijker het ("the map') wordt, ook hoe je van de ene naar andere sphere reist, gaat, verplaatst, kan het voor anderen makkelijker maken deze trips te volgen, ten volste ervaren, beleven , maar ook wanneer je zelf graag op een bepaalde tripplaats terug zou komen misschien zelfs mogelijk.

En je geeft daar mooie reflectie, want om eerlijk te zijn, die, zeg maar, zelfstandigheid of op mezelf trippen ben ik aan het leren , zelf het durven terwijl ik met hem samen trip toch mijn eigen trip ten volste te ervaren. Ik denk dat het niet zozeer een valkuil dan wel een ideale leersituatie, groeisituatie is waarbij je zowel als koppel als ook als individu enorm sterk eruit kan komen, tijdens een trip je inzichten delen en samen tot een fantastisch geheel komen, elkaar beter aanvoelen en begrijpen alsook zien dat je een losstaand wezen bent en daar sterk in worden ... Elke vorm van interactie met een ander wezen brengt meer uitdagingen dan alleen maar in weze is het een prachtige kans, want de ander is de liefdevolle spiegel van jezelf... Althans dat is uiteindelijk denk ik wel de bedoeling of belangrijk. :)

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Heel mooi report, erg interessant!

Ik ben zelf ook groot fan van LSA. Het is een unieke trip, nergens mee te vergelijken. Zowel de bodyload als de heftigheid van de trip weerhouden me ervan om LSA vaker te gebruiken, maar misschien is dat maar beter ook. Het is zo'n bijzondere ervaring dat eens per jaar al meer dan genoeg is. Mijn laatste keer is alweer meer dan een jaar geleden, dus wellicht wordt het weer eens tijd. Het is in elk geval een middel om met alle respect te behandelen. En zo te lezen doe jij dat zeker.

Toen besefte ik wat ik zag, toen drong het tot me door, ik was de algehele conciousness, ik was het standpunt van de dader, ik stond oog in oog met alle slachtoffers van misbruik (in welke vorm ook) ooit, ik ervaarde alle pijn, angst, verdriet van al die slachtoffers, ik ervaarde het vanuit het standpunt van de dader. Ik werd omver geblazen met alle emoties die ik te verwerken kreeg.
Er kruipt altijd een stukje kippenvel over me heen wanneer iemand exact dit omschrijft. Het is een ervaring die mensen vaker rapporteren na een trip. Bij mij kwam het een jaar geleden onverwachts keihard binnen tijdens een LSD-trip. Die ervaring heeft mijn wereldbeeld behoorlijk op zijn kop gezet en zet me nog altijd vaak aan het denken. In latere trips heb ik het daarna nog een aantal keren mogen ervaren wat het beeld er alleen maar consistenter op maakt. Het heeft nog altijd dagelijks invloed op hoe ik naar de wereld kijk.

Tegelijkertijd zag ik alle pijn die ik doorheen de jaren gebracht had met woorden en daden die vanuit een eerder emotieloze of narcistische houding waren uitgevoerd. Bijna apathisch op dat moment. Die gemeen waren en veel kwaad hadden gedaan; Ook dat ervaarde ik. Ik droeg het. Kon oprecht sorry zeggen. Begrijpen dat ik nu iets aan het leren was wat me van binnenuit veranderde.
Ook herkenbaar! Je eigen gedrag tot op de kern ontleden. Inzien waar je beter - meer vanuit liefde - had kunnen handelen, en daar oprecht spijt van hebben. Hoe mooi is het dat een natuurlijk stofje je tot zulke inzichten kan brengen?

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heel mooi report, erg interessant!

Ik ben zelf ook groot fan van LSA. Het is een unieke trip, nergens mee te vergelijken. Zowel de bodyload als de heftigheid van de trip weerhouden me ervan om LSA vaker te gebruiken, maar misschien is dat maar beter ook. Het is zo'n bijzondere ervaring dat eens per jaar al meer dan genoeg is. Mijn laatste keer is alweer meer dan een jaar geleden, dus wellicht wordt het weer eens tijd. Het is in elk geval een middel om met alle respect te behandelen. En zo te lezen doe jij dat zeker.

Er kruipt altijd een stukje kippenvel over me heen wanneer iemand exact dit omschrijft. Het is een ervaring die mensen vaker rapporteren na een trip. Bij mij kwam het een jaar geleden onverwachts keihard binnen tijdens een LSD-trip. Die ervaring heeft mijn wereldbeeld behoorlijk op zijn kop gezet en zet me nog altijd vaak aan het denken. In latere trips heb ik het daarna nog een aantal keren mogen ervaren wat het beeld er alleen maar consistenter op maakt. Het heeft nog altijd dagelijks invloed op hoe ik naar de wereld kijk.

Ook herkenbaar! Je eigen gedrag tot op de kern ontleden. Inzien waar je beter - meer vanuit liefde - had kunnen handelen, en daar oprecht spijt van hebben. Hoe mooi is het dat een natuurlijk stofje je tot zulke inzichten kan brengen?
Ja onwaarschijnlijk wat je eruit kan leren als je met oprechte nederigheid de trip ingaat en de stof accepteert zonder enige vorm van sceptisisme of dergelijke. Ik heb de indruk dat bij alle (natuurlijke) psychoactieve stoffen de mogelijkheid er is om enorme diepe inzichten te krijgen, maar je moet aanvoelen hoe je met de stof moet omgaan want het zijn subtiele doch heel duidelijke verschillen.

Voor mij was deze LSA trip inderdaad de inslag die je beschrijft bij je LSD trip een jaar geleden..(heb je daar een tripreport van geschreven?). Ik heb ongeveer twee maanden geleden Ayahuasca gedaan, maar was nog niet nederig genoeg... De ervaring is dan toch zachter...

रति

Wijs gebruiker
Ja onwaarschijnlijk wat je eruit kan leren als je met oprechte nederigheid de trip ingaat en de stof accepteert zonder enige vorm van sceptisisme of dergelijke. Ik heb de indruk dat bij alle (natuurlijke) psychoactieve stoffen de mogelijkheid er is om enorme diepe inzichten te krijgen, maar je moet aanvoelen hoe je met de stof moet omgaan want het zijn subtiele doch heel duidelijke verschillen.

Voor mij was deze LSA trip inderdaad de inslag die je beschrijft bij je LSD trip een jaar geleden..(heb je daar een tripreport van geschreven?). Ik heb ongeveer twee maanden geleden Ayahuasca gedaan, maar was nog niet nederig genoeg... De ervaring is dan toch zachter...
Heb je ayahuasca gedaan in een ceremonie in België?

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heb je ayahuasca gedaan in een ceremonie in België?
Nee, zeker overwogen.
Ik wou al meer dan twee jaar geleden Ayahuasca doen, maar was daar mentaal nog niet klaar voor, heb de afgelopen maanden, jaar de tijd genomen te lezen en leren over psychedelica, over trippen en over mezelf. Ik wou Ayahuasca doen, niet als vervanging voor zelfgestuurde genezing, maar als ondersteunend element in mijn heling. Ik was twee jaar geleden nog te impulsief denk ik. Enkele maanden geleden heb ik ervaren dat het tijd was en dat ik de trip kon maken. Uitstel was enkel nog angst op dat moment
Ik heb heel veel gelezen over Ayahuasca ceremonies, op Erowid en in de boeken van bv McKenna en andere gelezen over de bereidingswijzen en voorbereidingen. Vermits mijn man al zeer ingelezen was in shamanisme en helingstechnieken , en wij velen trips op zeer veel soorten stoffen gemaakt hadden , heb ik heb ik hem enkele maanden ervoor gevraagd of hij me wou begeleiden.
Ik heb een maand lang mijn dieet en voorbereidingen extreem strikt gevolgd en mijn levensstijl was tegen dan al volledig veranderd.
Ik heb een bereidingswijze gekozen die het beste aanvoelde en ben daar twee dagen mee bezig geweest. Pas toen set en setting perfect waren heb ik de sprong genomen.

Binnen afzienbare tijd zullen we enkele sessies op een week doen...

रति

Wijs gebruiker
Nee, zeker overwogen.
Ik wou al meer dan twee jaar geleden Ayahuasca doen, maar was daar mentaal nog niet klaar voor, heb de afgelopen maanden, jaar de tijd genomen te lezen en leren over psychedelica, over trippen en over mezelf. Ik wou Ayahuasca doen, niet als vervanging voor zelfgestuurde genezing, maar als ondersteunend element in mijn heling. Ik was twee jaar geleden nog te impulsief denk ik. Enkele maanden geleden heb ik ervaren dat het tijd was en dat ik de trip kon maken. Uitstel was enkel nog angst op dat moment
Ik heb heel veel gelezen over Ayahuasca ceremonies, op Erowid en in de boeken van bv McKenna en andere gelezen over de bereidingswijzen en voorbereidingen. Vermits mijn man al zeer ingelezen was in shamanisme en helingstechnieken , en wij velen trips op zeer veel soorten stoffen gemaakt hadden , heb ik heb ik hem enkele maanden ervoor gevraagd of hij me wou begeleiden.
Ik heb een maand lang mijn dieet en voorbereidingen extreem strikt gevolgd en mijn levensstijl was tegen dan al volledig veranderd.
Ik heb een bereidingswijze gekozen die het beste aanvoelde en ben daar twee dagen mee bezig geweest. Pas toen set en setting perfect waren heb ik de sprong genomen.

Binnen afzienbare tijd zullen we enkele sessies op een week doen...
Goed dat je het zo goed hebt voorbereid.
Vind je dat er een meerwaarde is om het in eigen omgeving te doen t.o.v. een groepsceremonie? Welke dosis heb je gebruikt?

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goed dat je het zo goed hebt voorbereid.
Vind je dat er een meerwaarde is om het in eigen omgeving te doen t.o.v. een groepsceremonie? Welke dosis heb je gebruikt?
Voor mij persoonlijk wel, het is sowieso al minder toegankelijk en vindbaar in de nabije omgeving... Je moet daarbij erop vertrouwen dat de persoon die je zal begeleiden effectief ervaring en kennis genoeg heeft om dit te doen.
Ik ga natuurlijk ondertussen ook al een tijd naar een therapeute en gebruik ook andere vormen van therapie, wat mogelijk nog een ander effect geeft dan iemand die er enigszins ondoordacht inspringt.
Daarnaast weet ik ook dat de eerste sjamanen geen sjamanen hadden om hen te begeleiden, dus wat maakt dat je een sjamaan bent, een nodig hebt...?

Ik heb .de dossisen genomen die door McKenna werden aangeraden en algemeen ook terug te vinden waren als een normale dosis, een verhouding van 100 gram P.Viridis en 100 gram Banisteriopsis. Dit waren dan 2 normale dosissen. Welke ik tegelijk bereid heb, en met een tussenperiode van 2 uur, heb gedronken. (Een dikke donkerrode/bruine drank - +/- 2x 100ml)

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Daar heb ik een report over geschreven ja. Dat is het report met het wapperend verband. Later heb ik precies over die ervaring van het gedeelde bewustzijn nog een verdere uiteenzetting geschreven.

Edit: ik zie dat je op dat laatste topic al eerder gereageerd had. :wink:

benzzzy

Badass junkie
Heb zelf nog geen goede ervaringen met hbwr gehad.
Een aantal bad trips ja maar dat was het dan ook wel die 2 uur aan misselijkheid verneuken het gwn.

Mischien dat die daturas zich toch maar eens nuttig moeten maken i gues.

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heb zelf nog geen goede ervaringen met hbwr gehad.
Een aantal bad trips ja maar dat was het dan ook wel die 2 uur aan misselijkheid verneuken het gwn.

Mischien dat die daturas zich toch maar eens nuttig moeten maken i gues.
Heb een week geleden HBWR genomen , na enkele ervaringen met Morning Glory, ik kan inderdaad erkennen dat de bodyload bij de eerste wel degelijk lijkt door te wegen ivm de morning glory of bv truffels en zelfs Ayahuasca heb ik als lichamelijk minder zwaar ervaren.

Ik ben deze ervaring voor mezelf nog aan het uitschrijven, verwerken, maar heb al wel door dat naar mijn ervaringen, de intensiteit niet zo zeer samenhangt met welke plant, middel je neemt danwel met hoe fel je je ego hebt gealarmeerd hieromtrent als ook de relatie , verbinding die je kunt maken met de plant in kwestie, zoals je de ene taal sneller, vlotter eigen wordt dan een ander geldt dit ook bij de plant en kan het zijn dat je connectie bij de ene trager opkomt dan bij de andere.

Bij de Morning Glory heb ik praktisch niets van tripreports opgezocht en daarnaast voornamelijk vernomen dat de smaak zwaar tegenviel , welke voor mij door het velen consumeren van planten, onkruid en bv Salvia niet echt als een obstakel voelde. De toon was vanaf de eerste trip gezet, aangenaam, rustig en vriendschappelijk.

Bij de HBWR had ik al veel meer gelezen over LSA , en ook al via verschillende wegen zoals bv hier vernomen dat de misselijkheid en bodyload zeer hoog was en ben daar dan mentaal ook op voorhand al veel mee bezig geweest. Daarbij kwam dat ik voor de start van de trip altijd een soort vraag, doel maak voor mezelf, wat ik graag uit de trip zou halen, dit is niet iets waarop ik me vast zet maar als onbewuste extra sturing.
Tot slot heb ik aan mijn ego gevraagd me tijdens de trip te laten zijn....

Never inform the devil I guess...

Mijn eerste drie, vier uur waren een constante strijd met mijn ego en mijn ongemak. I was in dis-ease zoals McKenna het zou stellen. Door beweging, dans, muziek kwam ik langzaam los uit mijn angsten en piekeren en heb ik uit een initiële bad trip enorm veel gehaald.

De zwaarste trips kunnen de meest leerzame zijn, als je durft kijken naar wat de plant je direct of indirect laat zien.

Al mijn vragen werden in die trip ook weer indirect beantwoord.

Dat was een langer antwoord, maar ik denk dat ik vooral wens te delen dat het nemen van psychedelica een kunst is, en dat elke plant opzich zijn eigen taal spreekt.

Lukt het bij de eerste paar keren niet... Dat is normaal...It's an art. Try again.

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Mooi rapport. De bodyload speelt, maar ik verwachtte die veel erger na wat ik allemaal gelezen had. Je voelt het in je buik en keel, maar na twee uur was het volledig verdwenen. Ik probeer dit gevoel ook te neutraliseren en het niet de overhand te laten nemen. Speuren naar andere gewaarwordingen helpt. Af en toe eens drinken. Ik had wel de 4 uur ervoor niks gegeten. En ja, transpireren, niet normaal. Alles was nat, handdoek, dekens, mijn bed, de zetel. Je hebt wel een wasmachine vol na de trip. Ik was ook blij dat ik de verwarming had afgezet.
De trip is inderdaad heel intens. Maar ik ga dit overdoen. Nu ik het ervaren heb, kan ik er volgende keer meer van genieten denk ik en de trip beter en intenser beleven.

Laatst bewerkt:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik ben er eigenlijk al een tijdje best nieuwsgierig naar. Het lijkt me een hele wijze leraar!

Maar even qua bereidingswijze, de zaadjes tel je en dan vermaal je ze in een vijzel. Je schenkt er water bij en wacht een half uurtje. Maar gebruik je dan warm of koud water? En eet je de schilletjes op?

En hoeveel zaadjes zijn aanbevolen voor een kennismaking met dit plantmedicijn?

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik heb de LSA gedaan onder de vorm van 3 Trip-E, daarin zit de Hawaiian Baby Woodrose. Je hebt geen zorg van vermalen en wat opeten. Ik heb de eerste keer één cap genomen. De tweede keer twee. Nu drie. Dat is het maximum voor mij denk ik. 4 ga ik niet kunnen hanteren. Ik heb 7,5 uur na inname gecombineerd met cannabis en hasj. Ik heb de caps ingenomen met melk, niet met water. Ik had gelezen dat dit de bodyload aanzienlijk verminderd. Zelf heb ik daar inderdaad weinig last van gehad.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan